3 mei 2022

FacilityApps lanceert objectieve meetmethode schoonmaakkwaliteit op Interclean

Zo objectief mogelijk de kwaliteitsscore van de schoonmaak meten. Hoe doe je dat? Met de nieuwe meetmethode van FacilityApps, een gebruiksvriendelijke uitbreiding op de bestaande DKS-structuur met onderscheid in elementen, ruimtesoorten en objecten. De softwareontwikkelaar nodigt schoonmaakbedrijven uit voor een bezoek aan hun stand op Interclean om zelf de mogelijkheden te ontdekken van deze toevoeging op het FacilityApps platform.

DKS is een prima werkende kwaliteitsmeting voor schoonmaakbedrijven. Maar deze traditionele methode meet slechts het aantal fouten in een ruimte, en dat zegt niet zoveel over de kwaliteit van de schoonmaak. Want 100 fouten in een ruimte van 20.000 m2 kan geen probleem zijn, terwijl dit in een kleinere ruimte juist cruciaal kan zijn. Met DKS krijgt de schoonmaakkwaliteit een cijfer, maar waar is dit cijfer op gebaseerd als alle ruimtesoorten als gelijk worden beoordeeld? “Wij willen deze metingen eerlijker en objectiever maken”, vertelt Eric Kok, Customer Succes Manager van FacilityApps. “Een kantoor is immers anders dan een vliegveld of school en de schoonmaakkwaliteit moet dan ook anders worden beoordeeld.”

Objectieve kwaliteit tool
FacilityApps heeft aan de vertrouwde DKS-structuur een nieuwe weegtool toegevoegd die instelbaar is op object-, ruimte- en elementniveau. De score van een ruimte wordt beïnvloed door het gewicht dat aan de elementen wordt toegekend. Deze kunnen voorafgaand aan metingen worden ingesteld in de (DKS) instellingen. Moet een bepaalde ruimte, zoals een toilet of vergaderzaal, meer gewicht krijgen dan andere? Dan kan daaraan een groter gewicht worden toegekend. Op deze manier wordt de kwaliteitsmeting eerlijker en objectief.

Gebruikersgemak
Bij de ontwikkeling van de nieuwe meetwijze is ook aan de persoon die de kwaliteitsmeting uitvoert gedacht. Via een dropdown kunnen de aan het object gekoppelde werknemers en vooraf toegewezen ruimtetypes, elementen en objectcategorie worden geselecteerd. Zelf intypen is niet meer nodig, dit geeft rust en overzicht én full focus op de kwaliteitsmeting.

Verfijnd managementrapport
Met de toevoeging van de nieuwe meetmethode heeft FacilityApps ook haar kwaliteitsmanagement-rapport volledig vernieuwd. Met visueel aantrekkelijke tabellen en grafieken die de uitkomsten direct weergeven zoals overzichten per ruimte & ruimtetype, object score geschiedenis om de kwaliteitsontwikkeling te zien en elementen overzicht per ruimte om te zien hoe de score tot stand is gekomen. Een belangrijke kennisbron waarmee trends in ruimtesoorten zichtbaar worden.

Extra puntjes op de i
Naast het bovenstaande heeft FacilityApps nog meer zaken op haar platform verbeterd, zoals een meer efficiënte map structuur (waaronder loonstroken) voor werknemers en elementen, de mogelijkheid om taken als gedaan te markeren op basis van een NFC/QR-scan, de zichtbaarheid van totale geregistreerde tijd per medewerker en de Nocore synchronisatie die nu foto’s en opmerkingen bij taken meeneemt.

Kennismaken met de objectieve meettool kwaliteit?
Belangstellenden kunnen zelf de nieuwe kwaliteits meetmethode van FacilityApps ervaren op stand 05.626 in hal 5 van Interclean in Rai Amsterdam.

Klik hier voor meer informatie over FacilityApps.

Deel dit artikel

Ook interessant:

23 mei 2022

1nergiek 1e keer op Vakbeurs Facilitair in Utrecht

Op 8-10 juni vindt de volgende vakbeurs plaats. In Jaarbeurs Utrecht kunnen facilitaire professionals elkaar ontmoeten bij vakbeurs Facilitair & Gebouwbeheer.“Hoe fijn is dat”, enthousiasmeert Laetitia Simonis, algemeen directeur...

18 december 2018

Digitale Doolhof (5): “Met Adlatus schoonmaakrobot investeer je in kwaliteit en personeel”

“Het is geen kwestie meer van volgen van de trend robotisering, het is aanhaken nu of nooit.” Peter Kwestro, international sales leader van Adlatus  Robotics ervaart en ziet dit...

11 oktober 2022

“Wie goed doet, goed ontmoet”

Milieuvriendelijk werken, ergonomisch de puntjes op de i zetten, goed zorgen voor het werkplezier van je medewerkers én een bijdrage leveren aan je omgeving. Het is Gaby Westelaken op...

27 februari 2023

“Wees als leider open, eerlijk en koersvast”

In januari 2023 gingen Hago Next en nog acht schoonmaakbedrijven van Vebego als één bedrijf verder onder de naam Vebego Cleaning Services. Voor contractmanager Wendy Baams betekende dit dat...

26 september 2022

Blog: ‘Wat is kwaliteit?’

Deze vraag wordt mij met enige regelmaat gesteld, maar kan ik zo niet eenduidig beantwoorden. Kwaliteit is namelijk voor eenieder anders. Om vast te stellen wat kwaliteit is, is...

12 oktober 2021

Duiventroep

De Frisse Kater plaatst iedere zondag om 16.00 uur een nieuwe video over het reinigen van extreme en uitzonderlijke situaties. Zoals deze video over de uitwerpselen en grof vuil...

24 juni 2024

Blog Bert van Boggelen: ‘Aanpakken van de arbeidskrapte doe je samen’

Een grote uitdaging waar we mee worden geconfronteerd is de arbeidsmarktkrapte. Of het nu gaat over het zorgen voor ouderen, het bouwen van huizen of het schoonhouden van de...

01 juli 2020

Blog: Na het klappen geen flappen

“Waarom is het salaris van een vuilnisman veel lager dan dat van een bankier? Het standaardantwoord: zo werkt de markt nu eenmaal. Maar in werkelijkheid is het niet de...

12 maart 2019

Gaat FM Next Generation de grijze bakkebaarden ‘battelen’?

Het zou een Soop-middag worden over de circulaire zeep voor de wereld van morgen, maar het tweede FM Next Generation-event in het Centre of Expertise van Facility Trade Group...

01 maart 2023

Compliment & Waardering

“Sorry, ik maak een beetje veel lawaai, zei Meryem, terwijl ze onze 4e verdieping weer superschoon maakt en de stofzuiger achter zich aan trekt. Ach, zei ik, zoveel lawaai...