23 mei 2024

Tork experts over hygiënenorm en optimalisatie tijdens Interclean 2024

Van 14 t/m 17 mei 2024 was Tork aanwezig op Interclean 2024, ’s werelds belangrijkste beurs voor schoonmaak- en hygiëneprofessionals. Op de stand werden diverse nieuwe producten en services uitgelicht die bezoekers handvatten bieden om uitdagingen van professionele hygiëne aan te pakken. Naast productinnovaties was er tijdens Interclean ook ruimte om het gesprek over hygiëne anno 2024 aan te gaan. Tork experts spraken tijdens diverse kennissessies over nieuwe duurzame hygiëne oplossingen en kansen binnen het hygiëne landschap. Ook ontwikkelingen en uitdagingen werden besproken; hoe data de schoonmaakkwaliteit en -efficiëntie kan verbeteren, maar ook de implicaties van de nieuwe Green Deal van de EU op duurzaamheidsdoelstellingen van bedrijven.

Regionaal Segment Marketing Manager bij Tork Ineke van den Bemt, blikt terug op Interclean 2024: “Als voorloper op het gebied van hygiëne was onze aanwezigheid tijdens Interclean enorm belangrijk. Ook dit jaar hebben we bezoekers kennis laten maken met diverse duurzame hygiëne-oplossingen en bekroonde producten, want we weten: een betere hygiëne leidt tot betere bedrijfsprestaties. En met een nominatie voor de CO2-neutrale dispensers in de categorie ‘Sustainability & Environment’, kijken we terug op een geslaagde editie.”



Efficiënt schoonmaken dankzij data
Namens Essity waren Anna Königson Koopmans (Marketing Director Commercial) en Jan Salomon (Key Account Manager Facility Management) de sprekers tijdens de kennissessie ‘Better cleaning quality with less effort? With data you can’. Rondom de nieuwe hygiënenorm bespraken zij op interactieve wijze inzichten op basis van data als cruciale pijler van een efficiënter schoonmaakproces en lieten ze zien welke rol data kan spelen voor een optimale hygiëne op de werkvloer.

Uit nieuw onderzoek is namelijk gebleken dat werknemers een goede hygiëne als een van de belangrijkste aspecten van een prettige werkomgeving zien. Een oplossing die hieraan bijdraagt, is het datagestuurde Tork Vision Schoonmaken, waarbij bedrijven niet alleen zijn geholpen met inzicht in hun schoonmaak, maar ook met een hogere werknemerstevredenheid over de werkplek.

Duurzaamheid een podium geven
Tijdens de sessie ‘Are you ready for the EU Green Deal impact?’ ging Reneé Remijnse (Sustainability Communications Director bij Essity) in op belangrijke onderwerpen zoals de Corporate Sustainability Reporting, maar ook de Value of Life Cycle Thinking. Remijnse benadrukte het cruciale belang van de vernieuwde duurzaamheidswetgeving voor bedrijven en hoe de innovaties hieraan bijdragen. Tork laat hiermee zien een voorloper te zijn op het gebied van duurzame hygiëne. De sessie had voornamelijk als doel het publiek voor te bereiden op de impact van de nieuwe wetgeving en hoe de verdere integratie, met behulp van Tork producten en diensten, kan helpen.

Voor meer informatie over Tork op Interclean Amsterdam 2024, de genomineerde Tork CO2-neutraal gecertificeerde dispensers en aanvullende producten en diensten van Tork, kijk op https://www.tork.nl/torkcampaigns/interclean-2024.

Deel dit artikel

Ook interessant:

22 december 2022

‘’We willen menstruatiearmoede uit de taboesfeer halen’’

CWS heeft een nieuw product gelanceerd: de CWS tampondispenser – in samenwerking met Period Pack. Deze nieuwe dispenser maakt tampons in sanitaire ruimtes gratis beschikbaar. CWS wil hiermee bijdragen...

02 december 2025

Tork Vision Schoonmaken: slimmer, efficiënter én duurzamer schoonmaken

Het is belangrijk om te blijven vernieuwen. Juist in de hygiëne-branche zijn er belangrijke trends en veranderende gebruikersbehoeften waarop je als merk tijdig in moet spelen. Ook Tork doet...

09 januari 2024

Schrijf je in voor de beursbeleving van Interclean Amsterdam

De inschrijving voor Interclean Amsterdam is geopend. Ben jij er bij? Deze mega schoonmaakbeurs vindt plaats op 14 tot en met 17 mei 2024 in RAI Amsterdam. De organisatie...

16 februari 2024

Wereldprimeur voor Stayokay en The Good Roll

Stayokay, de grootste hostelketen van Nederland, zet een grote stap in duurzaamheid door als eerste ho(s)telketen ter wereld volledig over te gaan op bamboe toiletpapier van The Good Roll....

18 februari 2019

Rita Brouwer (Alpheios) over Zorgtotaal: “In control komen is echt essentieel voor zorgorganisaties”

De zorg is in beweging. En hoe! Vergrijzing, arbeidskrapte en budgetbeperking, maar ook marktwerking, technologische ontwikkelingen en trends als beleving en persoonlijke zorg met meer welzijn en gezondheid. Maar...

16 april 2019

Specialist Nico Bennik (MTS Euro Products): “Poetslappen zijn substantieel onderdeel van onze business”

MTS Euro Products, we kennen het bedrijf als kennispartner en leverancier van (toilet)hygiëneproducten, maar misschien minder of niet van poetspapier en poetslappen. Een gemiste kans, want het 25-koppige team...

16 maart 2020

Albert Vegter (Alpheios): “Ook schoonmakers zijn waardevol in levens redden”

“Alles begint bij hygiëne.” Een statement die staat als een huis, juist in deze tijd van corona en in deze Week van Zorg & Welzijn. Wordt het dan nu...

10 april 2019

Bunzl Belgium Expo viert lustrum op 7, 8 en 9 mei

Op dinsdag 7, woensdag 8 en donderdag 9 mei 2019 organiseren Global Net, King Belgium, Polaris en Variapack voor de 5de keer de Bunzl Belgium Expo in Tour & Taxis in Brussel. De Bunzl Belgium...

15 december 2025

Horecava 2026: Tork laat zien hoe innovatie en gebruiksgemak horeca professionals vooruithelpen

Tijdens Horecava 2026 (RAI Amsterdam) presenteert Tork een reeks innovaties die horeca professionals helpen efficiënter en duurzamer te werken. Bezoekers ontdekken onder meer de nieuwe PeakServe® Automatische Handdoek Dispenser...

10 oktober 2025

Nieuw onderzoek van Tork onthult: Eén op de vier Nederlanders mijdt openbare toiletten door onvoldoende hygiëne

De staat van openbare sanitaire voorzieningen in Nederland laat te wensen over. Dat blijkt uit onderzoek van Tork, De resultaten tonen aan dat 26% van de Nederlanders openbare toiletten...