13 september 2022

Atir lanceert nieuw Contract Management Programma

Adviesbureau Atir lanceert een nieuw Contract Management Programma waarmee organisaties maximale waarde uit hun schoonmaakcontract halen en risico’s beter beheersbaar worden. Daarbij maakt Atir gebruik van haar innovatieve software partner GRIP Facility. Met het nieuwe programma speelt Atir in op de behoefte van organisaties om enerzijds beter te waarborgen dat contractafspraken worden gerealiseerd en anderzijds meer flexibel te kunnen inspelen op veranderingen.

Uitgangspunt is dat opdrachtgever, schoonmaakdienstverlener en Atir nauw samenwerken en gericht zijn op integrale dienstverlening, dat wil zeggen dat de schoonmaak optimaal aansluit bij de primaire processen en andere facilitaire services. Daarnaast focust het programma op flow in het proces, dat wil zeggen een doelmatige inzet van mensen en middelen en het reduceren van fouten. En last but not least: met het programma krijgt de opdrachtgever waarvoor hij betaalt, met een gezond contract voor de schoonmaakdienstverlener.

Kiezen wat het beste past bij jouw situatie
Marieke Weerts, managing partner bij Atir: “Met dit programma spelen we in op de kansen die data intelligence en digitalisering bieden. Dat betekent geen extra papierwerk of mailverkeer, maar simpelweg inloggen op een dashboard waarbij je 24/7 resultaten kunt invoeren en monitoren. Hierbij gaan opdrachtgever en dienstverlener slim om met informatie, kennis en capaciteiten en is er meer tijd en focus om samen te gaan voor een gegarandeerd resultaat. Natuurlijk hebben we daarin ook meegenomen hoe de gebruiker de schoonmaak ervaart en waardeert. Verder is nieuw dat we beoordelen hoe klimaatbewust de schoonmaakcontracten zijn.”

Van ondersteuning tot volledige uitbesteding
Het programma bestaat uit drie menu’s, zodat organisaties kunnen kiezen wat het beste past bij hun situatie. Programma Basic biedt audits, een kwaliteitsmonitor, managementinformatie, advies over contractoptimalisatie en financieel management. Als een organisatie meer ondersteuning wil, dan kan programma Performance of Excellent worden afgenomen. Bij Performance is er aanvullend een KPI monitorprogramma. Wil een organisatie het contractmanagement volledig uitbesteden, dan is Excellent van toepassing.

Eerste ervaringen
Rutger Verstegen, manager Business Development bij Atir: “Wij geloven echt in data driven contract management, waarbij je onder meer de schoonmaakcalculatie, registratie van (extra) werkzaamheden, contractmutaties en de monitoring van de KPI’s hebt gedigitaliseerd in een dashboard. Op basis van de data die zo beschikbaar komt, kun je contracten optimaliseren met als doel de beleving van de gebruikers naar een hoger niveau te brengen. We hebben de programma’s al in een aantal profit en non-profit organisaties geïmplementeerd; de eerste ervaringen zijn positief. De komende periode gaan we in gesprek met organisaties om ons nieuwe product toe te lichten.”

Ben je benieuwd naar het nieuwe Contract Management Programma van Atir? Neem dan contact op met Rutger Verstegen (06-26793289) of Marieke Weerts (06-55327221).

Deel dit artikel

Ook interessant:

27 september 2023

Spectro start samenwerking met TOP Oss

Met de start van het voetbalseizoen start ook de samenwerking tussen Spectro en TOP Oss. Een verbinding voor drie jaar op het gebied van schoonmaak en hygiëne. De Osse...

10 maart 2022

Meer werkplezier door positieve organisactiecultuur

Werkplezier zit ‘m vaak in kleine dingen. Hiervan gaven we al eerder twee voorbeelden uit de schoonmaakpraktijk van Nicole Mol van UL-Team en Claudia Cornelissen van Perfect Plan. In...

06 februari 2020

PizzaMarketingSessie Customer Journey: van verdwaling naar verbinding en verbazing

Samen op de klantreis, samen langs touchpoints, samen – onder het genot van een pizzaatje – op zoek naar de vier 4 b’s: behoefte, belofte, beleving en bewijs. Een...

05 oktober 2022

“Voor de toekomst van onze (klein)kinderen is het belangrijk dat we overstappen op duurzame schoonmaakmethoden”

Duurzaam reinigen: we kunnen er niet meer omheen. En in de schoonmaak valt nog veel winst te behalen. “Door efficiënter te reinigen bespaar je zowel water als chemie. En...

18 september 2025

Natalie Hofman (HEYDAY): “Facilitaire organisaties zijn onvoldoende voorbereid op de volgende crisis”

Nederlandse organisaties lopen onnodige risico’s doordat ze onvoldoende voorbereid zijn op de ingrijpende veranderingen die onze wereld raken. Dat stelt Natalie Hofman, directeur van HEYDAY Interim en voormalig voorzitter...

22 december 2023

#FotoFriday Een schoon Kerstfeest

Damsma Facilitaire Diensten wast in kerstsfeer de ramen. Directeur Jef Damsma vertelt hierover met een knipoog: “Deze week druk bezig met de glasbewassing in de stad waar de grootste...

03 november 2021

Nieuwe ontwikkelingen FacilityApps leveren efficiency en tijdwinst op

FacilityApps is aanwezig op de Schoonmaak Vakdagen in Expo Houten. Je kunt het bedrijf vinden op stand 3.0 die ze deelt met partner Nocore. “Onze samenwerking werpt vruchten af,...

11 juni 2019

Nieuwe Nilfisk schrobzuigmachines helpen kosten besparen en productiviteit verhogen

Als pandeigenaar of beheerder verwacht je altijd te kunnen vertrouwen op de inzet van een schrobzuigmachine. Niet zo gek, als je bedenkt dat je met zo’n machine effectiever vloeronderhoud...

01 juli 2022

Seiso wandelt 24 uur voor De Kindervallei

Seiso Facilitair Advies heeft haar doel bereikt. Met de Homewalk op 25 en 26 juni 2022 wandelden het 10-koppige team in 24 uur 120 km. Onderweg aangemoedigd door cheerpoints...

08 juni 2023

De Arbodienst: de vrouw centraal in ‘Femme Vitaal’ programma

De overgang, zwangerschap en werk en moederschap zijn onderwerpen waar vrouwen uit jouw organisatie mee te maken kunnen krijgen. Dit kan invloed hebben op de inzetbaarheid van jouw medewerker....