26 augustus 2024

SBTi valideert duurzaamheidsdoelstellingen Essity

Hygiëne- en gezondheidsbedrijf Essity zet een nieuwe stap richting een duurzame toekomst: de doelstellingen om tegen 2050 de uitstoot van broeikasgassen tot nul te reduceren, zijn officieel gevalideerd door het Science Based Targets initiative (SBTi). Dit betekent dat zowel de korte- als langetermijndoelen van Essity op het gebied van duurzaamheid (van energieverbruik binnen het bedrijf tot de impact van ingekochte goederen en diensten) in lijn zijn met de ‘Business Ambition for 1.5°C’ van het Global Compact van de Verenigde Naties. 


Essity’s zonnepark in Suameer

Ambitieuze doelstellingen
Essity streeft ernaar om uiterlijk in 2050 net zero emissies te bereiken in de hele waardeketen. Op korte termijn wil Essity tegen 2030 de uitstoot van energieverbruik (Scope 1 en 2) met 35% verminderen. Ook de doelen voor Scope 3, waaronder transport en verwerking van producten aan het einde van hun levensduur, zijn aangescherpt van 18% naar een ambitieuze 35% reductie binnen hetzelfde tijdsbestek, ten opzichte van de basislijn uit 2016.

“Klimaatverandering is een van de grootste uitdagingen van onze tijd. Bij Essity zijn we vastbesloten om tegen 2050 een uitstoot van nul procent te bereiken. Dit wordt mogelijk gemaakt door onze sterke focus op innovatie en samenwerking met klanten, partners en leveranciers”, aldus Magnus Groth, President en CEO van Essity.

Tork is het merk van Essity dat in de schoonmaakbranche bekend staat om haar hygieneproducten en diensten.

Deel dit artikel

Ook interessant:

30 oktober 2022

#Favorites Mrs. Harris goes to Paris

Zin in een leuke film, met goede afloop? Deze film over schoonmaakster Ada Harris werd gemaakt in samenwerking met Dior en draait nu in de bioscopen. Het verhaal, gebaseerd...

24 april 2024

Bezoek uit Den Haag voor NVZ-lid Spectro

In het kader van de aankomende Europese verkiezingen hebben afgelopen week Gerben Horst, CDA-kandidaat voor het Europees Parlement en Inge van Dijk, Tweede Kamerlid (CDA) een bezoek gebracht aan...

01 juni 2022

Tour Facilitair 2022

Vandaag, 1 juni, staan er iets meer dan 250 facilitair professionals aan de start van Tour Facilitair 2022. Een facilitair netwerkevent waarbij deelnemers 80 km fietsen. Het is alweer...

04 november 2025

Schoonmaker van het Jaar 2025, Jolanda Reedijk, luncht met Koninklijk Paar

Zijne Majesteit de Koning en Hare Majesteit Koningin Máxima hebben dinsdag 4 november in Paleis Noordeinde een lunch aangeboden aan Nederlanders die zich hebben onderscheiden door een bijzondere prestatie....

17 april 2025

Novon Plus behaalt opnieuw PSO 30+

Schoonmaakbedrijf Novon meldt dat zij opnieuw het certificaat PSO 30+ heeft behaald. “We zijn opnieuw 2 jaar gecertificeerd en daar zijn we trots op. Dank aan iedereen die dit...

25 september 2024

Joey Slikkerveer (Dolmans): “Nu weet ik wat er ná een calamiteit gebeurt”

Al sinds 2009 is Joey Slikkerveer 112-fotograaf en legt hij hulpdiensten en incidenten vast. Maar wat er ná een calamiteit gebeurt, bleef hem altijd wat onduidelijk. Tot hij in...

11 december 2018

Digitale doolhof (3): Cleanfix ziet kansen samenwerking mens en robot: cobot

Saai schoonmaakwerk van lange gangen en grote hallen; het is een van de voorbeelden waar robotisering een mentale, praktische en efficiënte meerwaarde zou kunnen bieden. Of een samenwerking. Want...

01 maart 2024

#Fotofriday Eén gezamenlijke schoonmaaktaal

Een groep Oekraïense en Poolse medewerkers van Nivo Groep heeft de basisinstructie schoonmaak gevolgd in Emmen, met als doel één gemeenschappelijke ‘schoonmaaktaal’ te gaan spreken. Met behulp van tolken...

30 juli 2025

Marloes Groenewegen (Fairtrade): “Kwetsbaarheid als kracht in leiderschap”

Wat gebeurt er als je als leider niet alles hoeft te weten, maar er wél echt bent voor je team? Marloes Groenewegen, sinds januari directeur-bestuurder van Fairtrade Nederland, gelooft...

18 januari 2024

Welke invloed hebben jongeren in de schoonmaakbranche? Tirza Dingelstad (CSG/Kaleidon) vertelt over haar aanpak.

In december 2023 deden we een oproep aan de jongeren in de schoonmaaksector om te horen hoe zij de branche ‘opschudden’. We ontvingen enthousiaste reacties die we graag met...