24 juni 2022

“An apple a day keeps the docter away”

i-Team Global deelde op ‘De Dag van de Schoonmaker’vele dozen met eigengemaakte appeltaart onder schoonmakers uit onder het motto ‘an apple a day keeps the docter away’. “Het is leuk om de glimlach te zien bij de mensen. Dat doet ons goed”, blikt een gedreven en betrokken Frank van de Ven, founder en directeur van i-team Global, terug. Op 15 juni 2022 reed het i team Global-team door heel Nederland, klopte bij diverse schoonmaakbedrijven aan om hen de self made appelpie te overhandigen en de schoonmakers een gezonde blijk van waardering te geven: Bedankt, jij maakt het verschil!

Wie de huidige, zojuist verbindend verklaarde schoonmaakcao kent, weet dat duurzame inzetbaarheid van schoonmakers en specialistisch reinigers een belangrijk aandachtspunt is: het gemotiveerd, gezond en productief houden van werkenden in staat stellen tot aan pensionering te kunnen blijven werken. Wie de huidige marktproblemen kent, ziet de arbeidskrapte toenemen; in elke branche is er een tekort aan personeel, ook in de schoonmaaksector. Nóg een reden om extra zuinig te zijn om de mensen van elk bedrijf of organisatie.

“Dat was voor ons een reden om op De Dag van de Schoonmaker de schoonmakers te respecteren met een gezonde blijk van waardering. Blije mensen maakt blij. We ervaarden dat toen we plotseling op de stoep van diverse schoonmaakbedrijven stonden en schoonmakers persoonlijk ontmoetten. Het is leuk om hun glimlach te zien”, vertelt Frank.

Samen meer bereiken
Is de appel een metafoor voor de veelzijdige en waardevolle schoonmaak? Een appel is een vrucht in verschillende smaken, wordt op diverse manieren gebruikt en in de keuken veel toegepast in appeltaart. De vrucht geeft energie. Frank: “i team Global ontwerpt juist voor de schoonmaker, want verandering is essentieel om de schoonmaakbranche te verbeteren. Daarom is i-team Global het schoonmaken gaan bestuderen als een antropoloog. Door te observeren hoe gebouwen worden gereinigd, door frustraties bloot te leggen en te kijken waar tijd wordt verspild, en door de complexiteit van machines onder de loep te nemen, kwamen we tot geheel nieuwe inzichten en blijven we door innovatie onze producten verbeteren. Daarom is onze missie: together we achieve more.”

Deel dit artikel

Ook interessant:

12 mei 2019

#nieuwsnotendop met Kärcher, ICS, Preston Palace, VSR en CSU

Kärcher draagt bij aan het behoud van een culturele site in Vietnam Als onderdeel van zijn culturele sponsoringsprogramma, reinigt Kärcher de zuidelijke en voornaamste toegangspoort tot de voormalige Keizerlijke...

12 november 2021

Zeepboek van Werfzeep

Het zeepatelier van Werfzeep bevindt zich aan de Westerkade in hartje Utrecht. Met een klein zeepteam maken zij hier alle zepen met de hand. Hun 10-jarig jubileum vieren zij...

10 januari 2020

Horecava 2020 introduceert Facility & Hospitality segment: next level in gastvrijheid

Aanstaande maandag openen de deuren van RAI Amsterdam voor de 64e editie van Horecava. Deze editie staat vooral in het teken van voedselverspilling, veggie & vegan en Brasserie 2050,...

23 januari 2023

Eerste sprekers Hygiëneforum bekend

Op 17 mei 2023 vindt in RAI Amsterdam het vijfde Hygiëneforum plaats, met als thema ‘Een gezonde organisatie begint bij een goede hygiëne’. De organisatie maakt nu de eerste...

10 januari 2023

Wat zijn de belangrijkste belastingwijzigingen in 2023?

Vanaf 1 januari 2023 zullen diverse belastingmaatregelen wijzigen. En dat heeft gevolgen voor iedereen. Benieuwd welke belangrijkste verandering dit jaar worden doorgevoerd voor werkenden en ondernemers? Lees dan vooral...

21 maart 2022

Blog: Plan van Aanpak

We weten allemaal dat het schoonmaakvak mensenwerk is. Deze week werd ik weer met de mijn neus op dit feit gedrukt. Een medewerkster was even ziek, maar ze dachten...

08 januari 2024

Marco Vegers (Wecovi): “Al 35 jaar een trotse ‘schoonmaakfreak’”

“Het mooie van het schoonmaakvak is dat we altijd de uitdaging hebben om zo duurzaam mogelijk schoon te maken.” Marco Vegers is een gedreven schoonmaakman, een ‘schoonmaakfreak’ zoals hij...

20 september 2023

Impactsessie: De afvalbak als communicatiemiddel

De afvalbak is één van de beste ambassadeurs en een gedragsbeïnvloeder voor een schone leefomgeving. Hoe zet je de afvalbak effectief in? Hoe laat je deze opvallen en lok...

25 oktober 2022

Leer meer over ozon in 7 stappen

Doe mee aan het webinar over Ozon op 3 november om 14.00 uur. Consensus Group organiseert dit webinar met Dr Xu, de wetenschappelijke expert in ozon. Je kent haar...

17 oktober 2019

Schoonmaakjournaal stapt in advertentieloos tijdperk

Opnieuw pakt Schoonmaakjournaal de primeur. In 2012 was Schoonmaakjournaal het eerste ‘dedicated’ online vakmedium, in 2019 maakte het de overstap van nieuwswebsite naar contentplatform en in 2020 zegt Schoonmaakjournaal...