12 april 2023

Briefje van Peet: Beste ambassadeur

Zo snel na de aankondiging op 21 maart over de Schoonmaker van het Jaar-verkiezing: “We doen het” stroomden op LinkedIn en via mijn WhatsApp de enthousiaste en dankbare reacties binnen.

“Dames, super initiatief”
“Wat goed dat jullie de belangrijkste verkiezing van de hele branche niet laten verdwijnen”
“Dit is belangrijker dan alle awards voor bedrijven”
“Stoer”
“Dit is voor de mensen waar het écht over gaat”
“Klasse dat jullie dit oppakken”
“Succes. Jullie maken hier ongetwijfeld een enorm succes van”
“De energie en het enthousiasme spatten ervan af”
“Simply the best. Top Initiatief”.
Zelfs in de blog van Henk Cornelisse: “Petra de Bruin en Esther van der Lelie redden de verkiezing van de Schoonmaker van het Jaar”.

Hoe blij kan een mens worden. Heeeeeeeeeel blij!

Hebben wij fans? Ja zeker. Maar ook de 231.000 schoonmakers van ons land hebben fans. Enthousiaste bewonderaars, liefhebbers van hygiëne, waardeerders van het schoonmaakvak met strategisch inzicht. En fanatieke branchegenoten die beseffen dat onze maatschappij dankzij de schoonmakers goud in handen heeft.

Overal. Elke dag opnieuw.
Natuurlijk zijn er voor de organisatie van een verkiezing tijd, moeite, geld en medewerking nodig. Meedenkers, meewerkers en meedoeners. Fans en ambassadeurs. Dat er ook op financieel vlak al fans zijn, is duidelijk: binnen drie dagen mochten we al drie partners verwelkomen.

Bliksemsnel.
Oké, we hebben fanatiekelingen, maar we hebben ook ambassadeurs nodig voor de verkiezing van Schoonmaker van het Jaar. Samen dragen we het belang van het schoonmaakvak uit. Eigenlijk telt Nederland 231.000 ambassadeurs. Waarom? Jullie zijn loyaal, tevreden en trots op het schoonmaakvak. Jullie beschikken over kennis, staan achter het vakmanschap, dragen het met passie uit, zorgen voor waarde en welzijn. En jullie zetten je in om iedereen een fijn en schoon gevoel te geven.

Overal. Altijd. Elke dag opnieuw.

Op woensdag 20 september vindt de verkiezing van de Schoonmaker van het Jaar plaats. Het wordt een knalfeest. Persoonlijk, positief en verrassend. Een feest als de Oscar-uitreiking voor de belangrijkste filmprijzen. Een feest met 10 genomineerde schoonmaakSTERREN op het podium. Wees zo vrij om bij je leiding aan te kloppen en deze verkiezing onder de aandacht te brengen.

Hoe trots ben je op je vak? Heel trots!
Jij bent ambassadeur. Uitblinker. Vakkenner. Topsporter. Samen gaan we voor dé verkiezing. Samen gaan we voor het vak. Samen doen we het. Vanuit ons hart.

Petra de Bruin
fan van communities, communicatie, verbinding, blije mensen, typejuf zijn
#mijnmensenhart

Deel dit artikel

Ook interessant:

10 december 2018

Beercoo’s rayonleider Sam’s 5e vlog: gastvrijheid

Rayonleider Samantha heeft alweer haar vijfde vlog gemaakt, de laatste vlog van 2018. In deze vlog laat zij zien hoe schoonmakers gastvrijheid toepassen in hun dagelijkse werkzaamheden bij kantoren...

03 mei 2023

World Hand Hygiene Day: Tork introduceert nieuwe virtuele training voor de langdurige zorg

De World Hand Hygiene Day (WHHD), die op 5 mei plaatsvindt, is de jaarlijkse oproep van de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) aan zorgwerkers om sneller te handelen op het gebied van...

24 februari 2022

Toiletrevolutie met slim urinoir

Binnen enkele seconden inzicht in hydratatieniveau tijdens toiletbezoek. ONE HUNDRED restrooms, de Nederlandse scale-up, is een samenwerking aangegaan met de Spaanse tech start-up Kamleon om mensen bewust te maken...

15 augustus 2019

Ondernemers opgelet: werkgeluk levert ook keiharde munten op

33% verbetering van winstgevendheid, 43% meer productiviteit, 37% meer verkoop en 300% meer innovatie: het zijn enkele opbrengsten van werkgeluk voor organisaties die inzetten op werkgeluk. Hoe vaag, zweverig...

23 augustus 2024

Paul Everaert al 31 jaar werkzaam bij Hijman

Wie kent hem nog niet, Paul Everaert. Hij werkt als 31 jaar als chauffeur bij Hijman Schoonmaakartikelen. Paul vertelt: “Mijn dag begint altijd met een gezellig bakje koffie met...

25 november 2019

Asito en Alliander: “Door focus op sterke samenwerking wonnen we aanbesteding”

Met een uitgebreid plan startte Asito 1,5 jaar geleden de dienstverlening bij Alliander. Met dit plan draagt het schoonmaakbedrijf bij aan de ambitie van Alliander om een Great Place...

19 december 2024

BOMA blikt terug op een gouden jaar

2024 is voor de BOMA-familie een jaar om nooit te vergeten. Ze vierden  hun 50-jarig bestaan, groei en innovatie. Als hechte BOMA-familie kijken ze terug op een gouden jaar...

30 juni 2022

Landal biedt schoonmakers betere reiskostenregeling

Hoge brandstofprijzen zorgen voor grote problemen bij werknemers die afhankelijk zijn van eigen vervoer om op hun werk te komen. Dat geldt bijvoorbeeld voor schoonmakers op vakantieparken, die vaak...

12 april 2022

Lost digitalisering het handen tekortkomen op?

Personeel vinden én behouden wordt steeds moeilijker. Meerdere schoonmaakbedrijven werken met een vaste invalploeg om daar waar de ‘gaten’ in de planning vallen, in te kunnen springen. Dit kan...

07 mei 2019

Boukje Domburg (Beercoo) over werkgeluk: “Als je doet wat je leuk vindt, voelt het niet als werk”

“Ons bedrijf heeft een smiley als logo en ‘da’s leuk’ als pay-off. Dat is wie wij zijn en niet alleen een marketinguiting.” Boukje Domburg, vestigingsmanager Woerden van Beercoo Schoonmaakgroep,...