8 augustus 2019

#nieuwsnotendop: cybercriminaliteit, groen toiletpapier en werkgeluk

OSB-ledenbijeenkomst: Wapen je schoonmaakbedrijf tegen cybercriminaliteit
Cybercriminaliteit: iedere ondernemer moet zich hiervan bewust zijn en maatregelen nemen, in het belang van het bedrijf. Omdat cybercriminaliteit ook schoonmaakbedrijven treft, organiseert werkgeversvereniging OSB op donderdagmiddag 3 oktober een bijeenkomst Wapen je schoonmaakbedrijf tegen cybercriminaliteit exclusief voor haar leden. De bijeenkomst vindt plaats bij i-Team Global in Eindhoven.

Voor meer informatie over en aanmelding voor de bijeenkomst Wapen je schoonmaakbedrijf tegen cybercriminaliteit, klik op deze link naar de OSB-website.

Vendor onderzoekt groen toiletpapier
“Per dag spoelen we samen circa 22.000 kilometer aan papier door de wc: hiermee zouden we elke twee dagen een lint van toiletpapier om de aarde kunnen trekken”, stelt beroepsvereniging FMN in haar aankondiging van het onderzoek naar Groen Toiletpapier. Dat toiletpapier impact op onze planeet heeft, is wel duidelijk. Omdat duurzaamheid als belangrijke trend in het recent verschenen onderzoek Facility & Workplace Management in 2019 wordt genoemd, kondigt FMN het onderzoek van Vendor (specialist in toilethygiëne en ontwikkelt producten als handdoekautomaten, toiletrolautomaten, zeepdispensers, luchtverfrissers en damesverbandcontainers, en producent van toiletpapier) en Radboud Universiteit over Duurzaam toiletpapier aan. Bestaat groen toiletpapier? En wanneer is groen ‘groen’? Wat verstaan bedrijven eigenlijk onder duurzaamheid?

Voor dit onderzoek is jouw hulp nodig door het invullen van de enquête. Het duurt circa 10 minuten en je maakt kans op één VIP-arrangement voor twee personen voor een concert naar keuze in de Ziggo Dome in Amsterdam. Duurzame uitdaging met uitnodiging, dus klik snel op deze link.

Werkgeluk: werken maakt gelukkig, geld verdienen niet
Dat concludeert Welingelichte Kringen – online medium met een selectie (inter)nationaal nieuws –  uit een onderzoek van gezondheidseconoom Lieven Annemans van de universiteit van Gent naar de drijfveren van mensen om te werken. Bijna 3770 mensen werden ondervraagd, 77% van hen werkte.

De drie belangrijkste conclusies: (1) Geld is belangrijk, maar tot op zekere hoogte. (2) Werken maakt gelukkig, want werken is niet alleen belangrijk voor het geld. (3) Bij werkgeluk draait het om drie dingen: autonomie (eigen keuzes over de invulling van je werk kunnen maken), betrokkenheid (aanvaarding door collega’s en geen afstandelijkheid ervaren) en competentie (gevoel van bekwaamheid).

Bron: Het Laatste Nieuws

Deel dit artikel

Ook interessant:

04 november 2023

Schoonmaak-branche-organisaties zetten in op samenwerking

De uitdagingen in de schoonmaakbranche vragen om een gezamenlijke aanpak van alle betrokken partijen; van de kant van de opdrachtgevers, de opdrachtnemers, de beroepsorganisaties en de intermediairs. Om deze...

09 november 2018

#filmFriday Vendor’s drive voor circulariteit

De drive om producten, diensten en processen circulair te maken, zit in de genen van Vendor verankerd. “Daarmee sluiten we kringlopen en voorkomen we afval en verspilling. Samen voor...

06 december 2018

Enquête onder 4000 schoonmakers: 75% tevreden met hun werk

Driekwart van de schoonmakers in Nederland vindt het leuk om in de schoonmaak te werken en is tevreden met hun werk. Zij geven dan ook aan graag in de...

24 september 2019

Chief Happiness Officer Paul Raaijmakers (St. Anna Zorggroep): “Human capital is een groot goed”

Hoe krijg je je personeelsbestand op orde? Hoe krijg je de patiëntbeleving op torenhoog niveau? “Investeren in human capital wordt steeds belangrijker. Human capital is een groot goed, voor...

07 maart 2019

Impressie codecongres Van Principe naar Praktijk, zo werkt het: “Het moet kloppen”

“Als je verantwoordelijk marktgedrag aan partijen vraagt, met wie je samenwerkt, moet je zelf het goede voorbeeld geven, het moet gewoon kloppen”, benadrukt president-directeur ProRail, Pier Eringa. Hij was...

19 september 2019

Sabine Thuysbaert over drijfveer Vendor: “Smart solutions, happy people”

Smart Solutions, Happy People. Dat wil Vendor – sinds augustus 2019 onderdeel van de CWS Group – op verschillende manieren uitdragen, het is haar drijfveer, haar kracht. Gezamenlijk zetten...

24 mei 2019

Blog: Hoe verhoog jij jouw werkplezier?

Hoe staat het met jouw werkplezier? Ben je blij als de wekker afgaat op een nieuwe werkdag of zie je er juist tegenop om naar je werk te gaan?...

16 september 2019

Mariska Arts (Alpheios) over succesvol St. Anna traject: “We moeten af van de zesjescultuur”

Een 9+ als doelstelling voor je ziekenhuis willen behalen qua gastvrijheid en beleving van patiënt en medewerker, dan zet je hoog in. Dan heb je lef. St. Anna heeft...

18 november 2025

Kennissessie op 11 december: Samen werken aan sterk werk

Code Verantwoordelijk Marktgedrag Schoonmaak en FMN organiseren een kennissessie over de Kwaliteit van arbeid in aanbesteding en contractuitvoering. Je bent welkom om op donderdag 11 december 2025 aan deze...

12 september 2019

#nieuwsnotendop met ATCS, Kärcher, Masterkey, NVZ en Reputatiefabriek

Gunning aanbesteding schoonmaak en glasbewassing van kunstwerk voor Asito en Fortron MasterKey heeft Beeld en Geluid in Hilversum begeleid bij de Europese aanbesteding voor schoonmaak en glasbewassing van haar...