13 september 2022

Atir lanceert nieuw Contract Management Programma

Adviesbureau Atir lanceert een nieuw Contract Management Programma waarmee organisaties maximale waarde uit hun schoonmaakcontract halen en risico’s beter beheersbaar worden. Daarbij maakt Atir gebruik van haar innovatieve software partner GRIP Facility. Met het nieuwe programma speelt Atir in op de behoefte van organisaties om enerzijds beter te waarborgen dat contractafspraken worden gerealiseerd en anderzijds meer flexibel te kunnen inspelen op veranderingen.

Uitgangspunt is dat opdrachtgever, schoonmaakdienstverlener en Atir nauw samenwerken en gericht zijn op integrale dienstverlening, dat wil zeggen dat de schoonmaak optimaal aansluit bij de primaire processen en andere facilitaire services. Daarnaast focust het programma op flow in het proces, dat wil zeggen een doelmatige inzet van mensen en middelen en het reduceren van fouten. En last but not least: met het programma krijgt de opdrachtgever waarvoor hij betaalt, met een gezond contract voor de schoonmaakdienstverlener.

Kiezen wat het beste past bij jouw situatie
Marieke Weerts, managing partner bij Atir: “Met dit programma spelen we in op de kansen die data intelligence en digitalisering bieden. Dat betekent geen extra papierwerk of mailverkeer, maar simpelweg inloggen op een dashboard waarbij je 24/7 resultaten kunt invoeren en monitoren. Hierbij gaan opdrachtgever en dienstverlener slim om met informatie, kennis en capaciteiten en is er meer tijd en focus om samen te gaan voor een gegarandeerd resultaat. Natuurlijk hebben we daarin ook meegenomen hoe de gebruiker de schoonmaak ervaart en waardeert. Verder is nieuw dat we beoordelen hoe klimaatbewust de schoonmaakcontracten zijn.”

Van ondersteuning tot volledige uitbesteding
Het programma bestaat uit drie menu’s, zodat organisaties kunnen kiezen wat het beste past bij hun situatie. Programma Basic biedt audits, een kwaliteitsmonitor, managementinformatie, advies over contractoptimalisatie en financieel management. Als een organisatie meer ondersteuning wil, dan kan programma Performance of Excellent worden afgenomen. Bij Performance is er aanvullend een KPI monitorprogramma. Wil een organisatie het contractmanagement volledig uitbesteden, dan is Excellent van toepassing.

Eerste ervaringen
Rutger Verstegen, manager Business Development bij Atir: “Wij geloven echt in data driven contract management, waarbij je onder meer de schoonmaakcalculatie, registratie van (extra) werkzaamheden, contractmutaties en de monitoring van de KPI’s hebt gedigitaliseerd in een dashboard. Op basis van de data die zo beschikbaar komt, kun je contracten optimaliseren met als doel de beleving van de gebruikers naar een hoger niveau te brengen. We hebben de programma’s al in een aantal profit en non-profit organisaties geïmplementeerd; de eerste ervaringen zijn positief. De komende periode gaan we in gesprek met organisaties om ons nieuwe product toe te lichten.”

Ben je benieuwd naar het nieuwe Contract Management Programma van Atir? Neem dan contact op met Rutger Verstegen (06-26793289) of Marieke Weerts (06-55327221).

Deel dit artikel

Ook interessant:

13 maart 2023

Blog: Ziekmelding, en dan begint het…?

Je medewerker meldt zich ziek en dan? Een werknemer belt om zich ziek te melden. Hij kan daardoor ‘de afspraak om arbeid te verrichten’ niet nakomen. Betaal je tijdens...

31 januari 2019

Soins et Santé: Tork | Essity presenteert innovaties om zorg en schoonmaak te verlichten

Drie innovaties op stand 1417 van zorgbeurs Soins et Santé. De 4e editie van deze beurs wordt georganiseerd op 7 en 8 februari in Namur Expo (België). Tork|Essity is...

20 april 2022

“We moeten af van het idee dat goed leiderschap alleen fulltime kan”

In onze serie interviews over vrouwelijk leiderschap komt ditmaal Belinda Dekkers-Schwartz aan het woord. Zij is directeur van UL-Team, de tweede particuliere opleider in Nederland voor de facilitaire- en schoonmaakbranche....

03 april 2020

Toppers van maart 2020 op Schoonmaakjournaal

En toen was daar het allesbepalende coronavirus en werd het opeens stil… Op straat, maar niet in de media en op het platform van Schoonmaakjournaal. Niet eerder bereikten we...

28 december 2023

Meest gelezen in 2023

Benieuwd naar welke artikelen jullie in 2023 interessant en inspirerend vonden? We hebben de statistieken bekeken en een top 25 gemaakt van de meest gelezen artikelen: 1. Forse extra...

19 februari 2025

Hoe vind je sneller dé perfecte medewerker? Leer het bij het Webinar Arbeidsmarkt Intelligence op 13 maart.

Ontdek in één uur hoe je zo effectief en efficiënt mogelijk die nieuwe medewerker voor jullie bedrijf vindt. Leer aan de hand van unieke data wat dat mag kosten...

03 januari 2023

Laetitia Simonis (1nergiek): “Coronatijd moeilijk? Heerlijk juist die dynamiek!”

Onze serie over vrouwelijk leiderschap vervolgen we met een interview met Laetitia Simonis. Ze rolde vijftien jaar geleden per toeval de sector in, schopte tegen heel wat heilige huisjes...

16 januari 2024

Horecava 2024 laat zien hoe snel verandering gaat, ook in hygiene

“Een goede Horecava betekent een goed jaar” stelt een exposant van de organisatie van de Horecava, de professionals horeca-vakbeurs die van 8 t/m 11 januari plaatsvond in RAI Amsterdam. Deze...

27 juni 2022

Worden jij en jouw collega’s groene kampioenen?

Nieuwe gewoontes zijn leuk om te starten. Zeker als dit om duurzame gewoontes gaat. Maar hoe integreer je deze gewoontes in jouw dagelijks leven? Hoe zorg je ervoor dat...

22 maart 2023

Schoonmaaktips voor glasheldere ramen.

Als de zon in het voorjaar op de ramen schijnt, is het vuil dat zich tijdens de wintermaanden op de ramen heeft opgestapeld wel erg goed te zien. Laat...