8 september 2023

#FOTOFRIDAY Wanna WOW with us?

Met de nieuwe campagne ” We are the Kärchers. Wanna WOW with us?” profileert Kärcher zich als een aantrekkelijk en modern bedrijfs- en werkgeversmerk. Centraal staan de foto’s en filmfragmenten van Kärcher medewerkers uit alle bedrijfsafdelingen, van IT en Finance tot Research &Development, Sales, Marketing en Service tot Inkoop, Productie en Logistiek. De campagne richt zich op WOW-momenten in het dagelijks leven en de verschillende levensverhalen van de hoofdrolspelers. De doelgroep bestaat naast geschoolde werknemers ook uit de ruim 15.300 werknemers wereldwijd.

 

 

 

 

 

“Voor ons is employer branding de overtuigende uitdrukking van onze levende bedrijfscultuur. We streven ernaar dat onze medewerkers zich met Kärcher identificeren en zo ons merk kunnen vertegenwoordigen. Ik kan niet genoeg benadrukken hoe belangrijk onze medewerkers zijn voor ons succes. Daarom zorgen we voor een moderne werkomgeving waar zowel topprestaties als persoonlijke ontwikkeling mogelijk zijn. De campagne vormt een belangrijke schakel om dit kenbaar te maken”, zegt Hartmut Jenner, voorzitter van de Raad van Bestuur van Alfred Kärcher SE & Co. KG.

Het nieuwe werkgeversmerk sluit aan bij de productcampagne ‘Bring back the WOW’, die nu al enkele jaren succesvol is en zich richt op het unieke gevoel dat gepaard gaat met het gebruik van Kärcher producten. Kärcher heeft dus niet alleen zijn merkimago gemoderniseerd, maar ook een emotionele toevoeging gedaan. “We wilden deze vorm van communicatie doortrekken naar Kärcher als werkgeversmerk om zo een authentiek gevoel over te brengen”, legt Mel Kosa uit, die als Senior Manager Creative Strategy verantwoordelijk was voor het conceptuele ontwerp.

Renew to sustain
“Digitalisering, demografische ontwikkelingen en de gevolgen van de pandemie hebben de omstandigheden voor werkgevers aanzienlijk beïnvloed”, legt Simon Blaschke, Director Corporate Culture Development, uit. Het tekort aan geschoolde werknemers heeft ook een impact: “Bedrijven sturen sollicitaties naar de juiste mensen en niet meer andersom. Het gaat echter niet alleen om het aantrekken van frisse ideeën, maar ook om het behouden en inspireren van werknemers binnen het bedrijf”, zegt Blaschke.

Een in-house, interdisciplinair HR en marketingteam bedacht en ontwikkelde de nieuwe campagne in 8 maanden. De communicatie heeft tot doel het gevoel van verbondenheid onder het personeel te versterken en zo de focus te leggen op het doel van het bedrijf: ‘Renew to sustain. Together we make a powerful impact towards a clean world’. Want hier gaat het ook om een mooiere wereld – zowel in zakelijke relaties als in hoe we met elkaar omgaan.

Klik hier voor meer informatie.

Deel dit artikel

Ook interessant:

24 februari 2025

Laat je inspireren door Belinda Dekkers-Schwartz: “Op 2 april zoeken we met FMNextGen aan tafel de verdieping op”

Op 2 april vindt het exclusieve FMNextGen-diner plaats bij UL-Team in Culemborg. Een avond waar jonge professionals in de schoonmaakbranche (20-40 jaar) samenkomen voor goed eten, inspirerende gesprekken en...

30 december 2018

Filmintroductie: Fybots 1e autonome veegrobot

Consensus Services presenteert zijn nieuwste disruptieve aanwinst: de Fybots Sweep XL – de eerste volledig autonome veeg cobot. De Fybots is een volledig autonome veeg cobot die zich door...

27 maart 2020

Anajah Quentin (Qleaning) over coronacrisis: “Als ondernemer over je eigen schaduw heen durven kijken en blij blijven”

Arbeidskrapte in de schoonmaak, het was een of hét onderwerp dat ons bezighield. Tot voor kort, want in ‘no time’ is de wereld veranderd. Ook de schoonmaakwereld. Waar het...

23 maart 2023

Ledenvergadering SIEV op 20 april bij NESO

In Bemmel is in 2022 NESO geopend. Dit eerste opleidingscentrum waar bijna alle vormen van schoonmaakdienstverlening in praktijksituaties kunnen worden geleerd, is op 20 april 2023 gastheer van de...

09 augustus 2024

#FOTOFRIDAY Schiphol bedankt schoonmakers

Royal Schiphol Group Cluster Facilities kwam langs met het hele team om de schoonmakers van Hago Airport Services te bedanken voor hun inzet. Een attentie in deze drukke vakantieperiode.

28 juli 2023

Noord-Beveland Schoonste Strand van Nederland

Donderdag 27 juli werden op Ameland de jaarlijkse prijzen voor het Beste Paviljoen en het Schoonste Strand van Nederland uitgereikt. Beachclub Perry’s uit het Zeeuwse Scharendijke werd uitgeroepen tot...

24 november 2022

Praat met elkaar en hoor elkaar

Op 16 november vond het RAS Symposium plaats met als thema ‘In wat voor land willen wij schoonmaken?’ Met een ‘Dank aan alle mensen in de schoonmaak’ opende dagvoorzitter...

11 juni 2023

#Favorites Fotoserie voor de dag van de schoonmaker

Opnieuw zijn meerdere schoonmakers op de foto gezet door fotografe Ann-Sophie Falter. Een initiatief van Schoonmakend Nederland. Speciaal voor de Dag van de Schoonmaker die op 15 juni 2023...

30 april 2024

Alies ten Have benoemd in Raad van Bestuur Total Care

De Raad van Commissarissen van Total Care heeft Alies ten Have benoemd als lid van de Raad van Bestuur met de portefeuille HR. Total Care bestaat uit de afzonderlijke...

21 juli 2023

#FOTOFRIDAY Cleanteams van Statiegeld Nederland en Nederland Schoon

Heb jij ze al gespot? De opvallende cleanteams van Statiegeld Nederland en Nederland Schoon. Door het hele land kom je de cleanteams ze tegen op talloze grote en kleinere...