1 juli 2019

Erve Asito nieuwe naam stadion Heracles Almelo

Voor minimaal de komende tien jaar is Erve Asito de nieuwe naam van het stadion van Heracles Almelo. De naam is vanmorgen bekend gemaakt door een afvaardiging van club, spelers en fans en hoofdsponsor Asito. De nieuwe stadionnaam moet het thuisgevoel weergeven dat fans hebben als ze naar het stadion komen. Elementen uit de geschiedenis van de stad Almelo, Heracles Almelo en Asito zijn gecombineerd om tot deze naam en bijbehorend logo te komen. 

Erve Asito staat symbool voor de plek waar families zich thuis voelen. Het erf als plek waar de hele familie samenkomt en het stadion waar de Heracles Almelo-familie thuiskomt. Algemeen directeur Rob Toussaint: “Meer dan ooit zal ons stadion het hart gaan vormen van de club, de achterban, het bedrijfsleven en de maatschappij; een plek van en voor ons allemaal.”

“Erve Asito straalt het familiegevoel uit”

Remko Stolk, commercieel directeur Asito: “Erve Asito straalt het familiegevoel uit dat zowel bij ons bedrijf als de club hoort. Hier kom je naartoe om samen te zijn. Het gevoel van het erf waar je vroeger met je opa voetbalde en nu met je eigen kinderen.” Behalve naamgever van het stadion, blijft Asito minimaal de komende tien jaar ook hoofdsponsor van Heracles Almelo.

Logo
In het logo van Erve Asito zijn elementen verwerkt van een traditionele Almelose textielfabriek, vormen uit de historische tribune aan de Bornsestraat, het hek aan de rand van een Twents erf en de beginletters van Erve Asito. Onderdeel van de nieuwe stadionnaam is een daadwerkelijk hek in de vorm van het logo van Erve Asito aan de rand van het veld.

Evenementen
De nieuwe naam van het stadion wordt vanmorgen ingeluid met een schoolsportolympiade voor 150 basisschoolleerlingen uit Almelo en omgeving. Daarnaast barbecueën vanavond vijftig supporters met de spelers en staf van Heracles Almelo dankzij de actie Grill’n & Chill’n van Asito. Op de Open Dag op zondag 7 juli kunnen Heracles Almelo-fans verder kennis maken met Erve Asito en er zelf onderdeel van worden.

Maatschappelijke impact
Erve Asito moet een centraal punt in Almelo worden. Het eerste concrete maatschappelijke project is een benefietavond op donderdag 14 november voor Stichting De Klup Twente, dat zich inzet voor participatie, integratie en activering van mensen met en zonder beperking in en rond Almelo. De opbrengst van deze benefietavond gaat naar de realisatie van het @facehoes, een multimediale ontmoetingsruimte voor alle doelgroepen van De Klup.

Op zondag 4 augustus speelt Heracles Almelo de eerste officiële thuiswedstrijd in Erve Asito. In de eerste speelronde van de Eredivisie is sc Heerenveen te gast.

Een kijkje achter de schermen van de introductie van Erve Asito:

https://youtu.be/UtxCS0q9uo

 

Deel dit artikel

Ook interessant:

20 juli 2020

Groeibedrijf 2020 Breedweer maakt weer impact met sekswerkers

“#supertrots om bij de 250 snelst groeiende bedrijven te behoren..! Zo zie je maar wat je kunt bereiken door maximale impact te maken voor de maatschappij”, schrijft Jack Stuifbergen op...

09 oktober 2019

OSB: “Schoonmaak herkent zich niet in negatieve beeld SCP”

Bedrijven in de schoonmaaksector nemen hun maatschappelijke verantwoordelijkheid serieus door volop kansen te bieden aan mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. In beginsel is iedereen van harte welkom...

05 juli 2019

#vlogvrijdag Sam van Beercoo vlogt over De Dag van de Schoonmaker

Waarom is De Dag van de Schoonmaker zo belangrijk én leuk? Rayonleidster Sam van Beercoo Schoonmaakgroep motiveert, blikt terug en neemt alvast een aanloopje naar de 5e editie, op...

08 mei 2019

Spreker #FMNextGen event Alicia de Graaff: “Schoonmaak als onderscheidend element van je organisatie”

Beleef de passie, maak impact met facilities! “Hoe kun je schoonmaak inzetten als onderscheidend element van je organisatie of bedrijf? Er zijn voldoende aansprekende voorbeelden en onderzoeken die bewijzen...

12 maart 2019

Gaat FM Next Generation de grijze bakkebaarden ‘battelen’?

Het zou een Soop-middag worden over de circulaire zeep voor de wereld van morgen, maar het tweede FM Next Generation-event in het Centre of Expertise van Facility Trade Group...

12 december 2019

Charles Scholte (SVS) over toekomst schoonmaak: “Eisen aan schoonmaker nemen steeds verder toe”

Vijf jaar geleden ging onze filmer Henk Snaterse langs bij Charles Scholte van SVS Opleidingen, Leen Camerlynck van CleanDeal, Michel de Bruin van Greenspeed, Rogier Moorman van Numatic, Jan...

13 maart 2020

SVS pakt coronavirus op en aan: gratis toegang tot e-learning module handhygiëne

Ook in Nederland grijpt het coronavirus razend snel om zich heen. Een goede hygiëne, waaronder handhygiëne, speelt meer dan ooit een cruciale rol, ter voorkoming en om de verspreiding...

25 januari 2023

Werknemers belonen? Ga voor de ervaring!

Gelukkige medewerkers zijn meer betrokken, productiever en innovatiever. Ze zijn minder vaak ziek en hebben minder kans op een burn out. Maar hoe maak je bestaande medewerkers happy én...

27 januari 2023

#FilmFriday Dirty job: auto’s schoonmaken

Wat zijn de dirty jobs in de provincie? Stoomreiniging Zeeland laat zien wat ze tegenkomen bij het schoonmaken van voertuigen: sigaretten, haren, nagels en nog veel meer…..Kortom: vieze auto’s...

04 juni 2019

Jobalert vakantiebanen: hoe win jij deze zomer schoonmaakvakmensen?

Ook schoonmaakbedrijven staan weer voor de uitdaging om de planning in de vakantieperiode rond te krijgen en (vak)mensen te werven én winnen voor een (goed) betaalde #vakantiebaan in de #schoonmaak....