10 december 2018

Gom optimaliseert schoonmaakprocessen met LEVIY app

Schoonmaakbedrijf Gom heeft een nieuwe stap gezet in de digitalisering van werkprocessen. Daartoe heeft het bedrijf een overeenkomst gesloten met LEVIY, leverancier van de gelijknamige app die populair is in de hospitality-sector. Doel van de strategische alliantie is om digitale informatie beter te ontsluiten en daardoor schoonmaakprocessen te optimaliseren.

Er is Gom veel aan gelegen om innovatie in het schoonmaakproces voortvarend van de grond te krijgen. Daarvoor heeft het Schiedamse schoonmaakbedrijf sinds enkele jaren een eigen afdeling Business Development en Innovatie opgetuigd. Een beter gebruik van de grote hoeveelheid data die voorhanden is uit interne processen is een van de speerpunten in het innovatiebeleid. Intensivering van de relatie met softwareleverancier LEVIY past in het beleid om primaire processen meer te digitaliseren.

Goede ervaringen
Met de businessunit Hospitality heeft Gom al een paar jaar goede ervaringen opgedaan met diverse LEVIY-modules. In een strategische samenwerking moeten nieuwe mogelijkheden worden verkend. Beide bedrijven hebben daarom afgesproken om de krachten de bundelen op het gebied van ontwikkeling.

Data voor sturingsinformatie
Bart van Tiggelen, manager Business Development en Innovatie: “Voor Gom heeft LEVIY veel meer potentie dan het communicatieplatform met alle stakeholders in de schoonmaak dat het nu al is. We zien veel toegevoegde waarde in het gebruik van data uit de primaire processen voor sturingsinformatie. Daarvoor gaan we samen aan de slag om nieuwe businessintelligencetools te ontwikkelen.”

Flexibeler schoonmaakproces
Met een betere toepassing van beschikbare data wil Gom ook toe naar een flexibeler schoonmaakproces. Bart van Tiggelen: “Schoonmaak naar behoefte wordt in de toekomst een reële optie. Heeft een opdrachtgever vandaag iets minder bezetting, dan is de wens om de inzet van ons schoonmaakpersoneel daarop aan te passen. De themakaarten die schoonmaakmedewerkers gebruiken als handvat voor hun dagelijkse werkzaamheden zijn nu nog statisch. Je kunt je voorstellen dat we die themakaarten straks gaan aanpassen aan de bezetting. Medewerkers krijgen dan een ander werkprogramma aangeboden en doen niet langer elke dag meer hetzelfde werk.”

Het contract om de samenwerking te bezegelen is eind november door beide partijen ondertekend. Op de foto: Bart van Tiggelen (manager business development Gom), Patrick Rosengarten (directeur monitoring & control Gom), Sebastiaan van der Vinne (CEO & co-founder LEVIY) en Markku Weingärtner (sales & marketingmanager LEVIY)

Deel dit artikel

Ook interessant:

06 mei 2019

#nieuwsnotendop met Gom, Carel Lurvink, Hago, VSR en Wecovi

Ahold Delhaize zet met Gom stap naar geïntegreerd facilitair beleid Per 1 januari is Gom de nieuwe schoonmaakpartner voor distributiecentra en hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Nederland. Het contract...

16 april 2024

Van stressvol toiletbezoek naar welzijnsboost in Hoog Catharijne Utrecht

Tijdens de Dutch Health Week, op woensdag 10 april 2024,vond de officiële opening plaats van de ONE HUNDRED restrooms hub in het drukste winkelcentrum van Nederland: Hoog Catharijne. Het...

28 oktober 2022

#FotoFriday: Een heerlijke wasdag

Het team van Qleaning en vaste partner Clean Up Facilities hadden afgelopen week een heerlijk wasdag bij het Stadhuis van Deventer. Deze mooie foto getuigt van het teamwerk. Eigenaar...

16 april 2023

Voedselbank Houten dankt Dolphin Schoonmaakservice

‘Sinds ruim 12 jaar maakt Dolphin Schoonmaakservice b.v. het pand van de Voedselbank Houten schoon.’ Zo meldt het Houtensnieuws.nl. ‘Iedere week op woensdagmiddag komen mensen van het bedrijf het...

29 juni 2023

Vakantiebaan schoonmaak bij jongeren op 1

De vakantieperiode breekt weer aan. Jongeren grijpen deze zomertijd weer aan om wat extra bij te verdienen. Ze kunnen kiezen uit duizenden vakantiebanen. Voor ‘opgeruimde’ personen is volop werk....

06 juli 2023

Blog: Goed of Goedkoop?

Iets wat goed is, is duur en als iets goedkoop is, zal het wel niet goed zijn. Zo zijn we als consument geprogrammeerd. Het is de tucht van de...

22 juni 2023

Praktijkcase: zelfrijdende schoonmaakmachines in de parkeergarage

Sinds de zomer van 2022 draait bij Q-Park een proef met zelfrijdende schoonmaakmachines in de parkeergarages. Een uitdaging op gebied van techniek, resultaat, personeelsinzet en veiligheid voor klanten in...

09 oktober 2023

BubbleFlush wint Technological Innovation of the Year Award

Op donderdag 5 oktober werd de BubbleFlush geëerd met de felbegeerde Technological Innovation of the Year Award tijdens de European Cleaning & Hygiene Awards 2023 in Dublin, Ierland. De...

25 april 2023

Mohadese Pooloe (FVH): “Mijn baan als rayonmanager is elke dag weer anders”

Ze was er eigenlijk niet naar op zoek, maar werd twee jaar geleden ineens gebeld met het aanbod om als rayonmanager in de schoonmaak aan de slag te gaan....

30 mei 2023

SIEV over forse loonsverhoging: “Onvermijdelijk. Impact op kleinere bedrijven”

“Hard werken moet lonen en de branche moet aantrekkelijk blijven, toch ligt er een prachtig resultaat voor de 125.000 schoonmaakmedewerkers met forse prijsverhogingen van misschien wel 10% of 14%....