18 oktober 2021

Nieuwe collega: schoonmaakrobot Billie

Onlangs is er een nieuw teamlid toegevoegd aan het schoonmaakteam van GOM op de studiolocatie van DPG Media in Vilvoorde. Schoonmaakrobot Billie is hartelijk verwelkomd door de teamleden Aysha, Rukiye en Konca. De schoonmaakrobot is de Leovac van Lionsbot, een model dat stofzuigt en zal worden ingezet voor de repetitieve taken in de kantoren en lange gangen van het mediagebouw.

Innovatie voorop
Innovatie is een belangrijke pijler voor de bedrijfsvoering van DPG Media. We optimaliseren altijd graag onze dienstverlening en daarbij is goede hospitality een voorwaarde tot succes.”, vertelt Stijn van den Acker van DPG Media, De inzet van Billie in het cleaning team past daar perfect binnen. Het cleaning team is al jaren actief bij ons en de aanvulling met een robot is een sterke ontwikkeling. Zo ook voor de beleving die onze bezoekers en klanten ervaren, Billie is immers een interactieve schoonmaakrobot. De innovatie van de inzet betreft voornamelijk de kunstmatige intelligentie waarmee de robot obstakels in zijn omgeving kan herkennen. Deze robot maakt niet alleen een omweg wanneer je plotseling een stoel of ander object in zijn baan plaatst, maar vraagt ook vriendelijk even aan de kant te gaan wanneer een persoon zijn weg verspert.”

Schoonmaken wordt nu nóg makkelijker
GOM vindt het belangrijk haar schoonmaakwerkzaamheden efficiënt in te richten. De inzet van een schoonmaakrobot helpt daarbij de balans te vinden tussen het uitvoeren van repetitieve taken en de gezondheid van het team. “Wij maken graag de schoonmaakwerkzaamheden makkelijker”, zegt Frank Op de Beeck van GOM België. “De zwaardere repetitieve taken zoals het stofzuigen van lange gangen en kantoorvloeren wordt in de nacht door Billie gedaan. Een goede aanvulling op het dagteam dat hierdoor meer tijd heeft voor andere werkzaamheden. In het begin is het even wennen, maar de voordelen zijn na een paar dagen al merkbaar. Wij zijn positief over deze toekomstige ontwikkelingen in samenwerking tussen mens en machine”.

Al 100 schoonmaakrobots aan het werk
De schoonmaakrobot van DPG Media is de 100e schoonmaakrobot die door toeleverancier BOMA in de facilitaire markt wordt gezet. Billie werd dan ook extra feestelijk ontvangen. Alle betrokkenen ontvingen een klein cadeau. “Zoals de verwelkoming van élk nieuw teamlid is ook de eerste werkdag van Billie een feestje waard”, vertelt Pierre van Campenhout. “Wij adviseren en ondersteunen tal van klanten in het vraagstuk rondom robotisering en mechanisatie. Een kansrijke ontwikkeling voor alle partijen waarbij mens en machine elkaar goed aanvullen. We zien dan ook nog veel eerste werkdagen in het verschiet.” 

Klik hier voor het filmpje van de introductie en ontvangst van nieuw teamlid Billie.

 

 

Deel dit artikel

Ook interessant:

14 september 2023

Ontdek de geheimen van duurzaam succes!

Het is tijd voor inspiratie over duurzaamheid. Veel bedrijven zijn ermee bezig, maar nog zoekende naar  hoe duurzaamheid een onderscheidend kenmerk kan worden? Daarom wordt van 19 tot en...

15 januari 2025

BOMA innoveert de schoonmaak met robots bij Sportbedrijf Rotterdam

Sportbedrijf Rotterdam en BOMA werken al meer dan 3 jaar samen. Een van de grootste stappen die samen zijn gezet, is de implementatie van schoonmaakrobots zoals de LeoScrub. Nel...

02 maart 2019

“Wie onze nieuwe website bezoekt, maakt een customer journey”

“Wie jarig is, trakteert… Dat lukte niet op onze zevende verjaardag op 6 februari, maar wel in onze verjaarsdagsmaand. Onze traktatie? De nieuwe website van Schoonmaakjournaal.” Op 20 februari...

23 april 2020

Schoonmaak en arbeidskrapte (1): “Erkenning door coronavirus vergroot binding en aantrekkingskracht ook voor langere tijd”

Tot begin maart waren we als schoonmaakbranche vol van arbeidskrapte. We hadden er veel kopzorgen over. En wat zien we nu, nog geen 2 maanden later? Het FNV signaleert...

01 juni 2022

1nergiek genomineerd als Grootste stijger Integron Beleving Award

“Na twee keer winnaar van de Medewerkerbeleving Award in de categorie Dienstverlening zijn we nu genomineerd voor de categorie Grootste stijgers. Hoe trots kun je zijn? Heel trots!”, reageert...

24 november 2023

#FILMFRIDAY: Gom vindt robots van toegevoegde waarde

Robotisering is niet meer weg te denken uit de schoonmaakbranche. Gom weet dit en past dit toe. Een gloednieuwe video laat zien wat de visie van Gom op het...

11 april 2019

Marjolein Reijs (Gom) over werkgeluk: “Laten voelen dat jij en jouw werk ertoe doen”

“Als ik mensen kan laten voelen dat zij er als persoon toe doen, dat hun werk van toegevoegde waarde is, word ik zelf gelukkiger en zie ik bij hen...

11 maart 2019

#nieuwsnotendop week 10: Blinck, Burgman, Gom, Hectas en Interclean Istanbul

Gom stelt Marjolein Reijs als nieuwe HR-directeur aan Vanaf 1 maart is Marjolein Reijs de nieuwe HR-directeur van Gom. Zij stapt over van McDonald’s, waar zij director human resources...

04 december 2019

Blog: De definitie van duurzaamheid: de snaren van een gitaar

Je kunt tegenwoordig niet om het begrip duurzaamheid heen. In elke branche is het een thema en je leest het dagelijks op social media terug. Wanneer je Google laat...

21 augustus 2023

Bunzl neemt Groveko over

Groveko, de  groothandel in schoonmaakartikelen en AI-schoonmaakrobots uit Ede, is door eigenaar MKB Fonds verkocht aan Bunzl Plc. Participatiemaatschappij MKB Fonds uit Amstelveen maakt bekend dat zij op vrijdag 18...