12 april 2023

Briefje van Peet: Beste ambassadeur

Zo snel na de aankondiging op 21 maart over de Schoonmaker van het Jaar-verkiezing: “We doen het” stroomden op LinkedIn en via mijn WhatsApp de enthousiaste en dankbare reacties binnen.

“Dames, super initiatief”
“Wat goed dat jullie de belangrijkste verkiezing van de hele branche niet laten verdwijnen”
“Dit is belangrijker dan alle awards voor bedrijven”
“Stoer”
“Dit is voor de mensen waar het écht over gaat”
“Klasse dat jullie dit oppakken”
“Succes. Jullie maken hier ongetwijfeld een enorm succes van”
“De energie en het enthousiasme spatten ervan af”
“Simply the best. Top Initiatief”.
Zelfs in de blog van Henk Cornelisse: “Petra de Bruin en Esther van der Lelie redden de verkiezing van de Schoonmaker van het Jaar”.

Hoe blij kan een mens worden. Heeeeeeeeeel blij!

Hebben wij fans? Ja zeker. Maar ook de 231.000 schoonmakers van ons land hebben fans. Enthousiaste bewonderaars, liefhebbers van hygiëne, waardeerders van het schoonmaakvak met strategisch inzicht. En fanatieke branchegenoten die beseffen dat onze maatschappij dankzij de schoonmakers goud in handen heeft.

Overal. Elke dag opnieuw.
Natuurlijk zijn er voor de organisatie van een verkiezing tijd, moeite, geld en medewerking nodig. Meedenkers, meewerkers en meedoeners. Fans en ambassadeurs. Dat er ook op financieel vlak al fans zijn, is duidelijk: binnen drie dagen mochten we al drie partners verwelkomen.

Bliksemsnel.
Oké, we hebben fanatiekelingen, maar we hebben ook ambassadeurs nodig voor de verkiezing van Schoonmaker van het Jaar. Samen dragen we het belang van het schoonmaakvak uit. Eigenlijk telt Nederland 231.000 ambassadeurs. Waarom? Jullie zijn loyaal, tevreden en trots op het schoonmaakvak. Jullie beschikken over kennis, staan achter het vakmanschap, dragen het met passie uit, zorgen voor waarde en welzijn. En jullie zetten je in om iedereen een fijn en schoon gevoel te geven.

Overal. Altijd. Elke dag opnieuw.

Op woensdag 20 september vindt de verkiezing van de Schoonmaker van het Jaar plaats. Het wordt een knalfeest. Persoonlijk, positief en verrassend. Een feest als de Oscar-uitreiking voor de belangrijkste filmprijzen. Een feest met 10 genomineerde schoonmaakSTERREN op het podium. Wees zo vrij om bij je leiding aan te kloppen en deze verkiezing onder de aandacht te brengen.

Hoe trots ben je op je vak? Heel trots!
Jij bent ambassadeur. Uitblinker. Vakkenner. Topsporter. Samen gaan we voor dé verkiezing. Samen gaan we voor het vak. Samen doen we het. Vanuit ons hart.

Petra de Bruin
fan van communities, communicatie, verbinding, blije mensen, typejuf zijn
#mijnmensenhart

Deel dit artikel

Ook interessant:

18 juli 2022

Blog: Een inspiratievolle zomer voor onze schoonmaak community

Lijstjes van trends, tips en how to. We zijn er allemaal dol op. Zakelijk en privé. Waarom? Omdat het zo lekker weg leest en je in korte tijd veel...

02 november 2018

Instituut Fysieke Veiligheid kiest voor totaalbelevingsconcept EW Facility Services

Voor het schoonmaakonderhoud en de glasbewassing zocht het Instituut Fysieke Veiligheid (IFV) naar één ondernemende, proactieve partner voor hun locaties in Arnhem en Zoetermeer. Deze locaties werden schoongemaakt door...

04 juli 2023

Blog: Opleiden… zinvol of onzin?

Is Artikel 36* (en 38 sub2**) in de CAO een vloek of een zegen? ‘Ik heb een groepje medewerkers die opgeleid moeten worden, omdat het in de CAO staat’....

12 april 2022

Lost digitalisering het handen tekortkomen op?

Personeel vinden én behouden wordt steeds moeilijker. Meerdere schoonmaakbedrijven werken met een vaste invalploeg om daar waar de ‘gaten’ in de planning vallen, in te kunnen springen. Dit kan...

24 februari 2022

Plezier op de werkvloer

Onlangs publiceerden we een blog van Belinda Dekkers over werkplezier. Hoe belangrijk dit is om mensen te motiveren en aan je bedrijf te binden. Maar zij stelde terecht de...

01 mei 2025

Asito zet met circulaire handschoen flinke stap richting duurzaamheidsdoelstelling

Vanaf 1 mei 2025 introduceert Asito officieel de circulaire handschoen als nieuwe standaard in haar schoonmaakdienstverlening. Met deze stap onderstreept het bedrijf haar ambitie om in 2030 volledig circulair...

01 april 2019

1-aprilvlog: Samantha (Beercoo) lanceert innovatie housekeeping

Beercoo Schoonmaakgroep zet de hotelschoonmaak op z’n kop. Na maanden van voorbereiding wordt vandaag, 1 april, de innovatie onthuld die het werk van housekeepers een stuk aangenamer én leuker maakt....

08 juli 2022

Fashionshoot Bio-Based vuilniszakken

“𝗔𝗹 𝘁𝗿𝗲𝗸 𝗷𝗲 𝗲𝗲𝗻 𝘃𝘂𝗶𝗹𝗻𝗶𝘀𝘇𝗮𝗸 𝗮𝗮𝗻, 𝗱𝗮𝗻 𝘇𝗶𝗲 𝗷𝗲 𝗲𝗿 𝗻𝗼𝗴 𝘀𝘁𝗲𝗲𝗱𝘀 𝗴𝗼𝗲𝗱 𝘂𝗶𝘁” Zo kwamen Claudia Vijfvinkel en Hella Boumans van Beercoo Schoonmaakgroep met het ludieke idee om...

05 februari 2019

Hijman support FM Next Generation: “Geef jongeren de vrijheid om impact te maken”

Hijman is supporter van het eerste uur van het jongerenplatform FM Next Generation, dat medio 2018 werd opgericht. Een initiatief van Schoonmaakjournaal dat al meteen vanaf het begin op...

17 juli 2025

Monique van der Meijde-Zuure (Progenta & Shou): “Als mensen zich gezien voelen, gaan ze vanzelf floreren, en dat draagt direct bij aan resultaat”

Monique van der Meijde-Zuure is algemeen directeur van Progenta. In een technisch en overwegend mannelijk bedrijf geeft zij op eigen wijze leiding: resultaatgericht én met oog voor de mens....