6 maart 2024

Kärcher connecteert toestellen en verzamelt realtime gegevens  

Dankzij een nieuwe hardware module biedt Kärcher een eenvoudig en flexibel systeem voor het beheer van het machinepark van haar klanten. Niet enkel de nieuwe toestellen, maar ook de batterij-aangedreven toestellen uit het bestaande machinepark kunnen op elk moment achteraf worden geïnstalleerd. Naast de module zelf is er enkel toegang nodig tot de Kärcher Equipment Management user interface. Eenmaal geïnstalleerd, kunnen gebruikers realtime gegevens ontvangen over de locatie en de gebruikstijden van hun toestellen. Zo kan men bijvoorbeeld nagaan of een bepaalde machine op een bepaalde locatie inactief is, hetgeen op lange termijn onrendabel is. Dankzij een transparant systeem kunnen meerdere Kärcher-toestellen en apparatuur van concurrenten worden geïntegreerd, zodat klanten een volledig overzicht kunnen krijgen.

Plug-in Connect Module
Dankzij het gebruik van innovatieve technologie is de Plug-in Connect Module snel en eenvoudig te installeren. Er is geen ingewikkelde bekabeling nodig, de voeding wordt eenvoudigweg aangesloten op de batterij van de machine. Dankzij sensoren kan het gebruik van de machine worden geregistreerd, ongeacht de fabrikant. Bovendien blijven de kosten beperkt, aangezien je zowel de module als de softwarelicentie direct aanschaft, zonder gebonden te zijn aan maandelijkse kosten.

Overzicht voor een hoger rendement
Door na te gaan of de toestellen ingezet worden zoals gepland, kan de kwaliteit en dus ook de klantentevredenheid beter gegarandeerd worden. Daarnaast kan het gebruik van het bestaande machinepark worden geoptimaliseerd. Zo kunnen toestellen die op de ene locatie onbenut zijn, op een andere locatie ingezet worden. Ook kunnen kleine toestellen met een lange gebruikstijd een indicatie zijn dat een grotere machine tijdbesparender en dus zuiniger zou zijn.

Reinigingsadvies op maat
Kärcher kan op vraag van de klant haar expertise in reinigingsadvies inbrengen bij de analyse van de aangeleverde gegevens. De dataoverdracht tussen de Plug-in Connect Module en de gebruikte software of applicatie voldoet aan de Facility Data Standard (FDS). Hierdoor kan de informatie ook worden geanalyseerd met de bestaande IT-infrastructuur van de klant.

Deel dit artikel

Ook interessant:

27 januari 2023

Podcast: duurzaam was- en afvalproces in de zorg

Is duurzaamheid jouw goede voornemen van dit jaar? Luister dan naar de nieuwe aflevering van de podcast ‘Preach what you practice’ van studenten en docenten van Han Facility Management....

15 maart 2023

Ontwikkel jouw duurzaamheidsplan en rapportage met Schoonmakend Nederland

Vanaf 2024 moeten grote bedrijven gaan rapporteren over de milieu-impact van het bedrijf en het effect van het bedrijf in de keten. Dat heeft tot gevolg dat grote bedrijven...

11 april 2023

Blog: Happy at work?!

Heb je de afgelopen dag ook genoten van de zon? Zonnestralen die maken dat de wereld er net weer wat vrolijker uitziet dan tijdens de grijze regendagen. Natuurlijke vitaminen...

19 november 2018

5e Hospitality Congres van 50-jarige CSU prikkelt alle zintuigen

Waar kan een congres met de titel The inspiring hospitality journey beter plaatsvinden dan in de Efteling? Het sfeervolle theatercomplex van ’s lands populairste familiepark was op 8 november...

20 april 2022

GRIP Facility en CleanJack brengen digitalisering samen naar een hoger plan

Hoe mooi is het als twee automatiseerders in facilitaire dienstverlening samen mogen werken aan hetzelfde project bij een grote opdrachtgever. En als partijen dan ontdekken dat door systemen te...

04 september 2023

“We mogen elkaar wat vaker vlooien voor meer verbinding”

Op 31 augustus organiseerde Schoonmakend Nederland haar zomerevent op de Beekse Bergen in Hilvarenbeek. Een wild life experience met als thema ‘Hoe houden we de kudde bij elkaar’. Met...

14 december 2022

Captains of Cleaning Connect

De laatste uitzending van Captains of Cleaning 2022! En wat voor één. Een vol programma met interessante gesprekken en inzichten. Met muzikale omlijsting van Aristakes en Charly Luske. Het...

22 januari 2024

Webinar Relationeel Contracteren

Op maandag 5 februari 2024 organiseren Facility Management Nederland en Next Level FM een webinar over Relationeel contracteren. Een vernieuwde wijze om invulling te geven aan een samenwerking waarbij...

10 maart 2017

Cleanfix demodagen: ontmoet de toekomst van de schoonmaak

Op donderdag 27 april in Veurne en op donderdag 22 juni in Gent kunt u kennismaken met de RA 660 NAVi schrobzuigrobot. Cleanfix Benelux organiseert deze demodagen. Hoe functioneert...

24 oktober 2022

Gun jouw medewerkers financiële rust

Wist je dat 38% van de mensen die in loondienst werken, financiële zorgen hebben? Zorgen die leiden tot fouten, afnemende productiviteit en loyaliteit, spanningen op de werkvloer of zelfs...