22 november 2022

CSU nieuwe schoonmaakpartner Booking.com

Vanaf 1 november 2022, is CSU de facilitaire partner van Booking.com, de marktleider in de reiswereld. In het nieuwe internationale hoofdkantoor ‘Campus’ van Booking.com, gevestigd op het Oosterdokseiland in Amsterdam, gaat CSU als hoofdleverancier het schoonmaakonderhoud, de glasbewassing, het afvalmanagement en de sanitaire voorzieningen verzorgen. In het resultaatgerichte contract met Booking.com biedt CSU een innovatieve schoonmaak aanpak waarbij hospitality centraal staat. Een partnerschap tussen twee stevige Nederlandse merken dat veel aanknopingspunten geeft om op duurzaam, technologisch en sociaal gebied te innoveren.

De nieuwe Campus van Booking.com is gevestigd in de binnenstad van Amsterdam, met een oppervlakte van 63.500 m². Het gebouw is uiterst duurzaam, intelligent, maar bovenal een creatieve en gastvrije plek waar collega’s elkaar kunnen ontmoeten en samenwerken. Na jaren van voorbereiding, organisatie en bouw opent de Booking.com campus dit najaar de deuren voor hun medewerkers en bezoekers. Dit faciliteert CSU met haar dienstverlening. Gedurende de transitieperiode met de inzet van een specialistenteam tijdens de inhuizing van medewerkers, én de daaropvolgende jaren voor de reguliere schoonmaak en aanverwante diensten.

Angeline Zijlstra-Mehilal (manager Workspace Services HQ Booking.com): “Het meest gastvrije pand van Nederland worden; dat is het doel dat wij voor ogen hebben voor de nieuwe Campus van Booking.com. CSU verraste ons met hun mooie, verfrissende visie op hospitality. Ook waren wij gecharmeerd van het samenspel tussen CSU als hoofdleverancier en de onderaannemers in afvalmanagement, sanitaire supplies en glasbewassing. Onze Campus kenmerkt zich door speelse vormen en de aanwezig van natuurlijk licht, door de volledig in glas uitgevoerde gevel en twee grote atria. Het vele glas is het visitekaartje van het gebouw, maar tegelijkertijd complex en een uitdaging voor de schoonmaak. CSU nam onze zorgen weg met een goed doordacht plan.”

Iedere dag impact maken
Booking.com en CSU gaan samen voor het verkleinen van de ecologische voetafdruk van het Amsterdamse e-commercebedrijf. Door schoonmaak met duurzame innovaties zoals circulaire middelen en materialen, minder energiegebruik, minimalisatie van bedrijfsafval en last but not least: schoonmaakmedewerkers die getraind worden in duurzaam en milieubewust werken. Het zijn immers óók de medewerkers die iedere dag impact kunnen maken.

Diane van Dijk (commercieel directeur CSU): “Wij ondersteunen onze medewerkers zoveel mogelijk met technologie om ruimte te creëren voor hospitality en gastvrije, creatieve schoonmaak. Met BE Clean bijvoorbeeld. Een datagedreven manier van schoonmaken, die we bij Booking.com inzetten, waarbij de mens de techniek voedt. De schoonmaakmedewerker als menselijke sensor dus. Het resultaat? Een dynamisch schoonmaakprogramma. We maken schoon wat nodig is en geven de medewerker de ruimte dat stapje extra te maken, zodat zij echt bijdragen aan de totale hospitality beleving in de Campus.”

Méér dan alleen schoonmaak
Bijzonder aan de nieuwe samenwerking is dat CSU ook de handyman-diensten in de Campus gaat verzorgen. Schoonmaakmedewerkers, die hiervoor speciaal worden opgeleid, groeien door naar deze functie. Een mooi voorbeeld van kleinschalige sociale impact. CSU verenigt bovendien alle facilitaire dienstverleners die werkzaam zijn in de Campus, zoals catering, beveiliging en groenvoorziening, in de Facilitaire Coalitie. Een samenwerkingsmodel dat zorgt voor samenhang en afstemming in processen, planning en taken. Alle facilitaire partners in de Campus trekken op als één team, met één ambitie en gezamenlijke doelstellingen. Zo ontstaat een identieke focus en gedeelde verantwoordelijkheid.

Booking.com en CSU vertrouwen op een vruchtbare samenwerking. Een droomreis, met als bestemming een duurzame, schone Campus.

Deel dit artikel

Ook interessant:

10 maart 2022

Meer werkplezier door positieve organisactiecultuur

Werkplezier zit ‘m vaak in kleine dingen. Hiervan gaven we al eerder twee voorbeelden uit de schoonmaakpraktijk van Nicole Mol van UL-Team en Claudia Cornelissen van Perfect Plan. In...

21 april 2023

#FilmFriday: Maak kennis met Cobi

“Misschien heeft u haar al door de gang voorbij zien komen, maar graag stellen wij onze nieuwe medewerker COBI alsnog even aan u voor. COBI is een aanvulling op...

27 januari 2023

Podcast: duurzaam was- en afvalproces in de zorg

Is duurzaamheid jouw goede voornemen van dit jaar? Luister dan naar de nieuwe aflevering van de podcast ‘Preach what you practice’ van studenten en docenten van Han Facility Management....

26 augustus 2024

𝐍𝐢𝐞𝐮𝐰𝐞 𝐞𝐢𝐧𝐝𝐭𝐞𝐫𝐦𝐞𝐧 opleidingen in de maak

RAS laat weten dat er nieuwe eindtermen worden opgesteld door bedrijven uit de sector die beschrijven wat een medewerker moet kennen en kunnen om zijn/haar functie goed te kunnen...

26 september 2022

63% medewerkers voelt zich niet gehoord door de directie

Een ruime meerderheid (63%) van werkend Nederland vindt dat directies niet goed naar (uitvoerend) personeel luisteren. Bovendien zegt 40% van de mensen dat hun werkgevers ronduit te weinig doen...

15 juni 2023

Frank Verberne is 𝟰𝟬 jaar besmet het met schoonmaakvirus

“Precies 40 jaar geleden raakte ik besmet met het schoonmaakvirus”, vertelt Frank Verberne van Multi-Service Schoonmaak. Zijn vader was net overleden, hij kreeg vrijstelling van militaire dienst om als...

18 oktober 2024

De waarde van datagestuurd schoonmaken

Wil je de schoonmaakkwaliteit verbeteren, efficiënter werken, voldoen aan nieuwere hygiëne-vereisten én de klanttevredenheid verhogen? Dat kan met Tork Vision Schoonmaken.  Tork Vision Schoonmaken* maakt gebruik van de...

02 juli 2019

#nieuwsnotendop met Asito, CSU, CleanJack, Hygiene Products en MAS Dienstverleners

Chahira de Keijzer treedt toe tot de directie van MAS Dienstverleners Op 1 juli is Chahira de Keijzer benoemd tot operationeel directeur van MAS Dienstverleners. Chahira heeft de afgelopen 2...

31 maart 2020

EW vlogs van de frontlinie: objectleider Kim over andere werkomgeving en omstandigheden

Tienduizenden mensen met cruciale beroepen staan op dit moment aan de frontlinie in de strijd tegen het coronavirus. Daar waren en zijn extra schoonmaakhelden nodig. EW is een facilitair...

08 augustus 2023

Best Practice Award: De stem van de schoonmaker

Op 7 december 2023 vindt de uitreiking van de Best Practice Awards 2023 plaats. Thema dit jaar is ‘De stem van de schoonmaker’. Het gaat vaak over de opdrachtgevers...