22 november 2022

CSU nieuwe schoonmaakpartner Booking.com

Vanaf 1 november 2022, is CSU de facilitaire partner van Booking.com, de marktleider in de reiswereld. In het nieuwe internationale hoofdkantoor ‘Campus’ van Booking.com, gevestigd op het Oosterdokseiland in Amsterdam, gaat CSU als hoofdleverancier het schoonmaakonderhoud, de glasbewassing, het afvalmanagement en de sanitaire voorzieningen verzorgen. In het resultaatgerichte contract met Booking.com biedt CSU een innovatieve schoonmaak aanpak waarbij hospitality centraal staat. Een partnerschap tussen twee stevige Nederlandse merken dat veel aanknopingspunten geeft om op duurzaam, technologisch en sociaal gebied te innoveren.

De nieuwe Campus van Booking.com is gevestigd in de binnenstad van Amsterdam, met een oppervlakte van 63.500 m². Het gebouw is uiterst duurzaam, intelligent, maar bovenal een creatieve en gastvrije plek waar collega’s elkaar kunnen ontmoeten en samenwerken. Na jaren van voorbereiding, organisatie en bouw opent de Booking.com campus dit najaar de deuren voor hun medewerkers en bezoekers. Dit faciliteert CSU met haar dienstverlening. Gedurende de transitieperiode met de inzet van een specialistenteam tijdens de inhuizing van medewerkers, én de daaropvolgende jaren voor de reguliere schoonmaak en aanverwante diensten.

Angeline Zijlstra-Mehilal (manager Workspace Services HQ Booking.com): “Het meest gastvrije pand van Nederland worden; dat is het doel dat wij voor ogen hebben voor de nieuwe Campus van Booking.com. CSU verraste ons met hun mooie, verfrissende visie op hospitality. Ook waren wij gecharmeerd van het samenspel tussen CSU als hoofdleverancier en de onderaannemers in afvalmanagement, sanitaire supplies en glasbewassing. Onze Campus kenmerkt zich door speelse vormen en de aanwezig van natuurlijk licht, door de volledig in glas uitgevoerde gevel en twee grote atria. Het vele glas is het visitekaartje van het gebouw, maar tegelijkertijd complex en een uitdaging voor de schoonmaak. CSU nam onze zorgen weg met een goed doordacht plan.”

Iedere dag impact maken
Booking.com en CSU gaan samen voor het verkleinen van de ecologische voetafdruk van het Amsterdamse e-commercebedrijf. Door schoonmaak met duurzame innovaties zoals circulaire middelen en materialen, minder energiegebruik, minimalisatie van bedrijfsafval en last but not least: schoonmaakmedewerkers die getraind worden in duurzaam en milieubewust werken. Het zijn immers óók de medewerkers die iedere dag impact kunnen maken.

Diane van Dijk (commercieel directeur CSU): “Wij ondersteunen onze medewerkers zoveel mogelijk met technologie om ruimte te creëren voor hospitality en gastvrije, creatieve schoonmaak. Met BE Clean bijvoorbeeld. Een datagedreven manier van schoonmaken, die we bij Booking.com inzetten, waarbij de mens de techniek voedt. De schoonmaakmedewerker als menselijke sensor dus. Het resultaat? Een dynamisch schoonmaakprogramma. We maken schoon wat nodig is en geven de medewerker de ruimte dat stapje extra te maken, zodat zij echt bijdragen aan de totale hospitality beleving in de Campus.”

Méér dan alleen schoonmaak
Bijzonder aan de nieuwe samenwerking is dat CSU ook de handyman-diensten in de Campus gaat verzorgen. Schoonmaakmedewerkers, die hiervoor speciaal worden opgeleid, groeien door naar deze functie. Een mooi voorbeeld van kleinschalige sociale impact. CSU verenigt bovendien alle facilitaire dienstverleners die werkzaam zijn in de Campus, zoals catering, beveiliging en groenvoorziening, in de Facilitaire Coalitie. Een samenwerkingsmodel dat zorgt voor samenhang en afstemming in processen, planning en taken. Alle facilitaire partners in de Campus trekken op als één team, met één ambitie en gezamenlijke doelstellingen. Zo ontstaat een identieke focus en gedeelde verantwoordelijkheid.

Booking.com en CSU vertrouwen op een vruchtbare samenwerking. Een droomreis, met als bestemming een duurzame, schone Campus.

Deel dit artikel

Ook interessant:

06 mei 2025

Ontdek de schoonmaak

In de schoonmaak is altijd en voor iedereen werk. Ontdek jouw mogelijkheden om jouw vacatures goed zichtbaar te maken!

19 december 2021

Om op te ‘vreten’

Deze cake ziet er toch hemels uit! Speciaal gemaakt voor een verkoper van toiletpapier die met pensioen ging. Een zoet en lekker cadeau om zijn jarenlange inzet voor het...

27 december 2024

Multiclean viert 45 jaar!

“In 1979, 45 jaar geleden, begon onze vader, Peter Zwinkels, met een droom en een flinke dosis lef aan zijn avontuur als ondernemer. Wat ooit startte als een eenmanszaak...

30 juli 2024

Schoonmakend Nederland spreekt over DBA in NOS-Journaal

Op 29 juli was Rob Rommels, directeur Schoonmakend Nederland te zien in het NOS-Journaal tijdens een reportage over de handhaving van de wet DBA.

16 januari 2025

Ga voor die glimlach. Zet humor in voor impactvolle communicatie.

Als (schoonmaakbedrijf) schrijf je tegenwoordig steeds vaker jouw eigen content. Maar hoe zorg je ervoor dat blogs of campagnes niet verdrinken in de zee van online content en écht...

02 mei 2022

Crohill introduceert duurzaam ‘Schoner Schoon’ op Interclean

Crohill introduceert op de Interclean de ‘meest duurzame schoonmaakmethode’. De producten zijn gecheckt en goedgekeurd door een grote milieuorganisatie. Schoner Schoon pakket Volgens de groothandel uit Lelystad is het...

04 februari 2023

#FAVORITES Podcast over The Ocean Clean-up

Het plasticvrij maken van de oceanen begint niet op zee, maar in het lab. Head of Research Laurent Lebreton vertelt vanuit Nieuw-Zeeland hoe onderzoek en datagestuurde wetenschap de basis...

02 januari 2025

Doe jij mee? Samen tegen menstruatiearmoede.

CWS is trots. Hun donatie aan Stichting Armoedefonds is opgelopen tot 15.000 menstruatieproducten. Het kosteloos toegankelijk maken van tampons en maandverband is belangrijker dan ooit: in 2024 kon 1...

02 december 2021

CAO: Vakbonden doen tegenvoorstel

Op 29 november, hebben werkgevers en vakbonden verder onderhandeld over een nieuwe cao voor de schoonmaak- en glazenwassersbranche. Tijdens deze dag 7 hebben de vakbonden een tegenvoorstel gedaan op...

05 december 2024

Sinterklaas brengt de Shoecleaner

Een betere timing en ambassadeur had Kärcher voor de introductie van hun Shoe!Cleaner, hét nieuwe accessoire voor hun tapijtreinigers, niet kunnen wensen. In heel het land werd in de...