25 september 2024

Joey Slikkerveer (Dolmans): “Nu weet ik wat er ná een calamiteit gebeurt”

Al sinds 2009 is Joey Slikkerveer 112-fotograaf en legt hij hulpdiensten en incidenten vast. Maar wat er ná een calamiteit gebeurt, bleef hem altijd wat onduidelijk. Tot hij in mei 2024 bij Dolmans aan de slag ging als calamiteiten medewerker vanuit Badhoevedorp. Nu staat hij niet alleen achter de camera, maar helpt hij ook gedupeerden die getroffen zijn door een calamiteit.

Joey Slikkerveer vertelt: “Al sinds 2009 ben ik actief als 112-fotograaf. Dit houdt in dat ik in mijn vrije tijd – zodra er een 112-melding binnenkomt – op pad ga om hulpdiensten en incidenten zo goed mogelijk vast te leggen. Maar wat er ná zo’n calamiteit gebeurt, bleef voor mij altijd wat onduidelijk. Vandaar mijn interesse in de werkzaamheden bij Dolmans, en dan voornamelijk in die van de calamiteiten medewerker.”

Op ontdekkingstocht
“Via een vriend – die eerder als calamiteiten medewerker bij Dolmans werkte – hoorde ik over deze functie. Hij dacht dat dit wel iets voor mij zou zijn. Ik was meteen geboeid en wilde heel graag zelf ontdekken wat er nu eigenlijk na bijvoorbeeld een brand, waterschade of lijkvinding gebeurt. En wat er aan reinigingswerkzaamheden allemaal bij komt kijken. Zo ben ik in mei 2024 bij Dolmans in dienst gekomen als calamiteiten medewerker op de vestiging in Badhoevedorp.”

Mooie situaties
“Tot nu toe heb ik het enorm naar mijn zin. Iedere dag is anders en je weet van tevoren nooit wat je te wachten staat. De afwisseling en de vrijheid die ik krijg in het werk maakt de functie zo leuk. De ene dag lig je in een kruipruimte of plaats je een droger en de andere dag moet je een gehele woning ontruimen en reinigen. Vooral de oproepdienst die we een keer in de vier weken hebben, vind ik gaaf om te doen. Dan kom je namelijk de mooiste situaties tegen en heb je regelmatig te maken met gedupeerden.

Zo herinner ik me het moment waarop een bewoner in tranen uitbarstte nog goed. We kwamen haar inboedel na een brand terugbrengen. Dat raakt je wel echt. Op zo’n moment probeer ik er alles aan te doen om de gedupeerde gerust te stellen en écht iets voor hem of haar te betekenen. Dat hoort tenslotte bij dit vak.”

Prettig gestoord
“Het leukste aan de vestiging in Badhoevedorp is zonder twijfel het team: een groep prettig gestoorde, maar geweldige collega’s die niet alleen voor gezelligheid zorgen, maar ook keihard werken. In vergelijking met mijn vorige werkgevers is het hier echt veel leuker. De dagen vliegen voorbij en ik voel me gewaardeerd. Regelmatig krijg ik complimenten voor het werk dat ik doe, wat me elke keer weer extra motiveert.”

Bron: Dolmans

Deel dit artikel

Ook interessant:

17 februari 2025

BLOG Diane van Dijk (CSU): “Hoe heet jouw schoonmaker?”

Diane van Dijk (CSU) trapt onze nieuwe blogserie ‘Hoe heet jouw schoonmaker?’ af met een prikkelende oproep aan opdrachtgevers: Ken de namen van de mensen die elke dag zorgen...

06 november 2023

Blog: Tien jaar Code Verantwoordelijk Marktgedrag

De Code Verantwoordelijk Marktgedrag bestaat inmiddels ruim tien jaar. Een jubileum én goed moment om terug te blikken én vooruit te kijken. Voorzitter Geert van de Laar zet in...

11 september 2025

Actie tegen btw-verhoging: ook schoonmaakbranche kan geraakt worden

De voorgenomen btw-verhoging op logies, van 9% naar 21%, dreigt niet alleen de horeca en leisuresector hard te raken, maar ook de schoonmaakbranche. Als hotels, vakantieparken en leisurebedrijven minder...

13 maart 2020

SVS pakt coronavirus op en aan: gratis toegang tot e-learning module handhygiëne

Ook in Nederland grijpt het coronavirus razend snel om zich heen. Een goede hygiëne, waaronder handhygiëne, speelt meer dan ooit een cruciale rol, ter voorkoming en om de verspreiding...

28 maart 2025

Asito verzorgt topsport voor een stralendschoon Keukenhof

Keukenhof is dé plek waar het voorjaar tot leven komt. Elk jaar trekken meer dan 1,3 miljoen bezoekers naar de bekendste bloementuin ter wereld. Een geweldige ervaring, maar ook...

26 augustus 2025

ISS en SBB creëren samen nieuwe stagekansen in de facilitaire dienstverlening

ISS Facility Services Nederland en de Samenwerkingsorganisatie Beroepsonderwijs Bedrijfsleven (SBB) slaan de handen ineen om hybride leertrajecten in de facilitaire dienstverlening verder te versterken. Met deze samenwerking wil ISS...

11 december 2025

Website Mijnleercultuur.nl helpt werkgevers om leren op de werkvloer voor iedereen vanzelfsprekend te maken

De vernieuwde website mijnleercultuur.nl biedt tools en praktijkvoorbeelden voor werkgevers voor een sterke leercultuur op de werkvloer. De stichting Lezen en Schrijven werkt met deze website samen met STL...

28 juli 2025

Goede klantenservice begint bij drempels wegnemen. Tips van Steven Van Belleghem

Klanttevredenheid begint bij goed contact. Toch lopen veel organisaties, ook in de schoonmaakbranche, onbedoeld omzet mis, omdat klanten afhaken voordat ze écht geholpen zijn. Klantbelevingsexpert Steven Van Belleghem ziet...

01 september 2025

Thijs Sluiter lanceert nieuw initiatief: “Met De Schoonmaak Scan wil ik organisaties écht verder helpen”

Vandaag, op 1 september, gaat Thijs Sluiter van start met De Schoonmaak Scan. Een initiatief waarmee hij organisaties helpt om hun schoonmaakprocessen inzichtelijk te maken en te verbeteren. Voor...

10 juli 2025

Jasper Schramade nieuw bestuurslied Code Verantwoordelijk Marktgedrag

Per september 2025 treedt Jasper Schramade toe tot het bestuur van de Code Verantwoordelijk Marktgedrag. Hij neemt dan het stokje over van Jan de Kramer (AWVN). De afgelopen driekwart...