26 augustus 2024

SBTi valideert duurzaamheidsdoelstellingen Essity

Hygiëne- en gezondheidsbedrijf Essity zet een nieuwe stap richting een duurzame toekomst: de doelstellingen om tegen 2050 de uitstoot van broeikasgassen tot nul te reduceren, zijn officieel gevalideerd door het Science Based Targets initiative (SBTi). Dit betekent dat zowel de korte- als langetermijndoelen van Essity op het gebied van duurzaamheid (van energieverbruik binnen het bedrijf tot de impact van ingekochte goederen en diensten) in lijn zijn met de ‘Business Ambition for 1.5°C’ van het Global Compact van de Verenigde Naties. 


Essity’s zonnepark in Suameer

Ambitieuze doelstellingen
Essity streeft ernaar om uiterlijk in 2050 net zero emissies te bereiken in de hele waardeketen. Op korte termijn wil Essity tegen 2030 de uitstoot van energieverbruik (Scope 1 en 2) met 35% verminderen. Ook de doelen voor Scope 3, waaronder transport en verwerking van producten aan het einde van hun levensduur, zijn aangescherpt van 18% naar een ambitieuze 35% reductie binnen hetzelfde tijdsbestek, ten opzichte van de basislijn uit 2016.

“Klimaatverandering is een van de grootste uitdagingen van onze tijd. Bij Essity zijn we vastbesloten om tegen 2050 een uitstoot van nul procent te bereiken. Dit wordt mogelijk gemaakt door onze sterke focus op innovatie en samenwerking met klanten, partners en leveranciers”, aldus Magnus Groth, President en CEO van Essity.

Tork is het merk van Essity dat in de schoonmaakbranche bekend staat om haar hygieneproducten en diensten.

Deel dit artikel

Ook interessant:

05 december 2024

Interview David de Romsee (Essity): “Samen met Tork werken aan een duurzame toekomst: kleine stappen, grote impact”

Recentelijk publiceerden we op Schoonmaakjournaal een artikel over de duurzaamheidsaanpak van Tork: Focus4 Sustainability. Met dit initiatief biedt aanjager Tork praktische handvatten om organisaties te helpen verduurzamen; zowel in...

21 augustus 2025

#PODCAST Vakpraat: “Gastheerschap is iets anders dan vakmanschap!”

In de nieuwste aflevering van podcast Vakpraat spreekt Laura de la Mar van Gastvrijheid in Bedrijf over de ware essentie van gastheerschap. Geen regels over “bordje van links, glaasje...

12 november 2023

Zing mee met de i-mop Song

Dagelijks zien we op social media filmpjes van dansende mensen voorbijkomen. Al scrollend genieten van aandoenlijke beelden, indrukwekkende moves en professionele dansers. Als schoonmaakbranche kunnen we eigenlijk niet achterblijven....

03 juli 2019

FD: “Het wordt tijd om de bezem uit de kast te halen”

Wat is er toch aan de hand met onze grote schoonmaakbedrijven? Columnist Bartjens van het Financieele Dagblad vraagt het zich af. In zijn column De bezem erdoor beschouwt hij...

04 augustus 2025

Online Masterclass Alcohol, drugs- en medicijnmisbruik

Medewerkers die op het werk onder invloed zijn van medicijnen, alcohol of drugs als cocaïne, xtc en wiet – het komt vaker voor dan je denkt. Ook als de...

23 mei 2025

De Ridder Cleaners onderdeel van Defaco

De Ridder Cleaners uit Hoorn heeft zich aangesloten bij Defaco Holding B.V., het moederbedrijf van onder meer Breedweer Facilitaire diensten. De overname betekent continuïteit voor klanten, nieuwe groeikansen voor...

01 november 2022

Met welke blik kijk jij naar jezelf en de wereld om je heen?

Op 15 november 2022 vindt weer een FMNextGen-event plaats. Op de SchoonmaakVakdagen. Het wordt een event met power, interactie en ook confrontatie voor de young professionals in de schoonmaakbranche....

06 december 2018

Cao schoonmaak: werkgevers komen met loonbod van 7,7%

In de vijfde onderhandelingsronde over een nieuwe cao voor de schoonmaak heeft brancheorganisatie OSB een bod voor een driejarige cao aan CNV en FNV uitgebracht. De onderhandelingsdelegatie van de...

17 januari 2025

GOM opnieuw gecertificeerd voor PSO Prestatieladder trede 3

Gom laat trots weten dat het bedrijf wederom is gecertificeerd voor de Prestatieladder Socialer Ondernemen op trede 3. Van harte gefeliciteerd! Schoonmaakbedrijf Gom deelt op LinkedIn: “Het behalen van...

28 juni 2019

#filmFriday FM Next Generation aftermovie: 40 seconden (inter)actie

Ontmoeten, ontdekken, ontwikkelen, brainstormen, inspireren, infomeren, netwerken, fun en sport: in 40 seconden terugblikken op het 3e event van FM Next Generation, het gratis jongerenplatform voor de schoonmaak en...