2 juli 2019

Mark Woudenberg (De Vos Groep) over Fixed&Easy: van oproep naar ontzorging

“De overstap naar Fixed&Easy scheelt ons veel handelingen. We worden ontzorgd en dat is heel prettig”, vertelt Mark Woudenberg, accountmanager van De Vos Groep Facilitaire Dienstverleners uit Houten. Op 1 maart stapten zij voor een gerenommeerde opdrachtgever in het Zuidwesten van Nederland over van het op oproepbasis bestellen van sanitaire middelen naar het Fixed&Easy concept van Kimberly-Clark Professional. 

De Vos Groep maakt al ruim 18 jaar schoon bij hun opdrachtgever in Zuidwest-Nederland. Daarbij levert zij onder meer ook toiletpapier, dispensers, zeep, vulling luchtverfrissers, handdoekrollen van Kimberly-Clark. Het bestelproces van deze middelen verliep via De Vos Groep. De leidinggevende bij de opdrachtgever hield zelf de voorraad bij en verzorgde de tweewekelijkse bestellingen bij leverancier Groveko. Een taak die iedere twee weken tijd kostte, die niet aan het schoonmaakonderhoud kon worden besteed. Dat is nu veranderd.

“Het voorstel van Kimberly-Clark voor Fixed&Easy omarmden we meteen”

Overstap
Jeroen Neijmeijer, key account manager Cleaning & Hygiëne bij Kimberly-Clark Professional, stelde aan Mark Woudenberg voor om over te stappen op Fixed&Easy en op deze manier de organisatie te ontzorgen. Omdat bestellingen op basis van ervaringscijfers automatisch worden gegenereerd, hoef je er als schoonmaakbedrijf niet meer over na te denken en tijd in te steken. Dat scheelt veel handelingen en werkt prettig. Groveko krijgt de bestelling, levert en bewaakt. Als schoonmaakpartner stap je zo deels uit dit proces. Bovendien is een dusdanig contract beter beheersbaar. De klant krijgt een vast bedrag op de factuur. “We werken al ruim 20 jaar samen met Kimberly-Clark en volgen elkaar in ontwikkelingen”, noemt Mark. ”Het voorstel van Jeroen omarmden wij meteen. Zo help je elkaar.”

Ontwikkelingen
“Binnenkort kan Groveko haar middelen via een hub bij onze klant laten leveren”, voegt Mark aan zijn verhaal toe. “Als opdrachtgever huur je bij SimplyMile ruimte van de hub, een logistiek centrum aan de rand van een grote stad. Je kunt daar dan spullen laten leveren, die vervolgens via elektrische vrachtwagens de stad in, naar de klant worden gebracht. Dit betekent minder transport en minder vervuiling. We wachten de GO af.”

“Tot nu toe verloopt de introductie van Fixed&Easy bij onze klant goed. We hebben nog niet te maken gehad met onverwachte zaken, zoals een tekort aan middelen. In de zomer staat een evaluatiemoment gepland en nemen we alle stappen van het proces en de ervaringen met onze klant, onze medewerkers, Groveko en Kimberly-Clark door.”

Over Fixed&Easy
Fixed&Easy doet haar naam eer aan, want het in 2018 gelanceerde programma van Kimberly-Clark Professional werkt heel gemakkelijk: je kiest de gewenste dispensers, handdoeken, toiletpapier en andere toilethygiëneproducten uit en een van de geselecteerde partners van Kimberly-Clark Professional zorgt dat je altijd voldoende voorraad hebt. Daarnaast biedt Fixed&Easy financiële zekerheid: je betaalt namelijk een vast bedrag per medewerker en/of dispenser. Hierdoor weet je altijd waar je aan toe bent. Kimberly-Clark Professional levert de dispensers, de geselecteerde groothandel verzorgt de bevoorrading en jij houdt meer tijd voor essentiële zaken over.

Laat u in 90 seconden informeren en inspireren met dit introductiefilmpje van Fixed&Easy:

https://youtu.be/D0fzbE0R8wY

Deel dit artikel

Ook interessant:

03 mei 2024

Realtime inzicht met Tork Vision Schoonmaken

Tork Vision Schoonmaken maakt gebruik van realtime data om te bepalen waar en wanneer er servicebehoeften zijn. Hierdoor kan je slimmer en efficiënter werken en tegelijkertijd voldoen aan de...

08 mei 2020

Blog: Hygiënisch handen drogen, hoe dan?

Handhygiëne heeft de wereld in z’n greep, we ervaren dat allemaal. Maar hoe krijgen we weer grip op ons leven? Een goede handhygiëne is de absolute basis, handdroging maakt...

24 november 2021

Schoon toilet als beloning

Naar het toilet gaan op een festival is niet altijd een fijne beleving. Daar hebben ze in Spanje iets op gevonden. Een fris en schoon toilet, de ‘blessed bathroom’,...

26 maart 2019

Met Fixed&Easy bekrachtigt Moderna Direct imago als trendsetter

Wat een halve eeuw geleden begon als wasserij en stomerij, is inmiddels aangevuld met een facilitaire groothandel. Jos Warringa staat aan het roer van de groothandel Moderna Direct: “Door...

15 oktober 2024

“Meer dan 50% in schoonmaakland draait om kantoren. Daar is Tork goed in”

Tork is sterk in het kantoorsegment. Samen met schoonmaakbedrijven zorgt het bedrijf voor maatwerk oplossingen bij de eindklant. Waar de een focust op comfort, heeft de ander wensen op...

18 juli 2019

Nooit meer urinestank en altijd een fris sanitair: het kan!

Wie heeft er geen hekel aan de urinestank die in sanitaire ruimtes vaak voorkomt? Het is gemakkelijk op te lossen: een dieptereiniging met Piccomat FS en Spontan Super maakt...

10 januari 2020

Facebook Friday: nieuwe robot wc-rolbrenger

Een robot die je bij hoge nood een toiletrol brengt: deze week op de techbeurs CES in Las Vegas en op onze Facebook pagina. Op de grootste mondiale Consumer Electro...

21 november 2024

Geberit initieert ‘De jacht op vuile toiletten’

Op 19 november, op Wereld toilet dag, vestigde Geberit opnieuw de aandacht op de zorgwekkende staat van sanitaire voorzieningen in Belgische scholen. Slecht sanitair beïnvloedt de 1,2 miljoen leerlingen...

10 mei 2024

Zo zorgt Tork voor meer tevreden medewerkers

De tevredenheid van medewerkers hangt nauw samen met de hygiëne op de werkplek. Wist je dat 86% van de werknemers op kantoor hygiëne zelfs het belangrijkste aspect vindt van...

27 september 2023

Katrin: “Wij geloven niet meer in advertenties in vakbladen, wel in persoonlijke contact”

In november vinden de Schoonmaakvakdagen voor de vijfde keer plaats. Exposanten vertellen in een serie over hun deelname van de afgelopen jaren. Vandaag is KATRIN hygiënepapier  aan de beurt,...