4 april 2019

Groene koplopers: Hygiënepapier.nl pakt ‘groene’ primeur met Bewust Bezorgd!

Steeds meer mensen en bedrijven kopen producten online, ook in de hygiënebranche. Voor het milieu is dat niet verkeerd: de bezorging is vaak efficiënt georganiseerd, waardoor één bestelbusje vele bestellingen kan afleveren op het juiste adres. Maar alles kan altijd beter! Daarom introduceert Thuiswinkel.org het nieuwe concept Bewust Bezorgd. Niet zonder trots pakt Hygienepapier.nl de primeur: het is de eerste webshop die meedoet aan Bewust Bezorgd, waarbij de impact van een online bestelling op het milieu wordt getoond.

Hoe werkt Bewust Bezorgd? Bewust Bezorgd maakt mensen, je raadt het al, bewust van bijvoorbeeld de CO2-impact van hun bestellen. Dit door te informeren over de CO2-uitstoot van de bezorging van een bestelling. Want die kan nogal verschillen! Zo stoot een avondbezorging meer CO2 uit dan een bezorging overdag, omdat er ’s avonds minder pakketjes worden bezorgd. Hoe meer pakketjes er in een bezorgbus mee kunnen, hoe duurzamer de bezorging in feite is.

Primeur
Hygiënepapier.nl, de online webshop voor zakelijke hygiëne, is de eerste webshop die Bewust Bezorgd implementeert. Michael Woensdregt, lead online marketeer bij Hygiënepapier.nl, vertelt: “We zijn steeds meer bezig met hoe we onze webshop zo duurzaam mogelijk kunnen maken. Niet alleen qua producten, maar ook alles eromheen. Daar hoort de bezorging natuurlijk ook bij. Bewust Bezorgd zorgt er niet per se voor dat wij duurzamer te werk gaan, maar wel dat het bewustzijn over duurzaamheid en de impact van een bezorging wordt vergroot. En hoe meer we met zijn allen bewust zijn van onze ecologische voetafdruk, hoe meer we kunnen samenwerken om deze te verkleinen!”

Bewustwording
Hoe werkt het dan precies? Bij het doen van je bestelling krijg je op basis van het gewicht van de door jou gekozen producten en de afstand van Hygiënepapier.nl naar jouw adres te zien hoeveel CO2 er verbruikt wordt. “We zijn er trots op dat wij als klein kikkerlandje initiatief nemen om het bewustzijn te vergroten en samen de CO2-uitstoot te verlagen”,  vertelt Michael. “De Nederlandse e-commercesector is de eerste van Europa die dit doet! En dat is hoog nodig: we staan in de top 10 van landen die het meeste CO2 uitstoten, terwijl we maar zo klein zijn. Nederland heeft daarom als doel gesteld om in 2020 een van de meest duurzame landen in de EU te zijn.” Een mooi streven, waar Thuiswinkel en Hygiënepapier.nl zich maar al te graag voor inzetten.

Doe ook mee met Bewust Bezorgd
Heb jij ook een webshop en vind je duurzaam ondernemen belangrijk? Dan is Bewust Bezorgd ook iets voor jou. Neem een kijkje op de website van Bewust Bezorgd voor tips, tricks en meer informatie over hoe jij mee kunt doen. Benieuwd hoe het er allemaal uitziet? Neem dan vooral een kijkje op hygienepapier.nl!

Deel dit artikel

Ook interessant:

01 december 2019

#nieuwsnotendop met winnaars Asito, Wenting en NH, gunning Forton, AWOG glazenwassersweek, Facilicom feest en OSB nieuws

Golden Service Awards voor Wenting, Kolkman en NH Amsterdam Schiphol Airport De jury van de Golden Service Awards (GSA) heeft op 28 november tijdens een feestelijk diner de winnaars...

18 februari 2019

Nieuwe KATRIN Master assortiment: meer prestaties voor professionals

Nieuwe producten met de hoogste kwaliteit voor iedereen: dat is het nieuwe Katrin Master Assortiment in acht woorden. Het verrassende Master-assortiment bevat vier non-woven producten: Katrin FlexMaster voor algemene...

01 februari 2019

#nieuwsnotendop week 5 met Blinck Schoon, CSU, Excentr, Facilicom, Greenspeed, Schoonmaakcode en Yask

Greenspeed is crazy about it: oprichting Greenspeed France Per 1 januari 2019 is Greenspeed France opgericht. “Het Greenspeed circulaire schoonmaakconcept is ook in Frankrijk aan een mooie opmars bezig....

18 februari 2019

MTS Euro Products breidt uit met nieuwe vestiging op bedrijventerrein De Dijk

Burgemeester Edo Haan en de heer Gerrit Malipaard, CEO van MTS Euro Products ondertekenden op 18 februari de koopovereenkomst voor een kavel van 30.000 m2 op bedrijventerrein De Dijk....

03 april 2019

Job Procleaning: “Schoonmaken is mensenwerk en dat snapt Crohill heel goed”

Voor Jeroen Jobse die samen met zijn broer eigenaars is van Job Procleaning, is het heel eenvoudig: “Onze medewerkers doen het belangrijkste werk. Als zij prettig kunnen werken, levert...

05 januari 2019

Na kansloze sollicitaties start autistische tiener schoonmaakbedrijf

Geen werkgever wilde hem aannemen als jobstudent: de 16-jarige Clay Lewis uit Brisbane (Australië). Maar Clay liet het er niet bij zitten: hij startte met hulp van zijn moeder...

25 november 2019

#nieuwsnotendop Uitbreiding Key-Quality, nieuwe identiteit hectas, overname door Gom en nieuw partnership Facility Trade Group

Anouk Rehaen wordt directeur Key-Quality  Onderzoeks-, consultancy- en kwaliteitscontrolebureau in facility management Key-Quality zet volgende stap in haar ontwikkeling. Per 1 maart start Anouk Rehaen als directeur bedrijfsvoering. Anouk...

01 november 2018

Hygienepapier.nl nu officieel marktleider in Nederland

Het grote woord mag er officieel uit: na keihard werken, meten en verbeteren is Hygienepapier.nl nu officieel marktleider in de online verkoop van hygiënepapier! De webshop, die zich focust...

08 juni 2020

Ralph Vodegel (Katrin): “De meerwaarde van hygiënepapier in het toilet krijgt eindelijk erkenning”

Jarenlang, nee decennialang, wordt er al strijd gevoerd tussen leveranciers en sponsors van onderzoeken naar handdroging. Welk systeem is het meest hygiënisch: papier, katoen, luchtdroging? Logisch, want hygiëne is...

18 maart 2019

#nieuwsnotendop week 11 Bunzl, Greenspeed, SC Johnson, Vebego en Landelijke Opschoondag

Nieuwe commissarissen Vebego International De raad van commissarissen van familiebedrijf Vebego International verwelkomt drie nieuwe leden:  per 12 maart 2019 zijn Pamela Boumeester, Willem Cramer en Loes van Rijsoort...