19 november 2020

Carel Lurvink podcast over nieuw business model: van kantoorschoonmaak naar thuisschoonmaak

“Vuil en viezigheid zijn een ideale voedingsbodem waaraan micro-organismen en virussen zich kunnen hechten. Daarom is het belangrijk eerst schoon te maken en daarna pas te desinfecteren. Schoonmaken en desinfecteren zijn twee totaal andere dingen”, legt Fabian Perik, managing director van schoonmaakbedrijf Solide Facilitaire Diensten, uit in de serie Carel de Podcast.

In de serie Carel de Podcast worden vragen van klanten besproken en krijg je een blik achter de schermen van de servicegerichte groothandel met Koninklijke allure, Carel Lurvink.

Bas Bönhke, sector manager facility bij Carel Lurvink, voelt Fabian aan de kritische tand tijdens de podcast Corona: van kantoorschoonmaak naar thuisschoonmaak. Een 22 minuten durend gesprek met handige tips, maar vooral over de toekomst en hoe Solide Faciltaire Diensten aan de weg timmert met een nieuw business model.

Je kunt de podcast hier beluisteren.

Deel dit artikel

Ook interessant:

04 mei 2020

Paul Harleman van Vileda Professional: “Routinematig desinfecteren is niet zinvol. Niet doen”

“We moeten de situatie waarin we nu als gevolg van het SARS-CoV-2 virus zitten niet onderschatten, maar we moeten het ook niet overschatten en overreageren”, verduidelijkt Paul Harleman van...

25 augustus 2020

Bas Bönhke (Carel Lurvink): “Is disposable schoonmaakdoek duurder dan textiel?”

Het gevecht om de beste handendroging in een toiletgroep – papier, katoen of lucht – was jarenlang een kwestie van gesponsorde onderzoeken met gemanipuleerde uitkomsten. De corona-uitbraak dit voorjaar...

03 maart 2019

#nieuwsnotendop week 9: Asito, Carel Lurvink, HeyDay, ISSA, OSB, SieV en Werner & Mertz

Donderdag 21 maart: algemene ledenvergadering SieV Barak Z van het Waterliniemuseum in Bunnik is de locatie waar op donderdag 21 maart vindt de algemene ledenvergadering van mkb-branchevereniging SieV (Schoonmaken...

31 juli 2020

Corona thema top 5 meest gelezen blogs 1e halfjaar 2020

De uitzonderlijk verrassende en verontrustende corona-uitbraak riep veel vragen en emoties op. Dat leverde praktische en creatieve tekstspinsels op. En opvallende hoge bereikcijfers: nog meer bezoeken en lezers voor...

29 augustus 2018

Familiebedrijf 126 jarige Hofleverancier Carel Lurvink: betrouwbaarheid is verbindende factor

Het familieverhaal begint in 1893. De broers Carel en Anton Josef Lurvink starten hun borstelmakerij in Enschede. Op dat moment hadden zij niet kunnen bedenken, dat deze tweekoppige onderneming...

03 mei 2020

Top 3 meest populaire blogs in april: virusvrije marketing, wegwerphandschoenen en schoonmaken met bacteriën

In april sierde positief kritische blogs en vlogs de website van Schoonmaakjournaal. Dit zijn de drie meest populaire: 1. Virusvrije marketing door Petra de Bruin, Schoonmaakjournaal Blog: Virusvrije marketing...

13 april 2023

Groen is goed doen

Carel Lurvink publiceert haar ‘groene’ jaarverslag. Als infographic. Bekijk het ‘groene bloed’ van deze leverancier van producten voor een schone & veilige werkomgeving. “Bij ons gaan duurzaam ondernemen en...

17 juni 2020

Carel Lurvink wint EU aanbesteding sanitair Rijksoverheid: “Opdracht op ons lijf geschreven”

Carel Lurvink heeft de Europese aanbesteding van de Rijksoverheid voor het leveren van sanitaire hardware gewonnen: papieren handdoekdispensers, zeepdispensers, afvalbakken en toiletborstels. Dat betekent een opdracht voor 10 jaar,...

21 april 2022

Van 780.000 naar 6500 kg CO2-uitstoot per jaar

Carel Lurvink zet grote stappen in de vergroening van het wagenpark en heeft de bestelbussen vervangen door 100% elektrische bussen. Later dit jaar volgen nieuwe vrachtwagens die rijden op...

02 juni 2023

Carel Lurvink gaat dichter bij huis produceren

Onlangs zette Carel Lurvink een handtekening voor een kavel op bedrijventerrein Jufferbeek-Zuid in Oldenzaal. In het jaar dat het familiebedrijf 130 kaarsjes uitblaast spreidt het zijn vleugels uit naar...