22 april 2025

CSS Schoonmaakdiensten behaalt hoogste trede PSO

CSS Schoonmaakdiensten heeft met trots Trede 3 behaald op de Prestatieladder Socialer Ondernemen (PSO). Deze hoogste erkenning onderstreept voor CSS dat het bedrijf structureel en aantoonbaar bovengemiddeld presteert op het gebied van inclusief en sociaal ondernemerschap.

Bijzonder is dat CSS Schoonmaakdiensten direct op Trede 3 instroomt, iets wat slechts voor een beperkt aantal organisaties in de schoonmaakbranche is weggelegd. “Deze hoge instap is echt een bevestiging van jullie toewijding,” aldus Marco Fossen, relatiemanager bij PSO-Nederland. “Een mooi voorbeeld van maatschappelijk verantwoord ondernemen in de praktijk.”

Betrokken ondernemen begint bij mensen
CSS is sinds 1954 actief in de schoonmaakbranche en staat, naar eigen zeggen, bekend om zijn bewuste, betrouwbare en betrokken aanpak. “Die betrokkenheid zie je terug in alles wat wij doen en zeker in ons personeelsbeleid. We hebben volop aandacht voor werkgeluk, persoonlijke ontwikkeling en een goede match tussen medewerkers en opdrachtgevers.”

“Inclusie begint bij ons al bij de werving,” vertelt directeur Rogier Coppejans. “We vragen in sollicitatiegesprekken niet of iemand een afstand tot de arbeidsmarkt heeft. We selecteren op motivatie en potentieel. Vervolgens bieden we mensen een veilige werkplek, opleiding en begeleiding om zich te ontwikkelen tot vakbekwame en gemotiveerde collega’s. Zelfs een app die we intern gebruiken – met nieuws, weetjes en verjaardagen – draagt bij aan verbondenheid binnen het team.”

Aandacht als sleutelwoord
Bij CSS vormt oprechte aandacht het fundament van de bedrijfsvoering. “Voor mensen, voor kwaliteit en voor de wereld om ons heen. Dat was zo bij de oprichting in 1954, en dat is vandaag de dag nog steeds het uitgangspunt. Aandacht betekent: investeren in medewerkers, bouwen aan langdurige klantrelaties én zorgvuldig omgaan met het milieu.”

Duurzaam, sociaal en transparant
Naast het behalen van de PSO-certificering heeft CSS recent zijn duurzaamheidsrapportage gepubliceerd. Hierin maakt het bedrijf inzichtelijk hoe het actief bijdraagt aan een schonere en eerlijkere toekomst. Van het gebruik van ecologische schoonmaakmiddelen tot partnerschappen met duurzame initiatieven als The Ocean Cleanup en Made Blue Foundation.

Met het behalen van Trede 3 op de PSO-ladder zet CSS weer een mooie stap in zijn missie om de groenste én sociaalste schoonmaker van Noord-Brabant te zijn.

 

Deel dit artikel

Ook interessant:

12 mei 2025

Onderzoek RaboResearch: Lichte en middelzware elektrische bedrijfswagens economisch interessant 

Uit onderzoek van RaboResearch blijkt dat het voor Nederlandse bedrijven vanuit kostenoverwegingen steeds interessanter wordt om het bedrijfswagenpark te elektrificeren. De totale eigendomskosten van lichte en middelzware elektrische wagens...

03 juli 2024

Stef Martens (Social Cleania): “Een eigen bedrijf geeft een groot gevoel van vrijheid”

Stef Martens heeft de eerste 6 maanden als fulltime ondernemer met Social Cleania voltooid. En.… Stef gaat door. Waarom? “Klanten komen terug”. We stellen Stef 8 vragen, met prachtige...

19 april 2023

Ergonomisch en veilig schoonmaken. Hoe doe je dat?

Vier Europese landen zoeken gezamenlijk naar het antwoord op deze vraag. Naast Nederland, maken ook Estland, Finland en Hongarije onderdeel uit van dit project. Tijdens het project wordt gekeken...

28 mei 2025

Klimaatdoelen CSU, Tzorg en Zizo als eerste in de branche goedgekeurd als ‘Parijs-proof’ door SBTi

Total Care, moederorganisatie van CSU, Tzorg en Zizo, is de eerste schoonmaak- en thuiszorgorganisatie in Nederland waarvan de net zero-doelen officieel zijn goedgekeurd door het Science Based Targets initiative...

17 juni 2025

Crohill adviseert: Hoe maak je nou eigenlijk een vakantiehuisje schoon?

Misschien heb je afgelopen vakantie in een gezellig vakantiehuisje doorgebracht. Het schoonmaken van zo'n huisje kan een flinke klus zijn en vaak moet het in weinig tijd. Met de...

28 augustus 2019

Blog: Verbinding

Hoeraaaa! Vandaag bestaat het jongeren(netwerk) platform FM Next Generation precies 1 jaar. Bij Excentr in Oirschot beleefden we op 28 augustus de kickoff. Nu 365 dagen verder mogen we...

10 januari 2020

Horecava 2020 introduceert Facility & Hospitality segment: next level in gastvrijheid

Aanstaande maandag openen de deuren van RAI Amsterdam voor de 64e editie van Horecava. Deze editie staat vooral in het teken van voedselverspilling, veggie & vegan en Brasserie 2050,...

30 augustus 2024

#FOTOFRIDAY Dolmans reinigt studentenhuis

Per september start het nieuwe studie-/opleidingsjaar. Dan zullen de (nieuwe) studenten weer hun kamers gaan bewonen. Schone kamers, als het aan Dolmans ligt. Medewerkers van Dolmans Specialistische Reiniging zijn...

11 september 2023

Robert Stelling over de waardevolle rol van jongeren in de schoonmaakbranche

Al ruim voordat het jongerenplatform FMNextGen in 2018 werd opgericht, zette Robert Stelling, directeur Interclean Global Events, zich in om jongeren in de schoonmaakbranche te verbinden. Nu is hij...

24 april 2023

Blog: De mens en efficiency

In nagenoeg alle arbeidsmarkten is een tekort aan arbeidskrachten, van theoretisch opgeleiden tot praktisch opgeleiden arbeidskrachten. Toch moet het werk worden gedaan en zo ook in de schoonmaak. Hoe...