21 april 2020

Kimberley Roersma (EW Facility Services) en Kirsten van der Vaart (Asito) gaan anderhalve meters maken!

Kimberley Roersma

De zoektocht naar de wel heel bijzondere voorjaarschoonmaak van 2020

De lente van 2020 zal niemand snel vergeten. In de ban van het coronavirus zijn veelvuldige termen als schoonmaken, hygiëne en desinfecteren ineens sexy, hot en zichtbaar. Heel Nederland kampt ineens met smetvrees en organisaties draaien overuren voor het ontwikkelen van protocollen en het implementeren van juiste maatregelen. Ons land telt sinds deze lente ook 17 miljoen virologen en schoonmaakfanaten.  Media communiceren al weken over alle mogelijk denkbare aspecten rondom het coronavirus en de een na de andere originele, innovatieve, unieke, vindingrijke oplossing wordt uit de grond gestampt. Maar hoe blijven we door de bomen het bos zien?

Kirsten van der Vaart

Een treffend begin van de blog van Kimberley Roersma (28), business development manager bij EW Facility Services en Kirsten van der Vaart (30), sales consultant bij Asito. Zij gaan samen met Petra de Bruin van Schoonmaakjournaal en FM Next Generation de gevolgen van de anderhalvemetereconomie in de schoonmaakindustrie onder de loep nemen. Kirsten: “Kimberley en ik kennen elkaar van FM (Facility Management) Next Generation en sparren regelmatig over trends en ontwikkelingen. Asito verbindt en EW Facility Services creëert hospitality, topcombinatie voor enthousiaste, passievolle, doelgerichte blogs toch?”

Samen sterk, samen verantwoordelijk
Kimberley: “Concurrentie is volslagen zinloos en al helemaal in deze tijd. Samen zijn we verantwoordelijk voor een passend landelijk protocol om veiligheid, gezondheid en werkbaarheid te kunnen realiseren. Hoe leuk om vanuit deze essentiële onafhankelijke setting gezamenlijk de markt nog intensiever te verkennen? Als een paal boven water staat dat de schoonmaakindustrie nooit meer dezelfde zal zijn. Wellicht wordt schoonmaken dan toch écht sexy, hot en happening.”

Marktsegmenten 
Kimberley en Kirsten publiceren de komende weken blogs over de toekomst van schoonmaak in cruciale marktsegmenten als leisure, kantoren en onderwijs. Zij zullen opdrachtgevers, experts en fanaten online interviewen over de definitie van het nieuwe normaal. Onafhankelijk, objectief en integer worden de laatste ontwikkelingen op de voet gevolgd. Tot snel!

Vragen? Mail Kirsten of Kimberley: [email protected] | [email protected]

Verder kennismaken met FM Next Generation? Bekijk dit webdossier. Meer lezen over corona en schoonmaak? Klik op deze link.

Deel dit artikel

Ook interessant:

27 september 2023

Katrin: “Wij geloven niet meer in advertenties in vakbladen, wel in persoonlijke contact”

In november vinden de Schoonmaakvakdagen voor de vijfde keer plaats. Exposanten vertellen in een serie over hun deelname van de afgelopen jaren. Vandaag is KATRIN hygiënepapier  aan de beurt,...

11 juli 2019

Met CleanJack voldoet Facilicom België aan aanstondse verplichte aanwezigheidsregistratie

Facilicom en CleanJack hebben op 9 juli in Antwerpen hun samenwerking bekrachtigd met het ondertekenen van een mantelovereenkomst. “We zijn de samenwerking met CleanJack ruim een jaar geleden gestart en...

01 september 2025

Thijs Sluiter lanceert nieuw initiatief: “Met De Schoonmaak Scan wil ik organisaties écht verder helpen”

Vandaag, op 1 september, gaat Thijs Sluiter van start met De Schoonmaak Scan. Een initiatief waarmee hij organisaties helpt om hun schoonmaakprocessen inzichtelijk te maken en te verbeteren. Voor...

01 december 2023

#FotoFriday: terugblik Schoonmaak Vakdagen

We blikken nog een keer terug op de Schoonmaak Vakdagen van 14 & 15 november met foto’s van een aantal exposanten en meer.  Het was een sfeervol schoonmaakfestijn. Waarom...

27 juni 2023

Oproep: Help mee de sectorale CO2-rapportage op te zetten

Schoonmakend Nederland roept op tot het opzetten van een sectorale CO2-rapportage. Doe jij ook mee? Duurzaamheid is een groot begrip dat veel onderwerpen raakt. Maar een van de onderwerpen...

01 augustus 2019

Zomergast Feike Cats: “Klantenthousiasme heeft direct invloed op bedrijfsresultaat”

“Als je tevreden bent, is dat goed maar heb je bijna nooit een verhaal. Ben je enthousiast, dan heb je altijd een verhaal. Dus zorg dat zo veel mogelijk...

11 februari 2025

Laat je inspireren door Marcel Griffioen tijdens het FMNextGen tafeldiner op 2 april 2025

Na ons gesprek met Gaby Westelaken, is het nu de beurt aan Marcel Griffioen. Marcel is partner bij Claassen, Moolenbeek & Partners. Zij zijn er voor ondernemers in het...

27 mei 2025

1nergiek wint wederom Integron Medewerkerbeleving Award 2025

Met trots én een flinke dosis energie deelt 1nergiek het nieuws: "1nergiek is opnieuw winnaar van de Medewerkerbeleving Award 2025 in de categorie Facilitaire dienstverlening! Voor de vierde keer...

13 september 2019

#film Herman Busch 1e vlog: samen zijn we VIP

Hago Zorg heeft een nieuwe koers ingezet, waarvan het cultuurprogramma ‘Samen zijn we VIP’ onderdeel is. VIP staat voor Vakmanschap Interactie en Plezier. Herman Busch, directeur van Hago Zorg,...

29 juli 2022

Trots

“Man….man….man…wat zijn wij trots op onze vloerspecialisten, vakantiekrachten, oproepkrachten! In 5 dagen tijd hebben ze maar liefst 9.000 m2 linoleumvloeren behandeld (top-coaten) en voorzien van twee nieuwe zijdeglans polymeerlagen....