10 december 2018

Gom optimaliseert schoonmaakprocessen met LEVIY app

Schoonmaakbedrijf Gom heeft een nieuwe stap gezet in de digitalisering van werkprocessen. Daartoe heeft het bedrijf een overeenkomst gesloten met LEVIY, leverancier van de gelijknamige app die populair is in de hospitality-sector. Doel van de strategische alliantie is om digitale informatie beter te ontsluiten en daardoor schoonmaakprocessen te optimaliseren.

Er is Gom veel aan gelegen om innovatie in het schoonmaakproces voortvarend van de grond te krijgen. Daarvoor heeft het Schiedamse schoonmaakbedrijf sinds enkele jaren een eigen afdeling Business Development en Innovatie opgetuigd. Een beter gebruik van de grote hoeveelheid data die voorhanden is uit interne processen is een van de speerpunten in het innovatiebeleid. Intensivering van de relatie met softwareleverancier LEVIY past in het beleid om primaire processen meer te digitaliseren.

Goede ervaringen
Met de businessunit Hospitality heeft Gom al een paar jaar goede ervaringen opgedaan met diverse LEVIY-modules. In een strategische samenwerking moeten nieuwe mogelijkheden worden verkend. Beide bedrijven hebben daarom afgesproken om de krachten de bundelen op het gebied van ontwikkeling.

Data voor sturingsinformatie
Bart van Tiggelen, manager Business Development en Innovatie: “Voor Gom heeft LEVIY veel meer potentie dan het communicatieplatform met alle stakeholders in de schoonmaak dat het nu al is. We zien veel toegevoegde waarde in het gebruik van data uit de primaire processen voor sturingsinformatie. Daarvoor gaan we samen aan de slag om nieuwe businessintelligencetools te ontwikkelen.”

Flexibeler schoonmaakproces
Met een betere toepassing van beschikbare data wil Gom ook toe naar een flexibeler schoonmaakproces. Bart van Tiggelen: “Schoonmaak naar behoefte wordt in de toekomst een reële optie. Heeft een opdrachtgever vandaag iets minder bezetting, dan is de wens om de inzet van ons schoonmaakpersoneel daarop aan te passen. De themakaarten die schoonmaakmedewerkers gebruiken als handvat voor hun dagelijkse werkzaamheden zijn nu nog statisch. Je kunt je voorstellen dat we die themakaarten straks gaan aanpassen aan de bezetting. Medewerkers krijgen dan een ander werkprogramma aangeboden en doen niet langer elke dag meer hetzelfde werk.”

Het contract om de samenwerking te bezegelen is eind november door beide partijen ondertekend. Op de foto: Bart van Tiggelen (manager business development Gom), Patrick Rosengarten (directeur monitoring & control Gom), Sebastiaan van der Vinne (CEO & co-founder LEVIY) en Markku Weingärtner (sales & marketingmanager LEVIY)

Deel dit artikel

Ook interessant:

02 januari 2024

Blog: “We gaan een schoon en positief nieuw(s)-jaar beleven. Help je mee?”

Allereerst wensen we jou, namens de redactie van Schoonmaakjournaal, een gezond, gezellig en succesvol 2024. Net als in 2023 zullen wij jou ook dit jaar inspireren met actueel, feitelijk,...

03 december 2024

Niels van Geenhuizen (CSU) deelt 5 goede voornemens voor bedrijfsschoonmaak in 2025

Met 2025 in zicht is het tijd om na te denken over duurzame voornemens – ook op het gebied van bedrijfsschoonmaak. Hoewel het nieuwe kabinet minder inzet op CO₂-reductie,...

19 december 2022

Carel Lurvink neemt activiteiten mr. Safe & Clean over

Carel Lurvink heeft de activiteiten van mr. Safe & Clean in Oldenzaal overgenomen. Deze week hebben de directies van beide bedrijven de vereiste stukken ondertekend. Het professionele assortiment van...

01 december 2025

Ook de komende vijf jaar weer een schoon Meander met Gom Zorg

  Meander verlengt per 1 januari 2026 het contract met schoonmaakbedrijf Gom Zorg met opnieuw vijf jaar. Alleen een schoon Meander kan goede zorg verlenen. “Van de OK tot...

22 november 2021

Interclean keert terug op 10 t/m 13 mei 2022

Interclean keert face-to-face terug van 10 t/m 13 mei 2022, met een beurs boordevol innovaties die de professionele reinigings- en hygiëne sector de komende jaren vorm zullen gaan geven....

05 september 2024

Job Klösters (Nocore): “Ons nieuwe Planbord medewerkers draagt bij aan werkplezier en klanttevredenheid”

Job Klösters, business unit manager schoonmaak bij Nocore, vertelt over de nieuwe productstrategie van Nocore omtrent medewerkers. Ontwikkeld om schoonmaakbedrijven te ondersteunen bij het efficient plannen tot werven en...

14 maart 2025

Nocore steunt Stichting Steun Emma Kinderziekenhuis

Elk kind verdient zorg die verder gaat dan alleen medische behandeling. Een langdurige ziekenhuisopname brengt niet alleen fysieke uitdagingen met zich mee, maar kan ook emotioneel en mentaal zwaar...

01 september 2025

Maarten Bronda nieuwe CFO Sodexo Nederland

Maarten Bronda is per 1 september de nieuwe CFO Sodexo Nederland en maakt deel uit van het directieteam. Sinds 2024 was hij al verbonden aan Sodexo als Financial Lead...

16 november 2023

Koppeling digitale systemen geven in het Veld groep 1,5 dag tijdwinst

Online mogelijkheden, duurzaam ondernemen en logistieke ondersteuning gaven de doorslag bij de in het Veld groep om voor Carel Lurvink te kiezen.  De in het Veld groep is specialist...

28 december 2023

Paul Fok (SIEV): “We hebben de sleutel tot positieve verandering zelf in handen”

Paul Fok is sinds 28 september de ‘leading man’ bij MKB-branchevereniging SIEV. Hij geniet van deze nieuwe rol in een branche waarin hij al 40 jaar actief is en...