8 mei 2019

Spreker #FMNextGen event Alicia de Graaff: “Schoonmaak als onderscheidend element van je organisatie”

Beleef de passie, maak impact met facilities! “Hoe kun je schoonmaak inzetten als onderscheidend element van je organisatie of bedrijf? Er zijn voldoende aansprekende voorbeelden en onderzoeken die bewijzen dat het kan”, overtuigt Shign, een data science bedrijf dat organisaties helpt om de werk- en leefomgeving te verbeteren. Op het volgende gratis thema-event Beleef de passie! van jongerennetwerkplatform FM Next Generation – op dinsdagmiddag 18 juni bij i-team Global in Eindhoven – neemt Alicia de Graaff van Shign de deelnemers mee naar beleving als sleutel tot succes.

Excellente dienstverleners als Ritz-Carlton en Johns Hopkins Hospital zetten écht in op schoonmaak. Schoonmaak is één van de meest ondergewaardeerde resources voor business performance. Er is veel wetenschappelijk bewijs voor de positieve effecten van een schone omgeving op de mens en prestaties. Dat biedt ongekende mogelijkheden voor organisaties om zich hiermee te onderscheiden. “Waardecreatie door facilities, de impact van schoon; mijn bijdrage aan het congres wordt een echte eye-opener voor diegenen die de effecten van schoon nog niet kennen”, blikt Alicia, Customer Success Lead bij Shign, vooruit.

Shign is ontstaan uit het promotieonderzoek van Herman Kok aan de Wageningen Universiteit. Zijn overtuiging: “Ik geloof echt in de kracht van een passende en stimulerende werkomgeving die bijdraagt aan de prestaties van medewerkers en klanten. En daarmee aan het succes van de organisatie.”
Alicia vult aan: “De rode draad waarmee we ons bij Shign bezighouden, is wat mensen van hun omgeving vinden in relatie tot hun prestaties. We onderzoeken de impact van de omgeving op welzijn, betrokkenheid, productiviteit enzovoort. In welke mate is dat door toedoen van licht? De catering? Het sanitair? Welke omgevingsfactoren dragen bij, positief of negatief? Iedereen praat over middeltjes, maar het gaat om aantoonbare toegevoegde waarde. Bijvoorbeeld sanitair, dat grote impact heeft op de gastvrijheidsbeleving.

Beleving blijkt de sleutel tot succes. Daarover meer tijdens het event van FM Next Generation.”

 

 

Deel dit artikel

Ook interessant:

19 juni 2019

Blog: CMR-reiniging, vaker noodzakelijk dan verwacht

Op locaties waar productie- en onderhoudswerkzaamheden plaatsvinden, zoals in werkplaatsen, hangars, loodsen en timmerwerkplaatsen, treedt vervuiling op plaatsen op, die vaak moeilijk bereikbaar zijn of te complex om in...

17 februari 2020

Consensus zet magische standaard in schoonmaak voort als Enozopro

Consensus Group introduceerde afgelopen jaar de nieuwe standaard in schoonmaak: de Hygeia SB100. De magische sprayflacon die watergedragen ozon genereert, is inmiddels uitgegroeid tot een welbekend fenomeen op de...

06 mei 2024

Nieuwe look voor Interclean

Tijdens Interclean zal het organisatieteam een geheel nieuw merk introduceren voor Interclean, met een volledig nieuwe uitstraling. Het team is blij met de aanstaande transformatie. Zij vond het tijd...

24 februari 2022

Toiletrevolutie met slim urinoir

Binnen enkele seconden inzicht in hydratatieniveau tijdens toiletbezoek. ONE HUNDRED restrooms, de Nederlandse scale-up, is een samenwerking aangegaan met de Spaanse tech start-up Kamleon om mensen bewust te maken...

24 november 2023

#FILMFRIDAY: Gom vindt robots van toegevoegde waarde

Robotisering is niet meer weg te denken uit de schoonmaakbranche. Gom weet dit en past dit toe. Een gloednieuwe video laat zien wat de visie van Gom op het...

01 mei 2015

CLP: nieuwe verordening voor gevarensymbolen op reinigingsmiddelen

Per 1 juni 2015 geldt CLP (Classification, Labelling and Packaging), een nieuwe communicatiemethode voor de gevaren van chemische stoffen en mengsels. Reeds sinds 2009 is GLP in werking getreden,...

12 september 2024

CNV: helft werkenden bereid tot meer stakingen als er geen zwaar werk-regeling komt

De helft (48%) van de werkenden is bereid om op meerdere, verschillende momenten het werk neer te leggen als er geen regeling voor zwaar werk komt. 1 op de...

04 november 2019

#nieuwsnotendop met Asito, Facilicom, Facility Group Nederland, Hazet, ISSA en Werner & Mertz

Asito pakt gunning Stedelijk Museum De schoonmaak van het Stedelijk Museum in Amsterdam is per 1 november gegund aan Asito. Een sterke visie op kwalitatieve aspecten als resultaatgericht schoonmaken,...

21 september 2022

“Miljoenennota goed voor onze schoonmakers, zorgwekkend voor onze ondernemers”

Piet Adema, voorzitter Schoonmakend Nederland reageert op de begroting 2023 die op Prinsjesdag werd gepresenteerd: “Goed dat het kabinet met een fors pakket aan maatregelen actie onderneemt om de...

30 maart 2022

Groen is goed doen

Bij Carel Lurvink gaan duurzaam ondernemen en bedrijfseconomisch rendement hand in hand. Voor deze schoonmaakgroothandel hoort maatschappelijk verantwoord ondernemen bij een professionele en duurzame vorm van ondernemerschap. Dat komt...