19 maart 2020

Meest gestelde vragen aan OSB coördinatiepunt Corona en schoonmaak

Vorige week startte OSB een landelijk coördinatiepunt om schoonmaakbedrijven bij te staan bij alle consequenties van het coronavirus. Het punt biedt ondernemers, medewerkers en overheid informatie, advies en oplossingen en verbindt de verschillende partijen om snel te kunnen schakelen in deze bijzondere tijden en omstandigheden. De meest gestelde vragen en antwoorden.

Bedrijfsvoering: gevolgen coronavirus voor het bedrijf:

1. Nadere afspraken met klanten
2. Panden sluiten/minder vaak schoonmaken of zelfs helemaal niet meer
3. Compenseren van schade

Schoonmaker in vitale beroepsgroepen

Verplichtingen/rechten werkgever / werknemer:

1. Werkplek / object is gesloten
2. Verlof en/of calamiteitenverlof
3. Werknemer in risicogroep

Veiligheid

LEES-/INFORMATIETIPS:
Rob Rommelse (directeur a.i. OSB:) “Ondernemers moeten onderling niet willen vechten over overmacht. Dat werkt ondermijnend.”
Verklaring: Schoonmaak is cruciaal beroep

Deel dit artikel

Ook interessant:

23 juni 2020

Vileda: “Hygiënisch veilig is het nieuwe schoon”

Hygiëne, veiligheid, vertrouwen: opnieuw ‘zoomt’ Vileda Professional via een kort, krachtig en waardevol webinar op 22 juni met haar relaties in op het huidige (schoonmaak)normaal. Paul Harleman is applicatiemanager...

01 december 2019

#nieuwsnotendop met winnaars Asito, Wenting en NH, gunning Forton, AWOG glazenwassersweek, Facilicom feest en OSB nieuws

Golden Service Awards voor Wenting, Kolkman en NH Amsterdam Schiphol Airport De jury van de Golden Service Awards (GSA) heeft op 28 november tijdens een feestelijk diner de winnaars...

07 mei 2020

Top 3 op LinkedIn in april: Asito, MTS Euro Products en Facility Apps

De bereikcijfers op het Schoonmaakjournaal-platform ontploffen sinds de corona-uitbraak. Ook dat feit bevestigt het belang van schoonmaak. Dit zijn de drie bijzondere artikelen met het hoogste bereik op LinkedIn:...

06 april 2020

Schoonmaakgoeroe Jaap Niezen: “Voorbeeld van schijnveiligheid: handschoenen en mondkapjes”

“Zodra er sprake is van een coronabesmetting in je omgeving, hebben schoonmaken, desinfecteren en het coronavirus alles met elkaar te maken. Kennis over schoonmaken en desinfecteren wordt dan ineens...

24 december 2019

Stralende schoonmaaksterren schitteren aan de kerstboom

Op sociale media als Facebook en zelfs op LinkedIn barst het van de digitale kerstkaarten en nieuwjaarsgroeten. Schoonmaakjournaal pikte drie opvallende en schitterende sterren aan de schoonmaakkerstboom: de help-armoede-de-wereld-uit-actie...

02 april 2020

Jan Bakker (Victoria Schoonmaakbedrijf): “Onze mensen, onze kracht. Daarvoor staat opleiden aan de basis”

“Het zijn hectische en onvoorspelbare tijden die vragen om flexibiliteit, professionaliteit, kwaliteit en maatwerk”, schetst Jan Bakker concreet. Vier kernwoorden waarmee de operationeel directeur van Victoria de samenwerking met...

13 april 2020

Coronacrisis

Het coronavirus treft ons allemaal. Privé en/of zakelijk. Ook de cruciale beroepsgroep communicatie, media en marketing. Daarom deze week plotseling geen Premium-bijdrage.  #hartvoorelkaar #blijfgezond #zorggoedvoorelkaar Er gebeurt veel in...

24 maart 2020

Themaweek Prachtig: OSB start actie #SchoonmakersBedankt

Schoonmakers zijn onmisbaar. Dat waren ze al, maar nu in deze tijd helemaal. Waar zorgverleners met hun handen aan het bed strijden tegen het coronavirus, vechten schoonmakers ook dagelijks...

18 augustus 2020

Rob Bongenaar over hygiëne in horeca: “Er is een wereld te winnen. Juist nu meters maken”

“Het is vaak geen onwil maar onkunde. Je komt op plekken en zie, merk en denk je: ‘ze hebben het goed gedaan’, maar soms zie je dat de schoonmaak...

04 juni 2020

Inschrijvingen Golden Service Awards geopend

De inschrijvingen van de Golden Service Awards (GSA) voor schoonmaker, leidinggevende, team en glazenwasser van het jaar zijn van start gaan. “We hebben ervoor gekozen om dat tijdstip van...