22 november 2022

CSU nieuwe schoonmaakpartner Booking.com

Vanaf 1 november 2022, is CSU de facilitaire partner van Booking.com, de marktleider in de reiswereld. In het nieuwe internationale hoofdkantoor ‘Campus’ van Booking.com, gevestigd op het Oosterdokseiland in Amsterdam, gaat CSU als hoofdleverancier het schoonmaakonderhoud, de glasbewassing, het afvalmanagement en de sanitaire voorzieningen verzorgen. In het resultaatgerichte contract met Booking.com biedt CSU een innovatieve schoonmaak aanpak waarbij hospitality centraal staat. Een partnerschap tussen twee stevige Nederlandse merken dat veel aanknopingspunten geeft om op duurzaam, technologisch en sociaal gebied te innoveren.

De nieuwe Campus van Booking.com is gevestigd in de binnenstad van Amsterdam, met een oppervlakte van 63.500 m². Het gebouw is uiterst duurzaam, intelligent, maar bovenal een creatieve en gastvrije plek waar collega’s elkaar kunnen ontmoeten en samenwerken. Na jaren van voorbereiding, organisatie en bouw opent de Booking.com campus dit najaar de deuren voor hun medewerkers en bezoekers. Dit faciliteert CSU met haar dienstverlening. Gedurende de transitieperiode met de inzet van een specialistenteam tijdens de inhuizing van medewerkers, én de daaropvolgende jaren voor de reguliere schoonmaak en aanverwante diensten.

Angeline Zijlstra-Mehilal (manager Workspace Services HQ Booking.com): “Het meest gastvrije pand van Nederland worden; dat is het doel dat wij voor ogen hebben voor de nieuwe Campus van Booking.com. CSU verraste ons met hun mooie, verfrissende visie op hospitality. Ook waren wij gecharmeerd van het samenspel tussen CSU als hoofdleverancier en de onderaannemers in afvalmanagement, sanitaire supplies en glasbewassing. Onze Campus kenmerkt zich door speelse vormen en de aanwezig van natuurlijk licht, door de volledig in glas uitgevoerde gevel en twee grote atria. Het vele glas is het visitekaartje van het gebouw, maar tegelijkertijd complex en een uitdaging voor de schoonmaak. CSU nam onze zorgen weg met een goed doordacht plan.”

Iedere dag impact maken
Booking.com en CSU gaan samen voor het verkleinen van de ecologische voetafdruk van het Amsterdamse e-commercebedrijf. Door schoonmaak met duurzame innovaties zoals circulaire middelen en materialen, minder energiegebruik, minimalisatie van bedrijfsafval en last but not least: schoonmaakmedewerkers die getraind worden in duurzaam en milieubewust werken. Het zijn immers óók de medewerkers die iedere dag impact kunnen maken.

Diane van Dijk (commercieel directeur CSU): “Wij ondersteunen onze medewerkers zoveel mogelijk met technologie om ruimte te creëren voor hospitality en gastvrije, creatieve schoonmaak. Met BE Clean bijvoorbeeld. Een datagedreven manier van schoonmaken, die we bij Booking.com inzetten, waarbij de mens de techniek voedt. De schoonmaakmedewerker als menselijke sensor dus. Het resultaat? Een dynamisch schoonmaakprogramma. We maken schoon wat nodig is en geven de medewerker de ruimte dat stapje extra te maken, zodat zij echt bijdragen aan de totale hospitality beleving in de Campus.”

Méér dan alleen schoonmaak
Bijzonder aan de nieuwe samenwerking is dat CSU ook de handyman-diensten in de Campus gaat verzorgen. Schoonmaakmedewerkers, die hiervoor speciaal worden opgeleid, groeien door naar deze functie. Een mooi voorbeeld van kleinschalige sociale impact. CSU verenigt bovendien alle facilitaire dienstverleners die werkzaam zijn in de Campus, zoals catering, beveiliging en groenvoorziening, in de Facilitaire Coalitie. Een samenwerkingsmodel dat zorgt voor samenhang en afstemming in processen, planning en taken. Alle facilitaire partners in de Campus trekken op als één team, met één ambitie en gezamenlijke doelstellingen. Zo ontstaat een identieke focus en gedeelde verantwoordelijkheid.

Booking.com en CSU vertrouwen op een vruchtbare samenwerking. Een droomreis, met als bestemming een duurzame, schone Campus.

Deel dit artikel

Ook interessant:

06 mei 2022

Samen ‘spelen’

Als een kind en een schoonmaakrobot elkaar vinden, dan is het ‘schattig’ Boma(Robotics). Wil jij ook een mooie foto om met de bezoekers van Schoonmaakjournaal delen? Stuur deze naar...

13 maart 2020

Coronavirus maakt top 3 meest gelezen op Schoonmaakjournaal

Het coronavirus en alles wat ermee samenhangt, is populair op Google, in de media, op de tv, op straat, in de supermarkt, op het werk (als je nog aan...

25 oktober 2023

Aloys Bake viert 50 jarig jubileum in glasbewassing

Op vrijdag 20 oktober 2023 vierde Aloys Bake zijn 67e verjaardag en officiële pensionering na maar liefst 50 jaar werkervaring in de glasbewassing, waarvan bijna 5 jaar in Vroomshoop...

18 juli 2024

Vakantiebaantje in de schoonmaak is populair

‘Met dit baantje verdien je deze zomer al gauw 18 tot 20 euro per uur: ‘Het is een trend’. Het AD kopt met een artikel over populaire, lees goedbetaalde,...

04 januari 2022

Visschedijk gaat verder als ATALIAN

Met ingang van 3 januari gaat Visschedijk, in Nederland bekend op het gebied van schoonmaak, facilitaire services en catering, verder onder de naam ATALIAN. ATALIAN is een van oorsprong...

22 september 2019

Week van de Zomergasten

De meteorologische of astronomische zomer van 2019 zit erop. De zomer die de geschiedenis in gaat als de op twee na warmste sinds 1901 met een gemiddelde temperatuur van...

14 november 2019

CSU en 400 relaties stappen in de wondere wereld van hospitality en ontrafelen geheimen

“Heeft de wondere wereld van Hospitality nog geheimen voor u?” Mooie prikkelende uitnodiging voor het 6e CSU Hospitality Congres op 14 november in het theater van de belevingsrijke Efteling. Een...

21 oktober 2024

Schiphol zet in op schonere terminal en beter werk voor schoonmakers

Schiphol wil nieuwe, langdurige, contracten sluiten met GOM, Hago Airport Services en Victoria voor de schoonmaakwerkzaamheden in de terminal en bagagekelder. Dat maakt de luchthaven in een voorlopige gunning...

31 juli 2023

Tweeluik: Impressies van de Nocore-Klanten-Golfdag (1)

Op 28 juni organiseerde Nocore haar Golfdag op de Haverleij in Den Bosch. Ditmaal geen landelijk schoonmaak golftoernooi maar een speciale dag voor de klanten van de softwareleverancier. We...

23 augustus 2022

Captains of Cleaning belicht belang hygiëne in ziekenhuizen

Op 29 september is Captains of Cleaning er weer met een nieuwe uitzending. Ditmaal gaat Presentator Rens de Jong tijdens de uitzending in op het belang van hygiëne in...