28 december 2022

Podcast Women in Cleaning

Op 8 december jongstleden introduceerde Consensus Group een nieuw wereldwijd platform ‘ Women in Cleaning’ voor vrouwen in de hygiëne- en gezondheidsindustrie. Het nieuwe platform is ontworpen voor vrouwen om hun visies en authentieke manieren van carrièreopbouw te delen. Het platform biedt naast een e-book nu ook podcastafleveringen.

“In een door mannen gedomineerde industrie geloven we dat de vrouwen die dagelijks een verschil maken in onze wereld van hygiëne en gezondheid een platform verdienen. Een platform dat hen niet onderscheidt, maar hun authentieke manier van carrièreopbouw omarmt”, zegt Martine Mallee, marketingdirecteur bij Consensus Group en het brein achter het initiatief. “In de loop der jaren hebben we samengewerkt met veel inspirerende vrouwen in verschillende lagen van de schoonmaakbranche. Wat ik van dichtbij heb gezien, is dat ze elk ongelooflijk krachtige verhalen en visies hebben die de moeite waard zijn om te delen. Daarom hebben we besloten om het platform ‘Women In Cleaning’ te bouwen om hun verhalen, visies en successen onder de aandacht te brengen.”

“Er is niets mis met het vieren van mannelijke successen of visioenen. Maar vrouwen in alle sectoren hebben soms te maken met sociale kwesties en grenzen die de basis kunnen zijn voor zeer inzichtelijke en belangrijke gesprekken.” Mallee gaat verder. “De schoonmaakbranche heeft een positieve reputatie voor het omarmen van vrouwen en hun authentieke leiderschapskwaliteiten. Women in Cleaning heeft als doel om de Queens te vieren in alle lagen en afdelingen van onze prachtige industrie. We verwelkomen vrouwen om hun visies, reizen naar expertise en succes in het bedrijfsleven te delen. En we nodigen iedereen uit om deel te nemen aan het gesprek. Ons doel is om mensen op te leiden, te inspireren en samen te brengen.”

E-book & Podcasts met inhoud
Women in Cleaning publiceerde op 8 december hun eerste gratis e-book, waarin 25 vrouwen uit de schoonmaakbranche waardevolle adviezen delen over hoe je jezelf en je bedrijf kunt verbeteren op het gebied van hygiëne en gezondheid. Het boek is beschikbaar via www.womenofcleaning.com. Het e-book wordt gevolgd door een podcastserie die vrouwen in de schoonmaakbranche een plek biedt om hun wijsheid, opvattingen, ervaringen en visies te delen. De eerste podcastaflevering  heeft als titel: Working At Your Resonant Frequency & How To Talk When Nobody Seems To Listen met inzichten van Xu Simon PhD, MBA, Chief Technology Officer bij Enozo. Je kunt de podcast hier beluisteren: Women In Cleaning: The Podcast | Podcast op Spotify

Deel dit artikel

Ook interessant:

08 december 2022

Zo gaat de nieuwe, vrouwelijke generatie leiders maatschappelijke problemen te lijf

MT Sprout kopt vandaag met een artikel over de Young Captain Award. Met drie finalisten die allen Ondernemend, nieuwsgierig en verbindend zijn. Drie vrouwen die hun visie op het...

01 april 2019

Producent Pally Biscuits over UL-Team schoonmaakopleiding: concreet, praktisch, goed

Hoe train je productiemedewerkers om het hygiëne-niveau op een hoger peil te krijgen zonder dat je de productie van koekjes hindert? Door training on the job, tussen de zoete...

08 februari 2024

Wat is de invloed van Lisanne van Wijk (CSG) op de schoonmaakbranche?

In december 2023 deden we de oproep over welke invloed jongeren in de schoonmaakbranche hebben. Lisanne van Wijk liet meteen van zich horen. Zij is teamleider consultants bij CSG...

24 juni 2025

Schoonmakend Nederland reageert op ontwikkeling sectorale in- en uitleenverboden

Op 20 juni werd bekend dat het kabinet werkt aan een mogelijk uitzendverbod in de vleessector vanwege aanhoudende misstanden met arbeidsmigranten. In datzelfde bericht wordt ook de schoonmaaksector genoemd...

27 december 2024

Multiclean viert 45 jaar!

“In 1979, 45 jaar geleden, begon onze vader, Peter Zwinkels, met een droom en een flinke dosis lef aan zijn avontuur als ondernemer. Wat ooit startte als een eenmanszaak...

05 september 2022

“We adviseren, inspireren en sensibiliseren over duurzaamheid”

Werken aan een schone toekomst is slim. BOMA heeft dan ook een sterke motivatie om een positieve impact te leveren, niet alleen met middelen en dienstverlening maar ook met...

28 maart 2023

Schoonmaker van het Jaar verkiezing 2023: “We doen het!”

“Wij kunnen het niet over ons hart verkrijgen om deze verkiezing te laten beëindigen. Dus gaan we door. We gaan ervoor. Wij doen het, omdat we alle schoonmakers een...

25 augustus 2025

Asito lanceert nieuw werkgeversmerk en landelijke campagne ‘Geen mooier werk dan schoonmaakwerk’

Iedereen kent het. Dat ene moment waarop je iets vies schoon maakt. De vlek verdwijnt, het oppervlak dat weer blinkt, en je voelt direct: dit is mooi. Precies dat...

31 januari 2023

“We moeten anders naar de invulling van leiderschap kijken”

Uit de Boardroom Monitor van EY blijkt dat steeds meer vrouwen de weg naar bestuurskamer weten te vinden ANP interviewde er Britt Blomsma, partner van werving- en selectiebureau Ebbinge,...

05 maart 2025

Bas van Klompenburg (Stichting Lezen & Schrijven): “Als werkgever investeer je in het onbekende talent van je collega’s”

In Nederland hebben 3,3 miljoen mensen moeite met lezen, schrijven, rekenen en digitale vaardigheden. Dit heeft niet alleen impact op hun persoonlijke leven, maar ook op de werkvloer kunnen...