28 juli 2020

Onderzoek: 75% wil geen luchtdrogers in openbare toiletten

COVID-19 resulteert in een andere mindset als het gaat om handhygiëne, blijkt uit onderzoek van Tork, een merk van Essity. Bijna 70% voelt zich onveiliger bij het gebruik van onhygiënische openbare sanitaire voorzieningen dan voor de pandemie. Ook geeft 43% van de respondenten aan zich niet prettig te voelen bij het betreden van een sanitaire ruimte met luchtdrogers. Mensen zijn zich steeds bewuster van de gezondheidsrisico’s, die samenhangen met de hygiëne in openbare ruimten.  

De onderzoeksresultaten op een rij:
80% vindt hoge hygiënestandaard in openbare sanitaire ruimten is van cruciaal belang voor de openbare veiligheid
75% wil alternatieven zien voor luchtdrogers
37% heeft sterkere voorkeur voor een papieren handdoek dan vóór de pandemie
50% gaat minder vaak naar plaatsen gaan waar geen papieren handdoeken worden aangeboden
80% vindt dat papieren handdoeken hygiënischer zijn
42% vindt dat papieren handdoeken sneller drogen
39% vindt dat minder bacteriën in de lucht worden verspreid

“De COVID-19-pandemie toont aan dat bedrijven genoodzaakt zijn hun hygiënestandaard aan te passen. Waar sommige bedrijven eerder bewust hebben gekozen voor luchtdrogers, is dat nu niet langer aanvaardbaar. Het aantal verzoeken van facilitaire managers die willen overstappen van luchtdrogers naar papieren handdoeken, neemt dan ook flink toe”, zegt Alberto Cajiga, VP Marketing, Essity Professional Hygiene.

Over het onderzoek 
Het onderzoek is uitgevoerd door United Minds in samenwerking met CINT met behulp van webpanels. De gegevens zijn tussen 8 en 13 april 2020 verzameld in 4 Europese landen: Duitsland, Frankrijk, Spanje en Zweden met in totaal 4035 respondenten.

Leestip:

Deel dit artikel

Ook interessant:

03 mei 2019

Blog: Handen wassen: altijd doen en goed!

Hygiëne is een verzamelnaam voor alle handelingen, die ervoor zorgen dat mensen gezond blijven. Op 5 mei is het de Internationale Dag van de Handhygiëne. Een dag om extra...

04 april 2019

Groene koplopers: Hygiënepapier.nl pakt ‘groene’ primeur met Bewust Bezorgd!

Steeds meer mensen en bedrijven kopen producten online, ook in de hygiënebranche. Voor het milieu is dat niet verkeerd: de bezorging is vaak efficiënt georganiseerd, waardoor één bestelbusje vele...

08 juni 2020

Garantie Covid-19 veilige entree: Perfect Desinfectiezuil ontsmet handen en mobieltje, en meet lichaamstemperatuur

De Perfect Desinfectiezuil doet zijn naam eer aan: in het woud der desinfectiezuilen die nu in de hele wereld als paddenstoelen uit de grond schieten, is deze desinfectiezuil perfect....

16 oktober 2020

Thomas Kraan (Hago) over scholenschoonmaak en plan B: “Tijdens COVID-19 leren schoonmakers op school en leerlingen thuis”

Goed partnerschap was nog niet vaak zo belangrijk als in 2020. Hygiëne staat hoog op alle agenda’s en schoonmaak krijgt een veel prominentere plek in de facilitaire keten. Goed...

11 juli 2022

Neem de COVID-basismaatregelen weer in acht

Schoonmakend Nederland doet de oproep om de Covid-basismaatregelen weer in acht te nemen, omdat in de afgelopen weken het reproductiegetal (R) weer ruim boven de 1 is gestegen. Hieruit...

20 april 2020

Marcel in het Veld van ecologische schoonmaakproducent Hygeniq ziet jarenlange mondiale zoektocht voor iedereen beloond

“Op 28 februari hoorden we het nieuws over de eerste coronapatiënt in Nederland. We hebben die vrijdagmiddag direct het MT bij elkaar geroepen en stelden onszelf de vraag: waar...

15 oktober 2020

Blog: Handen thuis houden

Elkaar een hand geven, het zit er voorlopig niet in. En toch draait het vandaag, 15 oktober, om handen: het is de jaarlijkse internationale Handenwasdag. Ditmaal een bijzondere themadag,...

07 mei 2019

SC Johnson op Bunzl Belgium Expo met wereldprimeur

Met Deb InstantFOAM Complete – ’s werelds eerste alcoholhoudende desinfecterende schuim voor de handen – en OxyBAC – een uiterst effectieve schuimhandreiniger zonder geur- en kleurstoffen met een brede...

27 februari 2019

Gerrit Malipaard over groei MTS Euro Products: “Familiewaarden, service en innovaties”

In onze nieuwe themaserie ‘Blurring of Blokker-syndroom?’ gaan we op zoek naar de nieuwe (schoonmaak)economie. De deeleconomie met impact. Met circulariteit. Met uitdagingen en keuzes om mee te kunnen...

03 september 2019

Bart van Zanten (SC Johnson Professional): ”Zeep en cremes zo aantrekkelijk mogelijk maken”

”Als je in een restaurant naar het toilet gaat, heeft jouw handenwassen een andere functie en frequentie dan de kok in de keuken van dat restaurant die tig keer...