11 augustus 2022

Jan Vera en Edgar van Engelen slaan de handen inéén

Jan Vera van Qualis-Insight en Keurmerk Verantwoord Schoon gaat samenwerken met Edgar van Engelen, directeur van Clear4Clean.

Een nieuwe samenwerking die de heren graag toelichten: “Na het overlijden van Gerard Spoor heb ik direct nadien de werkzaamheden van Qualis en Keurmerk Verantwoord Schoon weer opgevat”, vertelt Jan Vera. “De redenen hiervoor waren dat ik geloof in een onafhankelijk kwaliteitsmeetbureau en dat Het Keurmerk Verantwoord Schoon het enige Keurmerk is dat voldoet aan alle eisen voor de schoonmaakbranche.
Tijdens deze periode kwam ik Edgar van Engelen tegen. Een bevlogen en interessante man die de schoonmaak van haven tot gort kent. Edgar runt al jaren de succesvolle Clear4Clean onderneming en is altijd op zoek naar noviteiten. Hij maakt al jaren gebruik van het LOSK systeem in zijn bedrijf en gelooft ook in een objectieve meetmethode. Hij heeft vanuit de praktijk ervaring opgedaan met Het Keurmerk Verantwoord Schoon middels Facilitair Bedrijf Dordrecht.

Vanaf het begin was er chemie tussen Edgar en mij. Na vele goede gesprekken op gebied van Schoonmaak, organisatie en commercie en vooral door de bevlogenheid en kennis van het schoonmaakvak van Edgar hebben we het besluit genomen voor een professionele samenwerking. Edgar zal zich vooral bezig houden met de operationele en commerciële zaken.”

Samenwerken voor de menselijke meerwaarde

Met deze quote geeft Edgar aan dat Jan en hij samen een groot succes gaan maken van Qualis en het Keurmerk Verantwoord Schoon. “Ik ben een groot voorstander van een onafhankelijk kwaliteitsbureau met een echte, menselijke meerwaarde. Qualis-Insight is gebaseerd op schoonmaakkwaliteit zonder negatieve prikkels van hermetingen, en Keurmerk Verantwoord Schoon – niet te verwarren met Keurmerk Schoon – is meer dan een administratief keurmerk. Vanuit mijn schoonmaakhart zet ik me er voor in en blijf ik dat doen.”

Deel dit artikel

Ook interessant:

30 november 2023

Vijfde generatie aan zet bij Bakker Schoonmaakbedrijf

Albert Bakker startte in 1928 een glazenwasserij. Zoon Jacobus nam het na de oorlog van hem over. Vanaf 1998 zwaaiden dochter Anneke en haar man Geert de scepter. Dochter...

15 november 2023

Gaby Westelaken is nieuwe voorzitter platform AWOG

Na zeven jaar voorzitterschap draagt Peter Rietbroek de voorzittershamer van het platform AWOG over aan Gaby Westelaken van GWS dé schoonmaker. De leden en Schoonmakend Nederland danken Peter voor...

30 juni 2022

Cocreatie biedt meerwaarde

“We hebben weer een stap in de goede richting gezet op het gebied van duurzaam ondernemen.” Vanaf 1 juli 2022 gaat FVH Facility Groep samenwerken met Hijman Schoonmaakartikelen. Algemeen...

15 maart 2023

Ontwikkel jouw duurzaamheidsplan en rapportage met Schoonmakend Nederland

Vanaf 2024 moeten grote bedrijven gaan rapporteren over de milieu-impact van het bedrijf en het effect van het bedrijf in de keten. Dat heeft tot gevolg dat grote bedrijven...

09 oktober 2023

De winnaars van European Cleaning & Hygiene Awards 2023

Op 5 oktober werden tijdens ´a glittering awards event´ in Dublin de winnaars van de European Cleaning & Hygiene Awards 2023 bekend gemaakt. Toonaangevende bedrijven en organisaties in de...

11 februari 2019

Blog: Vieze plekjes

Wat zijn de jakkie-jakkie plekken die je zoal in het dagelijkse leven tegen kunt komen? Waar loop je een verhoogd risico om ziekmakende bacteriën en virussen tegen het lijf...

04 december 2019

Blog: De definitie van duurzaamheid: de snaren van een gitaar

Je kunt tegenwoordig niet om het begrip duurzaamheid heen. In elke branche is het een thema en je leest het dagelijks op social media terug. Wanneer je Google laat...

02 oktober 2019

Blog: Een medewerker ziek… en nu?

Een van de lastigste zaken waar wij als ondernemer mee te maken hebben, is ziekteverzuim. Vorig jaar werd bekend dat het gemiddelde ziekteverzuim licht gestegen is en dat het...

17 juni 2024

Blog Maurice Rutgrink: ‘Veiligheids Cultuur Ladder, wat is dat?’

Heel veel bedrijven zijn op dit moment bezig met het verbeteren van de veiligheid binnen het bedrijf. Dat doen zij aan de hand van een schema genaamd Veiligheids Cultuur...

06 februari 2020

PizzaMarketingSessie Customer Journey: van verdwaling naar verbinding en verbazing

Samen op de klantreis, samen langs touchpoints, samen – onder het genot van een pizzaatje – op zoek naar de vier 4 b’s: behoefte, belofte, beleving en bewijs. Een...