20 januari 2025

Op zoek naar hygiënepartijen op de Horecava

De redactie van Schoonmaakjournaal bezocht de Horecava 2025 in RAI Amsterdam. Om persoonlijk te ‘checken’ hoe het met de belangstelling voor hygiëne in de horeca staat. Dat bleek een flinke uitdaging. Terwijl hygiëne in de voedselindustrie onmisbaar is, konden we de bedrijven die aan hygiëne bijdragen in de RAI op één hand tellen. Een kort verslag met aandacht voor Tork, Diversey, I-solution en Schoonmaakartikelenhal.

De Horecava duurde vier dagen (13 t/m 16 januari). Volgens de organisatie was het een groot succes. Met meer dan 67.000 horecaprofessionals en ruim 70.000 bezoeken. 70% van de bezoekers is beslisser en 14% adviseert bij de beslissing. Dit zou, ook voor schoonmaakpartijen, mooie contacten, deals en vooral enthousiasme kunnen opleveren. Toch troffen we maar vier gespecialiseerde hygiëne bedrijven op deze horecabeurs.

Wat brachten Tork, Diversey, I-solution en Schoonmaakartikelenhal?
We bezochten de stands van de vier partijen om te zien met welke producten, innovaties zij de bezoekers van de Horecava wisten aan te spreken:

1. Tork
Tork liet de horecaprofessionals kennismaken met de Tork Reflex™ Vel-Voor-Vel Centerfeed Dispenser die efficiëntie in de keuken naar een hoger niveau brengt. Met de activatie ‘Test je Reflex’ liet Tork op een interactieve manier zien hoe de Tork Reflex Dispenser horeca professionals en koks scherp houdt in de keuken. Het systeem richt zich op zaken als duurzaamheid en tijdbesparing, en helpt de focus te leggen op kostenbeheersing – met de vel-voor-vel-dosering wordt tot 37% op papier bespaard in vergelijking met traditionele dispensers. Lees er hier meer over.

2. Diversey
Op de stand van Diversey speelde het team in op duurzaamheid en efficiency. Zij presenteerden onder meer het nieuwe, duurzame vaatwasproduct Sure, gericht op milieuvriendelijk schoonmaken in (groot)keukens. Daarnaast vertelden zij belangstelling te ondervinden voor hun schrobzuigmachines en robotoplossingen voor vloeronderhoud.

3. I-Solution
Het enthousiaste team van I-Solution toonden hun schoonmaakoplossingen zoals de I-mop en andere machines voor vloeronderhoud. I-Solution wil graag de full-servicepartner in professionele schoonmaakoplossingen zijn voor onder meer de horeca en hotels. Zij doen dit met een abonnement, waarbij hun klanten voor een vast tarief per maand volledig worden ontzorgd. Voor de horecabedrijven en hotels betekent dit gebruikersgemak, inzicht én kosten- en tijdbesparing.

4. Schoonmaakartikelenhal
Deze groothandel uit Utrecht liet op de Horecava haar brede assortiment schoonmaakmiddelen, -materialen en -machines zien. Ze mogen diverse horecabedrijven tot hun klant rekenen die hun schoonmaakproducten, dispensers, stofzuigers of schrobzuigmachines bij hen kopen. Het moest het team wel van het hart dat ze regelmatig van passanten hoorden: ’Oh ja, met de schoonmaak moeten we ook nog wat doen. Uit die opmerkingen lijkt het een sluitpost te zijn, terwijl het hygiëne aspect in de horeca zo enorm belangrijk is.”

Blik op de toekomst
Dit jaar waren de hygiënepartijen op de Horecava op één hand te tellen. Dit doet uiteraard niet af aan alle andere partijen die aan de beurs deelnemen. Toch zijn we benieuwd of er tijdens de volgende editie meer bedrijven aanwezig zullen zijn om hun schoonmaakoplossingen te laten zien? In 2026 vindt de Horecava van 12 tot en met 15 januari plaats, wederom in RAI Amsterdam.

Tot slot bedanken we de organisatie van de Horecava voor een enorm gastvrije ontvangst.

Deel dit artikel

Ook interessant:

13 januari 2020

Horecava exposanten Burgman, Hygeniq, i-team Global en Wecovi zoomen in op hygiëne, gemak en verantwoord

Bunzl, Burgman, Diversey, Heyday, Hygeniq, ICE Benelux, i-team Global, Tork, Wecovi: op de Horecava, deze week in RAI Amsterdam, zijn vele ‘goede bekenden’ vertegenwoordigd. Constateren we een toenemende belangstelling...

06 februari 2019

Blurring of Blokker syndroom: wie durft met ons naar morgen te kijken?

Tja, juist op onze verjaardag – Schoonmaakjournaal is vandaag 7 jaar geworden – doen we een oproep aan u om met ons de toekomst in te kijken. We schrijven...

09 juni 2023

Tijd voor een make-over!

Na vele (gewijzigde) herdrukken en duizenden exemplaren van het lesboek ‘Schoonmaken is een Vak’ vond SVS Opleidingen het tijd voor een totale make-over. Afgelopen maand mochten de eerste cursisten...

27 december 2022

Blog: “Terugkijkend naar 2022 en vooruitkijkend naar 2023”

Geert van de Laar, voorzitter Code Verantwoordelijk Marktgedrag, neemt tijdens de feestdagen tijd voor bezinning. Lees zijn blog over terug- en vooruitkijken: Terugblik “Je kunt je het haast niet...

20 februari 2019

Henk Toering, director cluster BeNeLux, verlaat Diversey

Op vrijdag 22 februari neemt Diversey afscheid van zijn zeer gewaardeerde en getalenteerde collega Henk Toering. Vijf jaar geleden trad Henk in dienst van Diversey om het Nederlandse salesteam...

03 september 2019

#nieuwsnotendop met CSU, Eco Cleaning, Fortron, Spectro en Tork

Nieuwe samenwerking Universiteit van Amsterdam, Hogeschool van Amsterdam en Fortron “Het is leuk om te horen dat mensen blij met je zijn.” In april van dit jaar startte het...

26 oktober 2022

De Green Care Professional-familie blijft groeien

Duurzaam innoveren betekent voor Werner & Mertz niet alleen nieuwe, meer duurzame producten toevoegen aan een bestaand gamma. Ook het continu optimaliseren van productformules is een belangrijk onderdeel in...

24 maart 2024

Vloerspecialisten Donovan en Nelson in podcastserie KraakHELDer

De derde aflevering van onze zesdelige podcastserie KraakHELDer staat live. In de podcastserie praat Inge Diepman niet óver, maar mét de personen die de inclusieve arbeidsmarkt vertegenwoordigen. In deze...

23 april 2025

Omzet CSU en Tzorg stijgt 13% tot 874 miljoen

Total Care, moedermaatschappij van schoonmaakbedrijf CSU en thuiszorgorganisatie Tzorg, groeide in 2024 met 13% naar 874,2 miljoen omzet. De omzet heeft voor 602,6 miljoen betrekking op omzet van CSU...

05 december 2024

Sinterklaas brengt de Shoecleaner

Een betere timing en ambassadeur had Kärcher voor de introductie van hun Shoe!Cleaner, hét nieuwe accessoire voor hun tapijtreinigers, niet kunnen wensen. In heel het land werd in de...