15 maart 2022

‘Complimenten krijgen is fijn’

Deelden we vorige week de tip om meer complimenten te geven voor een positieve organisatiecultuur. Donderdag 9 maart lazen we in een artikel op wwww.omroepzeeland.nl de uitspraak van schoonmaakster Rebecca Witte dat zij sinds corona vaker complimentjes krijgt omdat de mensen blij zijn dat ze er is. Een mooi voorbeeld van het creëren van meer werkplezier door aandacht voor elkaar en het werk.

Het geeft wel een voldaan gevoel om een compliment te krijgen”, vertelt Rebecca Witte in het artikel. Werkgever Esther Sierts van schoonmaakbedrijf Jansma en Dik beaamt dit. “Alleen al het feit dat schoonmakers gerekend werden tot de cruciale beroepen gaf al een blijk van waardering.” Naast de aandacht in deze periode voor de schoonmakers die er ondanks het risico toch altijd waren en er in speciale pakken voor zorgden dat de omgeving hygienisch schoon was, veranderde ook het werk. Alle contactpunten, zoals deurklinken en lichtschakelaar, moeten vaker schoongemaakt worden. Er was geen plan, het was zelf uitvinden en aan de slag, maar gedragen door de waardering kwam dit goed in orde.

Klik hier voor het volledige artikel op omroepzeeland.nl.

Deel dit artikel

Ook interessant:

10 november 2023

#FotoFriday: Plastic vissen

Herfst betekent veel regen en wind. Dat doet de vrijwilligers van Plastic Whale weinig. Gewapend met regenjassen zetten zij het vissen naar plastic gewoon door. De foto wordt ondersteund...

05 september 2022

“We adviseren, inspireren en sensibiliseren over duurzaamheid”

Werken aan een schone toekomst is slim. BOMA heeft dan ook een sterke motivatie om een positieve impact te leveren, niet alleen met middelen en dienstverlening maar ook met...

16 maart 2020

CNV vragen werknemers coronavirus: “Gedwongen verlof is niet aan de orde”

Bij CNV Vakmensen komen steeds meer vragen binnen van werknemers over de gevolgen van het coronavirus voor hun werk. Een van de vragen is of een werkgever zomaar verlofdagen...

08 mei 2022

Een momentje geluk voor een ziek kind

Maak een selfie met een rode neus, zet deze op LinkedIn met #PolVitasmile en Pollet geeft € 5 per geplaatste foto aan de Belgische Cliniclowns. Doe dit vóór 31...

05 januari 2022

Blog: ode aan de onmisbare MENS

Een nieuw jaar is begonnen, een doorstart van een tijdperk waarin de schoonmaker voor iedereen onmisbaar blijkt te zijn. Wij weten dat natuurlijk al veel langer, maar in de...

13 oktober 2023

Vlieg met me mee

Hoe mooi en bijzonder is het als je als kind in een kleurrijke luchtballon boven je eigen streek zweeft? Twee jonge, chronisch zieke tieners beleefden het onlangs en voeren...

03 mei 2022

FacilityApps lanceert objectieve meetmethode schoonmaakkwaliteit op Interclean

Zo objectief mogelijk de kwaliteitsscore van de schoonmaak meten. Hoe doe je dat? Met de nieuwe meetmethode van FacilityApps, een gebruiksvriendelijke uitbreiding op de bestaande DKS-structuur met onderscheid in...

03 oktober 2023

Onderzoek Tork wijst uit: 86% kantoorpersoneel vindt hygiene meest belangrijk

Facilitair managers staan op het kantoor voor lastige uitdagingen. Zo ontstaan er dagelijks nieuwe problemen op de werkvloer en moeten deze steeds sneller worden opgepakt, terwijl er steeds minder...

08 december 2023

Spik en span schoon tijdens Museumnacht Amsterdam

Schoonmaak is altijd en overal, op ieder tijdstip kun je schoonmakers tegenkomen, waar je ook bent. Zo ook tijdens de Museumnacht in Amsterdam. Daar zorgden medewerkers van Breedweer Facilitaire...

22 maart 2022

75% besparen op reinigingsmiddelen en 97% op water

Asito doet onderzoek naar inzet stoomreiniging van Innovi Duurzaamheid en stoomreiniging staan genoemd in het eerder op Schoonmaakjournaal.nl gepubliceerde artikel ‘5 professionele schoonmaaktrends 2022’. Bij Innovi uit Vroomshoop komen...