10 september 2019

111-jarige MEWA succesvol trendsetter in textielsharing

Een stijgende omzet, een groeiend aantal klanten, expansie in Europa, digitalisering van het aanbod, nieuw imagoconcept: textieldienstverlener MEWA heeft heel wat redenen om zijn 111-jarig bestaan te vieren.

MEWA blijft een succesvolle koers varen, dat bewijzen de huidige bedrijfscijfers. De textieldienstverlener kon in 2018 zijn omzet verhogen tot 704 miljoen euro (2017: 672 miljoen). Intussen zetten 5600 medewerkers (2017: 5200) zich in voor 188.000 contractuele klanten (2017: 184.600). Met zijn marktintroductie in Groot-Brittannië heeft MEWA nu 45 vestigingen in 21 landen over heel Europa.

Het commerciële succes gaat gepaard met ecologisch nut: het hergebruikprincipe, processen die zuinig omspringen met natuurlijke hulpbronnen en efficiënt gebruikte servicekringlopen leveren een waardevolle bijdrage tot milieubescherming en duurzaamheid. Om ook op dat gebied de vinger aan de pols te houden, trok MEWA zijn investeringen voor vaste activa en milieutechnologie op tot € 63 miljoen (2017: € 45,1 miljoen).

Al geruime tijd hebben de gebruikers van de website www.mewa-service.nl een live chat-mogelijkheid tijdens de diensturen. Nog meer digitale diensten zijn in voorbereiding. Met de nieuwe imagocampagne ‘textielsharing’ vergroot MEWA de algemene bekendheid van het merk. De campagne sluit aan op een actuele trend: het is niet nodig om dingen te bezitten om ze te kunnen gebruiken, je kunt ze ook huren, lenen, delen. “Wat wij al 111 jaar doen, is nu breed bekend onder het begrip sharing. Textielsharing betekent bij MEWA al van bij de oprichting in 1908 nog steeds heel duidelijk één ding: gebruiken in plaats van bezitten”, vertelt marketing manager Oliver Gerrits.

Over MEWA Textil Management
MEWA voorziet ondernemingen over heel Europa vanuit 45 vestigingen van beroeps- en veiligheidskleding, poetsdoeken, olieopvang- en voetmatten, evenals wastafels voor onderdelenreiniging in full-service. Aanvullend kunnen ook artikels besteld worden in de MEWA merkencatalogus voor werkveiligheid.

Deel dit artikel

Ook interessant:

05 februari 2020

Van vier naar één merk met heldere missie: Hygeniq Professional

HYGENIQ voerde in het verleden voor de professionele markt vier vertrouwde merken: Ecodish, Mekaniq, Ecoklin en Sandss. In 2019 lanceerde HYGENIQ een eigen consumentenlijn, vooruitlopend op de gedachte om...

26 mei 2019

Week van de Circulariteit

In deze tijd van schaarste, ook aan tijd, een succesvolle kennisdag organiseren over circulariteit, dat lukte de Vereniging Schoonmaak Research vorige week. Het zegt iets over onze interesse in...

02 juli 2019

Clear4Clean vaart met ecolabel haar eigenwijze koers

Clear4Clean zet weer een nieuwe stap. “Per 1 mei zijn we verhuisd naar ons nieuwe kantoor aan de Kamelingh Onnesweg 14 in Dordrecht en nu komen met ons eigen...

07 november 2019

Ook Katrin Hygiënepapier op Schoonmaak Vakdagen met grootse boodschap

“Een kleine stand, maar we hebben een belangrijke, grootse boodschap. Een met impact”, prikkelt Ralph Vodegel, sales director Benelux. Katrin is de hygiënepapiertak van Metsä Tissue, onderdeel van Metsä...

15 oktober 2024

Van het stadion naar de fabrieksvloer: De invloed van sportkleding op werkkleding

Er is veel kennis vereist voor de ontwikkeling van sportkledij. Dynamische pasvormen vergroten de bewegingsvrijheid, terwijl ademende en elastische stoffen sporters nog efficiënter maken. Veel van deze innovaties zijn...

25 juni 2019

3e FM Next Generation event: omdenken biedt toekomst

“We wilden de blik op schoonmaak veranderen”, doet Thijs Stolwijk van gastheer i‑team Global uit de doeken. i-team – dat staat voor Innovation Together, Everyone, Achieves, More – is...

11 februari 2020

Werner & Mertz schenkt gewonnen milieuprijs van € 250.000 aan veengebied in Indonesie

Reinhard Schneider, CEO van Werner & Mertz, doneert € 250.000 aan Borneo Orangutan Survival Deutschland (BOS). Dat geld won Schneider in oktober 2019 toen hij door de Duitse Federale Stichting...

27 februari 2019

Gerrit Malipaard over groei MTS Euro Products: “Familiewaarden, service en innovaties”

In onze nieuwe themaserie ‘Blurring of Blokker-syndroom?’ gaan we op zoek naar de nieuwe (schoonmaak)economie. De deeleconomie met impact. Met circulariteit. Met uitdagingen en keuzes om mee te kunnen...

09 mei 2019

Gerrit van Woerden (Van der Windt): “Let’s talk about plastic”

“Het gebruik van plastic is wel een ‘dingetje’. Als leverancier zijn wij ons bewust van onze verantwoordelijkheid en zetten in op meer hergebruik van plastic voor onder meer afvalzakken.”...

30 september 2020

MEWA Textielsharing: schoonloopmatten gebruiken in plaats van bezitten

MEWA wast elk jaar zo’n 2,5 miljoen matten. Een gehuurde schoonloopmat kan na het wassen ongeveer 200 keer opnieuw gebruikt worden. Cijfers die aanspreken, evenals het tweeledige doel van...