22 november 2022

CSU nieuwe schoonmaakpartner Booking.com

Vanaf 1 november 2022, is CSU de facilitaire partner van Booking.com, de marktleider in de reiswereld. In het nieuwe internationale hoofdkantoor ‘Campus’ van Booking.com, gevestigd op het Oosterdokseiland in Amsterdam, gaat CSU als hoofdleverancier het schoonmaakonderhoud, de glasbewassing, het afvalmanagement en de sanitaire voorzieningen verzorgen. In het resultaatgerichte contract met Booking.com biedt CSU een innovatieve schoonmaak aanpak waarbij hospitality centraal staat. Een partnerschap tussen twee stevige Nederlandse merken dat veel aanknopingspunten geeft om op duurzaam, technologisch en sociaal gebied te innoveren.

De nieuwe Campus van Booking.com is gevestigd in de binnenstad van Amsterdam, met een oppervlakte van 63.500 m². Het gebouw is uiterst duurzaam, intelligent, maar bovenal een creatieve en gastvrije plek waar collega’s elkaar kunnen ontmoeten en samenwerken. Na jaren van voorbereiding, organisatie en bouw opent de Booking.com campus dit najaar de deuren voor hun medewerkers en bezoekers. Dit faciliteert CSU met haar dienstverlening. Gedurende de transitieperiode met de inzet van een specialistenteam tijdens de inhuizing van medewerkers, én de daaropvolgende jaren voor de reguliere schoonmaak en aanverwante diensten.

Angeline Zijlstra-Mehilal (manager Workspace Services HQ Booking.com): “Het meest gastvrije pand van Nederland worden; dat is het doel dat wij voor ogen hebben voor de nieuwe Campus van Booking.com. CSU verraste ons met hun mooie, verfrissende visie op hospitality. Ook waren wij gecharmeerd van het samenspel tussen CSU als hoofdleverancier en de onderaannemers in afvalmanagement, sanitaire supplies en glasbewassing. Onze Campus kenmerkt zich door speelse vormen en de aanwezig van natuurlijk licht, door de volledig in glas uitgevoerde gevel en twee grote atria. Het vele glas is het visitekaartje van het gebouw, maar tegelijkertijd complex en een uitdaging voor de schoonmaak. CSU nam onze zorgen weg met een goed doordacht plan.”

Iedere dag impact maken
Booking.com en CSU gaan samen voor het verkleinen van de ecologische voetafdruk van het Amsterdamse e-commercebedrijf. Door schoonmaak met duurzame innovaties zoals circulaire middelen en materialen, minder energiegebruik, minimalisatie van bedrijfsafval en last but not least: schoonmaakmedewerkers die getraind worden in duurzaam en milieubewust werken. Het zijn immers óók de medewerkers die iedere dag impact kunnen maken.

Diane van Dijk (commercieel directeur CSU): “Wij ondersteunen onze medewerkers zoveel mogelijk met technologie om ruimte te creëren voor hospitality en gastvrije, creatieve schoonmaak. Met BE Clean bijvoorbeeld. Een datagedreven manier van schoonmaken, die we bij Booking.com inzetten, waarbij de mens de techniek voedt. De schoonmaakmedewerker als menselijke sensor dus. Het resultaat? Een dynamisch schoonmaakprogramma. We maken schoon wat nodig is en geven de medewerker de ruimte dat stapje extra te maken, zodat zij echt bijdragen aan de totale hospitality beleving in de Campus.”

Méér dan alleen schoonmaak
Bijzonder aan de nieuwe samenwerking is dat CSU ook de handyman-diensten in de Campus gaat verzorgen. Schoonmaakmedewerkers, die hiervoor speciaal worden opgeleid, groeien door naar deze functie. Een mooi voorbeeld van kleinschalige sociale impact. CSU verenigt bovendien alle facilitaire dienstverleners die werkzaam zijn in de Campus, zoals catering, beveiliging en groenvoorziening, in de Facilitaire Coalitie. Een samenwerkingsmodel dat zorgt voor samenhang en afstemming in processen, planning en taken. Alle facilitaire partners in de Campus trekken op als één team, met één ambitie en gezamenlijke doelstellingen. Zo ontstaat een identieke focus en gedeelde verantwoordelijkheid.

Booking.com en CSU vertrouwen op een vruchtbare samenwerking. Een droomreis, met als bestemming een duurzame, schone Campus.

Deel dit artikel

Ook interessant:

21 maart 2025

Het Concertgebouw en EW: een samenwerking waar muziek in zit

Sinds 2014 is EW Facility Services de schoonmaakpartner van Het Concertgebouw in Amsterdam. De schoonmakers dragen met hun inzet bij aan een gastvrij bezoek van de 700.000 gasten. Want...

09 februari 2022

10 jaar Schoonmaakjournaal: back to the future

De bouwers en redactionele mindsetters van Schoonmaakjournaal stralen op deze foto op het lanceringsfeestje op 6 februari 2012, de dag waarop het eerste Nederlandse online (schoonmaak)vakmedium live ging, met...

02 januari 2025

Doe jij mee? Samen tegen menstruatiearmoede.

CWS is trots. Hun donatie aan Stichting Armoedefonds is opgelopen tot 15.000 menstruatieproducten. Het kosteloos toegankelijk maken van tampons en maandverband is belangrijker dan ooit: in 2024 kon 1...

12 november 2024

Universiteit Maastricht & Asito vormen partnerschap voor een schone en innovatieve campus

Asito is enorm trots om de komende jaren schoonmaakpartner te zijn van de Universiteit Maastricht. Samen met Universiteit Maastricht Facility Services zet het bedrijf zich in voor een schone,...

07 oktober 2022

Captains of Cleaning: hygiëne in ziekenhuizen

Op 29 september gingen 4 Captains uit de wereld van schoonmaak en ziekenhuizen met elkaar in gesprek over het belang van hygiëne. Presentator Rens de Jong sprak aan tafel...

15 juni 2023

Vijftien schoonmakers ‘in the spotlights’

Vandaag is het De Dag van de Schoonmaker. De dag waarop we alle schoonmakers in het zonnetje zetten. Schoonmakend Nederland heeft vijftien schoonmaaktoppers laten portretteren door fotografe Ann-Sophie Falter....

31 juli 2025

Ron Kerkhof viert 25 jaar bij Ruitenheer

“Een grote felicitatie voor onze collega Ron Kerkhof, die inmiddels al 25 jaar met ons samenwerkt”. Dit zijn felicitaties van de collega’s van Ruitenheer voor hun jubilerende glazenwasser-collega. Een...

22 juli 2025

Gemiddeld verzuimpercentage in mei 2025 op 7,7%

De Marktmonitor van Schoonmakend Nederland geeft inzicht in de omzet- en ziekteverzuimontwikkeling in de schoonmaaksector. Dankzij deze MarktMonitor op schoonmaakinbeeld.nl zijn er representatieve cijfers over omzetontwikkeling en verzuim in...

28 december 2023

Paul Fok (SIEV): “We hebben de sleutel tot positieve verandering zelf in handen”

Paul Fok is sinds 28 september de ‘leading man’ bij MKB-branchevereniging SIEV. Hij geniet van deze nieuwe rol in een branche waarin hij al 40 jaar actief is en...

06 juni 2025

Van 𝗣𝗼𝗱𝗰𝗮𝘀𝘁 1 naar 𝟭𝟬𝟬: “𝗗𝗲 𝗽𝗲𝗿𝗳𝗲𝗰𝘁𝗲 𝗮𝗮𝗻𝗯𝗲𝘀𝘁𝗲𝗱𝗶𝗻𝗴 𝗲𝗻 𝗶𝗻𝘀𝗰𝗵𝗿𝗶𝗷𝘃𝗶𝗻𝗴”

Exact 4 jaar geleden publiceerden Peter Streefkerk en Octavia Siertsema hun eerste podcast in de serie ‘Alles over Aanbesteden’. Octavia vertelt over hoe deze podcast tot stand kwam, hoe...