4 februari 2019

Blog: Verfrissen, verrassen, verrijken…

Mijn vader zei het vroeger al tegen mij: “wie niet groot en sterk is, moet slim zijn”.  Met deze boerenwijsheid hebben we de afgelopen jaren binnen Uniqcare werk gemaakt van het ontwikkelen van een volledig nieuwe koers. Weg uit de gebaande paden en op naar het avontuur. Want om nieuwe successen af te dwingen, is een koerswijziging niet zelden de beste keuze.

Als kleinste landelijk sanitair dienstverlener kun je alleen excelleren door een hoge mate van flexibiliteit die wordt gevoed door een zeer efficiënte serviceorganisatie. Klanten in het mkb, waar Uniqcare voornamelijk haar successen behaald, eisen ad hoc en wendbaar handelen in de dagelijkse business. Alleen dat is al een propositie die vaak het uiterste vergt van een kleine organisatie. Wij voelen ons in die omgeving wel als een vis in het water. Zo wapenen we ons voor invloeden van buitenaf. Behoud van je positie in de jungle waar nog steeds prijsvechters met regelmaat de aanval openen, is de eerste voorwaarde voor groei.

Om te groeien moet je verfrissen, verrassen en vooral verrijken. En dat begint met het goed luisteren naar de markt, de wensen in beeld krijgen en het op de voet volgen van de branche-ontwikkelingen. Dan hoor je verrassende zaken, waarbij klanten openhartig zijn over hun werkelijke wensen.

Voor Uniqcare was het pad helder. Het avontuur is begonnen. We investeren in vier integrale concepten, verrijken deze met kennisoverdracht en bieden deze in een keuzepalet aan eindklant of dealer aan. Om hen van meer te laten genieten dan alleen een verzorgde sanitaire omgeving. Zo ontstond ook de EHBO- en AED-propositie, die opvallend goed werd ontvangen door onze relaties in alle branches. We maken echt verschil door onze klant van sanitaire hygiëne én veiligheid te laten genieten. Na een pilotperiode van twee jaar, spelen we inmiddels serieus mee op het volwassen geworden AED-toneel. Met het aanwinnen van diverse middelgrote aanbestedingen op scholen en gemeenten, is een geheel nieuw speelveld gecreëerd. Een speelveld waar óók de sanitaire hygiëne onderwerp van gesprek is.

In 2019 zullen wij vaak van ons laten horen om onze kennis te verspreiden en ons steentje bij te dragen aan een hygiënische en veilige werkomgeving…

Ernst-Jan van der Graaf,
Managing director Uniqcare

Deel dit artikel

Ook interessant:

18 januari 2022

100% circulaire afvalbak maakt afval scheiden nog eenvoudiger

Het scheiden van afval is een belangrijke eerste stap richting de circulaire economie. Om bedrijven hierbij te helpen heeft Bonton de Bonton Circubin gelanceerd. Een nieuwe afvalmodule die het...

15 december 2021

SIEV ziet nieuwe cao als ‘Sterke basis voor toekomst branche’

Op 10 december bereikten de onderhandelingspartijen een principeakkoord voor de Cao voor het Schoonmaak- en Glazenwassersbedrijf per 2022. Een cao met een looptijd van 2,5 jaar; korter dan gebruikelijk...

29 mei 2022

Zero Waste Wandeltours

Hoe doe je boodschappen met minder plastic? Bij welke winkels kun je terecht met je eigen bakjes en zakjes? Wil je gelijkgestemden ontmoeten die ook graag minder plastic gebruiken?...

20 juni 2022

“Samen bereik je meer”

Wat is nou een leukere manier om geld in te zamelen dan er letterlijk een feestje van te maken? Op vrijdag 24 juni organiseert i-team Global een charity dinner...

28 februari 2019

Morgen: 9e Schoonmaaktourdag vanaf Toekomst Schoonmaakbedrijven Schijndel

Op vrijdag 14 juni wordt voor de 9e keer de Schoonmaaktourdag gereden. Een enthousiaste groep motorrijders, cabrio- en oldtimer-liefhebbers is weer van de partij om gezamenlijk een mooie route...

01 maart 2022

Andere blik voor werkplezier

Claudia Cornelissen van Perfect plan, opleiding en advies reageerde op de oproep van onze redactie om voorbeelden van plezier op de schoonmaakwerkvloer te delen. Zij deelt een mooi verhaal...

27 oktober 2022

Care ontvangt VN-duurzaamheidscertificaat ‘SDG Pioneer’

Op de Dag van de Duurzaamheid, ontving het Belgische schoonmaakbedrijf Care het ‘SDG Pioneer’-certificaat van UNITAR, het United Nations Institute for Training and Research. Voor de expert in de...

05 februari 2019

Hijman support FM Next Generation: “Geef jongeren de vrijheid om impact te maken”

Hijman is supporter van het eerste uur van het jongerenplatform FM Next Generation, dat medio 2018 werd opgericht. Een initiatief van Schoonmaakjournaal dat al meteen vanaf het begin op...

29 september 2023

#FOTOFRIDAY: Week van het Werkgeluk

Deze week, van 24 t/m 29 september 2023, is het de Week van het Werkgeluk. Onder meer Schoonmaakbedrijf Gom besteedde deze week aandacht aan dit thema. We delen enkele...

19 oktober 2022

Twaalf kandidaten naar finale Golden Service Award

De jury van de Golden Service Awards heeft de twaalf finalisten bekendgemaakt. In elke categorie, zijnde Schoonmaker, Schoonmaakteam, Glazenwasser en Leidinggevende van het Jaar 2022, zijn drie finalisten in...