23 september 2021

Salubris behaalt Voka Charter Duurzaam Ondernemen

Salubris beleeft een primeur. De in Aalter gevestigde schoonmaakgroothandel heeft als eerste in België, het Voka Charter Duurzaam Ondernemen, behaald.
Hiermee toont het bedrijf aan veel waarde te hechten aan duurzaamheid én de toekomst.

Totaalleverancier voor schoonmaakoplossingen Salubris in Aalter volgt al langer de weg van ecologische schoonmaak. Via het Voka Charter Duurzaam Ondernemen besloot de schoonmaakgroothandel nu resoluut in te zetten op duurzaamheid. Geen evidentie voor een groothandel in industriële schoonmaakproducten die o.m. disposables, hygiënische papierwaren en reinigingsmiddelen verkoopt. En toch: “dankzij het Voka-charter zijn we heel breed en vooral toekomstgericht beginnen denken.”

Familiebedrijf met een visie
Het familiebedrijf draagt milieuvriendelijkheid hoog in het vaandel en kiest voor een lange termijn visie voor de toekomstige generaties.  Deze visie is gebaseerd op de volgende vier kernwaarden: betrouwbaar, klantgericht, flexibel en dus ook duurzaam. “We kiezen onze leveranciers op basis van hun milieubeleid en ecologische producten (met ecolabel, cradle to cradle label,…) en we zijn steeds op zoek naar milieuvriendelijke alternatieven voor o.a. wegwerpplastics. Niet enkel voor de schoonmaakmiddelen, maar ook voor verpakkingen, afvalbeheer en schoonmaakconcepten zoeken onze cleaning consultants mee met de klant naar de meest duurzame oplossing, passend in een verantwoord aankoopbeheer”, aldus de directie.

Het goede voorbeeld
Op vlak van duurzaamheid wil de onderneming ook zelf het voorbeeld geven in hun algemene bedrijfsvoering. Zo beschikken ze sinds vele jaren over het ISO14001 certificaat en nu dus ook het VOKA-charter ‘duurzaam ondernemen’.
Zichtbare gerealiseerde inspanningen van het afgelopen jaar zijn de hybride wagens, de 6 elektrische laadpalen, de CNG bestelwagen, het groendak en het bijenhotel. Dankzij deze inspanningen werd het charter behaald, maar eigenlijk begint het dan pas. “Het zet je aan om na te denken over alle aspecten van duurzaamheid en tegelijkertijd het evenwicht te bewaren tussen ecologie, de economische haalbaarheid en de medewerkers want de sterkte van een duurzame aanpak zit in de mensen. Ons uiteindelijke doel is dat de klanten bij ons aankloppen omwille van wie we zijn als bedrijf en waarvoor we staan.”

Meer informatie: www.salubris.be.

Let op: dit bericht kunt u nu volledig lezen. Vanaf 1 januari 2021 zal de tekst alleen toegankelijk zijn voor communityleden. Binnenkort volgt meer informatie over het gratis abonnement op ons community schoonmaakplatform.

Deel dit artikel

Ook interessant:

09 juni 2022

Blog: Het is niet één dag, maar elke dag ‘De dag van de Schoonmaker’

De economie ligt stil als er geen schoonmaak is. De zorg en de voedingssector kunnen bijvoorbeeld niet zonder schoonmaak functioneren. Het is een cruciaal beroep. Dus eigenlijk heel bijzonder...

19 april 2024

#FotoFriday Molen ‘De Haas’ wordt gereinigd met stoom

Saskia Jilesen van Cleannovation deelt foto’s van het reinigen van een bijzondere locatie. Het verwijderen met stoom van witte verf van de molen ‘De Haas’ in Benthuizen. “De stellingkorenmolen...

23 december 2021

Primeur: Makita introduceert eerste professionele robotstofzuiger

Als consument kan je al langer een robotstofzuiger kopen, voor de professionele schoonmaakmarkt was er nog geen versie ontwikkeld. Maar daar komt begin 2022 verandering in. Dan introduceert Makita...

27 februari 2023

NESO en Schneidereit slaan handen ineen

Sinds november 2022 is de Gelderse plaats Bemmel een opleidingscentrum voor de schoonmaakbranche rijker. Eind 2022 opende NESO, Nederlands Eerste Schoonmaak Opleiding, officieel haar deuren. Hier kunnen nagenoeg alle...

18 september 2025

Natalie Hofman (HEYDAY): “Facilitaire organisaties zijn onvoldoende voorbereid op de volgende crisis”

Nederlandse organisaties lopen onnodige risico’s doordat ze onvoldoende voorbereid zijn op de ingrijpende veranderingen die onze wereld raken. Dat stelt Natalie Hofman, directeur van HEYDAY Interim en voormalig voorzitter...

26 november 2018

Carel Lurvink workshops: “Disposable cleaning voor hoge hygiënestandaarden”

De eerste workshops bij Carel Lurvink over disposable cleaning in november, waren een groot succes. Ruim 60 bezoekers kwamen naar de servicecenters in Enschede, Hilversum en Winschoten om zich...

23 oktober 2025

Schoonmaakinnovatie in de horeca: slim, duurzaam en gastgericht

In de horeca draait alles om beleving. En dat begint niet pas bij het eten of de service, het begint bij een brandschone zaak. Schoonmaak is allang geen klus...

28 februari 2020

De koplopers van februari op Schoonmaakjournaal

In de korte maand februari mochten we 11.226 schoonmaakprofs via LinkedIn bereiken met de Schoonmaakjournaal PizzaMarketingSessie. De bevestiging dat we voor een populair thema hebben gekozen. Maar er waren...

31 augustus 2022

Houd het schoon op school!

Na een bewogen zomer zonder (ingrijpende) coronamaatregelen maar mét hittegolven en vertragingen op het vliegveld, zijn de scholen weer begonnen. Daar waar kinderen veel tijd met elkaar doorbrengen is...

31 oktober 2023

HTC Advies, Atir en Consumatics vormen samen CONTRAST

HTC Advies, Atir en Consumatics gaan vanaf 1 november 2023 verder als CONTRAST. Onder deze merknaam gaan de expertisegebieden Facility + Hospitality integraal samenwerken. De consultants van CONTRAST ontwerpen,...