1 mei 2019

World Café hotspot #nextevent FM Next Generation bij i-team Global

“Met elkaar brainstormen en elkaar inspireren over belangrijke thema’s en issues om impact te creëren: daar gaan we voor in het FMNextGen World Café op dinsdagmiddag 18 juni”, legt Petra de Bruin uit. World Café is een van de onderdelen van het gratis event van jongerennetwerkplatform FM Next Generation bij i‑team Global in Eindhoven. De werkgroep #nextevent met Niels, Jay, Thijs en Esther nodigen young FM professionals tot en met 35 jaar uit: Beleef de passie! Customer Succes Lead bij Shign, Alicia de Graaff, is gastspreker en zorgt voor een boost aan kennis in beleving en data.

“Tijdens dit event willen we de FMNextGen’ers een interactieve middag laten beleven. Een middag waarin de eigen passie voor schoonmaak en facility services tot uiting komen. Een middag waar de gastspreker de jongeren meeneemt in de wereld van beleving van het vak. Hoe kijken we vanaf binnen én buiten naar ons vakgebied, nu en de dag na morgen?”, vertelt het organiserende #nextevent-team.

Programma
Het programma in een notendop: om 12.00 uur ontvangst met lunch, daarna om 13.00 uur de aftrap door de Visionairs, kennismaking met gastheer i-team Global, brainstorm in het World Café met 6 wrap-up pitches, gastspreker Alicia en tot 17.00 uur een afsluitende netwerkborrel. Het belooft dus weer een middag te worden met heel veel ruimte voor ontwikkeling. Persoonlijk, bedrijfsmatig en branchebreed.

World Café: mensen, ideeën en discussie
Over de brainstorm vertelt Petra: “Met het FMNextGen World Café borduren we voort op de wens uit het laatste event op 7 maart bij Facility Trade Group om samen verder te kunnen praten over belangrijke zaken. We hebben daarom deze 6 thema’s bedacht: War for Talent, Circulariteit, Influencers, Reputatie, Business Development, Opmerkelijke innovaties. De deelnemers worden spontaan in groepjes ingedeeld. Per thema discussieer je relatief kort, namelijk 10 minuten.  Dat zorgt voor beweging, betrokkenheid, scherpte en tempo, maar ook leidt World Café tot een hecht netwerk van ideeën.”

Wie deelneemt aan het World Café, merkt de stimulerende atmosfeer. Het is speelser, opener dan een ‘gewone’ brainstorm. De opzet is eenvoudig: 6 tafels met elk 1 thema of issue dat ertoe doet, dat FMNextGen’ers raakt. Elke tafel heeft een moderator, die de groep verwelkomt en hen met enthousiasme prikkelt voor inbreng. Op een papieren tafelkleed worden ideeën geschreven. In de breedte en in de diepte. “Meedenken en doen gaat als vanzelf”, weet Petra uit ervaring. “World Café prikkelt, want je wilt weten wat er aan de andere tafels wordt besproken, welke ideeën anderen hebben ‘gepost’. Als moderator proef je de betrokkenheid en de kracht van samen werken aan ideeën, oplossingen en impact om – in ons geval – de FM-branche een boost te kunnen geven, het doel van ons jongerennetwerkplatform FM Next Generation.”

De oogst van World Café pitchen we in 6 x 1 minuut
“Na afloop gaan we weer plenair en komen we tot een gedeelde mening: de mindmap. De moderator pitcht maximaal 3 toppics uit alle discussies aan haar/zijn tafel. Een waardevolle basis om na 18 juni mee aan de slag te gaan en om de FMNextGen-werkgroepen (nog meer) munitie te geven. Om stapjes te zetten en aan de slag te gaan met de #FMNextGen visie en doelstelling. “

Sluit je ook aan?
Het gratis jongerennetwerkplatform FM Next Generation telt al meer dan 100 leden. Wil je ook aansluiten en deelnemen aan dit gratis event op 18 juni? Mail Esther en Petra via [email protected]. Zin in inspiratie? Bekijk het webdossier FM Next Generation op Schoonmaakjournaal.nl of volg onze groep op LinkedIn.

Deel dit artikel

Ook interessant:

26 maart 2025

Kabinet actualiseert Bedrijfseffectentoets en onderzoekt MKB indicatorbedrijven voor minder regeldruk

Dat het kabinet daadwerkelijk stappen zet om de regeldruk voor bedrijven in Nederland te verminderen blijkt uit een brief van 24 maart 2025 van minister Dirk Beljaars van Economische...

12 mei 2023

Rens op de Werkvloer, deel 2

Nederland is een schoon en hygiënisch land, en dat is mede te danken aan tientallen bedrijven die achter de schermen hun beste werk verrichten. Vaak in de luwte, maar...

05 maart 2023

Schoonmaakjerijk.nl levert 3000 sollicitanten op

De pilot arbeidsmarktcampagne SchoonMaakJeRijk zit erop! In de afgelopen maand hebben nog eens 75.000 bezoekers de website bezocht en bijna 3.000 kandidaten hebben daadwerkelijk gesolliciteerd. Dit laatste is meer...

12 maart 2022

Seepje geeft receptuur natuurlijke allesreiniger vrij

Het Nederlandse duurzame zeepmerk Seepje heeft de receptuur van haar volledig natuurlijke allesreiniger kosteloos via een paginagrote advertentie in de Volkskrant vrijgegeven aan haar concurrenten, en wil zo de...

10 februari 2025

500e deelnemer Bovenschoolse Vakschool stroomt uit naar vaste baan bij Alpheios

Robert Obaseki, een 49 jarige man van Nigeriaanse afkomst die vloeiend Nederlands spreekt, volgde bij WerkvoorHeerlen (WvH) een traject richting een dienstverband bij Alpheios. Hij is de 500e deelnemer...

30 augustus 2023

Workshop aanbesteden: Leer in één dag het spel spelen

“Als je aan het spel aanbesteden wil meedoen, moet je de spelregels kennen.” En daarom organiseert aanbestedingspecialist Octavia Siertsema samen met Advocaat Tjeerd Grunbauer op 9 november 2023 de...

03 juli 2019

FD: “Het wordt tijd om de bezem uit de kast te halen”

Wat is er toch aan de hand met onze grote schoonmaakbedrijven? Columnist Bartjens van het Financieele Dagblad vraagt het zich af. In zijn column De bezem erdoor beschouwt hij...

29 juli 2024

NOS journaal in makkelijke taal

Vanaf 2 september 2024 maakt de NOS een nieuw televisiejournaal. Het heet het 𝐍𝐎𝐒 𝐉𝐨𝐮𝐫𝐧𝐚𝐚𝐥 𝐢𝐧 𝐌𝐚𝐤𝐤𝐞𝐥𝐢𝐣𝐤𝐞 𝐓𝐚𝐚𝐥 en is elke werkdag te zien om 17.00 uur op NPO...

13 september 2022

SOFIA, schoonmaak VR training in a box

Cleaning Workx BV lanceert ‘SOFIA in a box’, de eerste VR training op het gebied van schoonmaak, geïntegreerd in één koffer. Wieland Hendriksen: “De VR training is hierdoor nog...

05 augustus 2025

MTS Euro Products neemt activiteiten Holland Papier Groep over

Met trots maakt MTS Euro Products B.V. bekend per 4 augustus de activiteiten van Holland Papier Groep B.V. te hebben overgenomen. Deze stap markeert voor hen een belangrijke mijlpaal...