21 mei 2024

Hoe verloopt de integratie van AIRBO bij Numatic? Een update.

Met ingang van 1 september 2023 heeft Numatic AIRBO BV overgenomen. Met deze overname zet het bedrijf de activiteiten voort van de fabrikant van bouw- en fijnstof-stofzuigers. De overgang verliep soepel omdat er al een goede samenwerking bestond en de techniek bekend was. Hoe staat het nu met de integratie? We vroegen het aan Rogier Moorman.

Rogier Moorman, Managing Director Numatic Benelux, vertelde bij het nieuws over de overname dat hij trots was op de manier waarop een soepele overgang tussen de bedrijven is gerealiseerd. Eigenaar van AIRBO BV, Henk Klop, was het met hem eens. Tussen beide bedrijven bestond al een fijne samenwerking en bovendien was bij alle twee kennis aanwezig op het gebied van stofvrij werken. De stofzuigers van Numatic werden niet voor niets vaak als krachtbron voor de bouw- en fijnstofzuigers gebruikt. De komst van AIRBO was gewoon een welkome aanvulling voor Numatic en een grote stap voorwaarts in de strategische keuze om actiever te bewegen in de bouw/renovatie/verhuur markt.

Update over de integratie
Nu, een half jaar laten blikken we met Rogier terug. Hoe verloopt de integratie van AIRBO? “AIRBO draait goed mee in de organisatie, de activiteiten draaien eigenlijk gewoon door zoals het altijd heeft gedaan, alleen nu als zelfstandige merknaam binnen Numatic@Work.” Hij voegt met een lach toe: “Onze accountmanagers zijn ook enthousiast aan de slag met het AIRBO-assortiment en zien dat echt als een aanvulling op wat ze aan hun klanten kunnen aanbieden. Inmiddels heeft het Numatic AIRBO team op meerdere beurzen gestaan.”

De toekomst van AIRBO
Op onze vraag naar de toekomstplannen met AIRBO, antwoordt Rogier: “AIRBO biedt ons, en daarmee onze klanten, verdere verdieping in de wereld van stofvrij werken. Ons doel is dan ook om hiermee verder te gaan, zodat AIRBO als merknaam breder bekend wordt in de markt.”

Deel dit artikel

Ook interessant:

31 mei 2024

Filmserie finalisten Schoonmaker van het Jaar verkiezing

Het is bijna zover: op dinsdag 18 juni 2024 vindt het Schoonmaker van het Jaar-verkiezingsfeest plaats met als thema Let’s shine. De finalisten schitteren nu al in hun eigen...

31 december 2021

Lof der gewone mensen

Het Koekoekmuseum in Kleef presenteert tekeningen als ‘lof der gewone mensen’. De onmisbaren zoals boeren, vissers en dienstmeisjes. Een thema dat goed aansluit bij de huidige tijd, waarin ook...

23 februari 2023

Qleaning ontvangt Hart van Deventer

‘Op vrijdag 17 februari jl. reikte wethouder Thomas Walder het Hart van Deventer uit aan het team van Qleaning in Deventer. Het Hart van Deventer is een initiatief van...

19 juli 2019

Online expertpagina Poetslappenhulp begin revolutie Hygiënepapier.nl

Sneller, makkelijker en vooral zo goedkoop mogelijk: het bestellen van hygiëneproducten mag niet te veel tijd en geld in beslag nemen. “Nog elke dag zijn we bezig met het...

14 februari 2025

Roy Rademaker 15 jaar werkzaam bij Schoonmaakbedrijf Exclusive

“Ik spreek mijn oprechte waardering uit voor Roy Rademaker, die inmiddels 15 jaar een onmisbare kracht is binnen ons bedrijf”, vertelt Marzena Pawlowska, eigenaar Schoonmaakbedrijf Exclusive. We feliciteren Roy...

18 juli 2024

Klein deel Nederlandse bedrijven al volledig klimaatneutraal

Een relatief klein deel van de bedrijven in Nederland is nu volledig klimaatneutraal, meldt het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). Dit betekent dat er nog een lange weg...

03 december 2024

Organic Cleaning Solutions, Qualis Insight & NCS bundelen krachten voor duurzame schoonmaakoplossingen

Organic Cleaning Solution, Qualis Insight en NCS hebben een samenwerkingsovereenkomst getekend om samen kennis te delen en innovatie te stimuleren rondom het gebruik van Bio-Organic Catalyst in de schoonmaakbranche.

07 oktober 2022

Captains of Cleaning: hygiëne in ziekenhuizen

Op 29 september gingen 4 Captains uit de wereld van schoonmaak en ziekenhuizen met elkaar in gesprek over het belang van hygiëne. Presentator Rens de Jong sprak aan tafel...

06 december 2021

‘Elk wasje kost ’n tasje’

Duurzame zeepmaker Seepje start 6 december met de campagne “Elk wasje kost ’n tasje” om consumenten duidelijk te maken hoe milieuvervuilend wassen met een regulier synthetisch wasmiddel is. Deze...

20 augustus 2019

Directieleden Charles Vinke en Hans van Leeuwen vertrekken bij Asito

Met ingang van 1 november 2019 legt Charles Vinke zijn functie als algemeen directeur van Asito neer. Zijn taken zullen worden overgenomen door de overige directieleden. Per 1 september...