23 juni 2023

Jury aan de slag met record aanmeldingen Schoonmaker van het Jaar-verkiezing

Niet eerder waren er zoveel aanmeldingen voor de Schoonmaker van het Jaar-verkiezing. 120”, verklapt Esther van der Lelie – een van de organisatoren – in de Captains of Cleaning-uitzending op 22 juni 2023 aan presentator Rens de Jong. “Natuurlijk willen én gaan we de Schoonmaker van het Jaar bekronen met een unieke vaktitel. Op 20 september wordt het een glitter- en glamourfeest. Daar verheugen we ons enorm op.” De andere verkiezingsorganisator Petra de Bruin legt uit: “De komende dagen gaat onze jury de 120 uitblinkers beoordelen op basis van de vragen over wat de uitblinker van een schoonmaakbedrijf of eigen dienst onderscheidt van anderen, hoe de uitblinker het schoonmaakvak positief uitdraagt en met welk schoonmaakmiddel/-materiaal/-machine de uitblinker het liefste werkt. Daarna volgt een bezoek door twee juryleden op de locatie van de uitblinker.”

Ter voorbereiding op de selectie hebben Esther en Petra alle ingezonden online formulieren geanonimiseerd. “We hebben de namen van de bedrijven weggepoetst, en de grootte van het bedrijf aangevuld, ook om kleinere schoonmaakbedrijven of eigendiensten net zoveel kans te geven op een nominatie voor een jurybezoek als een groot bedrijf of instelling. Uitgangspunt voor de uiteindelijke selectie van de kandidaten is, diegenen die de meeste stemmen van de jury krijgen en van elk bedrijf/organisatie maximaal één genomineerde kandidaat, zodat er zoveel mogelijk bedrijven/organisaties meedingen naar de 10 finaleplaatsen op 20 september.”

Wie is de jury?
Vanaf eind juni tot begin augustus gaan Thijs Sluiter, Marieke Swinkels, Simonie van Heck, Jorine Heutik, Tirza Dingelstad en Fred Singels op werkbezoek. Wie deze 10 finalisten voor de Schoonmakers van het Jaar-verkiezing worden, maakt de organisatie op 15 augustus bekend. Hoe? Een verrassing! Daarna volgt het nieuws op onze socials en een persbericht naar de (vak)media met alle namen van de 10 finalisten.

Ook jouw stem geldt
“Ook voor finalisten gaan we voor meer: 10 in plaats van 5 genomineerden op het podium”, vertelt Esther. Petra vult aan: “Net als tijdens de Beste Schoonmaker 2014 gaan we nóg meer exposure voor het vak en vooral voor en door de finalisten. Via LinkedIn, Facebook, Instagram, Tiktok en YouTube kan iedereen de filmpjes van de tien finalisten bekijken en zijn of haar stem uitbrengen op Schoonmaker van het Jaar 2023. Hoe geweldig is dat!”

Nog altijd trots op titel
In deze Captains of Cleaning tv-uitzending over Mens en machines op 22 juni straalt Antonio, hij is nog altijd trots op de felbegeerde titel Schoonmaker van het Jaar 2022. Gavin ‘Cleany’ Raaijen ging op pad voor hem, Gilbert de Vos filmde het: je ziet het hier. Op 15 juni op De Dag van de Schoonmaker was Antonio ook in beeld op de landelijke tv; Goedemorgen Nederland besteedde op NPO1 aandacht aan deze feestdag én aan de verkiezing. Dit uitzendingfragment gemist? Je ziet de 2 minuten op het Schoonmaker van het Jaar YouTube-kanaal: https://youtu.be/Uca6ccJoCGA.

Simply. The best? #echtniet
Het onderliggende en ultieme doel van de Schoonmaker van het Jaar-verkiezing is om de kwaliteit, beleving en passie van alle vakmensen nog meer uit te dragen en de schoonmaakbranche naar een nog hoger niveau te tillen. Samen impact maken. Daarvoor hebben de 18 partners van de Schoonmaker van het Jaar-verkiezing tijdens de PizzaMarketingSessie op 23 mei hun eerste stappen gezet. “Dat is gelukt, want dankzij deze enthousiaste en betrokken groep partners hebben we een record aan inschrijvingen ontvangen. Geweldig dat zij meedenken en bijdragen op de socials. De trein reed in volle vaart naar het eerste station #aanmelding, de trein staat nog niet stil #10finalisten! Op naar 20 september #verkiezingsfeest. En verder.”

Deel dit artikel

Ook interessant:

27 november 2018

ICS Groep en de onbegrensde mogelijkheden met Internet of Things

Internet of Things is een populaire term, maar wat betekent het nu eigenlijk? En hoe passen we het toe in onze schoonmaakbranche? ICS Groep neemt ons mee in een...

25 oktober 2022

Bij Werner & Mertz is de cirkel oprecht rond

Recyclebaar is een veelgebruikte marketingterm die duurzaamheid impliceert. “Mooi dat bijvoorbeeld verpakking recyclebaar is, maar dat maakt de cirkel nog niet rond. Bij Werner & Mertz is ie dat...

14 september 2023

Ontdek de geheimen van duurzaam succes!

Het is tijd voor inspiratie over duurzaamheid. Veel bedrijven zijn ermee bezig, maar nog zoekende naar  hoe duurzaamheid een onderscheidend kenmerk kan worden? Daarom wordt van 19 tot en...

07 november 2023

Hago Zorg en Maasstad Ziekenhuis in finale Best Practice Award 2023

“We zijn genomineerd met de case ‘Van schoonmaken naar samen zorgen!’ in het Maasstad Ziekenhuis.” vertelt Hago Zorg. Dit jaar staat de Best Practice Award in het teken van...

19 januari 2024

#PODCAST: ‘Ook IKEA zegt het…… Alles wat je aandacht geeft, groeit! Dus ook de SROI in aanbestedingen’

Octavia Siertsema en Peter Streefkerk gaan in de 68ste aflevering van hun podcastserie in op social return, een aanpak om meer werkgelegenheid te creëren voor mensen met een grote(re)...

29 november 2023

De Ster Bedrijfsdiensten behaalt PSO Trede 3|30+

Sinds 1 oktober 2023 is De Ster Bedrijfsdiensten uit Hengelo in het bezit van het PSO Trede 3 én PSO 30+ keurmerk van de Prestatieladder Socialer Ondernemen (PSO). Dit...

11 maart 2019

Vakbonden roepen op tot pensioenstaking op 18 maart

In de ochtendspits van maandag 18 maart gaan metro, trams en stadsbussen in Amsterdam, Rotterdam en Den Haag 66 minuten staken. Ook in andere sectoren wordt het werk neergelegd:...

22 juni 2023

MT500: Welk schoonmaakbedrijf heeft de beste reputatie?

Jaarlijks vraagt MT/Sprout duizenden managers naar de reputatie van hun relaties. Die meningen komen samen in de MT500, het onderzoek naar de 500 grootste bedrijven met de beste reputatie....

08 april 2019

Marco van der Linden (Hijman): “Met Bricks & Clicks disruptieve tijden overleven”

Steeds meer ‘traditionele’ winkels verdwijnen. De klant gaat voor digitale aanschaf, waar en wanneer hij dat wil. De stenen winkel van Hijman Schoonmaakartikelen in Amsterdam bestaat al 60 jaar...

11 april 2019

Marjolein Reijs (Gom) over werkgeluk: “Laten voelen dat jij en jouw werk ertoe doen”

“Als ik mensen kan laten voelen dat zij er als persoon toe doen, dat hun werk van toegevoegde waarde is, word ik zelf gelukkiger en zie ik bij hen...