19 april 2022

Doe jij mee aan Interclean Hackathon?

Oproep aan #FMNextGen: doe jij mee aan de Interclean Hackaton op woensdag 11 mei? En help jij mee aan innovatie en vernieuwing in de schoonmaakbranche?

Op woensdag 11 mei vindt de Interclean Hackaton plaats. Een event om digitalisering te stimuleren en nieuw (jong) talent aan te trekken. Tien teams met ieder vijf leden van over de hele wereld zullen de uitdaging aangaan om een nieuw applicatieconcept voor schoonmaakpersoneel te ontwikkelen, gebaseerd op een echt dagelijks probleem. Een competitie van 10 uur met een beloning voor de winnaars van €2000,-. Interclean organiseert de Hackaton samen met Facility Apps.

Next Gen
De digitalisering van de schoonmaakindustrie gaat steeds verder. De snelle groei slaag een kloof in digitale vaardigheden. Als de huidige professionele schoonmaak- en hygiënebedrijven deze kloof niet dichten, weten we niet waar toekomstige generaties digitale oplossingen vandaan zullen halen. Het is dus essentieel voor bedrijven om nieuw talent aan te trekken, intern of via digitale start-ups, die de software en apps leveren die voor verbetering zorgen.

Interclean geeft deze ontwikkeling een push met haar Hackathon. Als bezoeker van de beurs kun je rond de werkstations lopen, met de teams praten en hun vorderingen volgen. Om meer feeling te krijgen met het perspectief van software- en appontwikkelaars, studenten facility management en game-ontwerpers. Bovendien mag je meedenken door jouw mening, als schoonmaakprofessional, te geven over hun concepten.

Hackathon
De start van de Hackathon op 11 mei is om 09.00 uur. De teams werken de gehele dag aan hun technologische ideëen. Om 19.00 uur mogen zij hun beste idee pitchen aan de jury. Na beraad zal de jury het winnende concept om 20.00 uur bekendmaken.

Doe mee!
Werk jij in de schoonmaakbranche en wil jij een hele dag meedenken over de toekomst van onze industrie? Ben jij de #FMNextGen die digitalisering omarmt?
Doe dan mee aan de Interclean Hackaton op woensdag 11 mei aanstaande. Er hebben zich al ruim 50 deelnemers gemeld, maar er kunnen er nog meer bij: https://www.intercleanshow.com/nl/amsterdam/programma/#hackathon

Deel dit artikel

Ook interessant:

06 april 2022

𝐀𝐥𝐥 𝐂𝐥𝐞𝐚𝐧𝐢𝐧𝐠 𝐏𝐫𝐨𝐝𝐮𝐜𝐭𝐬 5 jaar!

Totaalleverancier All Cleaning Products uit Lisse viert haar 5-jarig jubileum. Van harte gefeliciteerd! Op LinkedIn delen ze hun jubileum trots met een foto van het team en het bericht:...

29 april 2019

Whitepaper Duurzame Vloer beschikbaar

De ketenpartijen VSR, OSB en Modint hebben gezamenlijk de whitepaper Duurzame Vloer opgesteld. In het document is de beschikbare actuele kennis en ervaring op het gebied van professioneel omgaan...

14 april 2020

Dirk Tuip (FacilityApps): “Kennis en data delen, bittere noodzaak tegen toekomstige virusuitbraken?

Ignored, forgotten en decried; een conclusie van Boris Johnson over schoonmakers. “Dat is recht voor zijn raap, maar voor een heel groot deel wel een waarheid als een koe....

29 juli 2024

NOS journaal in makkelijke taal

Vanaf 2 september 2024 maakt de NOS een nieuw televisiejournaal. Het heet het 𝐍𝐎𝐒 𝐉𝐨𝐮𝐫𝐧𝐚𝐚𝐥 𝐢𝐧 𝐌𝐚𝐤𝐤𝐞𝐥𝐢𝐣𝐤𝐞 𝐓𝐚𝐚𝐥 en is elke werkdag te zien om 17.00 uur op NPO...

07 maart 2023

“Uit het niks iets opbouwen vind ik heerlijk”

Katja Barendrecht is via Hago Nederland klantdirecteur voor ASML. Begin dit jaar ging Hago met nog acht andere schoonmaakbedrijven op in Vebego Cleaning Services. Had deze samenvoeging consequenties voor...

17 september 2025

CSS Schoonmaakdiensten wordt Coppejans Schoonmakers

CSS Schoonmaakdiensten gaat verder onder een nieuwe naam: Coppejans Schoonmakers. Een handelsnaam die de rijke geschiedenis van het familiebedrijf eert en tegelijk de toekomst omarmt. Voor klanten en partners...

12 januari 2022

De captains van de toekomst

Naast Yannick de Roos zullen ook Frank Huizenga, Pernilla Orij, Marjan Smit, David Vinck en Jan Kreeft de gasten zijn van presentator Rens de Jong tijdens de uitzending ‘Manager...

25 januari 2020

Vandaag 2e PizzaMarketingSessie: thema Customer Journey

Klantbeleving is een interessante dynamiek. Altijd en overal. En steeds meer in opmars. Volgens Frankwatching – platform en community voor marketeers – gaan “de contentstrategietrends in 2020 meer over...

06 februari 2020

PizzaMarketingSessie Customer Journey: van verdwaling naar verbinding en verbazing

Samen op de klantreis, samen langs touchpoints, samen – onder het genot van een pizzaatje – op zoek naar de vier 4 b’s: behoefte, belofte, beleving en bewijs. Een...

15 januari 2024

Hasan Manav (TPA Cleaning Services) gaat vol vertrouwen op naar 30 jaar schoonmaak

Ruim 29 jaar geleden, op 11 januari 1995, startte Hasan Manav als schoonmaakkracht. Hij deed dit tijdens zijn studiejaren en verdiende destijds 4,96 gulden bruto per uur. Hij groeide...