Toekomst Schoonmaakbedrijven behaalt bij klant L-Founders of Loyalty als eerste het vernieuwde Keurmerk Verantwoord Schoon
Toekomst Schoonmaakbedrijven behaalt bij hun klant L-Founders of Loyalty als eerste organisatie in Nederland het Keurmerk Verantwoord Schoon nieuwe stijl. Zonder een enkele verstoring. Dit keurmerk, uitgevoerd door onafhankelijke auditeur Qualis Insight, staat voor kwaliteit, professionaliteit en maatschappelijk verantwoord werken in de schoonmaakbranche.
De audit bij L-Founders of Loyalty, uitgevoerd op 22 september 2025 door Esther Kuiper-Smetsers van Qualis Insight, resulteerde in een zeer positief oordeel. De auditeur benadrukte dat de schoonmaakwerkzaamheden van uitstekende kwaliteit zijn en dat zowel het proces als de resultaten volledig voldoen aan de hoge eisen van het keurmerk.
Wat dit vernieuwde keurmerk bijzonder maakt, is dat ook de opdrachtgever actief wordt betrokken bij de beoordeling. Zo wordt niet alleen gekeken naar de technische kwaliteit van het schoonmaakwerk, maar ook naar de ervaring en waardering van de opdrachtgever ten aanzien van het schoonmaakteam en de samenwerking.
Blijvende kwaliteit en betrokkenheid
Vanuit Toekomst Schoonmaakbedrijven wordt trots gereageerd. Regioprojectleidster Femke van den Boogaart: “Onze teams werken met veel kennis, kunde en betrokkenheid. Dat dit nu ook door een onafhankelijke audit wordt bevestigd en gewaardeerd door onze opdrachtgever, maakt ons extra trots.”
Een mijlpaal voor de sector
Met het behalen van dit keurmerk onderstreept Toekomst Schoonmaakbedrijven dat schoonmaak méér is dan een facilitaire dienst. Het is een vak dat vraagt om deskundigheid, verantwoordelijkheid en menselijke betrokkenheid.
Het Keurmerk Verantwoord Schoon is ontwikkeld om opdrachtgevers en schoonmaakbedrijven samen te laten werken aan transparantie, kwaliteit en duurzaamheid. Het vernieuwde keurmerk, waarin de stem van de opdrachtgever een vaste plaats heeft, is een belangrijke stap richting een toekomstbestendige en mensgerichte schoonmaakbranche.