12 februari 2024

#OPROEP RAS: Wie doet mee met de pilot werkdrukmeter?

Hoge werkdruk kan leiden tot lichamelijke en mentale klachten, verminderde productiviteit en (langdurig) ziekteverzuim. Dat is uiteindelijk ook vaak terug te zien in de kwaliteit van het werk en de sfeer op de werkvloer. Als schoonmaakbedrijf is het dus van groot belang om inzicht te hebben in de werkdruk bij jouw medewerkers. De werkdrukmeter kan je daarbij helpen. Code Schoonmaak en RAS starten daarom met een pilot werkdrukmeter. Doe jij mee?

Voor schoonmakers levert dit een gezondere en prettigere werkomgeving op. Voor schoonmaakbedrijven gemotiveerde medewerkers bij wie de duurzame inzetbaarheid toeneemt. Voor opdrachtgevers een partnership met het schoonmaakbedrijf die de kwaliteit van de schoonmaak en het werkplezier van iedereen doet toenemen.

De werkdrukmeter is al enkele jaren in ontwikkeling. De meest recente versie is makkelijk in gebruik, overzichtelijk en geeft aanbevelingen op basis van de aandachtsgebieden.

Om de werkdrukmeter onder de aandacht te brengen start de Code Schoonmaak met de pilot Werkdrukmeter. Dit gebeurt onder supervisie van de RAS.

Doe mee!
Voor de pilot is de RAS op zoek naar deelnemers (schoonmaakbedrijven in combinatie met opdrachtgevers). De gezochte deelnemers zullen begeleid worden in het gehele proces. Meedoen aan de pilot is geheel gratis voor de deelnemers. De enige kosten zullen liggen in het vrijmaken van tijd voor de medewerkers.

De werkdrukmeter is een mooi instrument om de werkdruk binnen het team te definiëren en op te lossen én om met elkaar in gesprek te gaan. Wacht dus niet langer en meld je aan!

Klik hier voor meer informatie over de pilot Werkdrukmeter. 

Wil je meedoen met deze pilot of heb je nog vragen? Neem dan contact op met Jan Maarten Schellekens via [email protected] / 06-55804339.

Deel dit artikel

Ook interessant:

14 januari 2020

Themaserie Marktbalans: Total Cleaning Products draait topomzet en overtreft verwachtingen

“2019 was een topjaar. We groeiden van € 2,1 miljoen naar € 2,9 miljoen. Dat is bijna 40%”, vertellen Dennis Vos en Marco Harijgens van Total Cleaning Products met...

02 oktober 2023

Blog: “Samen impact maken in de schoonmaak”

De wereld om ons heen verandert snel, en steeds meer bedrijven worden zich bewust van de impact die hun keuzes hebben op het milieu, de maatschappij en hun eigen...

21 december 2023

Kärcher Belux neemt verdeler Kärcher Center Van Mol over 

Kärcher Belux kondigt de onmiddellijke overname aan van het failliete Kärcher Center Van Mol,  dealer in Oost- en West-Vlaanderen, welke zekerheid en een verbeterde service belooft. Kärcher Belux met...

21 januari 2025

BLog Bert van Boggelen (Code Schoonmaak): Dagschoonmaak als norm

“Dinsdag 14 januari waren we als Codekamer Schoonmaak bijeen voor onze jaarlijkse overleg over de plannen voor het nieuwe jaar. Met veel energie hebben we vooruitgekeken en teruggeblikt op...

09 maart 2023

Event FMNextGen 13 april: kijkje achter de facilitaire schermen bij RAI AMSTERDAM

Op 13 april 2023 vindt er een special event van jongerenplatform FM Next Generation plaats. Deelnemers krijgen die middag een facilitair kijkje achter de schermen van schoonmaak én afvalverwerking...

02 december 2024

Blog Belinda Dekkers-Schwartz (UL-Team): “Samen investeren in mensen, bouwen aan de toekomst”

Het einde van 2024 is in zicht. Een periode waarin we reflecteren op wat achter ons ligt en vooruitkijken naar wat komen gaat. Voor veel organisaties brengt deze tijd...

28 februari 2025

Europese Commissie stelt voor: Geen verplichting CSRD meer voor 80% van bedrijven

In februari 2025 heeft De Europese Commissie (EC) een nieuw pakket voorstellen, de Omnibus-plannen, gepresenteerd. Met als doel om de regels binnen de EU te vereenvoudigen, de concurrentiepositie te...

08 maart 2024

#FOTOFRIDAY: 11 geslaagden bij Qleaning!

Anajah Quentin van Qleaning hangt de vlag uit: “Maar liefst 11 collega’s geslaagd voor de basisopleiding schoonmaak!” Van harte gefeliciteerd. Anajah vertelt altijd supertrots te zijn als collega’s voor...

06 oktober 2023

The Good Roll eerste Fair Trade toiletpapiermerk ter wereld

In een tijdperk waarin multinationals domineren laten The Good Roll en de World Fair Trade Organization (WFTO) een moedig geluid horen. Stel je voor: toiletpapier dat verder gaat dan...

25 januari 2020

Vandaag 2e PizzaMarketingSessie: thema Customer Journey

Klantbeleving is een interessante dynamiek. Altijd en overal. En steeds meer in opmars. Volgens Frankwatching – platform en community voor marketeers – gaan “de contentstrategietrends in 2020 meer over...