13 september 2022

Atir lanceert nieuw Contract Management Programma

Adviesbureau Atir lanceert een nieuw Contract Management Programma waarmee organisaties maximale waarde uit hun schoonmaakcontract halen en risico’s beter beheersbaar worden. Daarbij maakt Atir gebruik van haar innovatieve software partner GRIP Facility. Met het nieuwe programma speelt Atir in op de behoefte van organisaties om enerzijds beter te waarborgen dat contractafspraken worden gerealiseerd en anderzijds meer flexibel te kunnen inspelen op veranderingen.

Uitgangspunt is dat opdrachtgever, schoonmaakdienstverlener en Atir nauw samenwerken en gericht zijn op integrale dienstverlening, dat wil zeggen dat de schoonmaak optimaal aansluit bij de primaire processen en andere facilitaire services. Daarnaast focust het programma op flow in het proces, dat wil zeggen een doelmatige inzet van mensen en middelen en het reduceren van fouten. En last but not least: met het programma krijgt de opdrachtgever waarvoor hij betaalt, met een gezond contract voor de schoonmaakdienstverlener.

Kiezen wat het beste past bij jouw situatie
Marieke Weerts, managing partner bij Atir: “Met dit programma spelen we in op de kansen die data intelligence en digitalisering bieden. Dat betekent geen extra papierwerk of mailverkeer, maar simpelweg inloggen op een dashboard waarbij je 24/7 resultaten kunt invoeren en monitoren. Hierbij gaan opdrachtgever en dienstverlener slim om met informatie, kennis en capaciteiten en is er meer tijd en focus om samen te gaan voor een gegarandeerd resultaat. Natuurlijk hebben we daarin ook meegenomen hoe de gebruiker de schoonmaak ervaart en waardeert. Verder is nieuw dat we beoordelen hoe klimaatbewust de schoonmaakcontracten zijn.”

Van ondersteuning tot volledige uitbesteding
Het programma bestaat uit drie menu’s, zodat organisaties kunnen kiezen wat het beste past bij hun situatie. Programma Basic biedt audits, een kwaliteitsmonitor, managementinformatie, advies over contractoptimalisatie en financieel management. Als een organisatie meer ondersteuning wil, dan kan programma Performance of Excellent worden afgenomen. Bij Performance is er aanvullend een KPI monitorprogramma. Wil een organisatie het contractmanagement volledig uitbesteden, dan is Excellent van toepassing.

Eerste ervaringen
Rutger Verstegen, manager Business Development bij Atir: “Wij geloven echt in data driven contract management, waarbij je onder meer de schoonmaakcalculatie, registratie van (extra) werkzaamheden, contractmutaties en de monitoring van de KPI’s hebt gedigitaliseerd in een dashboard. Op basis van de data die zo beschikbaar komt, kun je contracten optimaliseren met als doel de beleving van de gebruikers naar een hoger niveau te brengen. We hebben de programma’s al in een aantal profit en non-profit organisaties geïmplementeerd; de eerste ervaringen zijn positief. De komende periode gaan we in gesprek met organisaties om ons nieuwe product toe te lichten.”

Ben je benieuwd naar het nieuwe Contract Management Programma van Atir? Neem dan contact op met Rutger Verstegen (06-26793289) of Marieke Weerts (06-55327221).

Deel dit artikel

Ook interessant:

06 maart 2023

Captains of Cleaning 30 maart: trends en ontwikkelingen

Op 30 maart is er weer een uitzending van Captains of Cleaning. Met als thema: Blik op de toekomst. Presentator Rens de Jong gaat met gasten uit de schoonmaakbranche...

20 december 2022

“Meer oprechte aandacht en ruimte voor ontwikkeling.”

Samen met Belinda Dekkers van UL-Team blikt de redactie terug op het afgelopen jaar. Waaraan heeft UL-Team met haar opleidingen een goede bijdrage kunnen leveren, welke verschuivingen zijn er...

12 januari 2022

Ook leden FNV Schoonmaak akkoord met cao-voorstel

Een massale meerderheid van 95,3% van de leden van FNV Schoonmaak heeft het principeakkoord over de nieuwe cao goedgekeurd. Daarmee kunnen de onderhandelaars met een breed mandaat terug naar...

26 oktober 2022

De Green Care Professional-familie blijft groeien

Duurzaam innoveren betekent voor Werner & Mertz niet alleen nieuwe, meer duurzame producten toevoegen aan een bestaand gamma. Ook het continu optimaliseren van productformules is een belangrijk onderdeel in...

24 december 2021

Fijne Kerstdagen!

De redactie van Schoonmaakjournaal wenst je fijne kerstdagen met veel gezelligheid en mooie momenten. Off- en online. Ook wij gaan van de dagen genieten. Daarna brengen we weer nieuws....

12 november 2021

Zeepboek van Werfzeep

Het zeepatelier van Werfzeep bevindt zich aan de Westerkade in hartje Utrecht. Met een klein zeepteam maken zij hier alle zepen met de hand. Hun 10-jarig jubileum vieren zij...

14 mei 2019

Van der Windt Verpakking en Morssinkhof – Rymoplast starten duurzame samenwerking

Van der Windt gaat voor zijn afvalzakken hergebruikt kunststof van Morssinkhof – Rymoplast gebruiken. Hiervoor recyclet Morssinkhof – Rymoplast Europees kunststof afval, hoofdzakelijk afkomstig uit Nederland en België. Powersterko...

29 december 2022

Welke bijdragen in opleidingskosten zijn er in 2023?

Ook in 2023 zal er aandacht zijn voor het opleiden van medewerkers in de schoonmaakbranche. Op het gebied van praktisch schoonmaken maar ook voor vitaliteit en taal. Opleidingsbureau’s zien...

30 september 2022

Waardering op de werkvloer

Deze week was de Nationale Meewerkweek. Vele directieleden en leidinggevenden werkten mee op de werkvloer. Zo ook Chahira de Keijzer, Districtsmanager bij CSU Cleaning Services. Met een foto op...

02 maart 2019

“Wie onze nieuwe website bezoekt, maakt een customer journey”

“Wie jarig is, trakteert… Dat lukte niet op onze zevende verjaardag op 6 februari, maar wel in onze verjaarsdagsmaand. Onze traktatie? De nieuwe website van Schoonmaakjournaal.” Op 20 februari...