26 augustus 2024

SBTi valideert duurzaamheidsdoelstellingen Essity

Hygiëne- en gezondheidsbedrijf Essity zet een nieuwe stap richting een duurzame toekomst: de doelstellingen om tegen 2050 de uitstoot van broeikasgassen tot nul te reduceren, zijn officieel gevalideerd door het Science Based Targets initiative (SBTi). Dit betekent dat zowel de korte- als langetermijndoelen van Essity op het gebied van duurzaamheid (van energieverbruik binnen het bedrijf tot de impact van ingekochte goederen en diensten) in lijn zijn met de ‘Business Ambition for 1.5°C’ van het Global Compact van de Verenigde Naties. 


Essity’s zonnepark in Suameer

Ambitieuze doelstellingen
Essity streeft ernaar om uiterlijk in 2050 net zero emissies te bereiken in de hele waardeketen. Op korte termijn wil Essity tegen 2030 de uitstoot van energieverbruik (Scope 1 en 2) met 35% verminderen. Ook de doelen voor Scope 3, waaronder transport en verwerking van producten aan het einde van hun levensduur, zijn aangescherpt van 18% naar een ambitieuze 35% reductie binnen hetzelfde tijdsbestek, ten opzichte van de basislijn uit 2016.

“Klimaatverandering is een van de grootste uitdagingen van onze tijd. Bij Essity zijn we vastbesloten om tegen 2050 een uitstoot van nul procent te bereiken. Dit wordt mogelijk gemaakt door onze sterke focus op innovatie en samenwerking met klanten, partners en leveranciers”, aldus Magnus Groth, President en CEO van Essity.

Tork is het merk van Essity dat in de schoonmaakbranche bekend staat om haar hygieneproducten en diensten.

Deel dit artikel

Ook interessant:

27 januari 2022

UL-Team met nieuw team uitdagend opleidingsjaar in

Al meer dan 10 jaar werkt UL-Team aan de ontwikkeling van facilitaire medewerkers. Met haar opleidingsaanbod draagt de specialist in facilitaire opleidingen bij aan meer kwaliteit op de werkvloer,...

02 oktober 2019

Blog: Een medewerker ziek… en nu?

Een van de lastigste zaken waar wij als ondernemer mee te maken hebben, is ziekteverzuim. Vorig jaar werd bekend dat het gemiddelde ziekteverzuim licht gestegen is en dat het...

08 mei 2025

VFM en Code Schoonmaak geven praktische handvatten prijsindexatie IFM-contracten

Prijsindexaties.. het blijft een lastig thema – dat (helaas) elk jaar terugkomt…Voor single-services zijn er handvatten van Code Verantwoordelijk Marktgedrag maar voor integrale contracten met meerdere diensten én managementtaken...

29 mei 2023

Briefje van Peet: Beste belever/Dear believer

Apple verkoopt dromen, geen producten”. Dit artikel uit 2012 van Menno Urbanus gaat over hoe Apple zijn innovaties in de markt positioneert. Je vindt het op de website Marketingfacts....

15 oktober 2024

Breedweer en Impact door Groei: Samen naar systeemverandering

Breedweer Facilitaire Diensten en Impact door Groei, een programma van FNO, slaan de handen ineen om het financiële systeem en de inkoopprocessen te veranderen. “We hebben een transitiebudget tot...

23 april 2024

Paul Fok vertelt waarom SIEV de verkiezing van de Schoonmaker van het Jaar steunt

De verkiezing van de Schoonmaker van het Jaar krijgt steun van meerdere schoonmaak-partners. Wie zijn deze partners? Om een aantal beter te leren kennen, stelde de organisatie van de...

07 september 2023

CWS stelt ambitieuze doelen om CO2-uitstoot met 50% te verminderen tegen 2030

CWS, totaalleverancier op het gebied van sanitaire hygiëne, vloerverzorging, bedrijfskleding en cleanrooms, heeft haar Duurzaamheidsverslag 2022/23 gepresenteerd. Met ambitieuze klimaatdoelen streeft CWS ernaar om tegen 2030 de CO2e-uitstoot met...

19 januari 2019

Vakbeurs Facilitair: voor welke schoonmaakexposanten opent burgemeester van Utrecht 21e editie

Meer dan 300 exposanten, verspreid over 3 hallen, 40 symposia met kennisoverdracht, 6 Innovatietours en 1 noviteitenplein met 100 productoplossingen: dit is de 21e editie van Vakbeurs Facilitair &...

04 juli 2024

‘Een keurmerk betekent nog niet dat een organisatie foutloos is’

In de wereld van zelfregulering zijn controlemechanismen essentieel om de kwaliteit te waarborgen en de geloofwaardigheid van keurmerken en certificeringen te behouden. Het is belangrijk om te erkennen dat...

16 mei 2019

Chris De Vuyst (Werner & Mertz): “We zien om ons heen nog altijd een zelfvernietigend model van produceren”

Vileda Professional, Alpheios Belgium, CleanDeal, Care en Arseus Medical: in het profiel van Chris De Vuyst herkennen we twee rode draden: schoonmaak en familiebedrijven. Deze twee facetten komen samen...