2 juli 2019

Mark Woudenberg (De Vos Groep) over Fixed&Easy: van oproep naar ontzorging

“De overstap naar Fixed&Easy scheelt ons veel handelingen. We worden ontzorgd en dat is heel prettig”, vertelt Mark Woudenberg, accountmanager van De Vos Groep Facilitaire Dienstverleners uit Houten. Op 1 maart stapten zij voor een gerenommeerde opdrachtgever in het Zuidwesten van Nederland over van het op oproepbasis bestellen van sanitaire middelen naar het Fixed&Easy concept van Kimberly-Clark Professional. 

De Vos Groep maakt al ruim 18 jaar schoon bij hun opdrachtgever in Zuidwest-Nederland. Daarbij levert zij onder meer ook toiletpapier, dispensers, zeep, vulling luchtverfrissers, handdoekrollen van Kimberly-Clark. Het bestelproces van deze middelen verliep via De Vos Groep. De leidinggevende bij de opdrachtgever hield zelf de voorraad bij en verzorgde de tweewekelijkse bestellingen bij leverancier Groveko. Een taak die iedere twee weken tijd kostte, die niet aan het schoonmaakonderhoud kon worden besteed. Dat is nu veranderd.

“Het voorstel van Kimberly-Clark voor Fixed&Easy omarmden we meteen”

Overstap
Jeroen Neijmeijer, key account manager Cleaning & Hygiëne bij Kimberly-Clark Professional, stelde aan Mark Woudenberg voor om over te stappen op Fixed&Easy en op deze manier de organisatie te ontzorgen. Omdat bestellingen op basis van ervaringscijfers automatisch worden gegenereerd, hoef je er als schoonmaakbedrijf niet meer over na te denken en tijd in te steken. Dat scheelt veel handelingen en werkt prettig. Groveko krijgt de bestelling, levert en bewaakt. Als schoonmaakpartner stap je zo deels uit dit proces. Bovendien is een dusdanig contract beter beheersbaar. De klant krijgt een vast bedrag op de factuur. “We werken al ruim 20 jaar samen met Kimberly-Clark en volgen elkaar in ontwikkelingen”, noemt Mark. ”Het voorstel van Jeroen omarmden wij meteen. Zo help je elkaar.”

Ontwikkelingen
“Binnenkort kan Groveko haar middelen via een hub bij onze klant laten leveren”, voegt Mark aan zijn verhaal toe. “Als opdrachtgever huur je bij SimplyMile ruimte van de hub, een logistiek centrum aan de rand van een grote stad. Je kunt daar dan spullen laten leveren, die vervolgens via elektrische vrachtwagens de stad in, naar de klant worden gebracht. Dit betekent minder transport en minder vervuiling. We wachten de GO af.”

“Tot nu toe verloopt de introductie van Fixed&Easy bij onze klant goed. We hebben nog niet te maken gehad met onverwachte zaken, zoals een tekort aan middelen. In de zomer staat een evaluatiemoment gepland en nemen we alle stappen van het proces en de ervaringen met onze klant, onze medewerkers, Groveko en Kimberly-Clark door.”

Over Fixed&Easy
Fixed&Easy doet haar naam eer aan, want het in 2018 gelanceerde programma van Kimberly-Clark Professional werkt heel gemakkelijk: je kiest de gewenste dispensers, handdoeken, toiletpapier en andere toilethygiëneproducten uit en een van de geselecteerde partners van Kimberly-Clark Professional zorgt dat je altijd voldoende voorraad hebt. Daarnaast biedt Fixed&Easy financiële zekerheid: je betaalt namelijk een vast bedrag per medewerker en/of dispenser. Hierdoor weet je altijd waar je aan toe bent. Kimberly-Clark Professional levert de dispensers, de geselecteerde groothandel verzorgt de bevoorrading en jij houdt meer tijd voor essentiële zaken over.

Laat u in 90 seconden informeren en inspireren met dit introductiefilmpje van Fixed&Easy:

https://youtu.be/D0fzbE0R8wY

Deel dit artikel

Ook interessant:

20 juni 2019

Veel Hollandse haring op internationaal ISSA event bij gastheer Vendor

ISSA, de wereldwijde association voor de schoonmaakindustrie, groeit qua leden in Nederland. Dat werd op 20 juni bevestigd door de belangstelling voor de inmiddels traditionele haringparty, ditmaal gehost door...

27 mei 2020

Blog: Washroom doolhof

Is een washroom, een toiletruimte met één of meer toiletten, een doolhof? Nee, je vindt er zeker je weg wel, maar je moet wel de juiste stappen volgen om...

22 oktober 2024

Tork Focus4 Sustainability vergroot transparantie in duurzaamheid

Tork kondigt haar nieuwe initiatief aan om de transparantie aangaande duurzaamheid voor bedrijven in Europa te verbeteren. Met het programma, Tork Focus4 Sustainability, biedt het bedrijf een uitgebreide samenvatting...

10 mei 2024

Zo zorgt Tork voor meer tevreden medewerkers

De tevredenheid van medewerkers hangt nauw samen met de hygiëne op de werkplek. Wist je dat 86% van de werknemers op kantoor hygiëne zelfs het belangrijkste aspect vindt van...

16 oktober 2024

Het Tork PeakServe® Handdoeksysteem zorgt voor efficiency én gastvrijheid

Beeld je een drukbezochte sanitaire ruimte in. De dispenser met papieren handdoeken is leeg. Je loopt met natte handen naar buiten. Geen optimale situatie. Met het Tork PeakServe® Continu™...

26 april 2024

Creëer duurzame waarde met Tork PaperCircle

PaperCircle van Tork is ’s werelds eerste recyclingsdienst voor papieren handdoeken. Door gebruikte papieren in te zamelen en te recyclen in plaatselijke Essity fabrieken, worden ze omgezet in nieuwe...

24 november 2021

Schoon toilet als beloning

Naar het toilet gaan op een festival is niet altijd een fijne beleving. Daar hebben ze in Spanje iets op gevonden. Een fris en schoon toilet, de ‘blessed bathroom’,...

26 maart 2019

Met Fixed&Easy bekrachtigt Moderna Direct imago als trendsetter

Wat een halve eeuw geleden begon als wasserij en stomerij, is inmiddels aangevuld met een facilitaire groothandel. Jos Warringa staat aan het roer van de groothandel Moderna Direct: “Door...

21 november 2024

Geberit initieert ‘De jacht op vuile toiletten’

Op 19 november, op Wereld toilet dag, vestigde Geberit opnieuw de aandacht op de zorgwekkende staat van sanitaire voorzieningen in Belgische scholen. Slecht sanitair beïnvloedt de 1,2 miljoen leerlingen...

02 mei 2024

The Good Roll: ‘Bij ons hangen geen omzetcijfers aan de muur, maar toiletdoelen’

Het FD publiceerde op 24 april 2024 een artikel over The Good Roll. Anna Dijkman beschrijft het verhaal van oprichter Melle Schellekens, die sociale impact wil maken: ‘Hoe gaaf...