6 maart 2024

Kärcher connecteert toestellen en verzamelt realtime gegevens  

Dankzij een nieuwe hardware module biedt Kärcher een eenvoudig en flexibel systeem voor het beheer van het machinepark van haar klanten. Niet enkel de nieuwe toestellen, maar ook de batterij-aangedreven toestellen uit het bestaande machinepark kunnen op elk moment achteraf worden geïnstalleerd. Naast de module zelf is er enkel toegang nodig tot de Kärcher Equipment Management user interface. Eenmaal geïnstalleerd, kunnen gebruikers realtime gegevens ontvangen over de locatie en de gebruikstijden van hun toestellen. Zo kan men bijvoorbeeld nagaan of een bepaalde machine op een bepaalde locatie inactief is, hetgeen op lange termijn onrendabel is. Dankzij een transparant systeem kunnen meerdere Kärcher-toestellen en apparatuur van concurrenten worden geïntegreerd, zodat klanten een volledig overzicht kunnen krijgen.

Plug-in Connect Module
Dankzij het gebruik van innovatieve technologie is de Plug-in Connect Module snel en eenvoudig te installeren. Er is geen ingewikkelde bekabeling nodig, de voeding wordt eenvoudigweg aangesloten op de batterij van de machine. Dankzij sensoren kan het gebruik van de machine worden geregistreerd, ongeacht de fabrikant. Bovendien blijven de kosten beperkt, aangezien je zowel de module als de softwarelicentie direct aanschaft, zonder gebonden te zijn aan maandelijkse kosten.

Overzicht voor een hoger rendement
Door na te gaan of de toestellen ingezet worden zoals gepland, kan de kwaliteit en dus ook de klantentevredenheid beter gegarandeerd worden. Daarnaast kan het gebruik van het bestaande machinepark worden geoptimaliseerd. Zo kunnen toestellen die op de ene locatie onbenut zijn, op een andere locatie ingezet worden. Ook kunnen kleine toestellen met een lange gebruikstijd een indicatie zijn dat een grotere machine tijdbesparender en dus zuiniger zou zijn.

Reinigingsadvies op maat
Kärcher kan op vraag van de klant haar expertise in reinigingsadvies inbrengen bij de analyse van de aangeleverde gegevens. De dataoverdracht tussen de Plug-in Connect Module en de gebruikte software of applicatie voldoet aan de Facility Data Standard (FDS). Hierdoor kan de informatie ook worden geanalyseerd met de bestaande IT-infrastructuur van de klant.

Deel dit artikel

Ook interessant:

08 april 2019

Marco van der Linden (Hijman): “Met Bricks & Clicks disruptieve tijden overleven”

Steeds meer ‘traditionele’ winkels verdwijnen. De klant gaat voor digitale aanschaf, waar en wanneer hij dat wil. De stenen winkel van Hijman Schoonmaakartikelen in Amsterdam bestaat al 60 jaar...

09 september 2025

Team Leeuwarden (Breedweer): “Geef je collega’s op voor dé schoonmaakverkiezing van het jaar!”

“Die beker voelt echt als een kroon op ons werk,” vertelt Marieke van Team Leeuwarden trots. Samen met haar collega’s van Breedweer won zij dit jaar de titel Schoonmaakteam van...

22 november 2024

#FOTOFRIDAY 𝐄𝐞𝐧 𝐛𝐢𝐣𝐳𝐨𝐧𝐝𝐞𝐫𝐞 schoonmaak-𝐥𝐨𝐜𝐚𝐭𝐢𝐞

Onlangs hebben medewerkers van Dolmans Specialistische Reiniging een grondige reiniging mogen verzorgen op een wel heel bijzondere locatie. Ze gingen namelijk aan de slag bij een kerk in Wateringen....

06 februari 2024

Bij Schoonmaakbedrijf Hommerson maakt software hun werk sneller, makkelijker en minder foutgevoelig

De reis die Schoonmaakbedrijf Hommerson sinds 2019 met AFAS aflegt is er een die zijn vruchten afwerpt. Wat begon met de wens om de administratie rond de vele arbeidsovereenkomsten...

29 mei 2025

I-team Global introduceert i-mop 40 en i-mop 40 Pro

i-team Global presenteert de i-mop 40 en i-mop 40 Pro: de nieuwste generatie van de succesvolle i-mop-serie, ontwikkeld op basis van tien jaar innovatie en gebruikersfeedback. Deze i-mops zijn...

15 oktober 2025

Smurfit Westrock Van Mierlo lanceert Bag-in-Box Powergrip: lokale productie met wereldwijde impact

Vanuit het hart van de Kempen zet Smurfit Westrock Van Mierlo een nieuwe stap in duurzame verpakkingsinnovatie met de introductie van de Bag-in-Box Powergrip. Deze Turnhoutse ontwikkeling vervangt traditionele...

24 april 2025

Nocore en Business Apps bundelen krachten

Nocore en en Business Apps bundelen hun krachten.  Een samenwerking die synergie brengt tussen de operationele oplossingen van Nocore en de communicatietools van Business Apps ten voordele van de...

25 juni 2019

Wegens succes geprolongeerd: serie Familiebedrijven

“Vorig jaar initieerden we met succes de serie Familiebedrijven. Deze zomer gaan we weer op zoek naar schoonmaakbedrijven en schoonmaakgelateerde bedrijven met familie in de roots en genen. Familiebedrijven...

17 april 2023

8e Dag van de Schoonmaker in teken van dank-je-wel

Bedankt, jij maakt het verschil! Deze pluim verdienen álle schoonmakers van Nederland. Dagelijks, maar zeker op donderdag 15 juni in de vorm van aandacht, een compliment of attentie. “De...

26 juli 2023

Margriet Maris is nieuwe vertrouwenspersoon RAS

Per 1 september is Margriet Maris de nieuwe centrale vertrouwenspersoon bij de RAS. Je kunt bij haar terecht voor een vertrouwelijk gesprek op het gebied van ongewenst gedrag. Denk...