21 maart 2025

Het Concertgebouw en EW: een samenwerking waar muziek in zit

Sinds 2014 is EW Facility Services de schoonmaakpartner van Het Concertgebouw in Amsterdam. De schoonmakers dragen met hun inzet bij aan een gastvrij bezoek van de 700.000 gasten. Want tijdens een avond uit moet alles kloppen en mag niets afleiden van het uiteindelijke doel: genieten. 

EW vertelt: “Het Concertgebouw was op zoek naar een schoonmaakpartner die de beleving van de gasten centraal zou zetten. Een avond naar het concert is immers een avond uit, waarbij alles moet kloppen. Voorheen deden zij de schoonmaak nog deels in eigen beheer, maar de wens was alles compleet uit te besteden. Hospitality neemt bij EW Facility Services al vanaf het begin een centrale plaats in binnen de organisatie en dienstverlening. Wij geloven erin dat wij met onze dienstverlening positief bijdragen aan de totale gastbeleving. Onze ambitie en visie sloot aan op die van het Concertgebouw en een samenwerking was geboren”.

Verantwoordelijk voor 2561 brandschone stoelen
In praktijk komt het erop neer dat EW verantwoordelijk is voor de schoonmaak van alle kantoorruimten, de concertzalen en haar 2561 stoelen, de dirigentenkamers en de foyers. Hierdoor kan het Concertgebouw haar focus leggen op de core business, legt het schoonmaakbedrijf uit. “Naast eigen focus leidt alles onderbrengen bij één professionele partij tot synergie voordelen. Het behalen van een betere kwaliteit tegen lagere kosten, zonder sprake van werkdrukverhoging.”

Wouter van Poppel, Hoofd Facilitaire Dienst Het Concertgebouw, vult aan: “Gezamenlijk streven wij naar de ultieme gastbeleving.”

Bron: EW

Deel dit artikel

Ook interessant:

20 april 2022

GRIP Facility en CleanJack brengen digitalisering samen naar een hoger plan

Hoe mooi is het als twee automatiseerders in facilitaire dienstverlening samen mogen werken aan hetzelfde project bij een grote opdrachtgever. En als partijen dan ontdekken dat door systemen te...

13 augustus 2020

Arbeidsmarkt en schoonmaak (2): buigt fixatie op geld en tijd om tot aandacht voor de mens?

Oké, in dit artikel nog één keer het woord ‘corona’, maar ongetwijfeld vaker lees je ‘impact’ en ‘arbeidsmarkt’. Logisch, want die twee gaan juist in deze roerige en spannende...

16 januari 2025

Ga voor die glimlach. Zet humor in voor impactvolle communicatie.

Als (schoonmaakbedrijf) schrijf je tegenwoordig steeds vaker jouw eigen content. Maar hoe zorg je ervoor dat blogs of campagnes niet verdrinken in de zee van online content en écht...

16 oktober 2023

Meclean: “De Schoonmaak Vakdagen zijn de enige relevante nationale vakbeurs”

In november vinden de Schoonmaakvakdagen voor de vijfde keer plaats. Een jubileumeditie. Exposanten vertellen in een serie over hun deelname aan deze vakbeurs in de afgelopen jaren.  Dit keer...

29 april 2022

TRU finalist Cleaning & Hygiene Awards

European Cleaning & Hygiene Awards is een grensoverschrijdende competitie voor professionals uit de schoonmaakindustrie. Verspreid over een aantal categorieën worden de allerbeste schoonmaak- en reinigingsbedrijven, alsook de producenten van...

23 september 2025

Interview Janna Steinbusch (Gom): “Met echte aandacht maak je het verschil”

Per 15 september is Janna Steinbusch officieel gestart als algemeen directeur van Gom Schoonhouden. Met een achtergrond als gezondheidspsychologe, een loopbaan bij de politie en jarenlange ervaring binnen Facilicom,...

22 november 2023

Asito zet regenwater in voor glasbewassing en meer….

Asito is gestart met een pilot om regenwater op te vangen en in te zetten voor diverse doeleinden. Deze pilot is het schoonmaakbedrijf gestart bij hun eigen pand in...

16 september 2025

Krijg grip op je schoonmaakbedrijf met Nocore

In de schoonmaakbranche draait alles om structuur. Maar met wisselende roosters, verschillende medewerkers en veel handmatige administratie is overzicht meestal ver te zoeken. En omdat de marges klein zijn,...

26 november 2018

Carel Lurvink workshops: “Disposable cleaning voor hoge hygiënestandaarden”

De eerste workshops bij Carel Lurvink over disposable cleaning in november, waren een groot succes. Ruim 60 bezoekers kwamen naar de servicecenters in Enschede, Hilversum en Winschoten om zich...

03 juli 2024

Stef Martens (Social Cleania): “Een eigen bedrijf geeft een groot gevoel van vrijheid”

Stef Martens heeft de eerste 6 maanden als fulltime ondernemer met Social Cleania voltooid. En.… Stef gaat door. Waarom? “Klanten komen terug”. We stellen Stef 8 vragen, met prachtige...