10 december 2018

Gom optimaliseert schoonmaakprocessen met LEVIY app

Schoonmaakbedrijf Gom heeft een nieuwe stap gezet in de digitalisering van werkprocessen. Daartoe heeft het bedrijf een overeenkomst gesloten met LEVIY, leverancier van de gelijknamige app die populair is in de hospitality-sector. Doel van de strategische alliantie is om digitale informatie beter te ontsluiten en daardoor schoonmaakprocessen te optimaliseren.

Er is Gom veel aan gelegen om innovatie in het schoonmaakproces voortvarend van de grond te krijgen. Daarvoor heeft het Schiedamse schoonmaakbedrijf sinds enkele jaren een eigen afdeling Business Development en Innovatie opgetuigd. Een beter gebruik van de grote hoeveelheid data die voorhanden is uit interne processen is een van de speerpunten in het innovatiebeleid. Intensivering van de relatie met softwareleverancier LEVIY past in het beleid om primaire processen meer te digitaliseren.

Goede ervaringen
Met de businessunit Hospitality heeft Gom al een paar jaar goede ervaringen opgedaan met diverse LEVIY-modules. In een strategische samenwerking moeten nieuwe mogelijkheden worden verkend. Beide bedrijven hebben daarom afgesproken om de krachten de bundelen op het gebied van ontwikkeling.

Data voor sturingsinformatie
Bart van Tiggelen, manager Business Development en Innovatie: “Voor Gom heeft LEVIY veel meer potentie dan het communicatieplatform met alle stakeholders in de schoonmaak dat het nu al is. We zien veel toegevoegde waarde in het gebruik van data uit de primaire processen voor sturingsinformatie. Daarvoor gaan we samen aan de slag om nieuwe businessintelligencetools te ontwikkelen.”

Flexibeler schoonmaakproces
Met een betere toepassing van beschikbare data wil Gom ook toe naar een flexibeler schoonmaakproces. Bart van Tiggelen: “Schoonmaak naar behoefte wordt in de toekomst een reële optie. Heeft een opdrachtgever vandaag iets minder bezetting, dan is de wens om de inzet van ons schoonmaakpersoneel daarop aan te passen. De themakaarten die schoonmaakmedewerkers gebruiken als handvat voor hun dagelijkse werkzaamheden zijn nu nog statisch. Je kunt je voorstellen dat we die themakaarten straks gaan aanpassen aan de bezetting. Medewerkers krijgen dan een ander werkprogramma aangeboden en doen niet langer elke dag meer hetzelfde werk.”

Het contract om de samenwerking te bezegelen is eind november door beide partijen ondertekend. Op de foto: Bart van Tiggelen (manager business development Gom), Patrick Rosengarten (directeur monitoring & control Gom), Sebastiaan van der Vinne (CEO & co-founder LEVIY) en Markku Weingärtner (sales & marketingmanager LEVIY)

Deel dit artikel

Ook interessant:

08 augustus 2024

In gesprek met meewerkend voorman specialistische reiniging Hans Eichelsheim

Naast reguliere schoonmaakwerkzaamheden, houdt ICS zich ook bezig met specialistische reiniging. Hierbij kun je bijvoorbeeld denken aan glas en- gevelreiniging en vloeronderhoud. Maar wat houdt dit nog meer in?...

19 oktober 2025

Schilten Schoonmaak behaalt het SIEV-keurmerk

Schilten Schoonmaakbedrijf heeft met trots het SIEV-keurmerk behaald. Dit keurmerk is een belangrijke erkenning binnen de schoonmaakbranche en staat voor kwaliteit, betrouwbaarheid en vakmanschap. De audit werd uitgevoerd door...

17 juli 2025

Stages belangrijk voor werving nieuwe medewerkers

Jongeren een goede start op de arbeidsmarkt willen bieden en toekomstige werknemers zelf opleiden. Dat zijn de voornaamste beweegredenen van bedrijven om stagiairs aan te nemen, zo blijkt uit...

19 december 2022

Carel Lurvink neemt activiteiten mr. Safe & Clean over

Carel Lurvink heeft de activiteiten van mr. Safe & Clean in Oldenzaal overgenomen. Deze week hebben de directies van beide bedrijven de vereiste stukken ondertekend. Het professionele assortiment van...

14 mei 2025

1nergiek opnieuw genomineerd voor Medewerkerbeleving Award

Schoonmaakbedrijf 1nergiek is opnieuw genomineerd voor de Integron Medewerkerbeleving Award in de categorie Facilitaire dienstverlening. Een erkenning die vooral te danken is aan de dagelijkse inzet van de schooncollega’s...

07 juni 2022

“Je personeelsgegevens op straat? Dat wil je dus echt niet!”

Twintig jaar geleden nam Nocore de administratie van schoonmaakbedrijven al digitaal uit handen. Destijds dankzij het IBM-computerplatform AS/400, inmiddels via softwarepakketten zoals Nocore Facilitair. Een gesprek met technisch directeur...

16 juni 2023

Op de hoogte van teamwork tussen mens en machines

Op 22 juni is het tijd voor een nieuwe aflevering van Captains of Cleaning. In deze uitzending bespreken we de sociale kant van schoonmaken, het belang van innovatie en...

13 december 2024

Aftermovie Captains of Cleaning Connect 2024

Eind november 2024 vond het event Captains of Cleaning Connect plaats bij i-team Global in Eindhoven. Presentator Rens de Jong interviewde op en rond het podium diverse sprekers over...

02 juni 2025

FMG-deelnemers stappen op circulaire waarde: de R-ladder

“Nature is speaking”, de natuur spreekt: als jij niet voor mij zorgt, zorg ik niet voor jou”; het startfilmpje van Gerdi Broers van Intrakoop na het welkomstwoord van Judit...

02 maart 2023

CWS Nederland behaalt hoogste niveau CO2-prestatieladder

CWS Nederland heeft als eerste organisatie op het gebied van sanitaire hygiëne en bedrijfskleding niveau 5 van de CO2-prestatieladder behaald. De CO2-prestatieladder is een duurzaamheidsinstrument dat bedrijven en overheden...