22 juli 2019

Uitbreiding exportteam MTS Euro Products met FMNextGen’er Dirk Roelofsen

Ons nieuwe jaar is net begonnen”, bruist Sander Ekhart, commercieel directeur van MTS Euro Products, door de telefoon als we hem op maandag 1 juli in de vroege ochtend bellen. Begin van de week, begin van de maand, begin van het nieuwe boekjaar dus, en het begin van een (ver)nieuw(end) exporttijdperk. Want sinds 1 mei versterkt Dirk Roelofsen het salesteam in de functie van internationaal accountmanager.

Dirks eerste indruk? “Een erg leuk, dynamisch bedrijf, waarin iedereen hetzelfde doel heeft, namelijk service verlenen aan onze klanten. Dat is prioriteit nummer 1. Zo word je opgeleid en in de bedrijfscultuur van MTS Euro Products meegenomen.” En die serviceverlening had ook in het afgelopen boekjaar weer succes, want het team sluit het boekhoudkundig kalenderjaar 2017/2018 af met € 65 miljoen omzet.

“Dirk is jong, hij is de toekomst”

Succes door- en voortzetten
Een betrouwbare partner, de meest concurrerende prijs, heel graag willen delen, altijd eerlijk en oprecht zijn, kort op de bal: deze meerwaarde legt MTS Euro Products geen windeieren in binnen- en buitenland. Een substantieel deel van de omzet komt namelijk uit het buitenland en om dat succes door en voort te zetten, is Dirk Roelofsen per 1 mei aan het team toegevoegd. “Ik ken Dirk al lang, via zijn ouders. Na zijn studietijd zocht hij een baan; ik heb hem toen geïntroduceerd bij Hijman in Amsterdam, waar hij is opgeklommen van baliemedewerker naar sales. En nu dus bij ons. Daar zijn we heel blij mee!”

Groeiende afdeling Export
De afdeling Export van MTS Euro Products is groeiend. Met Nico Bennik voor de inkoop en export van poetslappen, Diana van Nimwegen en Bob Companjen voor de export. “Met het oog op groei en opvolging heb ik Dirk aan Bob gekoppeld. Om te bouwen aan vertrouwen. Recent waren ze samen op reis naar de Baltische Staten. We exporteren namelijk naar 27 landen. De focus voor Bob en Dirk ligt op de b2b-markt en in het bijzonder op landen als Duitsland, Frankrijk, UK en Scandinavië. Het voordeel van Dirk dat hij jong is, snel schakelt met zijn netwerk en nu samen met Bob optrekt en kan proeven aan de sfeer binnen MTS.”

Dirk beaamt dat en voegt toe:Ik hoop en verwacht de exporttak een boost te kunnen geven. Die boost is tweeledig, namelijk de huidige exportrelaties onderhouden en de focus leggen op het genereren van new business in Europa.”

Blik vooruit
Dirk heeft er duidelijk zin in. Wat is je doel voor de komende maanden, vragen we hem. “De eerste twee maanden waren vooral bedoeld om de organisatie en het pakket van MTS Euro Products te leren kennen. Een stevige fundering leggen dus. De komende maanden zullen in het teken staan van veel acquisitie en klantbezoeken plannen.” De afgelopen jaren was je vooral in Nederland actief; welke verschillen verwacht je bij je internationale klanten? “Uiteraard verschil in talen en culturen. Wat ik nu al mee heb gemaakt, is dat klanten in andere landen anders communiceren en meer terughoudend zijn. Hiermee moet ik leren omgaan. Juist deze verschillen zijn waardevol om te herkennen en daarop te kunnen anticiperen. Ik kijk ernaar uit om relaties en prospects te ontmoeten tijdens de Interclean 2020 in Amsterdam.”

Leestip:

Deel dit artikel

Ook interessant:

09 oktober 2019

Blog: Strikdiploma

We binden er geen touwtjes omheen. Evenmin gaan we de kinderen strikken. Maar op de Internationale Handenwasdag, op dinsdag 15 oktober, kunnen 65  kinderen van de basisscholen De Dijck...

13 november 2019

Schoonmaak Vakdagen 2019: filmcompilatie Primeurs

Wat heb je gemist als je de Schoonmaak Vakdagen niet hebt bezocht? Veel. Onder meer heel veel primeurs. Henk Snaterse maakte van enkele noviteiten deze filmcompilatie met Meclean Professional...

18 maart 2019

Met Fixed&Easy gaan Kimberly-Clark en Propers voor cross selling

Vanuit zijn passie om mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt een kans te geven, begon Patrick Arts in 2005 schoonmaakbedrijf Propers. “We willen mensen laten ontwikkelen”, motiveert de...

31 juli 2020

Corona thema top 5 meest gelezen blogs 1e halfjaar 2020

De uitzonderlijk verrassende en verontrustende corona-uitbraak riep veel vragen en emoties op. Dat leverde praktische en creatieve tekstspinsels op. En opvallende hoge bereikcijfers: nog meer bezoeken en lezers voor...

08 februari 2023

Toiletonderhoud gaat verder dan een toiletborstel

Toon mij uw toilet, dan zeg ik of u een viespeuk bent, luidt een oud gezegde. Niemand weet meer wie in het facilitair management dit spreekwoord ooit heeft bedacht,...

23 december 2021

Fiets voor Samad

Hijman Schoonmaakartikelen B.V. doet aan social return. Deze vult de schoonmaakgroothandel in met Everyday Heroes. Zo heeft Hijman bijvoorbeeld bijgedragen aan een elektrische fiets voor Samad, zodat hij makkelijker zijn...

01 november 2024

Verbeter klanttevredenheid met Tork Minimalisator Kantoorklachten™

Het Tork Office Hygiëne Pakket™ bevat ook tools en ondersteuning die bedrijven nodig hebben om de tevredenheid van medewerkers te verbeteren, waaronder de Minimalisator Kantoorklachten™. Hiermee kunnen facilitair managers...

12 maart 2020

Edwin van den Broek (Burgman): “Kosten besparen op schoonmaak, zo doe je dat”

“Innovatieve kennispartner Burgman zet in op kostenbesparing”, kopten we op 13 januari in aanloop naar de Horecava en Vakbeurs Facilitair. De importeur en groothandel in professionele hygiëne- en reinigingssystemen...

07 november 2019

Ook Katrin Hygiënepapier op Schoonmaak Vakdagen met grootse boodschap

“Een kleine stand, maar we hebben een belangrijke, grootse boodschap. Een met impact”, prikkelt Ralph Vodegel, sales director Benelux. Katrin is de hygiënepapiertak van Metsä Tissue, onderdeel van Metsä...

20 juni 2019

Veel Hollandse haring op internationaal ISSA event bij gastheer Vendor

ISSA, de wereldwijde association voor de schoonmaakindustrie, groeit qua leden in Nederland. Dat werd op 20 juni bevestigd door de belangstelling voor de inmiddels traditionele haringparty, ditmaal gehost door...