8 september 2023

#FOTOFRIDAY Wanna WOW with us?

Met de nieuwe campagne ” We are the Kärchers. Wanna WOW with us?” profileert Kärcher zich als een aantrekkelijk en modern bedrijfs- en werkgeversmerk. Centraal staan de foto’s en filmfragmenten van Kärcher medewerkers uit alle bedrijfsafdelingen, van IT en Finance tot Research &Development, Sales, Marketing en Service tot Inkoop, Productie en Logistiek. De campagne richt zich op WOW-momenten in het dagelijks leven en de verschillende levensverhalen van de hoofdrolspelers. De doelgroep bestaat naast geschoolde werknemers ook uit de ruim 15.300 werknemers wereldwijd.

 

 

 

 

 

“Voor ons is employer branding de overtuigende uitdrukking van onze levende bedrijfscultuur. We streven ernaar dat onze medewerkers zich met Kärcher identificeren en zo ons merk kunnen vertegenwoordigen. Ik kan niet genoeg benadrukken hoe belangrijk onze medewerkers zijn voor ons succes. Daarom zorgen we voor een moderne werkomgeving waar zowel topprestaties als persoonlijke ontwikkeling mogelijk zijn. De campagne vormt een belangrijke schakel om dit kenbaar te maken”, zegt Hartmut Jenner, voorzitter van de Raad van Bestuur van Alfred Kärcher SE & Co. KG.

Het nieuwe werkgeversmerk sluit aan bij de productcampagne ‘Bring back the WOW’, die nu al enkele jaren succesvol is en zich richt op het unieke gevoel dat gepaard gaat met het gebruik van Kärcher producten. Kärcher heeft dus niet alleen zijn merkimago gemoderniseerd, maar ook een emotionele toevoeging gedaan. “We wilden deze vorm van communicatie doortrekken naar Kärcher als werkgeversmerk om zo een authentiek gevoel over te brengen”, legt Mel Kosa uit, die als Senior Manager Creative Strategy verantwoordelijk was voor het conceptuele ontwerp.

Renew to sustain
“Digitalisering, demografische ontwikkelingen en de gevolgen van de pandemie hebben de omstandigheden voor werkgevers aanzienlijk beïnvloed”, legt Simon Blaschke, Director Corporate Culture Development, uit. Het tekort aan geschoolde werknemers heeft ook een impact: “Bedrijven sturen sollicitaties naar de juiste mensen en niet meer andersom. Het gaat echter niet alleen om het aantrekken van frisse ideeën, maar ook om het behouden en inspireren van werknemers binnen het bedrijf”, zegt Blaschke.

Een in-house, interdisciplinair HR en marketingteam bedacht en ontwikkelde de nieuwe campagne in 8 maanden. De communicatie heeft tot doel het gevoel van verbondenheid onder het personeel te versterken en zo de focus te leggen op het doel van het bedrijf: ‘Renew to sustain. Together we make a powerful impact towards a clean world’. Want hier gaat het ook om een mooiere wereld – zowel in zakelijke relaties als in hoe we met elkaar omgaan.

Klik hier voor meer informatie.

Deel dit artikel

Ook interessant:

03 oktober 2022

Blog: Wie neemt de redactie over?

Welk bedrijf heeft duurzaamheid in zijn DNA en wil daarover meer vertellen, vijf dagen achter elkaar op Schoonmaakjournaal.nl? Dat was het idee van ons, als redactie van Schoonmaakjournaal.nl, om...

25 oktober 2022

Bij Werner & Mertz is de cirkel oprecht rond

Recyclebaar is een veelgebruikte marketingterm die duurzaamheid impliceert. “Mooi dat bijvoorbeeld verpakking recyclebaar is, maar dat maakt de cirkel nog niet rond. Bij Werner & Mertz is ie dat...

20 april 2023

Veilig, intercultureel samenwerken biedt groei

“Veilig werken is werken binnen een integere sfeer waar je open kunt zijn en respect hebt voor elkaars mening of cultuur.” Maar in de praktijk blijkt dat samenwerken met...

28 december 2023

Paul Fok (SIEV): “We hebben de sleutel tot positieve verandering zelf in handen”

Paul Fok is sinds 28 september de ‘leading man’ bij MKB-branchevereniging SIEV. Hij geniet van deze nieuwe rol in een branche waarin hij al 40 jaar actief is en...

25 juni 2024

Pensioenfonds Schoonmaak wint PensioenPro Award

P𝗲𝗻𝘀𝗶𝗼𝗲𝗻𝗳𝗼𝗻𝗱𝘀 𝗦𝗰𝗵𝗼𝗼𝗻𝗺𝗮𝗮𝗸 𝗵𝗲𝗲𝗳𝘁 𝗱𝗲 𝗣𝗲𝗻𝘀𝗶𝗼𝗲𝗻𝗣𝗿𝗼 𝗮𝘄𝗮𝗿𝗱 𝘃𝗼𝗼𝗿 𝗜𝗻𝗻𝗼𝘃𝗮𝘁𝗶𝗲 𝗴𝗲𝘄𝗼𝗻𝗻𝗲𝗻. Deze prijs hebben ze in ontvangst mogen nemen 𝗼𝗺𝗱𝗮𝘁 z𝗲 de t𝗼𝗼𝗹 Textbuddy 𝗼𝗻𝘁𝘄𝗶𝗸𝗸𝗲𝗹𝗱 𝗵𝗲𝗯𝗯𝗲𝗻 𝘄𝗮𝗮𝗿𝗯𝗶𝗷 gebruik wordt gemaakt van...

12 december 2022

‘DT op de werkvloer’

Een prettige en veilige werkomgeving waarin iedereen zich thuis voelt en met veel plezier aan het werk gaat, dat is een belangrijke waarde binnen EW Facility Services. Volgens het...

31 oktober 2023

Nocore organiseert vernieuwde Superuser-bijeenkomst voor haar klanten

Nocore kondigt de Superuser-bijeenkomst van dit jaar aan. Deze dag, gepland op dinsdag 28 november in het H20 Esports Centrum in Purmerend, belooft anders te zijn dan voorgaande jaren...

18 juli 2024

‘Wat een uitvinding’ sluit aan bij SchoonGarant

Eind 2023 presenteerde Michael van der Weide op SBS6 zijn badkamercoating. Wat hem complimenten van de Rotterdamse Poetsqueen (Charo Walop) en Gordon Heuckeroth opleverde. En kansen. Inmiddels heeft zijn...

28 september 2023

‘Let’s rethink cleaning’

BOMA, leverancier van schoonmaakmiddelen en materialen, kondigt met trots de lancering aan van ‘Let’s Rethink Cleaning’. Met deze aanpak wil BOMA bewustzijn creëren binnen de schoonmaak over de impact...

08 november 2024

#OPROEP: Wil jij meedenken over verzuim?

In de cao is een afspraak opgenomen over het ontwikkelen van goed verzuimbeleid. Daarvoor heeft de RAS input van de branche nodig. Ze is daarom op zoek naar werkgevers...