4 februari 2019

Blog: Verfrissen, verrassen, verrijken…

Mijn vader zei het vroeger al tegen mij: “wie niet groot en sterk is, moet slim zijn”.  Met deze boerenwijsheid hebben we de afgelopen jaren binnen Uniqcare werk gemaakt van het ontwikkelen van een volledig nieuwe koers. Weg uit de gebaande paden en op naar het avontuur. Want om nieuwe successen af te dwingen, is een koerswijziging niet zelden de beste keuze.

Als kleinste landelijk sanitair dienstverlener kun je alleen excelleren door een hoge mate van flexibiliteit die wordt gevoed door een zeer efficiënte serviceorganisatie. Klanten in het mkb, waar Uniqcare voornamelijk haar successen behaald, eisen ad hoc en wendbaar handelen in de dagelijkse business. Alleen dat is al een propositie die vaak het uiterste vergt van een kleine organisatie. Wij voelen ons in die omgeving wel als een vis in het water. Zo wapenen we ons voor invloeden van buitenaf. Behoud van je positie in de jungle waar nog steeds prijsvechters met regelmaat de aanval openen, is de eerste voorwaarde voor groei.

Om te groeien moet je verfrissen, verrassen en vooral verrijken. En dat begint met het goed luisteren naar de markt, de wensen in beeld krijgen en het op de voet volgen van de branche-ontwikkelingen. Dan hoor je verrassende zaken, waarbij klanten openhartig zijn over hun werkelijke wensen.

Voor Uniqcare was het pad helder. Het avontuur is begonnen. We investeren in vier integrale concepten, verrijken deze met kennisoverdracht en bieden deze in een keuzepalet aan eindklant of dealer aan. Om hen van meer te laten genieten dan alleen een verzorgde sanitaire omgeving. Zo ontstond ook de EHBO- en AED-propositie, die opvallend goed werd ontvangen door onze relaties in alle branches. We maken echt verschil door onze klant van sanitaire hygiëne én veiligheid te laten genieten. Na een pilotperiode van twee jaar, spelen we inmiddels serieus mee op het volwassen geworden AED-toneel. Met het aanwinnen van diverse middelgrote aanbestedingen op scholen en gemeenten, is een geheel nieuw speelveld gecreëerd. Een speelveld waar óók de sanitaire hygiëne onderwerp van gesprek is.

In 2019 zullen wij vaak van ons laten horen om onze kennis te verspreiden en ons steentje bij te dragen aan een hygiënische en veilige werkomgeving…

Ernst-Jan van der Graaf,
Managing director Uniqcare

Deel dit artikel

Ook interessant:

14 juli 2023

#FOTOFRIDAY Jeugd en groen zijn de toekomst

De jeugd is de toekomst. Daarom delen we deze foto van Bas Mertens, district manager West Oost Vlaanderen bij groothandel Verpa Benelux.  “Onze planeet kan wel wat meer groen...

10 oktober 2019

Onafhankelijk en objectief meetsysteem Qualis gaat als de spreekwoordelijke brandweer

“Hoe vaak wij niet te horen hebben gekregen dat het een kansloze en zinloze weg is die we zijn ingeslagen, kan ik u niet vertellen; echt heel vaak. Overigens...

17 december 2021

Bedankt!

De Facilitair Adviseurs van SBLplus hebben de kerstpakketten dit jaar persoonlijk bij de 200 medewerkers thuis afgegeven. “Om allen persoonlijk te bedanken voor hun geweldige inzet”, zo meldt het...

22 oktober 2024

Tork Focus4 Sustainability vergroot transparantie in duurzaamheid

Tork kondigt haar nieuwe initiatief aan om de transparantie aangaande duurzaamheid voor bedrijven in Europa te verbeteren. Met het programma, Tork Focus4 Sustainability, biedt het bedrijf een uitgebreide samenvatting...

24 december 2021

Fijne Kerstdagen!

De redactie van Schoonmaakjournaal wenst je fijne kerstdagen met veel gezelligheid en mooie momenten. Off- en online. Ook wij gaan van de dagen genieten. Daarna brengen we weer nieuws....

11 mei 2024

’Co-bot’ wordt collega van schoonmaker’

De Telegraaf en andere nieuwssites delen de reactie van Robert Stelling, directeur Interclean, over de rol van de robots in schoonmaak. “Schoonmakers in Nederland hoeven de opkomst van robots...

23 augustus 2022

Captains of Cleaning belicht belang hygiëne in ziekenhuizen

Op 29 september is Captains of Cleaning er weer met een nieuwe uitzending. Ditmaal gaat Presentator Rens de Jong tijdens de uitzending in op het belang van hygiëne in...

28 februari 2020

De koplopers van februari op Schoonmaakjournaal

In de korte maand februari mochten we 11.226 schoonmaakprofs via LinkedIn bereiken met de Schoonmaakjournaal PizzaMarketingSessie. De bevestiging dat we voor een populair thema hebben gekozen. Maar er waren...

09 december 2024

Blog Saskia Stender (Vakblad Voedingsindustrie): “Gezonde werkcul­tuur”

"Hygiëne in de voedingsindustrie laat geen ruimte voor half werk: de kwaliteit van je eindproduct en de gezondheid van de consument staan voorop. Dat is een feit. Nóg een...

08 januari 2022

Meest gelezen artikelen

Benieuwd naar welke artikelen jullie in december 2021 interessant en inspirerend vonden? We hebben de statistieken bekeken en een top 10 gemaakt van de meest gelezen artikelen:    ...