10 februari 2020

Directiewijzigingen Facilicom, ISS Facility Services en Visschedijk

De afgelopen weken leverde drie veranderingen in directies van gerenommeerde schoonmaak- en facility bedrijven op. In onze wekelijkse #nieuwsnotendop daardom ditmaal: John van Bunt, Albert van der Meulen en Peter van Roekel van respectievelijk Visschedijk, Facilicom en ISS Facility Services.

Peter van Roekel director Sales & Solutioning ISS Facility Services
Per 1 februari is Peter aangesteld als director Sales & Solutioning. Peter heeft ruime ervaring in sales, algemeen management en management consultancy. Voor zijn komst naar ISS werkte Peter ruim 11 jaar voor Right Management, de adviestak van Manpower Group, die zich bezig houdt met de ondersteuning van klanten bij grote reorganisaties, leiderschapsontwikkeling, mobiliteitsvraagstukken en het beoordelen van leiders en professionals. Peter maakt geen deel uit van het directieteam van ISS Facility Services, hij rapporteert aan Seth Halkes, directeur Sales, Excellence & Corporate Affairs.

Lees de reactie van Peter op zijn nieuwe job bij ISS via deze link naar de website van ISS.

Directieteam Visschedijk compleet
John van de Bunt is met ingang van 1 februari benoemd tot commercieel directeur (CCO) van Visschedijk, sinds 2017 onderdeel van Atalian Global Services. “Met deze benoeming is het directieteam in Nederland klaar voor een volgende fase”, kondigt het bedrijf uit Hengelo in haar persbericht aan. Eerder werden Mathia Brandsma (Operationeel), Paul Nijhuis (Financiën & ICT) en Luc Kok (HR & staf) aan de directie toegevoegd.

“De fusie tussen Visschedijk en Atalian heeft voor een succesvolle nieuwe landelijke facilitaire aanbieder gezorgd, die de laatste jaren een sterke kwalitatieve- en kwantitatieve groei heeft laten zien. Om dit succes toekomstbestendig te maken, is een versterkte directiestructuur nodig”, reageren de CEO’s Hilco Kok en Erwin Wigbold.

Verder lezen? Klik op deze link naar het hele nieuwsbericht op de website van Visschedijk.

Facilicom Group vernieuwt directie
Na ruim 30 jaar een actieve rol gehad te hebben bij Facilicom Group zet Martine Geurts een nieuwe stap: ze stopt met haar functie als vice-CEO en zal als non-executive actief blijven binnen onze organisatie. Met deze stap is Albert van der Meulen, momenteel algemeen directeur van Gom, per 1 april aangesteld als vice-CEO bij Facilicom Group. Olivier Laméris, nu operationeel directeur van Gom, volgt hem op als algemeen directeur van Gom.

Met de verandering in de directie en het bestuur zet Facilicom Group de kracht van de dagelijkse leiding en het Algemeen Bestuur optimaal in – en versterkt de dienstverlener de slagkracht om met facilitaire zaken, zorg en welzijn toegevoegde waarde te creëren voor de samenleving. Onlangs maakte het bedrijf ook de komst bekend van Pieter Zeestraten (als CIO) en Marcel Krom (als lid van het Algemeen Bestuur).

Lees de reactie van Geert van der Laar via deze link naar de Facilicom-website

Deel dit artikel

Ook interessant:

07 april 2020

OSB en RAS volgen met mobiliteitscentrum voor schoonmaakondernemers

OSB, RAS en de sociale partners FNV en CNV zijn op 6 april het Mobiliteitscentrum Schoonmaak gestart om ondernemers in de schoonmaakbranche hulp te bieden tijdens deze coronacrisis. Dergelijke...

01 januari 2024

Inschrijving Schoonmaker van het Jaar-verkiezing is gestart

Vorig jaar hingen we op 5 mei Bevrijdingsdag de vlag uit. In top. Dit jaar knallen we op 1 januari het jaar in. Met en voor onze schoonmaakSTERREN. Schoonmaakbedrijven...

05 december 2023

Sint verrast: verkiezing Schoonmaker van het Jaar start 1-1-2024

“Sint verrast ons vandaag. Met surprises. En wij jou! We starten de inschrijving voor de Schoonmaker van het Jaar-verkiezing op een verrassende dag: 1 januari 2024. Onze schoonmaakSTERREN, de...

04 november 2019

#nieuwsnotendop met Asito, Facilicom, Facility Group Nederland, Hazet, ISSA en Werner & Mertz

Asito pakt gunning Stedelijk Museum De schoonmaak van het Stedelijk Museum in Amsterdam is per 1 november gegund aan Asito. Een sterke visie op kwalitatieve aspecten als resultaatgericht schoonmaken,...

31 januari 2020

De koplopers van januari op Schoonmaakjournaal

Een strakke en veelzijdige start van het nieuwe decennium, jaar en marketing. Met het 6e FM Next Generation event op de Horecava in Amsterdam, de 22e Vakbeurs Facilitair in...

26 maart 2020

Rick Dillema (schoonmaakbedrijf Westerveld) over belang opleiden: “Juist nu is vakkennis essentieel”

Op 25 maart 2020 bestaat 10 jaar facilitair opleider UL-Team: een viering op gepaste wijze, want ook opleidingsorganisaties voelen het effect van het coronavirus. Immers, geen fysieke ontmoeting en...

15 augustus 2019

Ondernemers opgelet: werkgeluk levert ook keiharde munten op

33% verbetering van winstgevendheid, 43% meer productiviteit, 37% meer verkoop en 300% meer innovatie: het zijn enkele opbrengsten van werkgeluk voor organisaties die inzetten op werkgeluk. Hoe vaag, zweverig...

28 oktober 2021

“Yes, we mogen weer, dus kom naar de Schoonmaak Vakdagen!”

Op 9 & 10 november vinden de Schoonmaak Vakdagen plaats. De eerste beurs in schoonmaakland die na alle coronaperikelen weer kan plaatsvinden. Samen met beursmanager Lisanne Andeweg blikken we...

01 april 2019

#nieuwsnotendop week 13: Blinck Schoon, FMXXL, Gom, Kärcher en schoonmaakcode

Nieuw Kärcher Center Urk: multibrand-service onder één dak Op 29 maart opende het nieuwe Kärcher Center in Urk feestelijk haar deuren. Door deze nieuwe vestiging (die verband houdt met...

04 januari 2024

Besparen op kosten en energie met industriële wasapparatuur

In een tijdperk waarin duurzaam ondernemen centraal staat, richten bedrijven hun aandacht steeds meer op manieren om zowel financiële als milieukosten te verlagen. Een belangrijk aandachtspunt hierbij is de...