28 maart 2022

Voorjaarsbijeenkomsten Schoonmakend Nederland

Op 29 maart, 5 en 7 april organiseert Schoonmakend Nederland speciaal voor mkb-leden voorjaarsbijeenkomsten in Woerden, Heel en Echten.

De mkb-leden krijgen tijdens de bijeenkomsten meer informatie over het Keurmerk Schoon. Wat is er veranderd en wat betekent dat voor jouw bedrijfsvoering? Hoe draag je het keurmerk uit? Met het Keurmerk Schoon toon je aan dat je netjes omgaat met jouw dienstverlening, personeel en administratie. Tijdens de voorjaarsbijeenkomsten is er ook aandacht voor goed werkgeverschap: hoe haal je kwaliteit in je medewerkers naar boven? Drie leden delen hoe zij dat doen en zo de verwachtingen bij de klant kunnen overtreffen. Op het programma staat ook de (on)wenselijke rol van adviesbureaus. En Ilse Vanhijfte deelt haar idee voor een sectorbrede arbeidsmarkt/imagocampagne. Uiteraard is er volop gelegenheid om elkaar te spreken, vragen te stellen en te netwerken.

De volgende ondernemers delen hun ‘recept voor succes’:

Midden: Maurits Timmermans van Augias Schoonmakers vertelt over hoe hij zijn medewerkers op alle mogelijke manieren ondersteunt, hoe hij naar het ondernemerschap kijkt en hoe hij het beste uit zijn medewerkers haalt.
Noord: Ronald Dros van Dros Schoonmaakdiensten over sociaal ondernemerschap. Hoe organiseer je dat? Hoe pas je dat in, in je bedrijfsvoering?
Zuid: Norbert van Loo van Balanz Facilitair over hoe het Balanz lukte om binnen een jaar ‘Het Schoonmaakteam van het jaar’ te creëren.

Deelnemen?
Wil je deelnemen aan één van deze voorjaarsbijeenkomsten? Klik dan hier voor meer informatie en aanmelden.

Deel dit artikel

Ook interessant:

29 april 2022

1nergiek steunt Tom Egberink op weg naar de Paralympics

“We spreken niet over sponsoring, wij noemen dat een win-win! Ons team heeft zich gecommitteerd om professioneel rolstoeltennisser Tom Egberink enthousiast te steunen op zijn weg naar de Paralympische...

11 februari 2022

‘Back to the future’: een reis met de (schoonmaak)mens centraal

Met deze drie vragen maken we de reis ‘Back to the future’: (1) Wat deed je toen en wat doe je nu? (2) Wat heeft de branche in deze...

04 oktober 2021

Onderhandelingen nieuwe cao Schoonmaak van start op 4 oktober

Op maandag 4 oktober zijn de onderhandelingen voor de nieuwe cao Schoonmaak van start gegaan. Een cao die geldt voor de 125.000 schoonmakers in Nederland “Wij hebben tijdens de...

05 november 2019

Review Schoonmaakjournaal PizzaMarketingSessie: de kracht van kwetsbare content

“Door de materiaalkeuze, besparing op logistiek en land van herkomst, kunnen we zomaar op 1 miljoen plastic afvalzakken een besparing van CO2 realiseren die gelijk staat aan 75 Ford...

20 maart 2019

De Dag van de Schoonmaker geeft startsein op internationale Dag van het Geluk

“Juist vandaag, op de internationale dag van het geluk, trappen we af met de organisatie van de vierde landelijke Dag van de Schoonmaker”, vertelt het organisatieteam van De Dag...

30 mei 2022

“Digitalisering ontzorgt, maar schoonmaak is en blijft mensenwerk”

Tachtig jaar geleden en met een investering van 250 gulden klom oprichter Frans Wittens op een ladder om met een zinken emmer en doekje ramen van winkels en bedrijven...

21 december 2021

Uniqcare zet zelfstandig koers uit

Ondernemerschap is voor Uniqcare hèt synoniem voor excelleren in flexibiliteit, kleinschaligheid, betrokkenheid en klantgerichtheid. Op 9 december 2021 werd dat ondernemerschap bekrachtigd door de notariële overdracht van Uniqcare aan...

29 juli 2022

UL-Team zoekt trainers en duizendpoot

Specialist voor opleidingen in de facilitaire dienstverlening, UL-Team, is op zoek naar trainers en nog een extra collega voor op kantoor. Bekijk hieronder de verschillende vacatures. Wil je meer...

12 maart 2022

Seepje geeft receptuur natuurlijke allesreiniger vrij

Het Nederlandse duurzame zeepmerk Seepje heeft de receptuur van haar volledig natuurlijke allesreiniger kosteloos via een paginagrote advertentie in de Volkskrant vrijgegeven aan haar concurrenten, en wil zo de...

27 februari 2019

Gerrit Malipaard over groei MTS Euro Products: “Familiewaarden, service en innovaties”

In onze nieuwe themaserie ‘Blurring of Blokker-syndroom?’ gaan we op zoek naar de nieuwe (schoonmaak)economie. De deeleconomie met impact. Met circulariteit. Met uitdagingen en keuzes om mee te kunnen...