22 november 2022

CSU nieuwe schoonmaakpartner Booking.com

Vanaf 1 november 2022, is CSU de facilitaire partner van Booking.com, de marktleider in de reiswereld. In het nieuwe internationale hoofdkantoor ‘Campus’ van Booking.com, gevestigd op het Oosterdokseiland in Amsterdam, gaat CSU als hoofdleverancier het schoonmaakonderhoud, de glasbewassing, het afvalmanagement en de sanitaire voorzieningen verzorgen. In het resultaatgerichte contract met Booking.com biedt CSU een innovatieve schoonmaak aanpak waarbij hospitality centraal staat. Een partnerschap tussen twee stevige Nederlandse merken dat veel aanknopingspunten geeft om op duurzaam, technologisch en sociaal gebied te innoveren.

De nieuwe Campus van Booking.com is gevestigd in de binnenstad van Amsterdam, met een oppervlakte van 63.500 m². Het gebouw is uiterst duurzaam, intelligent, maar bovenal een creatieve en gastvrije plek waar collega’s elkaar kunnen ontmoeten en samenwerken. Na jaren van voorbereiding, organisatie en bouw opent de Booking.com campus dit najaar de deuren voor hun medewerkers en bezoekers. Dit faciliteert CSU met haar dienstverlening. Gedurende de transitieperiode met de inzet van een specialistenteam tijdens de inhuizing van medewerkers, én de daaropvolgende jaren voor de reguliere schoonmaak en aanverwante diensten.

Angeline Zijlstra-Mehilal (manager Workspace Services HQ Booking.com): “Het meest gastvrije pand van Nederland worden; dat is het doel dat wij voor ogen hebben voor de nieuwe Campus van Booking.com. CSU verraste ons met hun mooie, verfrissende visie op hospitality. Ook waren wij gecharmeerd van het samenspel tussen CSU als hoofdleverancier en de onderaannemers in afvalmanagement, sanitaire supplies en glasbewassing. Onze Campus kenmerkt zich door speelse vormen en de aanwezig van natuurlijk licht, door de volledig in glas uitgevoerde gevel en twee grote atria. Het vele glas is het visitekaartje van het gebouw, maar tegelijkertijd complex en een uitdaging voor de schoonmaak. CSU nam onze zorgen weg met een goed doordacht plan.”

Iedere dag impact maken
Booking.com en CSU gaan samen voor het verkleinen van de ecologische voetafdruk van het Amsterdamse e-commercebedrijf. Door schoonmaak met duurzame innovaties zoals circulaire middelen en materialen, minder energiegebruik, minimalisatie van bedrijfsafval en last but not least: schoonmaakmedewerkers die getraind worden in duurzaam en milieubewust werken. Het zijn immers óók de medewerkers die iedere dag impact kunnen maken.

Diane van Dijk (commercieel directeur CSU): “Wij ondersteunen onze medewerkers zoveel mogelijk met technologie om ruimte te creëren voor hospitality en gastvrije, creatieve schoonmaak. Met BE Clean bijvoorbeeld. Een datagedreven manier van schoonmaken, die we bij Booking.com inzetten, waarbij de mens de techniek voedt. De schoonmaakmedewerker als menselijke sensor dus. Het resultaat? Een dynamisch schoonmaakprogramma. We maken schoon wat nodig is en geven de medewerker de ruimte dat stapje extra te maken, zodat zij echt bijdragen aan de totale hospitality beleving in de Campus.”

Méér dan alleen schoonmaak
Bijzonder aan de nieuwe samenwerking is dat CSU ook de handyman-diensten in de Campus gaat verzorgen. Schoonmaakmedewerkers, die hiervoor speciaal worden opgeleid, groeien door naar deze functie. Een mooi voorbeeld van kleinschalige sociale impact. CSU verenigt bovendien alle facilitaire dienstverleners die werkzaam zijn in de Campus, zoals catering, beveiliging en groenvoorziening, in de Facilitaire Coalitie. Een samenwerkingsmodel dat zorgt voor samenhang en afstemming in processen, planning en taken. Alle facilitaire partners in de Campus trekken op als één team, met één ambitie en gezamenlijke doelstellingen. Zo ontstaat een identieke focus en gedeelde verantwoordelijkheid.

Booking.com en CSU vertrouwen op een vruchtbare samenwerking. Een droomreis, met als bestemming een duurzame, schone Campus.

Deel dit artikel

Ook interessant:

21 april 2025

Podcastserie ´Kwaliteitscriteria bij aanbestedingen en contractmanagement´

Binnenkort lanceert de Code Schoonmaak een serie podcasts waarin ze dieper ingaat op het thema kwaliteit van werk bij aanbestedingen en contractuitvoering. Ben jij als schoonmaakbedrijf/opdrachtgever/intermediair betrokken bij aanbestedingen-...

30 juli 2025

Sientje neemt na 30 jaar afscheid

“Na meer dan 30 jaar trouwe dienst nemen we afscheid van Sientje.” Dat vertelt Tim Kool, schoolleider Groen van Prinstererschool PCPO Capelle-Krimpen. “Dankjewel voor al die jaren van betrokkenheid...

28 april 2023

Rens op de werkvloer bij ICS op station Eindhoven Centraal

Captains of Cleaning lanceerde onlangs een nieuw format: Rens op de Werkvloer. In ‘Rens op de Werkvloer’ duikt presentator Rens de Jong in alle facetten van de schoonmaakbranche. Hij...

21 augustus 2025

#PODCAST Vakpraat: “Gastheerschap is iets anders dan vakmanschap!”

In de nieuwste aflevering van podcast Vakpraat spreekt Laura de la Mar van Gastvrijheid in Bedrijf over de ware essentie van gastheerschap. Geen regels over “bordje van links, glaasje...

03 december 2024

Vakbeurs Facilitair & Gebouwbeheer in 2025 terug naar Brabanthallen ‘s-Hertogenbosch

Vakbeurs Facilitair & Gebouwbeheer keert in 2025 terug in de Brabanthallen in ’s-Hertogenbosch. ´Terug op het oude nest´. Ton Rooyakkers vertelt: “Reden voor de verhuizing is een stevige...

28 juni 2024

#FOTOFRIDAY Glazenwasser, een baan met uitzicht

“Onze schoonmaakhelden zijn de ramen aan het wassen bij het prachtige pretpark Toverland”, vertelt Sebastiano Janssen, algemeen directeur bij Schoonmaakbedrijf R. Janssen bv en Alpha Gelens. En hij laat...

21 december 2021

IBN/Vebego neemt Toekomst Schoonmaakbedrijven over

De combinatie IBN/Vebego heeft overeenstemming bereikt met de aandeelhouder René Wittens van Toekomst Schoonmaakbedrijven omtrent de voorgenomen overname voor het einde van het jaar. “Twee maatschappelijk betrokken organisaties, waarin...

21 december 2018

Schoonmaakjournaal kerstfilm: Dit was ons 2018!

Ons jaar 2018 omarmt met foto’s van onze bloggers en vloggers, FM Next Generation, familiebedrijven, innovatietafels, Schoonmaaktoppers, Schoonmaaktourdag, Schoonmaakgolfdag, Dag van de Schoonmaker, Zomer- en Wintergasten, events en andere...

07 mei 2020

Top 3 op LinkedIn in april: Asito, MTS Euro Products en Facility Apps

De bereikcijfers op het Schoonmaakjournaal-platform ontploffen sinds de corona-uitbraak. Ook dat feit bevestigt het belang van schoonmaak. Dit zijn de drie bijzondere artikelen met het hoogste bereik op LinkedIn:...

10 mei 2024

#FOTOFRIDAY De opbouw van i-team Global

Interclean gaat bijna van start. Afgelopen week werd al hard gewerkt aan de standbouw. Zo ook bij i-team Global. Al vroeg in de ochtend ging het bouwteam op dinsdag...