2 mei 2022

EW zet nieuwe stap en scherpt positionering aan

“We creëren een vijfsterren gastvrijheid voor iedereen. Met elkaar doen we het iedere dag nóg beter.”

De wereld is continu in beweging en schoonmaakorganisatie EW beweegt mee. Iedere dag wil zij het nóg beter doen. Voor haar mensen, voor opdrachtgevers en voor iedereen daaromheen. Bas Cornelissen, algemeen directeur: “Onze ambitie is helder: wij willen het beste schoonmaakbedrijf van Nederland zijn. Dat ben je niet zomaar. Daar is een duidelijke strategie voor de komende jaren voor nodig, met goede mensen, mooie klanten en een beetje lef.”

Een nieuwe merkbelofte
Maximale impact op gastbeleving, een medewerker- en klanttevredenheid die boven de markt uitstijgen, vijf SDG’s die een belangrijke plek innemen binnen de organisatie en duurzaam werkgeverschap zijn belangrijke thema’s binnen de strategie van EW. Bas: “Onze ambitie en strategie voor de komende jaren vragen om het aanscherpen van onze positionering, waarmee we duidelijk laten zien wie we zijn, wat we doen en waar we voor staan.” Een resultante hiervan is een gloednieuwe merkbelofte die EW lanceert.

Expect more
“Wij zijn doeners en verbinders. Wij zetten die extra stap en maken graag die extra meter; we zijn altijd in beweging om een vijfsterren beleving te geven en willen het iedere dag nóg beter doen. Van ons mag je daarom altijd iets extra’s verwachten. Dit ‘EW DNA’ hebben we vertaald naar een nieuwe merkbelofte die we vandaag met trots lanceren, namelijk Expect more”, aldus Bas.

Hij vervolgt: “Onze mensen zorgen ervoor dat jij elk moment van de dag in een prettige (werk)omgeving verblijft: gastvrij, hygiënisch en veilig. Wij zijn betrokken bij al onze mensen en willen positief bijdragen aan hun leven, door werkplezier en persoonlijke ontwikkeling. We willen groeien, voor elkaar en met elkaar en investeren in duurzame relaties zodat we ons samen blijven doorontwikkelen.”

Duurzaamheid
Duurzaamheid heeft een belangrijke plek ingenomen binnen EW. Bas: “Wij gebruiken de Sustainable Development Goals van de Verenigde Naties als basis voor onze eigen duurzaamheidsdoelstellingen. We richten ons op vijf SDG’s, namelijk Goede Gezondheid & Welzijn, Kwaliteitsonderwijs, Eerlijk Werk & Economische Groei, Verantwoorde Productie & Consumptie en Partnerschap om doelstellingen te bereiken. Doelen die er voor ons uit springen en bij ons passen, omdat we hier échte impact mee kunnen maken. Om hierin te kunnen excelleren houden wij focus op vernieuwing en optimalisatie.”

Een nieuwe visuele identiteit
Bij de stap die EW maakt, past ook een nieuwe uitstraling. Sanne van der Linden, Manager Communicatie: “Ons logo hebben we gemoderniseerd. We focussen ons op het krachtige en meest herkenbare onderdeel van ons merk: het vierkante blok met de witte letters. Dat is en blijft de plek ‘where the magic happens’. De blauwe kleur is opgefrist en ew staat in een nieuw lettertype. Hiermee laten we beweging, flexibiliteit en menselijkheid zien. De letter e, met de druppel in het midden, lijkt net een glimlach!”

Doorvoeren van de visuele identiteit

In de komende maanden voert EW deze nieuwe visuele identiteit door in haar uitingen. Sanne: “Denk aan het updaten van onze website, onze vele middelen & materialen, wagenpark en onze kantoren. Ook zijn we bezig met een traject om onze werkkleding te vervangen voor een nieuwe, duurzame kledinglijn. Je zult dus op steeds meer plekken onze nieuwe visuele identiteit terugzien.”

Deel dit artikel

Ook interessant:

13 maart 2019

Sfeerimpressie Zorgtotaal 2019: met hart en ziel

Een vakbeurs met hart en ziel voor de zorg. Dat is waar Zorgtotaal 2019 voor staat. Bezoekers kunnen van dinsdag 12 tot en met donderdag 14 maart de beurs bezoeken in...

05 juni 2019

Column: Ben jij een Wolf of een Believer?

Winnen met ‘purpose’ en de MVO-paradox. MVO versus Winst. Hoe de MVO-Paradox met succes managen? Een opvatting jaren geleden was dat MVO en winstgevendheid niet samengaan. “Voor de geitenwollensokken”....

15 september 2023

#FOTOFRIDAY EW zamelt €62.195,- in voor Center for Personalized Cancer Treatment

Op zaterdag 2 september stond team EW for Life aan de start van de Stelvio for Life. Dat het ook met het mooie zonnige weer voor hen een uitdaging...

16 november 2021

Schoon Genoeg

Tugrul Çirakoglu van schoonmaakbedrijf Frisse Kater brengt een boek uit: Schoon Genoeg. Over de verborgen wereld achter het schoonmaken van extreme situaties zoals een suïcide, zware vervuiling door verwaarlozing...

17 oktober 2022

Blog: Doe maar duurzaam!

Dat was de titel van de netwerkbijeenkomst die ik laatst bezocht. In een nieuw ‘groen’ gebouw behangen met zonnepanelen en een gevel met beplanting was dit de locatie bij...

07 juli 2022

Vind nieuwe medewerker(s): 9 tips

Personeelskrapte. Ook de schoonmaakbranche heeft er helaas mee te maken. Als schoonmaakbedrijven en toeleveranciers delen jullie veel vacatures, allemaal op een eigen manier. Maar hoe val je nu op...

10 oktober 2022

Blog: Expert op het thema duurzaamheid?

GWS dé schoonmaker neemt deze week de redactie van Schoonmaakjournaal over. Erg leuk en een mooie gelegenheid om ons als expert in duurzaamheid te presenteren. Maar zijn we dat...

14 april 2022

“Er zou een checklist ‘goed opdrachtgeverschap’ moeten komen”

Raymond Kouwenberg is sinds 16 maart de nieuwe voorzitter van branchevereniging SIEV. Maar wie is deze nieuwe leider van de mkb-schoonmaakbranchevereniging en wat zijn zijn plannen voor SIEV? Schoonmaakjournaal...

12 oktober 2021

Duiventroep

De Frisse Kater plaatst iedere zondag om 16.00 uur een nieuwe video over het reinigen van extreme en uitzonderlijke situaties. Zoals deze video over de uitwerpselen en grof vuil...

01 juni 2022

Van Interclean naar Vakbeurs Facilitair & Gebouwbeheer

Een internationaal gezelschap van 669 exposanten, 25.886 bezoekers uit 125 landen: dit was de Interclean Amsterdam 2022, van 10 tot en met 13 mei in de RAI. Een geslaagde...