8 mei 2019

Spreker #FMNextGen event Alicia de Graaff: “Schoonmaak als onderscheidend element van je organisatie”

Beleef de passie, maak impact met facilities! “Hoe kun je schoonmaak inzetten als onderscheidend element van je organisatie of bedrijf? Er zijn voldoende aansprekende voorbeelden en onderzoeken die bewijzen dat het kan”, overtuigt Shign, een data science bedrijf dat organisaties helpt om de werk- en leefomgeving te verbeteren. Op het volgende gratis thema-event Beleef de passie! van jongerennetwerkplatform FM Next Generation – op dinsdagmiddag 18 juni bij i-team Global in Eindhoven – neemt Alicia de Graaff van Shign de deelnemers mee naar beleving als sleutel tot succes.

Excellente dienstverleners als Ritz-Carlton en Johns Hopkins Hospital zetten écht in op schoonmaak. Schoonmaak is één van de meest ondergewaardeerde resources voor business performance. Er is veel wetenschappelijk bewijs voor de positieve effecten van een schone omgeving op de mens en prestaties. Dat biedt ongekende mogelijkheden voor organisaties om zich hiermee te onderscheiden. “Waardecreatie door facilities, de impact van schoon; mijn bijdrage aan het congres wordt een echte eye-opener voor diegenen die de effecten van schoon nog niet kennen”, blikt Alicia, Customer Success Lead bij Shign, vooruit.

Shign is ontstaan uit het promotieonderzoek van Herman Kok aan de Wageningen Universiteit. Zijn overtuiging: “Ik geloof echt in de kracht van een passende en stimulerende werkomgeving die bijdraagt aan de prestaties van medewerkers en klanten. En daarmee aan het succes van de organisatie.”
Alicia vult aan: “De rode draad waarmee we ons bij Shign bezighouden, is wat mensen van hun omgeving vinden in relatie tot hun prestaties. We onderzoeken de impact van de omgeving op welzijn, betrokkenheid, productiviteit enzovoort. In welke mate is dat door toedoen van licht? De catering? Het sanitair? Welke omgevingsfactoren dragen bij, positief of negatief? Iedereen praat over middeltjes, maar het gaat om aantoonbare toegevoegde waarde. Bijvoorbeeld sanitair, dat grote impact heeft op de gastvrijheidsbeleving.

Beleving blijkt de sleutel tot succes. Daarover meer tijdens het event van FM Next Generation.”

 

 

Deel dit artikel

Ook interessant:

17 februari 2020

Consensus zet magische standaard in schoonmaak voort als Enozopro

Consensus Group introduceerde afgelopen jaar de nieuwe standaard in schoonmaak: de Hygeia SB100. De magische sprayflacon die watergedragen ozon genereert, is inmiddels uitgegroeid tot een welbekend fenomeen op de...

19 juni 2019

Blog: CMR-reiniging, vaker noodzakelijk dan verwacht

Op locaties waar productie- en onderhoudswerkzaamheden plaatsvinden, zoals in werkplaatsen, hangars, loodsen en timmerwerkplaatsen, treedt vervuiling op plaatsen op, die vaak moeilijk bereikbaar zijn of te complex om in...

14 mei 2019

Van der Windt Verpakking en Morssinkhof – Rymoplast starten duurzame samenwerking

Van der Windt gaat voor zijn afvalzakken hergebruikt kunststof van Morssinkhof – Rymoplast gebruiken. Hiervoor recyclet Morssinkhof – Rymoplast Europees kunststof afval, hoofdzakelijk afkomstig uit Nederland en België. Powersterko...

26 augustus 2022

Jubileum vieren in de lucht

Eerder dit jaar bestond All Cleaning Products vijf jaar. Dat moest nog gevierd worden. Op vrijdag 12 augustus was het dan zo ver. Het team van het in Lisse...

25 januari 2022

Blankers gaat verder als Slimm Facility Services

Om haar duurzame facilitaire dienstverlening te borgen, toekomstbestendig te maken en verder te ontwikkelen heeft Blankers haar bedrijven per 1 januari 2022 samengebracht in: ‘Slimm Facility Services’. Door het...

08 maart 2022

Vrouwelijk leiderschap in de schoonmaakbranche

Het is internationale vrouwendag. Een mooi moment om daarom eens stil te staan bij de vrouwen in de branche. Hoe is het gesteld met de vrouwelijke medewerkers en ondernemers...

02 september 2024

Wie wint op 3 september de Duurzame Dinsdag Prijs?

Uit de honderden duurzame initiatieven die het afgelopen jaar zijn ingediend, heeft de jury er zeven geselecteerd die kans maken op een van de Duurzame Dinsdag prijzen. Deze initiatieven...

26 september 2024

Finalisten Best Practice Awards 2024 bekend

Op 14 november 2024 zullen voor de elfde keer de Best Practice Awards worden uitgereikt, een initiatief van de Code Schoonmaak. De uitreiking vindt plaats tijdens de finale in...

16 januari 2025

Ga voor die glimlach. Zet humor in voor impactvolle communicatie.

Als (schoonmaakbedrijf) schrijf je tegenwoordig steeds vaker jouw eigen content. Maar hoe zorg je ervoor dat blogs of campagnes niet verdrinken in de zee van online content en écht...

20 augustus 2023

#FAVORITES Vakantietip: plastic vissen in Amsterdam

Tot en met 3 september kun je met het hele gezin (7+) elke dinsdag en zondag gratis plasticvissen bij Het Scheepvaartmuseum in Amsterdam. Zo draag je bij aan het...