28 september 2023

‘Let’s rethink cleaning’

BOMA, leverancier van schoonmaakmiddelen en materialen, kondigt met trots de lancering aan van ‘Let’s Rethink Cleaning’. Met deze aanpak wil BOMA bewustzijn creëren binnen de schoonmaak over de impact van keuzes op het gebied van milieu, werknemers en kosten.

“Schoonmaken gaat verder dan alleen het verwijderen van vuil. Het gaat om verantwoordelijkheid nemen voor onze planeet, het welzijn van onze mensen en daarbij voor een bedrijf ook het realiseren van duurzame winst,” zegt Raimondo Otten, Marketing en Business Development verantwoordelijke bij BOMA. “Met ‘Let’s Rethink Cleaning’ moedigen we bewuste keuzes in de schoonmaak aan, die bijdragen aan een schonere wereld, betere werkomstandigheden en duurzame financiële voordelen voor bedrijven.”

Let’s rethink cleaning biedt 92 praktische tips die kunnen worden toegepast in de schoonmaak om positieve veranderingen te realiseren op drie belangrijke gebieden:

  1. Planet: Door zorgvuldig te kiezen voor producten en methoden kunnen schoonmaakbedrijven hun milieu-impact en afval verminderen, hun waterverbruik aanpakken en CO2-uitstoot reduceren.
  2. People: Het welzijn van schoonmaakpersoneel staat centraal. Verbeterde producten en processen kunnen resulteren in minder eentonig werk, een betere werkomgeving en voldoening en plezier in het schoonmaakwerk.
  3. Profit: Bedrijven kunnen hun schoonmaakkosten optimaliseren door slimme keuzes te maken zonder in te boeten op kwaliteit en net waarde creëren. BOMA biedt verschillende digitale tools en hulpmiddelen aan om bedrijven te ondersteunen bij de implementatie van deze veranderingen, waaronder de app ‘BOMA in the Pocket’.

“Onze boodschap is simpel: in de schoonmaak maken kleine veranderingen een groot verschil,” benadrukt Raimondo. “We nodigen iedereen uit om deel te nemen aan de ‘Let’s Rethink Cleaning’-aanpak en samen bij te dragen aan positieve verbeteringen.”

Meer informatie over ‘Let’s Rethink Cleaning’ en hoe jij aan de slag kunt gaan, is beschikbaar op www.letsrethinkcleaning.nl.

Deel dit artikel

Ook interessant:

13 september 2019

#film Herman Busch 1e vlog: samen zijn we VIP

Hago Zorg heeft een nieuwe koers ingezet, waarvan het cultuurprogramma ‘Samen zijn we VIP’ onderdeel is. VIP staat voor Vakmanschap Interactie en Plezier. Herman Busch, directeur van Hago Zorg,...

21 april 2023

SIEV neemt afscheid van Keurmerk Nederland en zet in op nieuw keurmerk

Na de oprichting in 2012 bereikte SIEV als snel haar doel: het SIEV Keurmerk. “Onze mkb-branchevereniging wilde en wil bedrijven in de schoonmaakbranche de mogelijkheid geven om zich positief...

07 januari 2025

Serie vrouwelijk leiderschap in de schoonmaakbranche krijgt vervolg

Wat betekent vrouwelijk leiderschap écht? In de afgelopen jaren spraken we met verschillende inspirerende vrouwen in de schoonmaakbranche. Deze vrouwen geven niet alleen vorm aan leiderschap, maar durven ook...

09 november 2021

FacilityApps lanceert 2 nieuwe modules tijdens Schoonmaak Vakdagen

Het FacilityApps-platform breidt uit. Tijdens het eerste fysieke schoonmaak vakevent sinds lange tijd, zal het bedrijf uit PurmerValley twee modules lanceren: een ‘nieuws’ module en ‘Nocore roosters’. Deze twee...

18 september 2023

Maak kennis met het team van Schoonmaak Vakdagen

Het team van de Schoonmaak Vakdagen is volop bezig met de voorbereidingen van de schoonmaakbeurs die op 14 & 15 november 2023 zal plaatsvinden. Een team dat bestaat uit...

01 april 2025

Natalie Sandmann gestart als commercieel directeur CSU

In januari 2025 heeft Natalie Sandmann het stokje van Commercieel Directeur overgenomen van Diane van Dijk, die nu Algemeen Directeur van CSU is.  Na bijna 30 jaar ervaring in...

06 oktober 2021

Facilicom en Asito helpen werknemers uit geldproblemen

Schoonmaakbedrijven Gom, onderdeel van Facilicom Group, en Asito sluiten als 1e werkgevers in de facilitaire branche aan op de Nederlandse Schuldhulproute (NSR). Met de aansluiting van twee grote werkgevers...

01 september 2022

Arbeidscampagne ‘Schoonmaak Je Rijk’ start op 5 september

Het aftellen is begonnen. Maandag 5 september start Schoonmakend Nederland met de online advertentiecampagne Schoonmaakjerijk.nl. Doel van de campagne is studenten te interesseren voor werk in onze branche. Dit...

04 november 2022

Sensor viert 20-jarig jubileum

Met een enthousiaste reactie laat Joyce de Jong van Sensor Bedrijfsdiensten weten dat het bedrijf een feestje te vieren heeft: “Dit jaar vieren we ons 20 jarig jubileum! Wauw...

18 juli 2025

#FOTOFRIDAY De schoonmaakhelden van de Nijmeegse 4daagse

Net zoals in 2024, verzorgt Team Breedweer ook dit jaar weer voor een schone Nijmeegse 4Daagse voor de militairen in Kamp Heumensoord. Zij zijn de schoonmaakhelden ‘achter’ het sportieve...