Kärcher connecteert toestellen en verzamelt realtime gegevens
Dankzij een nieuwe hardware module biedt Kärcher een eenvoudig en flexibel systeem voor het beheer van het machinepark van haar klanten. Niet enkel de nieuwe toestellen, maar ook de batterij-aangedreven toestellen uit het bestaande machinepark kunnen op elk moment achteraf worden geïnstalleerd. Naast de module zelf is er enkel toegang nodig tot de Kärcher Equipment Management user interface. Eenmaal geïnstalleerd, kunnen gebruikers realtime gegevens ontvangen over de locatie en de gebruikstijden van hun toestellen. Zo kan men bijvoorbeeld nagaan of een bepaalde machine op een bepaalde locatie inactief is, hetgeen op lange termijn onrendabel is. Dankzij een transparant systeem kunnen meerdere Kärcher-toestellen en apparatuur van concurrenten worden geïntegreerd, zodat klanten een volledig overzicht kunnen krijgen.
Plug-in Connect Module
Dankzij het gebruik van innovatieve technologie is de Plug-in Connect Module snel en eenvoudig te installeren. Er is geen ingewikkelde bekabeling nodig, de voeding wordt eenvoudigweg aangesloten op de batterij van de machine. Dankzij sensoren kan het gebruik van de machine worden geregistreerd, ongeacht de fabrikant. Bovendien blijven de kosten beperkt, aangezien je zowel de module als de softwarelicentie direct aanschaft, zonder gebonden te zijn aan maandelijkse kosten.
Overzicht voor een hoger rendement
Door na te gaan of de toestellen ingezet worden zoals gepland, kan de kwaliteit en dus ook de klantentevredenheid beter gegarandeerd worden. Daarnaast kan het gebruik van het bestaande machinepark worden geoptimaliseerd. Zo kunnen toestellen die op de ene locatie onbenut zijn, op een andere locatie ingezet worden. Ook kunnen kleine toestellen met een lange gebruikstijd een indicatie zijn dat een grotere machine tijdbesparender en dus zuiniger zou zijn.
Reinigingsadvies op maat
Kärcher kan op vraag van de klant haar expertise in reinigingsadvies inbrengen bij de analyse van de aangeleverde gegevens. De dataoverdracht tussen de Plug-in Connect Module en de gebruikte software of applicatie voldoet aan de Facility Data Standard (FDS). Hierdoor kan de informatie ook worden geanalyseerd met de bestaande IT-infrastructuur van de klant.