30 mei 2024

Eindspurt Dé Dag van de Schoonmaker 2024

Over twee weken is het zover: bedankt, jij maakt het verschil! Deze pluim verdienen álle schoonmakers van Nederland. Dagelijks, maar zeker op vrijdag 14 juni in de vorm van aandacht, een compliment of attentie. Vorig jaar deden 238 schoonmaakbedrijven, eigendiensten en opdrachtgevers mee en bedankten zij 137.480 (specialistische) schoonmakers op De Dag van de Schoonmaker. Het vak wordt meer en meer gewaardeerd, dat bewijzen al deze bedrijven. Dus dit jaar is gekozen voor het thema: Waardering. Al meer dan 120 bedrijven gunnen dat 66.250 schoonmakers op vrijdag 14 juni. En… aanmelden kost niets. Dus zet de eindspurt in, want het levert nog meer waardering op.

We vieren dit jaar voor de 9e keer De Dag van de Schoonmaker. Zij zetten alle schoonmakers en specialistisch reinigers, zoals glazenwassers, gevelreinigers, vloeronderhoudsmedewerkers, huishoudhulpen, cleanroom en industrieel schoonmakers, in het zonnetje”, enthousiasmeren Marlies, Petra, Carlijn en Denise, de vier vrijwilligers van De Dag van de Schoonmaker.

Je wordt gewaardeerd!

In heel Nederland, op elke plek en op ieder moment beleven we de waarde van hygiëne. Hygiëne is essentieel voor ons welzijn. Door hun toegevoegde waarde voor ons aller welzijn verdienen de schoonmakers waardering én aandacht én respect. Het schoonmaakvak is onmisbaar, (te) vaak onzichtbaar en (te) vaak onderschat. Daarom kiezen we voor waardering”, legt het organisatieteam uit.

Waardering gunnen we jou!
Schoonmakers en specialistisch reinigers maken het verschil. Elke dag. Overal. Want een schone omgeving zorgt voor een schone beleving. Daar worden mensen blij, enthousiast en positief van.

“Alle (specialistische) schoonmakers in dienst of eigendienst gunnen we elke dag een fijne dag met waardering. Op De Dag van de Schoonmaker verdienen alle schoonmakers een bedankje. We wensen iedereen nu al een stralende dag!”

Deel dit artikel

Ook interessant:

15 februari 2022

TRU genomineerd voor Europese Schoonmaak & Hygiëne Awards 2022

TRU Cleanroom Cleaning is genomineerd voor de European Cleaning & Hygiene Awards 2022 in de categorie ‘Start-Up of the Year’. Na een recordjaar voor inzendingen, zal TRU zijn lot...

15 juli 2022

De BubbleFlush gaat ‘het veld in’

BubbleFlush verzond op 14 juli haar eerste serie producten. Dennis Luiten van Tranzero is trots “Na een mooie periode van ontwikkeling is het zo ver. Ze mogen het veld...

11 december 2022

Meest gelezen in november

Benieuwd naar welke artikelen jullie in november 2022 interessant en inspirerend vonden? We hebben de statistieken bekeken en een top 10 gemaakt van de meest gelezen artikelen: 1. Blog...

17 maart 2022

Nocore steunt synergie die jongeren in de schoonmaakbranche brengen

Nocore is één van de supporters van jongerenplatform FM Next Generation. Waarom? Mike Verkuijlen: “Omdat er met deze gevarieerde groep mensen met verschillende functies uit diverse bedrijven flink wat...

07 juli 2025

Blog Esther van der Lelie (Schoonmaakjournaal): Zet schoonmakers aan de ontwikkeltafel bij innovaties

Als hoofdredacteur van Schoonmaakjournaal volg ik dagelijks het nieuws uit de branche. Ik spreek ondernemers, leveranciers, luister naar schoonmakers en ontvang persberichten vol veelbelovende termen: AI, circulair, touch-free, datagedreven....

14 april 2022

“Ik wil vooral waardevol zijn in mijn werk”

Kim Luiten rolde vijftien jaar geleden de schoonmaakbranche in. Momenteel geeft ze als regiomanager leiding bij Beercoo Schoonmaakgroep. Hoe denkt zij over vrouwelijk leiderschap in de schoonmaakbranche? Wilde je...

21 december 2021

Uniqcare zet zelfstandig koers uit

Ondernemerschap is voor Uniqcare hèt synoniem voor excelleren in flexibiliteit, kleinschaligheid, betrokkenheid en klantgerichtheid. Op 9 december 2021 werd dat ondernemerschap bekrachtigd door de notariële overdracht van Uniqcare aan...

08 december 2022

Women in cleaning

Consensus Group lanceert ‘Women in Cleaning’. Een platform en e-book om de verhalen van vrouwen in de schoonmaakbranche te delen. “In de loop der jaren hebben we samengewerkt met...

21 november 2022

Doe jij mee aan de actieweek glazenwassers hebben hart voor de zorg?

Ook dit jaar is er weer een Actieweek Glazenwassers hebben ❤️ voor de Zorg: dé actieweek waarin glazenwassersbedrijven hun maatschappelijke betrokkenheid tonen en de zorg een hart onder de...

01 september 2022

Arbeidscampagne ‘Schoonmaak Je Rijk’ start op 5 september

Het aftellen is begonnen. Maandag 5 september start Schoonmakend Nederland met de online advertentiecampagne Schoonmaakjerijk.nl. Doel van de campagne is studenten te interesseren voor werk in onze branche. Dit...