2 maart 2023

CWS Nederland behaalt hoogste niveau CO2-prestatieladder

CWS Nederland heeft als eerste organisatie op het gebied van sanitaire hygiëne en bedrijfskleding niveau 5 van de CO2-prestatieladder behaald. De CO2-prestatieladder is een duurzaamheidsinstrument dat bedrijven en overheden stimuleert om CO2-uitstoot te reduceren. Dit is een belangrijke erkenning voor de duurzame initiatieven die CWS al jaren onderneemt.

Vooruit blijven kijken
De prestatieladder onderscheidt 5 niveaus, opklimmend van 1 naar 5. Hoe hoger het niveau, des te hoger de inspanning moet zijn om minder CO2 uit te stoten. Tot en met niveau 3 maakt een organisatie de uitstoot van de eigen organisatie inzichtelijk. Vanaf niveau 4 en 5 maakt een organisatie de CO2-uitstoot in de keten en sector inzichtelijk en heeft initiatieven ontwikkeld om CO2 te reduceren in de sector.

We zijn enorm trots op het behalen van niveau 5″, vertelt Thalia van Mensvoort, QESH manager Benelux bij CWS. “Duurzaamheid is een belangrijk speerpunt van onze bedrijfsvoering. Het werken met de CO2-prestatieladder houdt ons scherp om ons te blijven verbeteren. Ons doel is om minimaal de certificatie niveau 5 te behouden en daadwerkelijk de geplande CO2-reductie van 50% in 2030 te behalen. Stilstaan is achteruitgaan, daarom we werken alweer aan mooie nieuwe duurzame stappen.”

Circular Cotton Cascade
De deelname van CWS in het samenwerkingsverband ‘Circular Cotton Cascade’ is één van de initiatieven die duidelijk hebben laten zien hoe CWS omgaat met participatie dat cruciaal is voor het behalen van hoogste trede. Samen met een aantal ketenpartners ontwikkelt CWS producten die gemaakt zijn van regeneratief katoen. Deze methode van productie zorgt niet alleen voor een volledige vermindering van de CO2-uitstoot ten opzichte van de productie van conventioneel katoen, maar levert ook een positieve impact aan mens en natuur.

Getoetst door onafhankelijke auditoren
De CO2-Prestatieladder is voor steeds meer bedrijven in diverse sectoren een belangrijke stimulans om duurzaam te ondernemen. Elk gecertificeerde organisatie wordt jaarlijks gecontroleerd door een onafhankelijke en geaccrediteerde certificerende instelling, die de resultaten toetst en het behaalde niveau toekend. CWS heeft hiervoor gekozen voor TÜV Nederland. Twee externe auditoren van TÜV hebben onder meer een bezoek gebracht aan de CWS-wasserijen, de logistieke depots en gesproken met het management en diverse medewerkers.

Meer informatie over CWS: www.cws.com

Deel dit artikel

Ook interessant:

03 oktober 2025

Franka viert 12,5 jaar bij Breedweer

Wat is dat toch met die schoonmaakbranche dat zoveel mensen zo lang in dienst blijven? Breedweer Facilitaire Diensten zet deze week hun leidinggevende Franka in het zonnetje vanwege haar...

19 februari 2020

Turff stimuleert schoonmaak onder studenten met gratis tablet

“Studenten krijgen een gratis tablet om onder meer hun schoonmaakroosters op bij te houden en bedrijven kunnen er 24 uur per dag mee in studentenhuizen adverteren. Met deze formule...

30 september 2024

Wereldprimeur: Pilot Asito zorgt voor wereldprimeur bij Universitair Dierenziekenhuis Utrecht

Het Universitair Dierenziekenhuis van de Universiteit Utrecht heeft de primeur: voor het eerst wereldwijd wordt er een UV-C desinfectierobot ingezet in een dierenziekenhuis. Deze innovatie, genaamd Robot SAM, zorgt...

13 februari 2023

IWG verlengt en breidt samenwerking met Effektief uit

IWG is sinds 1 juli 2021 opdrachtgever van Effektief. De facilitair dienstverlener is er blij mee: “We zijn zeer verheugd en erg trots dat we onze samenwerking met IWG...

21 december 2023

Kärcher Belux neemt verdeler Kärcher Center Van Mol over 

Kärcher Belux kondigt de onmiddellijke overname aan van het failliete Kärcher Center Van Mol,  dealer in Oost- en West-Vlaanderen, welke zekerheid en een verbeterde service belooft. Kärcher Belux met...

20 januari 2025

Op zoek naar hygiënepartijen op de Horecava

De redactie van Schoonmaakjournaal bezocht de Horecava 2025 in RAI Amsterdam. Om persoonlijk te ‘checken’ hoe het met de belangstelling voor hygiëne in de horeca staat. Dat bleek een...

24 januari 2023

Circle K en One Hundred Restrooms toekomstig partners toiletbeleving in Zweden

Circle K en One Hundred restrooms slaan de handen ineen om de beste toiletervaring te bieden bij tankstations van Circle K langs de snelweg in Zweden. Hygiëne, gezondheid en...

20 augustus 2023

Schoonmaakbaan stijgt in populariteit onder jongeren

Het Financieele Dagblad kopt op zondag 20 september met het artikel: ‘Je bent jong en je wilt wat: werken als schoonmaker’. In het artikel gaat het FD in op...

21 augustus 2025

Webinar Ontdek de Schoonmaak op 23 september: Bereik je doelgroep met online ads

Eerder dit jaar organiseerde Ontdek de Schoonmaak al twee webinars over het schrijven van betere vacatureteksten en meer inzicht in data. Met succes. Er was veel belangstelling en deelname....

13 oktober 2023

Vlieg met me mee

Hoe mooi en bijzonder is het als je als kind in een kleurrijke luchtballon boven je eigen streek zweeft? Twee jonge, chronisch zieke tieners beleefden het onlangs en voeren...