6 december 2018

Digitale doolhof (2): slimme ICE reinigingsmachines sturen aan op feiten

In de hedendaagse business lijkt alles om data en automatisering te draaien. Ook de schoonmaak kan niet meer zonder Internet of Things. In het doolhof van data en robots proberen we helderheid te creëren en bedrijven binnen de schoonmaakbranche de weg te wijzen. Daarom benaderde Schoonmaakjournaal partijen, ontwikkelaars en dienstverleners in data en robotisering met vijf vragen naar vijf jaar later. ICE ziet toekomst in de inzet van haar slimme, met internet verbonden schrobzuig- en veegmachines.

ICE Benelux levert zogenaamde slimme schrobzuigmachines en veegzuigmachines, die zijn verbonden met internet. Dit zijn de zogenaamde i-Synergy modellen (Intelligent Cleaning Equipment). De machines zijn naast slimme technologie ook voorzien van een Vodafone data-transmissiekaart, die zorgt voor communicatie met de ICE server.

Wat bieden de i-Synergy modellen?
De data van deze slimme schoonmaakmachines is zichtbaar via de i-Synergy app of webportal. Rob Stokkel, commercieel en marketingdirecteur van ICE Benelux licht toe: “Hier zie je de locatie van de machines, de werktijden en oplaadtijden en prestaties in m2/uur in die gewerkte tijden. Daarnaast is ook te zien wie er met de machine werkt en of alle functies goed werken.”

Waarin onderscheiden de i-Synergy modellen zich?
“We leveren deze app en de data altijd gratis bij onze ICE i-Synergy full-service RENTAL concepten”, vervolgt Rob. “Er hoeft niets extra’s voor betaald te worden. Onze app combineert inzichten over efficiëntie en rendement met fleetmanagement voor 1, 10 of een veelvoud aan machines.”

‘Moeten’ bedrijven mee in het data-driven tijdperk?
Volgens Rob kan met data gestuurd worden op feiten in plaats van aannames. “Dit geeft direct handvatten ter verbetering van kwaliteit en bespaart op kosten door beter in te zetten met de juiste (maat) machines, de transparantie van de data draagt bij tot betere nauwkeuriger calculeren.”

Wie zijn al op de trein van ICE gestapt?
“Meten is weten, ICE machines kunnen op basis van een test worden ingezet om te kunnen beoordelen of het voor uw (schoonmaak)bedrijf meerwaarde kan bieden. ICE i-Synergy is in gebruik bij verschillende organisaties, waaronder Hoogvliet Supermarkten, HelloFresh distributiecentrum, VLS Schoonmaak, Breedweer Schoonmaak, ParkingYou, VS Schoonmaak, D&B Cleaning Amstelveen, Vapiano Restaurants, Universiteit van Leiden”, besluit Rob.

Deel dit artikel

Ook interessant:

19 augustus 2024

Care Dienstengroep laat personeel efficiënter inwerken op vakantieparken dankzij VR-training

Digitalisering is niet meer weg te denken uit de schoonmaak. De ontwikkeling van slimme sensoren, handige apps en schoonmaakrobots gaat onverminderd door. Ook het gebruik van VR-brillen om schoonmakers...

06 juli 2023

Blog: Goed of Goedkoop?

Iets wat goed is, is duur en als iets goedkoop is, zal het wel niet goed zijn. Zo zijn we als consument geprogrammeerd. Het is de tucht van de...

27 oktober 2021

De kunst van glazenwassen

In het Depot van museum Boijmans Van Beuningen in Rotterdam is glazenwassen tot ‘kunst’ verheven. Kijk hoe de glazenwassers van Mommers Schoonmaak hun kunsten tonen. Oproep: Heb jij ook...

14 november 2023

Finalist Best Practice Award 2023: CSU en Hogeschool van Amsterdam

De samenwerking tussen CSU en de Hogeschool van Amsterdam heeft één van de zes finaleplaatsen van de Best Practice Award 2023 behaald. Lees hier mee over deze samenwerking. De...

16 juni 2022

Maak kennis met Gerrie, Ludwig en Anja

Een voorvrouw met een hart van goud, een glazenwasser die mensen blij maakt en een rayonmanager die er trots op is zichzelf te kunnen zijn in de schoonmaakbranche. Weer...

20 oktober 2021

Sweep it under the carpet

Dit graffiti-kunstwerk is gemaakt door Banksy in 2006: “Cleaning Lady- sweep it under the carpet”. De reden dat hij dit portret maakte is:“In de slechte, oude tijd, waren het...

10 mei 2019

#filmFriday Greenspeed tips voor meer werkplezier

“We zijn crazy about cleaning en willen de mensen om ons heen hierin meenemen”, vertelt Floor Loos, marketing manager bij Greenspeed International. “Daarom bieden we een totaalconcept aan van innovatieve en effectieve schoonmaakoplossingen...

17 december 2018

Wintergast (2) Christiaan Boonstra (Dolmans): “Op weg naar de meest klantvriendelijke organisatie”

Review 2018, preview 2019: onze tweede wintergast Christiaan Boonstra, sales manager van Dolmans Schoonmaak Diensten, geeft antwoord op zes vragen over zijn topics in 2018, innovaties in de branche en...

27 januari 2022

Doe jij mee aan de Amsterdam Innovation Award 2022?

Op 31 januari sluit de inschrijvingstermijn voor mededinging aan de Innovation Award. Alle exposanten van Interclean Amsterdam 2022 kunnen aan deze wedstrijd voor de meest originele, praktische, duurzame en...

21 augustus 2019

#nieuwsnotendop Blinck, European Awards, ISS en Schoonmaak Vakdagen

Blinck wint aanbesteding dieptereiniging keukens UvA en HvA Schoonmaakbedrijf Blinck is in opdracht van CIRFOOD – een van de grootste Italiaanse bedrijven in catering – gestart met de jaarlijkse...