5 oktober 2020

Aziatische Gaussian Robotics zet met next level robots stevige voet aan Europese wal

Gaussian Robotics, opgericht in 2013, is er klaar voor: er komt een ​​volledig assortiment autonome schoonmaakrobots naar Europa, in navolging van hun marktleiderschap in de Aziatische markten. Als een van de eerste service-robotbedrijven onderscheidt Gaussian Robotics zich met toonaangevende autonome navigatieoplossingen en produceert het verreweg de breedste productenreeks op dit vakgebied.

Peter Kwestro nieuwe directeur
Om hun plannen te onderstrepen en kracht bij te zetten, heeft Gaussian Peter Kwestro aangesteld als Global Business Development Director. Peter bekleedde tot voor kort de positie van Global Sales Leader voor Adlatus Robotics en was daarvoor onder meer vele jaren verbonden aan Diversey en de Taski Intellibot. Kwestro is goed bekend in de schoonmaakbranche.

Meer Europese partners
Gaussian Robotics is bezig met het opzetten van een Europees kantoor en Experience Centre in centraal Europa. In het VK en Frankrijk vonden de eerste Gaussian robots hun Europese weg naar eindgebruikers reeds via Gaussian-partners. Binnenkort worden er meer Gaussian partners aangesteld.

Breed assortiment
Het assortiment bestaat momenteel ​​uit een professionele autonome stofzuiger, een grote veegmachines voor bijvoorbeeld magazijnen, alsmede compacte en grotere schrobzuigmachines. Met unieke eigenschappen als ‘plint tot plint’ reiniging en het reinigen van hoeken die anders onbereikbaar blijven, plus optionele desinfectietools.  De hard- en software en extreme veiligheidsvoorzieningen zijn state-of-the-art, zo kan de Scrub 50 zelf de ‘lift nemen’, spoelt hij zijn eigen vuilwatertank en heeft een autonoom servicestation.

Missie Gaussian
De missie van Gaussian is het herdefiniëren van reiniging door technologie, de next level schoonmaakrobots, ook wel  co-werkers genoemd, die in nauwe samenwerking met facility experts zijn ontwikkeld. “Juist nu komen ze goed van pas in tijden, waarin de branche ‘extra handen’ goed kan gebruiken om de druk van schoonmakers te verminderen en meer tijd te vrij te maken voor belangrijkere taken”, legt Peter uit, die ons ook een vooruitblik gunt: “Eind dit jaar wordt de eerste volledig autonome outdoor-straatreiniger geïntroduceerd op de Aziatische markt. Opnieuw een unieke mijlpaal in de geschiedenis van Gaussian Robotics.”

Deel dit artikel

Ook interessant:

19 januari 2022

Webinar ‘Cleaning and the Digital Future’

Wil je meer weten over schoonmaakrobots, digitalisering en ‘data-driven cleaning’? Op 8 februari 2022 van 14 tot 16 uur organiseert Interclean Amsterdam het online webinar ‘Cleaning and the Digital...

24 januari 2020

Welkom op de 1e virtuele schoonmaakvakbeurs: Nilfisk

Welkom op de (1e schoonmaak) virtuele vakbeurs! Volgende week – op woensdag 29, donderdag 30 en vrijdag 31 januari – vindt de 22e editie van de Vakbeurs Facilitair en...

19 mei 2023

Ontmoet Ella

Ga je binnenkort vliegen? Dan heb je grote kans dat je Ella ontmoet, de nieuwe ‘collega’ van de schoonmakers van Asito op Schiphol. Ella is een robot die zowel...

12 april 2022

Lost digitalisering het handen tekortkomen op?

Personeel vinden én behouden wordt steeds moeilijker. Meerdere schoonmaakbedrijven werken met een vaste invalploeg om daar waar de ‘gaten’ in de planning vallen, in te kunnen springen. Dit kan...

18 december 2018

Digitale Doolhof (5): “Met Adlatus schoonmaakrobot investeer je in kwaliteit en personeel”

“Het is geen kwestie meer van volgen van de trend robotisering, het is aanhaken nu of nooit.” Peter Kwestro, international sales leader van Adlatus  Robotics ervaart en ziet dit...

25 mei 2022

“Robots kunnen bijdragen aan een hoop werkvreugde”

BOMA verkoopt al bijna vijftig jaar schoonmaakartikelen aan de professionele schoonmaakbranche en heeft enkele jaren geleden ook gerobotiseerde machines aan het assortiment toegevoegd. Zijn robots volgens Guus Nieuwlaat, country...

21 november 2019

Inspiratietafel De toekomst van schoonmaakbedrijven: “De markt gaat krimpen”

Natuurlijk schoonmaken blijft mensenwerk, dat is van alle tijden. Maar met de toenemende arbeidskrapte en de lange(re) inzet van mensen tot hun 67e voor ogen zal de schoonmaakindustrie om...

03 januari 2022

Efficiency en tijdsbesparing: digitalisering is hot

Digitalisering. Je kunt er als ondernemer niet meer omheen. Welke digitale systemen, apps en platforms zijn populair in schoonmaakland? Wat levert het op? En vinden ondernemers het de investering...

20 december 2018

Digitale Doolhof (6): met i-know van i-team kunnen schoonmaakbedrijven big data omarmen

Maak kennis met i-know van i-team Global. Met de i-know kit, die ATP-tests (adenosinetrifosfaat), slipmeters en een vuil challenge bevat, kan volgens i-team wetenschappelijk worden bewezen, hoe grondig en...

10 januari 2022

Meet my new friend

“Technologische innovaties zorgen voor gave veranderingen voor de schoonmaak van onze gebouwen”, laat René Olthof, Diensthoofd Facilitair Beheer van Karel de Grote Hogeschool, weten op LinkedIn. Hij slaat op...