8 september 2023

#FOTOFRIDAY Wanna WOW with us?

Met de nieuwe campagne ” We are the Kärchers. Wanna WOW with us?” profileert Kärcher zich als een aantrekkelijk en modern bedrijfs- en werkgeversmerk. Centraal staan de foto’s en filmfragmenten van Kärcher medewerkers uit alle bedrijfsafdelingen, van IT en Finance tot Research &Development, Sales, Marketing en Service tot Inkoop, Productie en Logistiek. De campagne richt zich op WOW-momenten in het dagelijks leven en de verschillende levensverhalen van de hoofdrolspelers. De doelgroep bestaat naast geschoolde werknemers ook uit de ruim 15.300 werknemers wereldwijd.

 

 

 

 

 

“Voor ons is employer branding de overtuigende uitdrukking van onze levende bedrijfscultuur. We streven ernaar dat onze medewerkers zich met Kärcher identificeren en zo ons merk kunnen vertegenwoordigen. Ik kan niet genoeg benadrukken hoe belangrijk onze medewerkers zijn voor ons succes. Daarom zorgen we voor een moderne werkomgeving waar zowel topprestaties als persoonlijke ontwikkeling mogelijk zijn. De campagne vormt een belangrijke schakel om dit kenbaar te maken”, zegt Hartmut Jenner, voorzitter van de Raad van Bestuur van Alfred Kärcher SE & Co. KG.

Het nieuwe werkgeversmerk sluit aan bij de productcampagne ‘Bring back the WOW’, die nu al enkele jaren succesvol is en zich richt op het unieke gevoel dat gepaard gaat met het gebruik van Kärcher producten. Kärcher heeft dus niet alleen zijn merkimago gemoderniseerd, maar ook een emotionele toevoeging gedaan. “We wilden deze vorm van communicatie doortrekken naar Kärcher als werkgeversmerk om zo een authentiek gevoel over te brengen”, legt Mel Kosa uit, die als Senior Manager Creative Strategy verantwoordelijk was voor het conceptuele ontwerp.

Renew to sustain
“Digitalisering, demografische ontwikkelingen en de gevolgen van de pandemie hebben de omstandigheden voor werkgevers aanzienlijk beïnvloed”, legt Simon Blaschke, Director Corporate Culture Development, uit. Het tekort aan geschoolde werknemers heeft ook een impact: “Bedrijven sturen sollicitaties naar de juiste mensen en niet meer andersom. Het gaat echter niet alleen om het aantrekken van frisse ideeën, maar ook om het behouden en inspireren van werknemers binnen het bedrijf”, zegt Blaschke.

Een in-house, interdisciplinair HR en marketingteam bedacht en ontwikkelde de nieuwe campagne in 8 maanden. De communicatie heeft tot doel het gevoel van verbondenheid onder het personeel te versterken en zo de focus te leggen op het doel van het bedrijf: ‘Renew to sustain. Together we make a powerful impact towards a clean world’. Want hier gaat het ook om een mooiere wereld – zowel in zakelijke relaties als in hoe we met elkaar omgaan.

Klik hier voor meer informatie.

Deel dit artikel

Ook interessant:

30 mei 2023

Digitaal vloerpaspoort van Factos biedt zekerheid, transparantie en waardering

Welk periodiek vloeronderhoud is er in de afgelopen jaren gedaan? Hoe en waarmee? Hoe bepaal je wat het onderhoud moet zijn van de vloeren in je pand of die...

15 januari 2023

#Favorites Gulle Gift

Wat zal de schoonmaker met deze kaart en gulle gift verrast zijn! We lazen dit mooie bericht van Wido Haver, business development manager Asito, op LinkedIn: “Beste reiziger met...

13 oktober 2022

Deelnemers SIEV ALV beleven primeurs en gaan zorgen voor slagkracht

“Een prima, positieve vergadering op een toplocatie, culinair goed verzorgd, met een inspirerende rondleiding en de goodie bag als dankjewel van de gastheer”, concludeert Raymond Kouwenberg. Raymond beleefde zijn...

03 oktober 2022

Finalisten Best Practice Award 2022 bekend

Op 27 oktober 2022 zal voor de negende keer de Best Practice Award worden uitgereikt. Deze uitreiking vindt plaats tijdens de finale in Green Village in Nieuwegein. Vandaag is...

17 december 2021

Bedankt!

De Facilitair Adviseurs van SBLplus hebben de kerstpakketten dit jaar persoonlijk bij de 200 medewerkers thuis afgegeven. “Om allen persoonlijk te bedanken voor hun geweldige inzet”, zo meldt het...

11 augustus 2022

Jan Vera en Edgar van Engelen slaan de handen inéén

Jan Vera van Qualis-Insight en Keurmerk Verantwoord Schoon gaat samenwerken met Edgar van Engelen, directeur van Clear4Clean. Een nieuwe samenwerking die de heren graag toelichten: “Na het overlijden van...

11 november 2022

Kennisprogramma Schoonmaak Vakdagen

Kom jij volgende week, op 15 of 16 november, naar de Schoonmaak Vakdagen in Expo Houten? En wil je je voorbereiden? Lees dan alvast over het uitgebreide kennisprogramma. Ter...

16 april 2023

Voedselbank Houten dankt Dolphin Schoonmaakservice

‘Sinds ruim 12 jaar maakt Dolphin Schoonmaakservice b.v. het pand van de Voedselbank Houten schoon.’ Zo meldt het Houtensnieuws.nl. ‘Iedere week op woensdagmiddag komen mensen van het bedrijf het...

26 september 2023

Park Zuiderhout pakt de duurzame handschoen op

Ouderenzorginstelling Park Zuiderhout in Teteringen stopt met het gebruik van vervuilende wegwerphandschoenen en stapt over op duurzame handschoenen. Een primeur in de zorgsector in Nederland. “Dit sluit perfect aan...

12 september 2024

CSU overhandigt Pocket Duurzaamheid aan Staatssecretaris Chris Jansen

Schoonmaakbedrijf CSU, onderdeel van Total Care, overhandigde op Duurzame Dinsdag het eerste exemplaar van de Pocket Duurzaamheid aan Chris Jansen, Staatssecretaris Openbaar Vervoer en Milieu. Met deze pocket roept...