22 juli 2019

Uitbreiding exportteam MTS Euro Products met FMNextGen’er Dirk Roelofsen

Ons nieuwe jaar is net begonnen”, bruist Sander Ekhart, commercieel directeur van MTS Euro Products, door de telefoon als we hem op maandag 1 juli in de vroege ochtend bellen. Begin van de week, begin van de maand, begin van het nieuwe boekjaar dus, en het begin van een (ver)nieuw(end) exporttijdperk. Want sinds 1 mei versterkt Dirk Roelofsen het salesteam in de functie van internationaal accountmanager.

Dirks eerste indruk? “Een erg leuk, dynamisch bedrijf, waarin iedereen hetzelfde doel heeft, namelijk service verlenen aan onze klanten. Dat is prioriteit nummer 1. Zo word je opgeleid en in de bedrijfscultuur van MTS Euro Products meegenomen.” En die serviceverlening had ook in het afgelopen boekjaar weer succes, want het team sluit het boekhoudkundig kalenderjaar 2017/2018 af met € 65 miljoen omzet.

“Dirk is jong, hij is de toekomst”

Succes door- en voortzetten
Een betrouwbare partner, de meest concurrerende prijs, heel graag willen delen, altijd eerlijk en oprecht zijn, kort op de bal: deze meerwaarde legt MTS Euro Products geen windeieren in binnen- en buitenland. Een substantieel deel van de omzet komt namelijk uit het buitenland en om dat succes door en voort te zetten, is Dirk Roelofsen per 1 mei aan het team toegevoegd. “Ik ken Dirk al lang, via zijn ouders. Na zijn studietijd zocht hij een baan; ik heb hem toen geïntroduceerd bij Hijman in Amsterdam, waar hij is opgeklommen van baliemedewerker naar sales. En nu dus bij ons. Daar zijn we heel blij mee!”

Groeiende afdeling Export
De afdeling Export van MTS Euro Products is groeiend. Met Nico Bennik voor de inkoop en export van poetslappen, Diana van Nimwegen en Bob Companjen voor de export. “Met het oog op groei en opvolging heb ik Dirk aan Bob gekoppeld. Om te bouwen aan vertrouwen. Recent waren ze samen op reis naar de Baltische Staten. We exporteren namelijk naar 27 landen. De focus voor Bob en Dirk ligt op de b2b-markt en in het bijzonder op landen als Duitsland, Frankrijk, UK en Scandinavië. Het voordeel van Dirk dat hij jong is, snel schakelt met zijn netwerk en nu samen met Bob optrekt en kan proeven aan de sfeer binnen MTS.”

Dirk beaamt dat en voegt toe:Ik hoop en verwacht de exporttak een boost te kunnen geven. Die boost is tweeledig, namelijk de huidige exportrelaties onderhouden en de focus leggen op het genereren van new business in Europa.”

Blik vooruit
Dirk heeft er duidelijk zin in. Wat is je doel voor de komende maanden, vragen we hem. “De eerste twee maanden waren vooral bedoeld om de organisatie en het pakket van MTS Euro Products te leren kennen. Een stevige fundering leggen dus. De komende maanden zullen in het teken staan van veel acquisitie en klantbezoeken plannen.” De afgelopen jaren was je vooral in Nederland actief; welke verschillen verwacht je bij je internationale klanten? “Uiteraard verschil in talen en culturen. Wat ik nu al mee heb gemaakt, is dat klanten in andere landen anders communiceren en meer terughoudend zijn. Hiermee moet ik leren omgaan. Juist deze verschillen zijn waardevol om te herkennen en daarop te kunnen anticiperen. Ik kijk ernaar uit om relaties en prospects te ontmoeten tijdens de Interclean 2020 in Amsterdam.”

Leestip:

Deel dit artikel

Ook interessant:

14 mei 2019

Hijman nodigt uit voor Glas-Geveldag en Vloerendag op 22 mei

Ieder jaar organiseert Hijman haar glas- en geveldag. Dit jaar breidt zij haar programma uit met vloeronderhoud. Belangstellenden kunnen op woensdag 22 mei tussen 10.00-17.00 uur rekenen op interactie met...

07 augustus 2020

Kwartet aan onderzoeken: wat leveren ze op?

Coronacrisis maakt creatief en leidt blijkbaar tot veel onderzoeken. We zetten er vier op een rij. Discriminatie en diversiteit: laten we steken vallen? Een recent aangenomen wetsvoorstel over diversiteit...

11 november 2024

Tork lanceert Tork OptiServe® Toiletpapier Systeem

Met haar nieuwe Tork OptiServe® Toiletpapier Systeem helpt Tork de efficiëntie van facilitair managers en hun teams verbeteren en de impact op het milieu verminderen. Het hulsloze toiletpapier zorgt...

03 mei 2024

Realtime inzicht met Tork Vision Schoonmaken

Tork Vision Schoonmaken maakt gebruik van realtime data om te bepalen waar en wanneer er servicebehoeften zijn. Hierdoor kan je slimmer en efficiënter werken en tegelijkertijd voldoen aan de...

02 mei 2024

Tork CO2-neutrale dispensers op Interclean 2024

Tork presenteert tijdens de aankomende Interclean haar in 2023 gelanceerde innovatie: CO2-neutrale dispensers. Als koploper op het gebied van duurzaamheid heeft Tork als eerste in Europa een certificering voor...

24 juli 2019

Maak de customer journey met de nieuwe Katrin geurlijn Freshness

Katrin geeft Katrin haar hygiëneoplossingen iets bijzonders en brengt frisheid en welbehagen in het toilet. Met Katrin Freshness verbeter je de klantenervaring en -beleving van een toiletbezoek. De nieuwe...

04 oktober 2024

Vel-voor-vel-dosering voor verminderd verbruik en verhoogde hygiëne met de Tork Xpress® Gecomprimeerde Multifold Handdoeken

De nieuwste papieren handdoekvulling is 50% compacter, waardoor er twee keer zoveel papieren handdoeken in de dispenser passen. De Tork (gecomprimeerde ) Handdoekbundels voor de Xpress® Multifold serie kent...

15 oktober 2024

“Meer dan 50% in schoonmaakland draait om kantoren. Daar is Tork goed in”

Tork is sterk in het kantoorsegment. Samen met schoonmaakbedrijven zorgt het bedrijf voor maatwerk oplossingen bij de eindklant. Waar de een focust op comfort, heeft de ander wensen op...

13 november 2019

Schoonmaak Vakdagen 2019: filmcompilatie Primeurs

Wat heb je gemist als je de Schoonmaak Vakdagen niet hebt bezocht? Veel. Onder meer heel veel primeurs. Henk Snaterse maakte van enkele noviteiten deze filmcompilatie met Meclean Professional...

07 december 2023

Tork verlegt grenzen in duurzaamheid en innovatie op Horecava 2024

Van 8 tot en met 11 januari 2024 is Tork aanwezig op Horecava in RAI Amsterdam, om daar haar nieuwste duurzame en innovatieve oplossingen te presenteren. In hal 11,...