28 september 2023

‘Let’s rethink cleaning’

BOMA, leverancier van schoonmaakmiddelen en materialen, kondigt met trots de lancering aan van ‘Let’s Rethink Cleaning’. Met deze aanpak wil BOMA bewustzijn creëren binnen de schoonmaak over de impact van keuzes op het gebied van milieu, werknemers en kosten.

“Schoonmaken gaat verder dan alleen het verwijderen van vuil. Het gaat om verantwoordelijkheid nemen voor onze planeet, het welzijn van onze mensen en daarbij voor een bedrijf ook het realiseren van duurzame winst,” zegt Raimondo Otten, Marketing en Business Development verantwoordelijke bij BOMA. “Met ‘Let’s Rethink Cleaning’ moedigen we bewuste keuzes in de schoonmaak aan, die bijdragen aan een schonere wereld, betere werkomstandigheden en duurzame financiële voordelen voor bedrijven.”

Let’s rethink cleaning biedt 92 praktische tips die kunnen worden toegepast in de schoonmaak om positieve veranderingen te realiseren op drie belangrijke gebieden:

  1. Planet: Door zorgvuldig te kiezen voor producten en methoden kunnen schoonmaakbedrijven hun milieu-impact en afval verminderen, hun waterverbruik aanpakken en CO2-uitstoot reduceren.
  2. People: Het welzijn van schoonmaakpersoneel staat centraal. Verbeterde producten en processen kunnen resulteren in minder eentonig werk, een betere werkomgeving en voldoening en plezier in het schoonmaakwerk.
  3. Profit: Bedrijven kunnen hun schoonmaakkosten optimaliseren door slimme keuzes te maken zonder in te boeten op kwaliteit en net waarde creëren. BOMA biedt verschillende digitale tools en hulpmiddelen aan om bedrijven te ondersteunen bij de implementatie van deze veranderingen, waaronder de app ‘BOMA in the Pocket’.

“Onze boodschap is simpel: in de schoonmaak maken kleine veranderingen een groot verschil,” benadrukt Raimondo. “We nodigen iedereen uit om deel te nemen aan de ‘Let’s Rethink Cleaning’-aanpak en samen bij te dragen aan positieve verbeteringen.”

Meer informatie over ‘Let’s Rethink Cleaning’ en hoe jij aan de slag kunt gaan, is beschikbaar op www.letsrethinkcleaning.nl.

Deel dit artikel

Ook interessant:

14 november 2025

FOTOFRIDAY: Tork geeft schoonmakers de aandacht die ze verdienen

Schoonmakers zijn onmisbaar voor een frisse, veilige en gastvrije werkomgeving. Dat weten alle schoonmaakprofessionals als geen ander. Toch blijkt uit recent onderzoek van Tork dat schoonmakers dagelijks veel obstakels...

21 oktober 2024

Schiphol zet in op schonere terminal en beter werk voor schoonmakers

Schiphol wil nieuwe, langdurige, contracten sluiten met GOM, Hago Airport Services en Victoria voor de schoonmaakwerkzaamheden in de terminal en bagagekelder. Dat maakt de luchthaven in een voorlopige gunning...

28 januari 2022

Versoepeling quarantaineregels voor schoonmakers

Het kabinet heeft besloten om voor werknemers in essentiële bedrijfsprocessen, zoals de schoonmaak, de quarantaineregels te versoepelen. Schoonmakend Nederland bericht over deze versoepeling die geldt vanaf 26 januari en...

28 mei 2023

ISS Facility Services doneert met Soupalicious 1 miljoen kommen soep aan Voedselbanken

Facilitair dienstverlener ISS Facility Services is een unieke samenwerking gestart met het sociale soepmerk Soupalicious. Dit partnerschap levert de Nederlandse voedselbanken maar liefst 1 miljoen kommen soep op per...

16 december 2022

#FotoFriday Glazenwassers hebben ❤️voor de zorg

Van 12 tot en met 23 december 2022 is het de actieweek ‘Glazenwassers hebben hart voor de zorg’. Dé actieweek waarin glazenwassersbedrijven hun maatschappelijke betrokkenheid tonen en de zorg...

10 oktober 2019

Wecovi opnieuw op Schoonmaak Vakdagen: “Dagelijkse chemicaliën zijn verleden tijd”

Opnieuw neemt Wecovi deel aan het vakevenement voor de complete schoonmaaksector: de Schoonmaak Vakdagen op dinsdag 12 en woensdag 13 november in Expo Houten, langs de A27. Waarom? Om...

01 december 2025

SIEV: ‘Schrap de diploma-eis bij contractwisseling’

Branchevereniging SIEV stelt de verplichte basisopleiding schoonmaak ter discussie. Al jaren geldt binnen de schoonmaakbranche dat nieuwe medewerkers binnen twaalf maanden na indiensttreding de basisopleiding schoonmaak moeten volgen. “Die...

02 november 2018

Beercoo’s rayonleider Sam’s 4e vlog: communicatie

Als rayonleider ben je het spin in het web. Dat uit zich onder meer in de communicatie. Rayonleider Sam van Beercoo Schoonmaakgroep vertelt met wie ze op een gemiddelde...

06 februari 2020

PizzaMarketingSessie Customer Journey: van verdwaling naar verbinding en verbazing

Samen op de klantreis, samen langs touchpoints, samen – onder het genot van een pizzaatje – op zoek naar de vier 4 b’s: behoefte, belofte, beleving en bewijs. Een...

25 juli 2022

Er mag gelachen worden! 5 tips om écht meer plezier uit je werk te halen.

We vergeten ons op het werk wel eens te focussen op positieve, persoonlijke aandacht. In plaats daarvan wordt er op veel plekken alleen kritiek gegeven. Zonde! Daar gaat niemand...