2 mei 2022

EW zet nieuwe stap en scherpt positionering aan

“We creëren een vijfsterren gastvrijheid voor iedereen. Met elkaar doen we het iedere dag nóg beter.”

De wereld is continu in beweging en schoonmaakorganisatie EW beweegt mee. Iedere dag wil zij het nóg beter doen. Voor haar mensen, voor opdrachtgevers en voor iedereen daaromheen. Bas Cornelissen, algemeen directeur: “Onze ambitie is helder: wij willen het beste schoonmaakbedrijf van Nederland zijn. Dat ben je niet zomaar. Daar is een duidelijke strategie voor de komende jaren voor nodig, met goede mensen, mooie klanten en een beetje lef.”

Een nieuwe merkbelofte
Maximale impact op gastbeleving, een medewerker- en klanttevredenheid die boven de markt uitstijgen, vijf SDG’s die een belangrijke plek innemen binnen de organisatie en duurzaam werkgeverschap zijn belangrijke thema’s binnen de strategie van EW. Bas: “Onze ambitie en strategie voor de komende jaren vragen om het aanscherpen van onze positionering, waarmee we duidelijk laten zien wie we zijn, wat we doen en waar we voor staan.” Een resultante hiervan is een gloednieuwe merkbelofte die EW lanceert.

Expect more
“Wij zijn doeners en verbinders. Wij zetten die extra stap en maken graag die extra meter; we zijn altijd in beweging om een vijfsterren beleving te geven en willen het iedere dag nóg beter doen. Van ons mag je daarom altijd iets extra’s verwachten. Dit ‘EW DNA’ hebben we vertaald naar een nieuwe merkbelofte die we vandaag met trots lanceren, namelijk Expect more”, aldus Bas.

Hij vervolgt: “Onze mensen zorgen ervoor dat jij elk moment van de dag in een prettige (werk)omgeving verblijft: gastvrij, hygiënisch en veilig. Wij zijn betrokken bij al onze mensen en willen positief bijdragen aan hun leven, door werkplezier en persoonlijke ontwikkeling. We willen groeien, voor elkaar en met elkaar en investeren in duurzame relaties zodat we ons samen blijven doorontwikkelen.”

Duurzaamheid
Duurzaamheid heeft een belangrijke plek ingenomen binnen EW. Bas: “Wij gebruiken de Sustainable Development Goals van de Verenigde Naties als basis voor onze eigen duurzaamheidsdoelstellingen. We richten ons op vijf SDG’s, namelijk Goede Gezondheid & Welzijn, Kwaliteitsonderwijs, Eerlijk Werk & Economische Groei, Verantwoorde Productie & Consumptie en Partnerschap om doelstellingen te bereiken. Doelen die er voor ons uit springen en bij ons passen, omdat we hier échte impact mee kunnen maken. Om hierin te kunnen excelleren houden wij focus op vernieuwing en optimalisatie.”

Een nieuwe visuele identiteit
Bij de stap die EW maakt, past ook een nieuwe uitstraling. Sanne van der Linden, Manager Communicatie: “Ons logo hebben we gemoderniseerd. We focussen ons op het krachtige en meest herkenbare onderdeel van ons merk: het vierkante blok met de witte letters. Dat is en blijft de plek ‘where the magic happens’. De blauwe kleur is opgefrist en ew staat in een nieuw lettertype. Hiermee laten we beweging, flexibiliteit en menselijkheid zien. De letter e, met de druppel in het midden, lijkt net een glimlach!”

Doorvoeren van de visuele identiteit

In de komende maanden voert EW deze nieuwe visuele identiteit door in haar uitingen. Sanne: “Denk aan het updaten van onze website, onze vele middelen & materialen, wagenpark en onze kantoren. Ook zijn we bezig met een traject om onze werkkleding te vervangen voor een nieuwe, duurzame kledinglijn. Je zult dus op steeds meer plekken onze nieuwe visuele identiteit terugzien.”

Deel dit artikel

Ook interessant:

10 mei 2019

#filmFriday Greenspeed tips voor meer werkplezier

“We zijn crazy about cleaning en willen de mensen om ons heen hierin meenemen”, vertelt Floor Loos, marketing manager bij Greenspeed International. “Daarom bieden we een totaalconcept aan van innovatieve en effectieve schoonmaakoplossingen...

24 juni 2022

“An apple a day keeps the docter away”

i-Team Global deelde op ‘De Dag van de Schoonmaker’vele dozen met eigengemaakte appeltaart onder schoonmakers uit onder het motto ‘an apple a day keeps the docter away’. “Het is...

13 juli 2022

Oproep: geef een workshop tijdens Hygiëneforum 2023

Op 17 mei 2023 organiseert VSR in de RAI Amsterdam samen met Schoonmakend Nederland, Interclean en NVZ het Hygiëneforum 2023. Het thema is: Een gezonde organisatie begint bij een...

29 december 2023

#FOTOFRIDAY Laatste levering 2023 voor Haagclean

Op de bijna laatste werkdag van 2023 deelt Haagclean een ‘uitsmijter’ voor het leveren van opstart-pakketten voor 26 projecten. Raymon Borghart, Verkoop manager bij Haagclean Products laat trots foto’s...

04 december 2018

Onze Wintergasten: FM Next Generation

Voor de serie Zomergasten sprak Schoonmaakjournaal deze zomer met tien young professionals, FM Next Generation. Mensen met een visie op schoonmaak, facility management en de veranderende wereld om ons...

02 november 2018

Instituut Fysieke Veiligheid kiest voor totaalbelevingsconcept EW Facility Services

Voor het schoonmaakonderhoud en de glasbewassing zocht het Instituut Fysieke Veiligheid (IFV) naar één ondernemende, proactieve partner voor hun locaties in Arnhem en Zoetermeer. Deze locaties werden schoongemaakt door...

08 maart 2019

Kimberley Roersma nieuwe manager business development EW Facility Services

Creating Hospitality is waar facilitair dienstverlener EW Facility Services voor staat. Het overtreffen van verwachtingen van opdrachtgevers, medewerkers en gasten en zo bijdragen aan de gastbeleving is iets waar...

31 oktober 2023

Doe je mee met de pilotversie van het Factos Vloerpaspoort?

Wat als je als de facilitaire dienst van een scholengroep in het primair onderwijs de voordelen ziet van Vloerpaspoort? Dan is de vraag ´wat kost het?´ zo ongeveer de...

12 oktober 2021

Zonnepanelen voor Hazet

In de ‘Week van de duurzaamheid’ showt schoonmaakgroothandel Hazet haar eigen zonnepanelen’park’ op het dak van het hoofdkantoor in Zaandam. Een mooie duurzame ontwikkeling waarvan we graag een foto...

15 februari 2023

Blog: Vuilmakers

Tot voor kort was de opdrachtgever de baas en boog de opdrachtnemer voor zijn wensen, uit angst een klant te verliezen. Nu zijn de rollen omgedraaid. De opdrachtgever moet...