23 september 2024

B2-Cleaning behaalt Trede 3 op de Prestatieladder Socialer Ondernemen (PSO)

B2-Cleaning heeft met glans Trede 3 behaald op de Prestatieladder Socialer Ondernemen (PSO). Uit de onafhankelijke toetsing blijkt dat B2-Cleaning op kwalitatieve wijze een bovengemiddelde bijdrage levert aan sociaal ondernemen. Op de foto de officiële uitreiking van het PSO-certificaat Trede 3 door Edwin van der Pol namens PSO-Nederland.

“Het bereiken van PSO Trede 3 markeert een indrukwekkende prestatie en een mijlpaal voor inclusief werkgeverschap in de schoonmaaksector. Het laat duidelijk de voortgang zien die wordt geboekt op het gebied van diversiteit en gelijke kansen bij B2-Cleaning, waar iedereen de mogelijkheid krijgt om hun talenten te ontplooien. Deze ontwikkeling heeft niet alleen positieve gevolgen voor de werknemers, maar ook voor de organisatie en de samenleving als geheel. Diversiteit stimuleert innovatie, Social Return, verbetert prestaties en creëert een inclusieve werkcultuur waarin iedereen zich gewaardeerd voelt en tot zijn recht komt,” aldus Edwin van der Pol.


Op de foto neemt Anuska Kasnadi vanuit B2-Cleaning het PSO-certificaat in ontvangst van Edwin van der Pol (rechts op de foto) van PSO-Nederland.

Volgens Mirco Zuliani, Operationeel Directeur B2-Cleaning, weerspiegelt dit certificaat de gezamenlijke inzet van het team: “Deze prestatie is niet alleen een erkenning van onze inzet, maar ook een bevestiging dat samenwerking en inclusie de sleutel zijn tot succes. Het is een mijlpaal die we samen met onze medewerkers en partners hebben bereikt. We zetten ons bij B2 in voor een inclusieve toekomst waarin iedereen een rol kan spelen.”

Samenwerking loont
Alleen kom je ver, samen kom je verder – dat is onze ervaring en het werkt! Wij bedanken onze medewerkers, samenwerkende partners en klanten voor hun betrokkenheid. Dankzij hun inzet en samenwerking hebben we dit resultaat bereikt. Met elkaar blijven we werken aan een inclusieve, veilige werkomgeving waarin iedereen zich gewaardeerd voelt.

Anuska Kasnadi, Hoofd Personeelszaken, benadrukt trots: “Ik ben ontzettend trots op ons team en alle collega’s op wat we samen hebben bereikt. Dit PSO-certificaat laat zien dat we niet alleen praten over inclusie, maar het ook écht waarmaken. Voor ons betekent dit dat we blijven bouwen aan een omgeving waarin iedereen de kans krijgt zich te ontwikkelen en een bijdrage te leveren, ongeacht hun achtergrond. Dit is waar B2-Cleaning voor staat.”

Betekenis PSO-keurmerk
Het PSO-keurmerk is een landelijk erkende certificering die bevestigt dat we met het behalen van Trede 3 als organisatie bovenwettelijke werkgelegenheid bieden aan mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt, waarmee we tot de koplopers in sociaal ondernemen behoren. De PSO is een wetenschappelijk onderbouwd meetinstrument, ontwikkeld door TNO, dat de mate van sociaal ondernemen objectief meet en zichtbaar maakt. Dit keurmerk is een belangrijke graadmeter voor bedrijven en instellingen die waarde hechten aan sociaal ondernemerschap en inclusiviteit.

Meer informatie over het PSO-keurmerk is terug te vinden op de website van de Prestatieladder Socialer Ondernemen: pso-nederland.nl. Met dit keurmerk onderstrepen wij ons commitment om een positieve impact te maken op de samenleving en de arbeidsparticipatie van kwetsbare groepen te vergroten.

Inclusief werkgeverschap
Doel van de PSO is om meer mensen met een kwetsbare arbeidsmarktpositie op een duurzame en kwalitatief goede wijze aan werk te helpen. Bij B2-Cleaning geloven we in de kracht van inclusie. Iedereen is welkom. We creëren niet alleen werkplekken binnen onze eigen organisatie, maar stimuleren ook onze leveranciers en opdrachtnemers om sociaal te ondernemen.

 

Werkgeluk centraal
Werkgeluk is de drijvende kracht achter onze prestaties. Bij B2-Cleaning staan we voor een werkomgeving waarin onze medewerkers zich gewaardeerd en veilig voelen. Met begeleiding, opleiding en groeimogelijkheden houden we ons team gemotiveerd en betrokken. Wanneer onze schoonmaakmedewerkers met trots en plezier naar hun werk gaan, betaalt dat zich uit in productiviteit en nét dat stapje meer willen zetten. De sociale omstandigheden en duurzame inzetbaarheid van de B2-medewerkers zit diep verankerd in ons DNA. De Code Verantwoord Marktgedrag onderschrijven we dan ook met volle overtuiging.

Vooruitblik toekomst
Het PSO-keurmerk motiveert ons om verder te bouwen. Samen met diverse partners, zoals gemeenten, Werkgeversservicepunten en SW-bedrijven blijven we kansen creëren voor mensen met verschillende achtergronden. Onze missie gaat door: inzetten voor een duurzame toekomst waarin sociale verantwoordelijkheid voorop staat.

Deel dit artikel

Ook interessant:

28 juli 2023

Noord-Beveland Schoonste Strand van Nederland

Donderdag 27 juli werden op Ameland de jaarlijkse prijzen voor het Beste Paviljoen en het Schoonste Strand van Nederland uitgereikt. Beachclub Perry’s uit het Zeeuwse Scharendijke werd uitgeroepen tot...

09 april 2019

Nilfisk toont oplossingen voor schoon en veilig parkeren op ParkeerVak

Ook parkeergarages en –terreinen hebben schoonmaakonderhoud nodig. Daarom brengt Nilfisk op de parkeerbeurs ParkeerVak, op woensdag 17 en donderdag 18 april in de Brabanthallen Den Bosch, haar reinigingsmachines onder...

01 oktober 2025

#FAVORITES Van schoonmaakster tot superster

Van schoonmaakster naar superster. Wat een onvergetelijk moment op Amsterdam Business Forum: het optreden van Jay Bell. Een schoonmaakster uit Helsinki die bij toeval werd ontdekt door Hans-Peter Siefen...

20 januari 2022

Erasmus Universiteit Rotterdam kiest voor Gom Onderwijs

Gom Onderwijs is sinds 1 januari de nieuwe partner in schoonmaak van de Erasmus Universiteit Rotterdam (EUR). De ervaring van Gom in het onderwijs en de specifieke aanpak die...

10 februari 2022

Betrek branchegenoten en blijf ons verrassen!

Edgar van Engelen schrijft met enige regelmaat blogs voor Schoonmaakjournaal. Een initiatief dat tien jaar geleden startte bij ons platform. Hij kijkt met veel plezier terug op 10 jaar...

21 januari 2019

Belinda Dekkers trots op nieuwe website UL-Team: “Geanimeerd impact maken met facilitair trainingsaanbod”

Hoe maak je als opleidingsbureau online impact? Op een manier die bij jou en jouw doelgroep past? Die vragen stelde UL-Team zichzelf voor de bouw van haar nieuwe website....

10 mei 2022

Smart deurklink verkleint de kans of ziektes

Meer mensen gaan naar kantoor en het creëren van een veilige werkomgeving blijft dan ook nog steeds cruciaal. Zieke werknemers kosten bedrijven immers geld. Hoe zorgen we er met...

17 februari 2025

BLOG Diane van Dijk (CSU): “Hoe heet jouw schoonmaker?”

Diane van Dijk (CSU) trapt onze nieuwe blogserie ‘Hoe heet jouw schoonmaker?’ af met een prikkelende oproep aan opdrachtgevers: Ken de namen van de mensen die elke dag zorgen...

31 december 2021

Een inspirerend nieuw jaar

De redactie van Schoonmaakjournaal wenst je een goede afsluiting van 2021 en een inspirerend begin van het nieuwe jaar. Geniet samen van een gezond, aandachtvol en groen 2022! In...

12 april 2019

Automatiseringsman in hart en nieren Herman Schrijver neemt afscheid van Nocore

Van bouw naar melkboeren en uitzendwezen. Tijdens zijn werkleven maakte Herman Schrijver een omschakeling van leerlingprogrammeur in de betonsector, via servicebeheer automatisering SRV en oprichting eigen automatiseringsbedrijf Schrijver Automatisering...