15 oktober 2024

Breedweer en Impact door Groei: Samen naar systeemverandering

Breedweer Facilitaire Diensten en Impact door Groei, een programma van FNO, slaan de handen ineen om het financiële systeem en de inkoopprocessen te veranderen. “We hebben een transitiebudget tot onze beschikking om reguliere bedrijven in onze sector over te nemen en impactvoller te maken,” zegt Jack Stuifbergen, directeur van Breedweer.

Maatschappelijke impact centraal
Door maatschappelijke waarde centraal te stellen in elke beslissing, willen Breedweer en Impact door Groei de kloof dichten tussen economische groei en sociale impact. Het partnerschap richt zich op het stimuleren van impact gedreven keuzes, zodat mensen in kwetsbare posities weer volop kunnen meedoen in de maatschappij.

Van visie naar actie
Met een gezamenlijke systeemagenda streven Breedweer en Impact door Groei ernaar dat banken en investeerders maatschappelijke waarde meenemen in hun financieringsbeslissingen. Ook willen we dat overheden en bedrijven impactvolle inkoop omarmen. Door artikel 1.4 lid 2 van de Aanbestedingswet te volgen, kan maatschappelijke waarde een vast onderdeel worden van inkoopbeslissingen. Daarnaast onderzoeken we welke indicatoren in ESG-raamwerken moeten worden opgenomen, met een focus op sociale impact, en leggen we het transformatieproces van reguliere ondernemingen naar impact-gedreven ondernemingen vast.

Samen impact vergroten
“Door partnerschappen met gemeenten, andere sociale ondernemingen en koplopers in de sector, willen we zowel op nationaal als Europees niveau beleid en praktijk veranderen. Breedweer en Impact door Groei bundelen hun krachten om deze transitie niet alleen mogelijk te maken, maar ook te versnellen,” aldus Marco Florijn, programmaleider Impact door Groei

“Deze samenwerking biedt een unieke mogelijkheid om structurele verandering te realiseren en maatschappelijke waarde voorop te zetten. We nodigen bedrijven die samen met ons de transitie willen doorgaan van harte uit om met ons in gesprek te gaan. Impact maken doen we samen,” besluit Jack Stuifbergen.

Ondertekening contract. Van links naar rechts: Cindy Broersen Breedweer, Jack Stuifbergen Breedweer, Henk van Eijk Breedweer en Ann Kusters FNO

Deel dit artikel

Ook interessant:

15 augustus 2019

Ondernemers opgelet: werkgeluk levert ook keiharde munten op

33% verbetering van winstgevendheid, 43% meer productiviteit, 37% meer verkoop en 300% meer innovatie: het zijn enkele opbrengsten van werkgeluk voor organisaties die inzetten op werkgeluk. Hoe vaag, zweverig...

18 februari 2019

Blog: Toen was geluk nog heel gewoon

Toen mijn ouders in 1959 een huis in Zwijndrecht kochten, was de verbazing onder familieleden groot. “Een huis kopen? In Zwijndrecht?” “Ja zeker, want met kopen bouw je financieel...

31 juli 2019

Blog Opruimobers

Fields of Joy, een kleinschalig festival in het Twentse Oldenzaal; sinds dit jaar is Asito daar schoonmaakpartner. Ook al is dit een kleinschalig festival, je kunt er tot je...

13 november 2023

Han Strijbos is Head of Marketing ISS Facility Services

ISS Facility Services heeft Han Strijbos per 1 november benoemd als Head of Marketing. Han was eerder werkzaam in marketingfuncties bij onder andere Ericsson Telecommunicatie, Vodafone, Heyday en recentelijk...

28 november 2024

Maak kennis met Cristiana (Vebego), medeverantwoordelijk voor productieve kantoordagen van 95 collega’s

Cristiana zorgt er dagelijks voor dat de bureaus, werkkamers, vergaderzalen, keuken en toiletten in het kantoor van Vebego in Eindhoven netjes zijn. Dankzij haar inzet werken haar 95 collega’s...

18 juli 2024

Klein deel Nederlandse bedrijven al volledig klimaatneutraal

Een relatief klein deel van de bedrijven in Nederland is nu volledig klimaatneutraal, meldt het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). Dit betekent dat er nog een lange weg...

11 april 2024

Hoe staat het met de voorbereidingen én voorpret van Interclean?

Nog enkele weken, dan vindt Interclean 2024 plaats. Een vakbeurs dat zich heeft doorontwikkelt tot een social festival event. Waar mensen van binnen én buiten de schoonmaak, ervaringen en...

14 februari 2020

Schoonmaakjournaal contentkalender met events en thema’s

Customer Journey, Werkgeluk, Marktbalans, Toekomst schoonmaak, Arbeidsmarkt, Ziekteverzuim, New vision of cleaning en natuurlijk de vertrouwde themaseries Familiebedrijven en Zomergasten met ditmaal het podium voor start-ups. 2020 gaat veel...

07 januari 2025

Met een dikke 8 verlengen CSU en Golden Green Hotels hun samenwerking

CSU en de Golden Green Hotel Groep verlengen hun partnerschap met minstens drie jaar. De hotelgroep, met vestigingen in het centrum van Leiden, noemt de constante hoge kwaliteit, uitstekende...

01 augustus 2023

Tweeluik: Impressies Nocore-Klanten-Golfdag (2)

In het eerste deel van de tweeluik over de Nocore Golfdag voor haar Schoonmaak-Klanten deelden Job, commercieel manager van Nocore en Anne-Grethe Stormorken (Keus Schoonmaak) hun ervaringen van de...