29 juli 2019

Waarom kiest Dubai International Airport voor 148 nieuwe generatie Vileda Origo trolleys?

Een nieuwe generatie Vileda Professional Origo materiaalwagens: Origo 2. Vorig jaar op Interclean Amsterdam gelanceerd en door Dubai International Airport als een van de eersten omarmt. Met ruim 88 miljoen passagiers per jaar behoort Dubai International Airport tot de top 3 van drukste vliegvelden ter wereld. Schoon maken en schoon houden is een serieuze opgave. Waarom de keuze voor de Vileda Origo 2-trolley?

Interclean 2018: Vileda Professional introduceert het nieuwe Origo 2 materiaalwagenconcept. Vanaf nul aan de tekentafel begonnen en ontwikkeld op basis van wat klanten aangaven en de toekomst eist. Modern design, volledig afsluitbaar aan de zij- én bovenkant, aluminium deuren, de mogelijkheid om een tablet te integreren, diverse aankoppelbare satelliet trolleys, modulair en een doordachte oplossing voor het plaatsen van de houders met stelen. Het zijn enkele voorbeelden van de slimme en innovatieve oplossingen die het Origo ontwerpteam gerealiseerd heeft.

Web-based configurator
Hoe handig is het als je van te voren kunt zien hoe je op maat samengestelde materiaalwagen eruit zal zien. Heel handig. En dat niet alleen, maar vooral ook praktisch en efficiënt. Vergelijkbaar met de auto-industrie is het mogelijk om een trolley met behulp van een webbased configurator geheel naar eigen wens samen te stellen. Het eindresultaat is op de computer te zien in beweegbare 3-D afbeeldingen zodat je een goed beeld krijgt van de “looks” en functionaliteiten van de naar eigen behoefte samengestelde materiaalwagen.

Dubai International airport kiest voor Origo 2
Ruim 88 miljoen passagiers per jaar is schoon maken en schoon houden een serieuze opgave, die uiterst professioneel aangepakt wordt. Wie ooit de beroemde luchthaven bezocht, weet dat de standaard hoog ligt. Dat geldt zeker ook voor de schoonmaak. Materialen moeten aan hoge eisen voldoen. Niet alleen technisch, ergonomisch en functioneel, ook de materialen moeten modern en doeltreffend ontworpen zijn. Mede om deze reden besloot de directie van de uiterst geavanceerde luchthaven op herhaling in zee te gaan met Vileda Professional en kocht afgelopen jaar 148 splinternieuwe Origo 2 trolleys in diverse uitvoeringen.

Dankzij de tabletcompatibiliteit kon Dubai Airport de digitalisering van de schoonmaak op de werkplek introduceren

Dorothee Stein, Head Facility Care, Dubai Airports licht de keuze toe: “We hebben Terminal 1 en Concourse D uitgerust met de Origo 2 materiaalwagens. Met zijn flexibele en ergonomische ontwerp voldoet het nieuwe trolleymodel aan onze hoge normen voor klantenservice en gebruikerservaring. Naast de vele andere voordelen was een van de belangrijkste kenmerken de tabletcompatibiliteit ter ondersteuning van onze doelstelling om digitalisering van de schoonmaak op de werkplek te introduceren. Verder heeft de technische kennis van de lokale Vileda Professional distributeur, Blitz Blank Cleaning Equipment, onze beslissing ondersteund en geholpen bij het selecteren van de meest geschikte modellen voor onze toepassingen“.

Origo, dé materiaalwagen voor vele toepassingen
Of het nu om een ziekenhuis, een kantoor of een luchthaven gaat, met de vele combinatiemogelijkheden heeft Origo 2 altijd een passende oplossing. Laat je inspireren via www.vileda-professional.nl.

Deel dit artikel

Ook interessant:

23 juni 2020

Vileda: “Hygiënisch veilig is het nieuwe schoon”

Hygiëne, veiligheid, vertrouwen: opnieuw ‘zoomt’ Vileda Professional via een kort, krachtig en waardevol webinar op 22 juni met haar relaties in op het huidige (schoonmaak)normaal. Paul Harleman is applicatiemanager...

08 mei 2025

Vileda Professional lanceert eerste Vermop-producten in Vileda-stijl tijdens LIVE EXPERIENCE event

Op 7 mei konden relaties zelf de eerste Vermop-producten in Vileda-stijl ervaren. Bij Liemes in Utrecht was het een fijne sfeer, waar aandacht voor de nieuwe ontwikkeling ,...

04 mei 2020

Paul Harleman van Vileda Professional: “Routinematig desinfecteren is niet zinvol. Niet doen”

“We moeten de situatie waarin we nu als gevolg van het SARS-CoV-2 virus zitten niet onderschatten, maar we moeten het ook niet overschatten en overreageren”, verduidelijkt Paul Harleman van...

02 juni 2020

Blog: Alles weer bedekt

Mondkapjes verspreiden zich inmiddels net zo snel als het virus. Ze zijn verplicht in bepaalde, medisch gerelateerde situaties maar binnenkort ook voor iedereen die zich in een bus, trein...

09 februari 2024

#FotoFriday WOW schoonmaak-kunstwerken

WOW wat een gaaf project! Karcher en Gros Hygiene hebben samen mooie kunstwerken laten ontwerpen. Karcher deelt op LinkedIn trots foto’s van de trolleys en meldt: “Collega Mike van...

13 maart 2019

Vileda Hygiëne Symposium: “Vergroot bewustzijn ziekenhuizen van belang schone omgeving”

De chirurg op één, de schoonmaker op de tweede plaats in het rijtje belangrijke mensen in een ziekenhuis. Hoewel schoonmaak in ziekenhuishuizen de afgelopen jaren een geweldige ontwikkeling heeft...

06 oktober 2020

Blog: Hoe veilig is een vliegveld?

Wie de laatste nieuwsbrief van het Schoonmaakjournaal gelezen heeft, is het niet ontgaan: Schiphol wil bezuinigen op de schoonmaak. Schoonmakers en FNV protesteren. “Laat Schiphol alsjeblieft geen virus broeinest...

25 februari 2020

Geannuleerd: 3e Hygiëne Symposium Vlaanderen over coronavirus en meer

Na twee succesvolle edities organiseert Vileda Professional opnieuw het Hygiëne Symposium Vlaanderen: op donderdagmiddag 23 april in Edegem (B). Vier actuele onderwerpen over infectiepreventie, gekozen door de sprekers zelf,...

11 februari 2019

Blog: Vieze plekjes

Wat zijn de jakkie-jakkie plekken die je zoal in het dagelijkse leven tegen kunt komen? Waar loop je een verhoogd risico om ziekmakende bacteriën en virussen tegen het lijf...

20 maart 2025

Interview Eric ter Hart en Kim Helder (Vileda): “We zijn enthousiast over de lancering van Vermop-producten in ‘Vileda-stijl’!”

In juli 2023 nam Freudenberg Home & Cleaning Solutions, het moederbedrijf van Vileda,  Vermop over. Een belangrijke stap in de groeistrategie van het bedrijf. Het was het begin van...