9 november 2021

FacilityApps lanceert 2 nieuwe modules tijdens Schoonmaak Vakdagen

Het FacilityApps-platform breidt uit. Tijdens het eerste fysieke schoonmaak vakevent sinds lange tijd, zal het bedrijf uit PurmerValley twee modules lanceren: een ‘nieuws’ module en ‘Nocore roosters’. Deze twee functionaliteiten zijn te bekijken op de beursstand van Nocore Software in beurshal 1 in Houten op dinsdag 9 en woensdag 10 november.

 

Roosterinformatie matchen aan aanwezigheid
“Op verzoek van klanten is de Nocore-FacilityApps-koppeling uitgebreid met roosterinformatie uit Nocore. Door deze info te koppelen aan aanwezigheidsregistratie gegevens, maken we inzichtelijk wie er op tijd heeft ingecheckt. Belangrijker nog, we lichten de verantwoordelijke personen in over wie NIET op tijd is. Zo kan er direct actie ondernomen worden. Deze check-in en check-out tijd (via onze tijdregistratie module) wordt teruggestuurd naar Nocore waar een leidinggevende op kan bijsturen,” aldus Chris van den Berg van Nocore FacilityApps.
Op deze manier zorgen FacilityApps en Nocore ervoor dat het bedrijfsbureau een controle op verloonde uren kan doen terwijl de medewerker niet op locatie aanwezig is geweest. Een medewerker krijgt hierdoor niet verloond bij een vrije dag als de rayonmanager vergeten is om dit door te geven aan het bedrijfsbureau.

App notificatie bij afwijkingen
Chris vervolgt: “Het is mogelijk voor leidinggevenden (bijvoorbeeld voorlieden of regiomanagers) om op verschillende manieren notificaties te ontvangen wanneer er iets gebeurt wat niet wenselijk is. Denk bijvoorbeeld aan push-notificaties (zoals Telegraaf en NOS dit doen). Een leidinggevende kan dan direct schakelen als er iemand om wat voor reden dan ook niet op het werk verschijnt.”

Nieuws app
“We zijn blij dat we deze functionaliteit nu ook kunnen lanceren. Nieuws delen en andere belangrijke communicatie en informatie uitwisseling wordt hiermee makkelijker dan ooit. Er gaat nog steeds veel via email. Maar met de nieuws app kun je heel eenvoudig berichten aan verschillende rollen communiceren. Denk aan berichten aan regiomanagers, voorlieden, schoonmakers en klanten.”

Ook hier geldt dat er gekozen kan worden om bepaald nieuws te pushen via een pushbericht zodat niemand het nieuws op hun telefoon meer mist. Dit kan de eigen telefoon zijn of een telefoon van de zaak. “Binnen een schoonmaakbedrijf is er natuurlijk allerlei communicatie en nieuws dat je graag snel en goed wilt verspreiden. Je wilt het zo makkelijk mogelijk maken voor mensen om het te lezen. Denk aan vacatures, CAO-nieuws, periodiek werk waar speciale aandacht voor wordt gevraagd, een nieuwsbrief met het laatste nieuws, een motivatiebrief vanuit de directie, opstarten van een nieuwe klant et cetera”, legt Chris uit.
“In de toekomst willen we ook nog inbouwen dat schoonmaakbedrijven overzichten krijgen over hoeveel mensen het nieuws ook daadwerkelijk hebben geopend. Dit is actueler dan ooit, zeker met de wijzigingen die Apple doorvoert m.b.t. privacy en emails. Dan worden deze mails automatisch geopend bij het ontvangen, waardoor niet meer is te traceren of mensen die email ook daadwerkelijk geopend hebben.”

Schoonmaak Vakdagen
Deze twee functionaliteiten zijn voor het eerst te zien op de Schoonmaak Vakdagen. Hopelijk een extra reden om langs te komen bij de stand van Nocore FacilityApps in beurshal 1.
Klik hier voor meer informatie over FacilityApps.

 

 

Deel dit artikel

Ook interessant:

18 december 2025

Interview Patricia Dreves (Tork): “Het toilet zegt meer over een horeca-gelegenheid dan gedacht”

De invloed van de sanitaire ruimte op de totale gastervaring wordt nog vaak onderschat. Dat zegt Patricia Dreves, Regional Segment Marketing Manager Horeca bij Tork, die zich momenteel voorbereidt...

03 april 2022

Meest gelezen in maart 2022

Benieuwd naar welke artikelen jullie in maart 2022 interessant en inspirerend vonden? We hebben de statistieken bekeken en een top 10 gemaakt van de meest gelezen artikelen: 1. ‘Jongeren...

21 februari 2024

Duikers maken ‘Bubbelbaden’ op rioolwaterzuiveringen schoon

Schoonmaken gaat verder dan alleen panden. Ook het riool is onderhevig aan reiniging. Regionieuws Hogeveen publiceerde een artikel over de reiniging van beluchtingstankels van enkele rioolwaterzuiveringen van het  Waterschap...

05 april 2022

“Ik wil de schoonmaakbranche nog mooier en fijner maken dan hij al is”

Ellen Dekkers startte net voordat de coronacrisis uitbrak als algemeen directeur bij de RAS. Wat hebben de twee jaar haar gebracht en waar wil de RAS het komende jaar...

08 mei 2024

Effektief voor drie jaar schoonmaakpartner Circuit Zandvoort

Circuit Zandvoort heeft op 1 mei 2024 aangekondigd dat Schoonmaakbedrijf Effektief hun officiële schoonmaakpartner wordt voor de komende drie jaar. Dit partnership markeert een belangrijke stap in het streven...

29 november 2021

BOMA opent eerste woonzorgcentrum

Op maandag 6 december 2021 opent BOMA haar eerste woonzorgcentrum. Waarom? Omdat de totaalleverancier geen enkele schoonmaakuitdaging uit de weg wil gaan. “De stap naar een woonzorgcentrum waarin alle...

01 februari 2024

Wat is de invloed van jong ondernemer Stef Martens op de schoonmaakbranche?

In december 2023 deden we de oproep over welke invloed jongeren in de schoonmaakbranche hebben. Stef Martens (Social Cleania) reageerde enthousiast. Hij helpt schoonmaakbedrijven met het vinden van nieuwe...

12 maart 2019

Gaat FM Next Generation de grijze bakkebaarden ‘battelen’?

Het zou een Soop-middag worden over de circulaire zeep voor de wereld van morgen, maar het tweede FM Next Generation-event in het Centre of Expertise van Facility Trade Group...

11 september 2025

LSG schoonmaakgroothandel viert 10-jarig jubileum

De professionele schoonmaker écht centraal stellen, dat is de missie waarmee Peter Liezenga, Arjen Veenstra en Dennis Liezenga in 2015 met LSG Schoonmaakgroothandel startten. Het bedrijf levert alle middelen,...

26 februari 2023

#Favorites Poëzie over inclusiviteit

‘Iedereen heeft het tegenwoordig over diversiteit en inclusie. Maar hoe gaat het er nou aan toe bij organisaties die echt divers zijn? Dat is wat Dide van Eck wilde...