6 maart 2024

Kärcher connecteert toestellen en verzamelt realtime gegevens  

Dankzij een nieuwe hardware module biedt Kärcher een eenvoudig en flexibel systeem voor het beheer van het machinepark van haar klanten. Niet enkel de nieuwe toestellen, maar ook de batterij-aangedreven toestellen uit het bestaande machinepark kunnen op elk moment achteraf worden geïnstalleerd. Naast de module zelf is er enkel toegang nodig tot de Kärcher Equipment Management user interface. Eenmaal geïnstalleerd, kunnen gebruikers realtime gegevens ontvangen over de locatie en de gebruikstijden van hun toestellen. Zo kan men bijvoorbeeld nagaan of een bepaalde machine op een bepaalde locatie inactief is, hetgeen op lange termijn onrendabel is. Dankzij een transparant systeem kunnen meerdere Kärcher-toestellen en apparatuur van concurrenten worden geïntegreerd, zodat klanten een volledig overzicht kunnen krijgen.

Plug-in Connect Module
Dankzij het gebruik van innovatieve technologie is de Plug-in Connect Module snel en eenvoudig te installeren. Er is geen ingewikkelde bekabeling nodig, de voeding wordt eenvoudigweg aangesloten op de batterij van de machine. Dankzij sensoren kan het gebruik van de machine worden geregistreerd, ongeacht de fabrikant. Bovendien blijven de kosten beperkt, aangezien je zowel de module als de softwarelicentie direct aanschaft, zonder gebonden te zijn aan maandelijkse kosten.

Overzicht voor een hoger rendement
Door na te gaan of de toestellen ingezet worden zoals gepland, kan de kwaliteit en dus ook de klantentevredenheid beter gegarandeerd worden. Daarnaast kan het gebruik van het bestaande machinepark worden geoptimaliseerd. Zo kunnen toestellen die op de ene locatie onbenut zijn, op een andere locatie ingezet worden. Ook kunnen kleine toestellen met een lange gebruikstijd een indicatie zijn dat een grotere machine tijdbesparender en dus zuiniger zou zijn.

Reinigingsadvies op maat
Kärcher kan op vraag van de klant haar expertise in reinigingsadvies inbrengen bij de analyse van de aangeleverde gegevens. De dataoverdracht tussen de Plug-in Connect Module en de gebruikte software of applicatie voldoet aan de Facility Data Standard (FDS). Hierdoor kan de informatie ook worden geanalyseerd met de bestaande IT-infrastructuur van de klant.

Deel dit artikel

Ook interessant:

27 november 2024

#Gezienindemedia: Tips van de beste én snelste glazenwasser van Nederland

Niklaas Larkens, uitgeroepen tot de beste én snelste glazenwasser van Nederland, heeft twaalf jaar ervaring en deelt in een artikel van Rijnmond Nieuws zijn gouden tips voor streeploze ramen....

16 maart 2023

Blog: Veranderen vraagt lef

Als ondernemer van een opleidings- en trainingsbureau hoor ik de term ‘veranderen’ dagelijks wel een keer voorbijkomen. Men wil gedrag veranderen, iets op het gebied van communicatie, in de...

23 april 2019

PDIR-schoonmaakcyclus voor een goed onderhoud gebouw

Facility managers, schoonmaak- en onderhoudsverantwoordelijken zullen het erover eens zijn: een gebouw te allen tijde netjes houden is geen sinecure. De Vlaamse Ondernemer (DVO.be) pakt – samen met Kärcher...

24 april 2019

CNV start rechtszaken voor werknemers met spookcontract

CNV Vakmensen start rechtszaken namens werknemers met een slapend dienstverband. “We voeren inmiddels al enkele maanden een campagne richting werkgevers om een einde te maken aan slapende dienstverbanden. We...

10 februari 2019

Succesvolle start campagne CNV einde slapende dienstverbanden

De kwestie van de vele slapende dienstverbanden in Nederland moet zo snel mogelijk worden opgelost, vindt CNV Vakmensen. De bond is een campagne gestart voor 125 CNV-leden met zo’n ‘spookcontract’....

25 mei 2020

Total Cleaning Products en ABC Products ontwikkelen unieke all-in-one hygiënezuil

“De mondiale vraag naar desinfectiezuilen explodeerde door het coronavirus, maar de uitdaging ook: veel meer vraag dan concreet aanbod. Dus staken we de koppen bij elkaar en dachten we...

04 november 2022

Ben jij de marketing specialist die Nocore zoekt?

Ben jij een échte marketingspecialist en heb jij van a tot z kennis van marketingactiviteiten? Vind jij het leuk om de marketing verder op te bouwen en daar veel...

29 november 2023

De Ster Bedrijfsdiensten behaalt PSO Trede 3|30+

Sinds 1 oktober 2023 is De Ster Bedrijfsdiensten uit Hengelo in het bezit van het PSO Trede 3 én PSO 30+ keurmerk van de Prestatieladder Socialer Ondernemen (PSO). Dit...

08 mei 2019

Spreker #FMNextGen event Alicia de Graaff: “Schoonmaak als onderscheidend element van je organisatie”

Beleef de passie, maak impact met facilities! “Hoe kun je schoonmaak inzetten als onderscheidend element van je organisatie of bedrijf? Er zijn voldoende aansprekende voorbeelden en onderzoeken die bewijzen...

03 juni 2022

Ken je Sammy al?

Deze schoonmaakheld leert kinderen op een speelse manier over hygiëne en maakt hen bewust over hun eigen rol bij het schoonhouden van hun klas. Het doel? Een veilige, hygiënische...