10 september 2019

111-jarige MEWA succesvol trendsetter in textielsharing

Een stijgende omzet, een groeiend aantal klanten, expansie in Europa, digitalisering van het aanbod, nieuw imagoconcept: textieldienstverlener MEWA heeft heel wat redenen om zijn 111-jarig bestaan te vieren.

MEWA blijft een succesvolle koers varen, dat bewijzen de huidige bedrijfscijfers. De textieldienstverlener kon in 2018 zijn omzet verhogen tot 704 miljoen euro (2017: 672 miljoen). Intussen zetten 5600 medewerkers (2017: 5200) zich in voor 188.000 contractuele klanten (2017: 184.600). Met zijn marktintroductie in Groot-Brittannië heeft MEWA nu 45 vestigingen in 21 landen over heel Europa.

Het commerciële succes gaat gepaard met ecologisch nut: het hergebruikprincipe, processen die zuinig omspringen met natuurlijke hulpbronnen en efficiënt gebruikte servicekringlopen leveren een waardevolle bijdrage tot milieubescherming en duurzaamheid. Om ook op dat gebied de vinger aan de pols te houden, trok MEWA zijn investeringen voor vaste activa en milieutechnologie op tot € 63 miljoen (2017: € 45,1 miljoen).

Al geruime tijd hebben de gebruikers van de website www.mewa-service.nl een live chat-mogelijkheid tijdens de diensturen. Nog meer digitale diensten zijn in voorbereiding. Met de nieuwe imagocampagne ‘textielsharing’ vergroot MEWA de algemene bekendheid van het merk. De campagne sluit aan op een actuele trend: het is niet nodig om dingen te bezitten om ze te kunnen gebruiken, je kunt ze ook huren, lenen, delen. “Wat wij al 111 jaar doen, is nu breed bekend onder het begrip sharing. Textielsharing betekent bij MEWA al van bij de oprichting in 1908 nog steeds heel duidelijk één ding: gebruiken in plaats van bezitten”, vertelt marketing manager Oliver Gerrits.

Over MEWA Textil Management
MEWA voorziet ondernemingen over heel Europa vanuit 45 vestigingen van beroeps- en veiligheidskleding, poetsdoeken, olieopvang- en voetmatten, evenals wastafels voor onderdelenreiniging in full-service. Aanvullend kunnen ook artikels besteld worden in de MEWA merkencatalogus voor werkveiligheid.

Deel dit artikel

Ook interessant:

30 september 2020

MEWA Textielsharing: schoonloopmatten gebruiken in plaats van bezitten

MEWA wast elk jaar zo’n 2,5 miljoen matten. Een gehuurde schoonloopmat kan na het wassen ongeveer 200 keer opnieuw gebruikt worden. Cijfers die aanspreken, evenals het tweeledige doel van...

14 mei 2019

Van der Windt Verpakking en Morssinkhof – Rymoplast starten duurzame samenwerking

Van der Windt gaat voor zijn afvalzakken hergebruikt kunststof van Morssinkhof – Rymoplast gebruiken. Hiervoor recyclet Morssinkhof – Rymoplast Europees kunststof afval, hoofdzakelijk afkomstig uit Nederland en België. Powersterko...

01 februari 2023

Mewa-poetsdoeken worden gemaakt in Europa

Door de covidpandemie is duidelijk geworden hoe kwetsbaar de logistieke systemen van de wereldeconomie wel zijn. Een gevolg daarvan is dat meerdere ondernemingen hun bevoorradingsroutes hebben omgegooid en de...

09 december 2019

King Belgium bezoekt Metsä Tissue fabriek: “Zeer indrukwekkend”

“Een beeld – of in dit geval een bezoek – zegt meer dan 1000 woorden. Er is veel te vertellen en te laten zien. Daarom nodigen we regelmatig relaties...

06 december 2019

Filmverslag FMGezondheidszorg symposium Circulariteit, pak je kansen!

Zorgaanbieders in Nederland zijn grootverbruikers van energie, voedsel en grondstoffen. Met ons gemeenschappelijke doel ‘50% circulair in 2030′ ligt hier een – op z’n zachtst gezegd – uitdaging.  Daarom...

22 juli 2019

Dankzij ProfiBright serveren Hilton Hotels geen plastic soep meer

In 2017 lanceerde André Vonk het idee om meer te gaan doen aan duurzaamheid voor de reinigingsindustrie. “Alleen al in de schoonmaakwereld genereren we miljoenen ton aan afvalflacons en...

15 april 2019

Greenspeed op Europropre

Van dinsdag 16 tot en met donderdag 18 april 2019 is Greenspeed aanwezig op Europropre in Parijs op stand R45. “Hier zullen wij onze innovaties en ons Circular Cleaning...

24 december 2019

Stralende schoonmaaksterren schitteren aan de kerstboom

Op sociale media als Facebook en zelfs op LinkedIn barst het van de digitale kerstkaarten en nieuwjaarsgroeten. Schoonmaakjournaal pikte drie opvallende en schitterende sterren aan de schoonmaakkerstboom: de help-armoede-de-wereld-uit-actie...

21 november 2018

Circulaire bedrijfskleding CSU winnaar Corporate Fashion Award

CSU heeft de tweejaarlijkse Corporate Fashion Award in de categorie MVO Collecties gewonnen. De bekroonde collectie is voor 100% gemaakt van gerecyclede materialen en daardoor een goed voorbeeld van...

18 februari 2019

MTS Euro Products breidt uit met nieuwe vestiging op bedrijventerrein De Dijk

Burgemeester Edo Haan en de heer Gerrit Malipaard, CEO van MTS Euro Products ondertekenden op 18 februari de koopovereenkomst voor een kavel van 30.000 m2 op bedrijventerrein De Dijk....